Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti:Mulle tuli tästä ketjusta niin tyttömäinen olo että voisin lähteä sinne potipumppiin! Kuka lähtee messiin?
en tu. Pitävät vielä homona.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Kumman monta sivua saittekin aikaseksi noin lyhyistä toteamuksista.
No, tiedäthän sä tän. Sovinistejä, besservissereitä, feministejä ja ennakkoluuloisia mulkkuja koko kitinä täynnä. Väittelyhän siitä tulee :lol:
Sinut, Manalan ja itseni tunnistin, mutta kuka toi neljäs on??
Voit lisätä sen mun taakakseni, niin ei tuu sotaa.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: En vaan tajua tätä ainoaa oikeeta tapaa tehdä juttuja. Minkä takia pitää niin hirvee meteli nostaa, jos joku ehdottaa omaa päälajia TUKEVIA suoritteita rinnalle?
Tai miksi pitää olla niin tosikko, että saa "tyttöjen jutuista" aikaan tällaisen haloon?
En ymmärrä. Kyllä mä tunnen oloni ihan heteromieheksi, vaikka tekisinkin "tyttöjenjuttutunnin" muiden mielestä silloin tällöin. Se on mun päälajia tukevaa liikuntaa. Mun päälaji on painonnosto.

Joten voisko joku nyt sitten selvittää, että onko niistä päälajia tukevista liikuntamuodoista keskustelu täällä tosiaan kielletty, vaikka päälaji olisi otsikon mukainen? Jos on niin miksi ja mitä tällä koitetaan saavuttaa? Aika selväsanaisestihan te kaksi olitte sitä mieltä että ko. lajista puhuminen ei tähän ketjuun kuulu. Minusta mikä tahansa kuuluu, jos se on osana omaa punttaustreeniä, olkoon se sitten vaikka varvasjuoksua. Muuten on aika hankala saada kokonaiskuvaa kenenkään treenaamisesta, ja heitellä yhtään minkäänlaisia vinkkejä tai herättää minkäänlaista keskustelua asiasta.
bliss

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja bliss »

Suvinen kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Kumman monta sivua saittekin aikaseksi noin lyhyistä toteamuksista.
No, tiedäthän sä tän. Sovinistejä, besservissereitä, feministejä ja ennakkoluuloisia mulkkuja koko kitinä täynnä. Väittelyhän siitä tulee :lol:
Sinut, Manalan ja itseni tunnistin, mutta kuka toi neljäs on??
Luultavasti mä ;)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Mun päälaji on painonnosto.
Paljos menee tempauksessa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: En ymmärrä.
No katsos kun mun perusidea oli luoda ketju, jossa keskustellaan pelkästään voimanostosta ja kehonrakennuksesta tai siis tavallisesta punttisalitreenaamisesta. Siellä toisessa urheilu-ketjussa sitten jatkettaisin niitä: vedin fillari-lenkin, hakkasin halkoja, uin 2 kilsaa, hiihdin 15 kilsaa -juttuja.

En siksi laittanut tätä juttua sinne, koska se olis hukkunut hiihtojen ja juoksujen alle.

Mutta jois homma tosiaan on niin, että tässä nimenomaisessa voimailuketjussa puhutaan seuraavaksi meditaatioista tai kirjojen lukemisesta siitä syystä, että ne tukevat keskittymistä maastavetoon ja siitä palautumiseen, niin samapa kai se sitten on.

Ylipito voi siirtää tän mun puolesta suoraan roskakoriin tarpeettomana, ja jatketaan asiasta urheiluketjussa.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mun päälaji on painonnosto.
Paljos menee tempauksessa?
Varmaan vähemmän kuin sulla? Pitäisköhän tehdä meille aerobisille painonnostajille oma ketju, että sä saat jutella täällä yksinäs just niin tarkasti rajatusta tempauksistas niinkuin parhaiten tykkäät?
Dumis

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mulle tuli tästä ketjusta niin tyttömäinen olo että voisin lähteä sinne potipumppiin! Kuka lähtee messiin?
en tu. Pitävät vielä homona.
Itseastiassa asun nyt taas tässä ihan vanhan SATS Herttoniemen vieressä jossa aikoinani kävin pari vuotta vetää punttia, spinninkii ja sen kerran potipumppia. Mutta en nyt ole oikein varma kandeeko mun vielä tässä kunnossa ostaa sitä korttia joka maksaa 60e/kk jotta voin todeta ettei polveni kestä sitä spinnua jonka takii sen ostaisin.
Duunis voi jo vetää punttia ilmaseks...

No mut naisten lajit sinne toiseen ketjuun. Puhutaan täällä siitä raudan nostelemisesta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ No hätä, lupaan olla kirjoittamatta tälle palstalle enään yhtään mitään treenailuuni liittyvää.

PS: sen ainoan kerran kun kokeilin tempausta, tanko osui leukaan ja polvet notkahtivat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

:tiistai:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

:D
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: Itseastiassa asun nyt taas tässä ihan vanhan SATS Herttoniemen vieressä.
Mun duunipaikka on ton vieressä ihan tien toisella puolen. Meillä on siellä ilmainen aika hyvä sali. Tuumailin kyl yhessä vaiheessa siirtyväni SATS:lle, mut kun selvitin hinnat niin tulin toisiin aatoksiin..
bliss

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja bliss »

Manaaja kirjoitti:Mun päälaji on painonnosto.
Ihanan helppoa :]
Riittää kun ravaa ahkerasti jääkaapilla. Mulla ainakin. :h:
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mun päälaji on painonnosto.
Ihanan helppoa :]
Riittää kun ravaa ahkerasti jääkaapilla. Mulla ainakin. :h:

Joo. Tossa lajissa mäkin oon ihan kuningas :P
Asie Payton

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Hei mä kävin just salilla. Vähän vammasen touhua, mut haluutteko kuulla? Rikoin Suuntoni typeryyksissäni taannoin, joten mitään tiukkaa dataa ei ole tarjolla.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ja mä kävin akkamaisesesti spinnaamassa, ihan nönnönnöö-laji kyl!!11
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:Ja mä kävin akkamaisesesti spinnaamassa, ihan nönnönnöö-laji kyl!!11
Joo, siitä voi vaikka tulla hyvä olo ja silleen. Äkkiä pois tästä ketjusta häiriköimästä, sun hajuvesi sotkee tän testosteronitasoa!
Don't Panic!
Dumis

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kyllä sitä itseasiassa P-Haagassa pikkusalilla käydessäni tuli paljon parempi mieli treenatessa kun välistä kuului "HJAA!!"-karjumisia ja painojen kalketta, kuin että joku trikoopylly puhuu puhelimeensa lempibiisistään varaten laitetta. Joo, pari vuotta SATS:lla oli kyllä laitteiden puolesta ihan ookoo, mutta ei sieltä sitä "annan kaikkeni"-fiilistä oikein saanut revittyä.

Varmaan joo naisille sopii semmoiset kliinit salit paremmin, niissä on usemmiten niitä kivoja loitontaja/lähentäjä-laitteitakin, über-saleilta ne saattaa puuttua :?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumis kirjoitti:Varmaan joo naisille sopii semmoiset kliinit salit paremmin, niissä on usemmiten niitä kivoja loitontaja/lähentäjä-laitteitakin, über-saleilta ne saattaa puuttua :?
Ihana stereotypia!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Ite aloitit!
Vesper kirjoitti:Ja mä kävin akkamaisesesti spinnaamassa, ihan nönnönnöö-laji kyl!!11
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti:oku trikoopylly
Tää on yks juttu mikä mua häiritsee saleilla todella paljon. Keskittyminen on meinaan tosi kehnoa kun ei pysy pää ja silmät paikallaan :vihelt:
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Älä nyt, manaaja; bluntly varmaan vaan vähän vittuili
Ihanko totta? Ei käynyt hei mielessäkään, kiitti kun selvitit asiaa.
NuoriD

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:John stone
Minkä ikäinen tuo hemmo on?
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

41
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Manaaja kirjoitti:Nimenomaan erottuvuutta tuntuu pumpissa saavan pirun hyvin. Vaikka homma onkin "aerobista" johonkin voimanostoon verrattuna, niin näyttää ja tuntuu siltä, että rasva palaa, ja nimenomaan lihaksien ympäriltä.
Pumppi on aerobinen laji siinä missä muutkin veljensä. Rasvanpolttoon se ei kuitenkaan ole kovin hyvä laji, koska syke on usein aivan liian korkea. Rasvanpolttosyke on 120(-140) ja tuon ylitse palaa, jos palaa, usein vain lihas. Pumpissahan syke on usein korkeampi.

Myöskään rasvan palamista ei voi mitenkään kohdentaa, vaan se palaa samanaikaisesti koko kehosta, ei siis lihaksien ympäriltä, mikä jo kuulostaakin kovin urpolta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin