Kelju keksiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. :D

Neljä vetävää pyörää. Nice.

Hae karhua ja marlboroa kaupasta vaihtoreisulla. Tulee tosiäijä olo!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Uskaltaisitko kokeilla Skywalkia? Surffailen tässä tulevaa Vegasin reissua silmällä pitäen ja tuonne järjestettäisiin helikopterimatkoja... Mua vaan alkoi heikottaa ja oksettaa jo kuvia katsellessa. Mutta kyllä silti melkein pitäisi päästä :o
Manaaja

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. :D

Neljä vetävää pyörää. Nice.

Hae karhua ja marlboroa kaupasta vaihtoreisulla. Tulee tosiäijä olo!
Ei uskalla, vaikuttaa kuulemma huonosti potenssiin. Sitäpaitsi eiks se pitäis olla vanhempaa korimallia?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaveri kiroilee juuri Freelander kakkosen kanssa kun kokoajan jokin rikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kovaa touhua Tampereella. Ensiksi 70 senttiä valkoista pois katolta ja sitten samalla lapiolla pihasta tyhjälle naapurin tontille. Säälittävää sinänsä, että jouduin pitämään tauon, koska en vaan jaksanut kerralla. Nyt etupihallamme on silti reilu metri lunta...saas nähdä sulaako syksyksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kovaa touhua Tampereella. Ensiksi 70 senttiä valkoista pois katolta ja sitten samalla lapiolla pihasta tyhjälle naapurin tontille. Säälittävää sinänsä, että jouduin pitämään tauon, koska en vaan jaksanut kerralla. Nyt etupihallamme on silti reilu metri lunta...saas nähdä sulaako syksyksi.
Meillä alkaa kattotalkoot kans tällä viikolla. Hirvittää ihan urakan koko. Ensin katolta moska alas, ja sitten sama moska pihasta pois. Taitaa jäädä punttisalitouhut tarpeettomiksi tällä viikolla..
Asie Payton

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Kai Nalo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kovaa touhua Tampereella. Ensiksi 70 senttiä valkoista pois katolta ja sitten samalla lapiolla pihasta tyhjälle naapurin tontille. Säälittävää sinänsä, että jouduin pitämään tauon, koska en vaan jaksanut kerralla. Nyt etupihallamme on silti reilu metri lunta...saas nähdä sulaako syksyksi.
Meillä alkaa kattotalkoot kans tällä viikolla. Hirvittää ihan urakan koko. Ensin katolta moska alas, ja sitten sama moska pihasta pois. Taitaa jäädä punttisalitouhut tarpeettomiksi tällä viikolla..
Aikataulutin ton perjantaille. Ja tasan varmasti vain ja ainoastaan omalta katolta!! Vihjaan tietenkin naapurille, että vois hoitaa oman ruutunsa, ettei hänen päätynsä vie meidän päätyä mennessään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mietin ihan omassa päässäni, et mahtaa jäädä yöunet vähiin. Eli oma täysmittainen futispeli alkaa Pirkkahallissa klo 22:15 ja kiekkopeli telkusta klo 5. Futispeli loppuu puoliltaöin ja nukkuun pääsee ehkä kahdelta :roll: Olo on muutenkin vähän flunssainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Stinky

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Tarttee ruveta tutkaileen sitä hypnoosihommaa :roll:

Töissä oli taas helevetin kiire. Työkaveri edelleen kipee, mut ei mitään ilmotusta et on vielä pois. Eikö se mee niin et jos käyt lääkärissä ni ilmotat millon saikku loppuu? Ja jos oot "omin lupines" pois niin joka aamu on ilmotusvelvollisuus että en muuten tänään vielä kykene töihin. Niin mun järki sanoo.. Mut mitään ei kuulunu, ei mitään.
Enivei. Tappopäivä kuten eilinenkin ja eilen simahdin sohvalle. Tänään yllätin itteni ja kävin kaupassa, ystiä moikkaamassa ja salilla. Salin jälkeen tein lihapullia ja salaattia. Nam. Nyt on vihdoin lupa rentoutua, enkä anna ittelleni lupaa ajatella huomista työpäivää :]
RP

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Mites olis pieni laatupläjäys keskiviikkoon?

Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ah mikä kisakunnon ajoitus. Heräsin 21.51 eli aika nappiin ekaan matsiin. Nyt kaffen kanssa töllön ääressä, pitkä ja jännä yö edessä. Khyyl.

Stinky: Ota toki selvää. Mä joskus juttelinkin hypnotisoivan terapeutin kanssa, se kerto että monia voi tosiaan kovastikin hypnoosi auttaa, mutta tärkeintä on oma motivaatio (eli turha yrittää mitään taikatemppua ilman sitä). Sullahan se on käsittääkseni melkosen kohillaan, joten vois olla aika hyvinkin sun juttu.

Edit/jatketaan: Mä rupesin ekaa kertaa suorastaan vihaan röökiä ton 4 viikon sairastelun aikana/jälkeen, joten taitaa alkaa itelläkin vihdoin motivaatio kertymään... Oon tietty aatellu tota Zybania/Champixia (tarviin kyllä kaiken mahollisen jelpin, oon niin umpiniksa), mutta vähän pelottaa ne nuppia sekottavat sivuvaikutukset. En usko et mul on semmosiin enää yhtään enempää varaa. =P

Mun faija lopetti röökin tos uudesta vuodesta ihan kylmiltään poikki vaan, ties kuinka monen kymmenen vuoden hevijuusingin jälkeen. Aika äijä, ei kuulemma ees tunnu missään! Mutsi tosin on vähän eri mieltä, sano et tunnelma/hermot on ollu ajoittain kovinkin pinkeenä. =P
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. :D

Neljä vetävää pyörää. Nice.
Poika, sinä alat oppia!

Kerro sitten miltä Friikku kakkonen tuntuu.
Minua harmittaa, että kakkosta ei bensakutosella enää tuoda Suomeen, vain turbodieseliä. Joka uusikaan diesel ei vähän painavammassa kakkosessa anna sen enempää suorituskyytiä kuin mun ykkösen bensa-mini-veekutonen.

Nelivedon suhteen ykkösen ja kakkosen pääero on, että kun ykkösessä on visko (joka kuulemma poksahtelee vetoautotoimessa), niin kakkosessa on haldex. Joka on onneksi toimii toisinpäin kuin muissa: Liikkeellelähtiessä kaikki pyörät vetää ja hellittävät vasta vauhdissa.

Mun oman Friikun, Pikkumustan kanssa on nyt haveri, että annoin seisoa yli viikon pakkasessa. Akku ihan tyhjä. Siinä voi irroittaa ja ladata akun (kerran tehnyt) ilman että sekoaa kuten homommat nykyautot , mutta haluaa "kalibrointina" itse hinata takaluukun lasin alas ja ylös. Ihmettelen miksi. Ja nyt tietenkin se takalasikin on jäätynyt kiinni. Lisäksi vaihdekeppikin oli tänään jäätynyt P-asentoon, joten trailerinkaan lavalle ei voine hinata (muuten kuin N-asennossa). Niin ja konepellin vipukin on jäässä, ei saa auki :D Ne britit...
Manaaja

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. :D

Neljä vetävää pyörää. Nice.
Poika, sinä alat oppia!

Kerro sitten miltä Friikku kakkonen tuntuu.
Minua harmittaa, että kakkosta ei bensakutosella enää tuoda Suomeen, vain turbodieseliä. Joka uusikaan diesel ei vähän painavammassa kakkosessa anna sen enempää suorituskyytiä kuin mun ykkösen bensa-mini-veekutonen.
Ei ehkä suoranaisesti numeroiden perusteella, mutta kyllä nykydieselien vääntö käytännön ajossa tekee aika ison eron pieniin bensamoottoreihin. Varsinkin vähän painavammissa autoissa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. :D

Neljä vetävää pyörää. Nice.
Poika, sinä alat oppia!

Kerro sitten miltä Friikku kakkonen tuntuu.
Minua harmittaa, että kakkosta ei bensakutosella enää tuoda Suomeen, vain turbodieseliä. Joka uusikaan diesel ei vähän painavammassa kakkosessa anna sen enempää suorituskyytiä kuin mun ykkösen bensa-mini-veekutonen.
Ei ehkä suoranaisesti numeroiden perusteella, mutta kyllä nykydieselien vääntö käytännön ajossa tekee aika ison eron pieniin bensamoottoreihin. Varsinkin vähän painavammissa autoissa.
Pikkupoikamaisesti ajatellen haluaisin kumminkin Freelander kakkoseen suoran, oliko se kolme vai vähän yli 3,2? litraisen kutosen, jolla pääsee kahtasataa, kuin uuden turbodieselin, jolla ei päästele kuin samat 182 km/h kuin mun 2,5 litran bensakutosella Friikku ykkösessä. Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa. Mutta bensaversiota ei enää näy Landroverin esitteissä Suomessa. Viherpiiperöintiä?

Satunnaiseen mönkimiseenkin vääntö (muistelen mulla 175 Nm) riittää jo nyt, vaikkei dieseltraktoria vastaakaan.
Manaaja

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:...pääsee kahtasataa... ...ei päästele kuin samat 182 km/h... ...Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa....

Satunnaiseen mönkimiseenkin vääntö (muistelen mulla 175 Nm) riittää jo nyt, vaikkei dieseltraktoria vastaakaan.
Eksä nyt ymmärtänyt mitä kirjotin? Noi numerot ei kerro koko totuutta, eikä vääntöä tarvita vain maastossa, vaan ihan käytännön ajossa. 180hv/400nm kone on paljon nautittavampi ja nopeampi käytännön ajossa kuin 200hv/200nm kone, vaikka jälkimmäinen olisikin äärimmilleen revittynä 0.2 sekuntia nopeampi nollasta sataan. Käytännössä homma on ihan toinen kun vääntökoneessa on käytännössä aina kaikki voima käytettävissä siinä missä kierroskoneella joutuu aina etsimään pari-kolme vaihdetta pienempää jos halutaan mihinkään liikkua.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kelju keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:...pääsee kahtasataa... ...ei päästele kuin samat 182 km/h... ...Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa....

Satunnaiseen mönkimiseenkin vääntö (muistelen mulla 175 Nm) riittää jo nyt, vaikkei dieseltraktoria vastaakaan.
Eksä nyt ymmärtänyt mitä kirjotin? Noi numerot ei kerro koko totuutta, eikä vääntöä tarvita vain maastossa, vaan ihan käytännön ajossa. 180hv/400nm kone on paljon nautittavampi ja nopeampi käytännön ajossa kuin 200hv/200nm kone, vaikka jälkimmäinen olisikin äärimmilleen revittynä 0.2 sekuntia nopeampi nollasta sataan. Käytännössä homma on ihan toinen kun vääntökoneessa on käytännössä aina kaikki voima käytettävissä siinä missä kierroskoneella joutuu aina etsimään pari-kolme vaihdetta pienempää jos halutaan mihinkään liikkua.
Sanoin yllä kännipäissäni väärin. Siis eihän Pikkumustani vääntö ole 175 Nm, joka olisi homoa jopa niin hoikalle tytölle. Vaan 240 Nm. 2,5 litran 175 pollen bensakutosesta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_KV6_engine.

Kaikki Freelanderit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Freelander

Linkeistä sitten, että Freelander kakkosen 3,2 litran bensakoneen vääntö olisi jo 320 Nm. Kuulostaa riittävältä. Uuden dieselin vääntöä en tuon kautta löydä. Kierrosarvoista millä nuo saavutetaan, en ymmärrä merkitystä, minä amatööri.

Mutta silti mieluummin bensallisen ottaisin.

Tajuan kyllä mitä ilmeisesti sanot, että edes kiihtyvyysarvo 0-100 ei kerro arkiajon suorituskyvystä, siis jo liikkeelläollen kiihtyvyyksistä muilla nopeusväleillä. Jolloin vääntävämpi diesel onkin parempi, eikä tarvi niin kepitystä. Ja ehkä automaattivaihteistokaan ei auta. Mutta mites on turbodieselien turboviiveen kanssa, vai onko sellaista enää?
Vastaa Viestiin