Oiskohan torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:^Nollatoleranssi on ovella aina ku pistän pillin suuhun. Siis alkometrin.
Sä kyllä jaksat hämmentää. Miten kukaan voi olla noin saatanan tyhmä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^^mutta tajuaako ne hakatut muijat ITSE että hakkaajaa ei tarvi puolustella nopeammin, jos:

a) ympäristö on sitä mieltä että on ihan hyvä ja oikein kurittaa naista, se on sen naisen omaksi parhaaksi

vai

b) ympäristö kertoo naiselle että hänelläkin on itsearvo eikä hakkaamista tarvitse tai pidä sietää. Että muitakin vaihtoehtoja on.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

par-sky kirjoitti:^^mutta tajuaako ne hakatut muijat ITSE että hakkaajaa ei tarvi puolustella nopeammin, jos:

a) ympäristö on sitä mieltä että on ihan hyvä ja oikein kurittaa naista, se on sen naisen omaksi parhaaksi

vai

b) ympäristö kertoo naiselle että hänelläkin on itsearvo eikä hakkaamista tarvitse tai pidä sietää. Että muitakin vaihtoehtoja on.
Valitsen b, mutta onhan tätä jo jauhettu. Aika pitkään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Chap

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Chap »

annepa kirjoitti:Luuletteko te oikiasti että ihmisen saa järkeilyllä ja puhumalla muuttamaan mieltään?
Joskus saa, joskus ei. Mutta kyse ei ole siitä, vaan siitä että koin moraaliseksi velvollisuudekseni kertoa näkemykseni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä en yleensä lue vkonpäiväketjuja, mutta kun nyt tuli vilkaistua niin haluan Ninni esittää omankin kommenttini.

Mitä hyötyä nämä kaikki kommentoijat saisivat itselleen siitä, että toimisit kuten he ehdottavat? Eivät mitään mainittavaa (paitsi ehkä mahdollisuuden lukea kitinäjuttujasi vielä pitkään tulevaisuudessakin). He eivät ajattele omaa etuaan, vaan sinun ja lapsesi etua. Heitä siis kannatta uskoa; heillä kun ei ole mitään syytä vedättää sinua - toisin kuin tällä lapsesi isällä. Jokaisella kommentoineella oli mielestäni järkevää ja tärkeää sanottavaa. Sinun tilanteessasi oleva ihminen ei näe kuviota selkeästi, koska katsoo liian läheltä. Se on normaalia ja luonnollista. Ja siinä voi käydä tosi huonosti. Sinut kuitenkin erottaa samassa tilanteessa olevista se, että sinun tilannettasi tarkkailee myös moni ulkopuolinen. Ulkopuolisten avulla pystyt halutessasi hahmottamaan tilanteesta tärkeimmän, ja myös sen miten sinun kannattaa toimia että tulevaisuudessa voisitte lapsesi kanssa elää ilman kohtuutonta pelkoa ja jatkuvaa stressiä. Riittää että luet saamiasi kommentteja ajatuksella ja yrität ymmärtää ja hyväksyä, että niin asia on.

Rakkautta haluavat kaikki saada ja antaa. Ja sitä ansaitsee jokainen. Etsi sinä elämääsi joku, jota voit rakastaa ilman ylläsi riippuvaa jatkuvaa katastrofin uhkaa, ja josta lapsesi saa tarvitsemansa turvallisen ja luotettavan isän.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Chap kirjoitti:
annepa kirjoitti:Luuletteko te oikiasti että ihmisen saa järkeilyllä ja puhumalla muuttamaan mieltään?
Joskus saa, joskus ei. Mutta kyse ei ole siitä, vaan siitä että koin moraaliseksi velvollisuudekseni kertoa näkemykseni.
Kyllä kyllä, sanoinhan itsekin, mutta en aseta odotuksiani tässä tapauksessa kovin korkealle. Aina pitää puuttua tilanteisiin joissa on jotain väärää (tai pitäisi, aina ei uskalla). Siksi kysyinkin muilta kuin Ninniltä että uskotteko että jankutuksesta on hyötyä. Minä en usko, mutta toivon.

Tuo EW:n hyötynäkökulma oli hyvä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Oi hitto ku mä en jaksa...

Tänäänkin se on jo soittanut kahdesti ja kysellyt kovasti miten jaksellaan. Musta se on hei hienoa että välittää mitä en aluksi uskonut. Katellaan nyt millon tulee taas kylään. Ja kauan toi kiinnostus riittää. On tällä hetkellä luistelemassa vanhempien lastensa kanssa, mikä on kans hienoa.

Ei se läpeensä paha ole, viina vie...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Jos nyt vaan soisit pojallesi ehjän lapsuuden ilman jotain silloin tällöin käyvää puolivierasta miestä, josta hoetaan, että "tää on sun isä, tykkää siitä, kato nyt kun se jaksaa välittää" tai vaihtoehtoisesti selitellään miksi se isä jäi taas tulematta. Kun isä sitten tulee käymään, on kotona kiva kireä varpaillaanoleva ilmapiiri. Ei rekkiksen käytös vieläkään ihan aikuista ja siallista ole, eikä sitä kannata jäädä odottamaankaan. Ninni, sä ansaitset ja pystyt parempaankin.

Lapsi ei tarvitse ehdottomasti kaikesta paskasta huolimatta isää. Äiti riittää, tai äiti ja isäpuoli.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Lolita kirjoitti:Jos nyt vaan soisit pojallesi ehjän lapsuuden ilman jotain silloin tällöin käyvää puolivierasta miestä, josta hoetaan, että "tää on sun isä, tykkää siitä, kato nyt kun se jaksaa välittää" tai vaihtoehtoisesti selitellään miksi se isä jäi taas tulematta. Kun isä sitten tulee käymään, on kotona kiva kireä varpaillaanoleva ilmapiiri. Ei rekkiksen käytös vieläkään ihan aikuista ja siallista ole, eikä sitä kannata jäädä odottamaankaan. Ninni, sä ansaitset ja pystyt parempaankin.

Lapsi ei tarvitse ehdottomasti kaikesta paskasta huolimatta isää. Äiti riittää, tai äiti ja isäpuoli.
Freudilainen?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
milli

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja milli »

ninnithequeen kirjoitti: Ei se läpeensä paha ole, viina vie...
Kuulostaa exältä. Mä olin sitä mieltä, että jos olisin ikinä sattunut vahingossa tulemaan hänelle raskaaksi, niin siinä vaiheessa olisi lähtenyt enkä ikinä kertonut lapsesta hänelle, enkä toistepäin. Niin paljon paskaa sai häneltä, etten voisi kuvitella pilaavani viattoman lapset elämään moisella.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mäpäs oon ihan Ninnin puolella :) Eikä isukin vierailuista tarvi sanoa lapselle etukäteen. Mua jotenki ärsyttää, että aikuista ja kuitenkin no joo, joistakin töppäilyistä huolimatta täysjärkistä ihmistä yritetään holhota kuin jotain idaria. Kyllä se on monelle lapselle tärkeää, että isä on elämässä edes jollakin tavalla, vaikka sitten kerran puolessa vuodessa jos vaihtoehtona on ettei ollenkaan.

Veikkaanpa, että vaikka Rekkis jossain vaiheessa jättäisi yhteydenpidon kokonaan, voit ainakin näyttää muksulle kuvia kuinka isi kävi vauvana katsomassa. Että on edes jotain positiivista muistoa tai kuvaa lapsellekin näyttää.

Minusta se on julmaa, että äiti kieltäytyisi edes kertomasta isästä, kun lapsi yrittää hakea juuriaan ja sitä kautta paikkaansa maailmassa. Oli isä sitten millainen hyvänsä, se on lapsen isä. Tähän malliin mahtuu hyvin myös isäpuoli tai Ukkokulta ;) mukaan. Hullumpaakin on nähty. Mun mielestä Ninni vedät ihan hyvin, ja uskoakseni jos minkään sortin väkivaltaa esiintyy niin sitten ainoastaan valvottuja tapaamisia?

Onko ilman isää kasvaneilla tähän jotakin sanottavaa? Avautumiset siitä, miten olisi mieluummin kasvanut ilman väkivaltaista/alkoholisoitunutta isää, kuuluvat muualle. Eihän Rekkis ole Ninnin ja pojan arkea jakamassakaan. Siinä vaiheessa JOS N ja R palaavat yhteen ja väkivalta ja juopottelu jatkuu, olen toki valmis muuttamaan kantaani asap.
Prepare for the worstest.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nowaysis kirjoitti:holhota
:?: :?: :?: :?:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

En tiedä miksi Ninni pitää itseään jotenkin erikoistapauksena kyseisen miehen elämässä? Tuolla otuksella on ainakin yksi "perhe" jossa lapsia, en tiedä tai olen lukenut huonosti kuinka monta "perhettä" tai "lasta" hänellä kokonaisuudessaan on?
Jos mies huolehtii asianmukaisesti perheestään, ei hänellä aika tai tarmo riitä tuollaiseen käytökseen. Hyvin ilmeistä on että kaveri elää, ei omalla kyvyllään ja tarmollaan vaan ainoastaan niitten naisten kyvyilla ja tarmolla joita riistää. Ainoa mihin tuon äijän energiaa kuluu on ilmeisesti vain vanhasta krapulasta eroonpääseminen?
Jotkut naiset ilmeisesti tuntevat hiveää tarvetta uhrautua tuollaisten puolesta eli näissä tapauksissa voidaan sanoa tarpeiden kohtaavan?
Tuossa paketisssa väkivalta kuluu varmaan asiaan ollessaan vain yksi väkivaltaisen miehen ja alistuvan naisen kommunikaation väline.
Usein käyttäytymismallit kulkevat suvuissa opittuna perinteenä geneettisten defektion niitä voimistaessa. Juurikin kirjoitettiin että väkivaltainen tai impulsiivinen käytös johtuu vain lähimuistin pienestä koosta jolloin ihminen ei kykene toimanaan järkevästi nopeissa muutoksissa ja siksi hakee turvaa esimerkiksi väkivallasta, vähän samalla tavalla kuin ihminen puhuessaan käyttää merkityksettömiä sanoja miettiessään tulevaa puhettaan. Erona on vain se että nuo "merkityksettömät" lyönnit ja potkut voivat johtaa vakaviin vammoihin ja jopa kuolemaan, tahattomastikin.
Tämä jorina ei varmaan suoraan auta tässä asiassa, halusin vain luoda taustaa Ninnin käytökselle.
Itse en usko ihmisen muuttuvan, ihmisen peruspiirteet tulevat vain selkeämmin esiin heikompien piirteiden erodoituessa.
Monet naiset uskovat ihmisen muuttumiseen, joillekin ajattelumalli voi osoittautua kohtalokkaaksi. Ja joku pieni osa ihmisistä voi muuttuakin! mikä vain vahvistaa säännön.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

saira kirjoitti:Freudilainen?
Todellinen mielipide paljastui sittenkin :oops:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kiitos Nowa tajuamisesta. Just tota mieltä mäkin olen. Että on sitten vaikka niitä kuvia näyttää että isi välitti. Sillähän on btw se sairauskin....ja muutenkaan tiedä millon moiselta henki lähtee. Takasin kotiin ei kuitenkaan ole tulemista, se on varma.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Leevi »

nowaysis kirjoitti:Mullakin taitaa olla puhelimen hankinta edessä, siis suoraan edessä siis ihan nyt heti. Tänään meni itestään pois päältä ja eilen vaan mykäksi vähäksi aikaa. Kaikenlaisia temppuiluja tehnyt muutenkin ihan kiitettävästi, N70 siis ja ikää noin kolme ja puoli. Taidan napsaista tuommoisen Noksun punaisen E63:sen, ellei nyt joku esitä vahvaa vastalausetta..?
*esittää ...*
Tai noh, ehkä se on ihan ok. :roll:
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Mua jotenki ärsyttää, että aikuista ja kuitenkin no joo, joistakin töppäilyistä huolimatta täysjärkistä ihmistä yritetään holhota kuin jotain idaria.
Joopa joo. Jos nyt ihan suoraan sanotaan niin täysjärkisyys on ninnistä aika kaukana. Tai lähinnä tunne-elämän tasapainoisuus. Kumpikaan ei jaksaisi katsella kumpaakaan, jos olisivat ns. 'täysjärkisiä'. Sen sijaan tossa pelissä kaksi huomattavan epävakaata ihmistä jaksaa katsella kerrasta toiseen oikutteluja, raivokohtauksia ja väkivaltaisuuksia ihan vain siksi, että näkevät toisessa itseään. Kukaan tervepäinen tota hommaa ei katselisi, kummistakaan saappaista. Ukkokulta katsoo siksi, että on rakastunut nössö, jota ninni voi vuosi toisensa jälkeen potkia päähän miten huvittaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse näen kaksi ihmistä, jotka kaikesta paskasta huolimatta osaavat pelata yhteen lasten parasta ajatellen(N ja UK). Muistaakseni tällä palstalla on joskus ennenkin tultu raskaaksi hieman "väärille tahoille" ja silti kasvatettu oikein mukava perhe yhdessä aiemman miehen kanssa..

Vanhemmuus nostattaa sellaisia tunteita, suojelunhalua ja uhrautumista, joita voi olla vaikea ymmärtää ilman omakohtaista kokemusta. Toki moni mies sanoutuisi irti UK:n tilanteessa, itse tuskin.

Manala-dear. Ihmiset tekee virheitä, ihmiset antaa anteeksi. Live with it ja pyydä Herralta voimia kestää ne asiat, joihin sinä et voi kuitenkaan vaikuttaa ;)
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:pyydä Herralta voimia
On se hyvä että ollaan paskanjauhannassa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

:D
Prepare for the worstest.
RP

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

nowaysis kirjoitti: Onko ilman isää kasvaneilla tähän jotakin sanottavaa? Avautumiset siitä, miten olisi mieluummin kasvanut ilman väkivaltaista/alkoholisoitunutta isää, kuuluvat muualle. Eihän Rekkis ole Ninnin ja pojan arkea jakamassakaan. Siinä vaiheessa JOS N ja R palaavat yhteen ja väkivalta ja juopottelu jatkuu, olen toki valmis muuttamaan kantaani asap.
Kyllä se pojan mieltä lämmittää katsella vauvakuvia kun on vietetty niin suloisesti yhdessä aikaa. Niin suloista aikaa ja silti isukki päätti häippästä. Tämä on juu varmasti parempi vaihtoehto kuin se ettei iskää ole koskaan napannut.

Tämä on juuri sitä romanttista paskaa jota suolletaan kun ei tiedetä mitä on elää kokonaan ilman isää, tulla isän hylkäämäksi kun sitä eloa on jo takana tai omistaa alkoholisti väkivaltainen isä.

Onneksi ei ole omakohtaista kokemusta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Juu ei mullakaan ole omakohtaista kokemusta. Meniköhän silti vähän ohi, jommalla kummalla? Lähipiirissäni on jokaiseen mainitsemaasi kategoriaan kuuluvia ihmisiä, sekä myös adoptoituja. Näiden ihmisten mielipiteisiin sekä aiheesta lukemaani pohjaan sanomani. Tuosta ekasta lauseestasi paistaa hienoinen sarkasmi läpi, mutta ei ehkä tarpeeksi voimakkaasti voidakseni tulkita sitä suuntaan taikka toiseen.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Kyllä nyt näyttäis vähän siltä että sulla tässä menee yliromantisoidessas ne pointit ohi niin että viuhuu, ja että syyllistyt myös tietynlaiseen ylimielisyyteen tällaisten lainausten puolesta:
Vanhemmuus nostattaa sellaisia tunteita, suojelunhalua ja uhrautumista, joita voi olla vaikea ymmärtää ilman omakohtaista kokemusta. Toki moni mies sanoutuisi irti UK:n tilanteessa, itse tuskin.
Usko huviksesi, uhrautuminen ja sen ymmärtäminen ei välttämättä tarvitse mitään tietynlaista vanhemmuutta. Kyllä minä nimenomaan ymmärrän aika helvetin hyvin sen, mihin tämä 'ukkokulta' on ryhtynyt epävakaan ihmisen päähänpistoja, tuittupäisyyttä, raivokohtauksia ja muuta rikkovaa impulsiivisuutta jatkuvasti anteeksi antaen. On kato sitä omakohtaista kokemusta, ja olen myös ollut rakastunut nössö.

Tiedän myös sen että ukkokultaa ei ole kukaan maalissa palkitsemassa eikä selkään taputtelemassa, ellei ninni jostain kumman syystä jossain vaiheessa ymmärrä, ettei löydy ihan kaikkia välityksiä vaihdelaatikosta ja hae siihen apua.
RP

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

nowaysis kirjoitti:Juu ei mullakaan ole omakohtaista kokemusta. Meniköhän silti vähän ohi, jommalla kummalla? Lähipiirissäni on jokaiseen mainitsemaasi kategoriaan kuuluvia ihmisiä, sekä myös adoptoituja. Näiden ihmisten mielipiteisiin sekä aiheesta lukemaani pohjaan sanomani. Tuosta ekasta lauseestasi paistaa hienoinen sarkasmi läpi, mutta ei ehkä tarpeeksi voimakkaasti voidakseni tulkita sitä suuntaan taikka toiseen.
Huh, onneksi kenenkään muun lähipiiriin ei kuulu!

Ninnin tehtävä! ÄITINÄ on vähintään käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa siitä miten hoitaa asia. Mut ku musta tuntuu ja kaikki on ihkuu ja silleen ei sitä ole.

Ja kyllä, äitinä ja parisuhdeväkivallan kokeneena en kyllä jumalauta ymmärrä miten yksikään aivosoluilla varustettu ihminen päästäisi lastaan väkivaltaan taipuvaisen ihmisen lähelle, edes valvotusti. Tähänkin ammattilaisella voisi olla muutamia toimintamalleja miten asia silleen aikuisten oikeasti lähtisi etenemään.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Aijaa. Itse tykkään ajatella, etten puhu kokemuksella tilanteista, joita en ole itse kokenut. Muiden kokemusten pohjalta voin tehdä oletuksia. Mutta joo, toisilla sitä ymmärrystä löytyy enempi ja toisilta vähempi. Mielestäni tuittupäisyys ja raivarit eivät vielä tee ihmisestä hullua. Eikä se, että vahingossa raskaaksi tullessaan ja sen liian myöhään huomatessaan ihminen saa apua läheisiltään, vaikka heitä olisikin loukannut. Loppujen lopuksi avun antamatta jättäminen kohdistuisi kuitenkin lapseen. Ehkä puhumme asioiden eri laidoista, mutta tästä tässä imo on kyse.

Ja RP:lle osoittamani viestissä tarkoitin lähinnä sanoa, ettei minulla ole paskoista faijoista mitenkään yliromanttista kuvaa. Lapsilla vaan on usein taipumus nähdä se pienikin hyvä sieltä paskan seasta, pysyy pää heillä kasassa niin paremmin, sano.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin