Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Jutussa oli naisilla oma paino ja miehillä 1,5. Koska B puhui alkoi puhua molempiin käsiin omasta painosta, niin oletin hänen puhuvan naisten painoista. Tuolla logiikalla miehillä on 1,5 molemmissa käsissä.

^
Minusta 2-3x oma paino yhteensä miehelle on ihan höpöhommia artikkelin kontekstissa. 1,5 on paljon loogisempi ja sellainen numero, joka on saavutettavissa normi-ihmiselle kohtuullisella treenillä aika pitkälle ikään katsomatta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyysäri ei puhu sarjojen määrästä. Olettaisin perinteiset kolme sarjaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hesari on hiukan muuttanut sanamuotoa painojen suhteen.

Kokeilin nyt n 95 kg:lla (oma paino 79). Eo:ssa oletin trap barin painoksi 25kg (ei ole merkitty). Kolme sarjaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ eikö farmarikävely lasketa minuuteissa ja metreissä, eikä sarjoissa?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä mikä on oikea termi yhdelle yhtäjaksoiselle suorituskerralle farmarikävelyssä. Käytin sarjaa, kun se on 80-luvulta tuttu painojen kanssa rimpuilusta.

Eli kolme yhtäjaksoista suorituskertaa.

Painoilla sitten suorituskerran sisällä puhutaan toistojen määrästä. Farmikävelyssä ehkä (luin koko asiasta vasta toissapäivänä...) toistojen sisään puhuttaisiin matkasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai se nyt on vähintään kaksi kävelyä. Ensimmäisellä varmistetaan kuvakulmat ja vastaavat, ja vasta toisesta suorituksesta otos instagramiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.11.2023 9:15 Kai se nyt on vähintään kaksi kävelyä. Ensimmäisellä varmistetaan kuvakulmat ja vastaavat, ja vasta toisesta suorituksesta otos instagramiin.
Salilla käyntiä ei tapahdu, jos siitä ei someta.

Ps. Oletin etukäteen, että olisi joku paikka kipeä, mutta ei tunnu missään. Liian vähän painoja!

PPs. vaikutelmana, että painoja lisättäessä rajoittavaksi tekijäksi tulisi otteen pitävyys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2023 9:25 ...mutta ei tunnu missään. Liian vähän painoja!
:jee:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2023 9:25 painoja lisättäessä rajoittavaksi tekijäksi tulisi otteen pitävyys.
Toihan se on koko farmikävelyn pointti. Kuinka monta minuuttia jaksat roikkua leuanvetoangossa.

Farmikävelyn funktionaalinen puoli voisi olla jotain: hissi rikki mutta jaksan kantaa 2 x 20 kiloa ostoskassit portaita yhdeksänteen kerrokseen ilman lepotaukoja.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yli 30 vuotta olen salilla pärjännyt ilman hanskoja (itse asiassa känsät ovat mielestäni miehekkäitä toisin kuin poskenpehmeät kädet), mutta nyt farmarinkävely-rimpuilu on tuonut tarvetta. Ilman hanskoja kävely sattuu kämmeniin niin, että muodostuu ensisijaiseksi rajoittavaksi tekijäksi. Täytyy toivoa joulupukilta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos ote on edelleen ongelma, niin nämä suojaavat kämmeniä samalla kun parantavat otetta:
https://www.taffer.fi/product/2/taffer-vetoremmit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.12.2023 10:14 Jos ote on edelleen ongelma, niin nämä suojaavat kämmeniä samalla kun parantavat otetta:
https://www.taffer.fi/product/2/taffer-vetoremmit
Ja näitä kun käyttää niin grippi ei parane. Farmarikävely on ihan loistava otevoiman kehittämiseen ja se taitaa olla punttisalin suurimpia hyötyjä normielämään.


Kädet tottuu kipuun muutamassa kuukaudessa. Tosin jos tanko pääsee liukumaan kädessä niin on suuri riski nahan repeämiseen ja se sattuu. Ja repeää helposti samasta paikasta, se puoltaa hanskojen käyttöä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Mihin sitä grippiä tarvitsee kuntosalin ulkopuolella?

Itse en muista arkielämässä tilannetta, jossa otevoima olisi rajoittanut mitään duunia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Puristusvoiman riittävyys ei ole varsinainen ensisijainen ongelma, vaan tosiaan se, että tanko sattuu kämmeniin.

Eli vetoremmien sijaan tosiaan hanskat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä vetoremmejä ei tulisi käyttää oikeastaan ollenkaan. Antaa otevoiman kasvaa sillee luonnollisesti.
Käytin nuorena remmejä, koska käytin muutenkin turhan isoja painoja, eikä otevoima ollut ehtinyt kasvaa suhteellisesti. Jälkikäteen moka.

Mankku auttaa myös ihon rikkoutumiseen. Hanskojen sijaan voi kokeilla vaikka vaahtomuovia. Jotkut tangot ovat myös turhan karkeita, vältä niitä. Liian kapea tanko usein sattuu myös kämmenpohjaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä minä siinä vaiheessa kaivan remmit esiin kun käsistä loppuu voima ja kohdelihas jaksaisi vielä. Esimerkiksi ylätaljassa menee pari sarjaa näppivoimin, mutta sitten on kaivettava remmit tai liike menisi rimpuiluksi ja selkäfileet ei saisi kunnolla osumaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mulla riittää hyvin otevoima ylätaljassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja sitten jännittämään mahtuuko tänään salille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kokeilin nyt farmarikävelyä hanskoilla. On niistä hiukan apua. Noh.. no pain no gain.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Paljonko % omasta painosta ja matka/aika?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 02.01.2024 15:50 ^ Paljonko % omasta painosta ja matka/aika?
Painoa on 95 ja oma paino 79. Matkaa salin poikki. Ehkä joku 15 metriä. 3-5 kertaa tuo, välissä tauko. Ei tässä voimamieskisoihin mennä 😂
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

15m on ihan passeli matka. Ja kuten sanoin omapaino per käsi ei ole mikään iso haaste kun nyt menee jo tuon verran.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokeillut hetken aikaa Dr. Mike Israelin hypertrofista harjoittelua.

Jumalauta mitä kiputiloja saa kroppaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saisi tammikuuilmiö loppua jo pikkuhiljaa, ketuttaa jonottaa kaikkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 26904.html

Itse en ole tähän törmännyt koskaan. Nykysalilla (24seven) on naisille oma osasto, en tiedä mikä meininki siellä on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin