Työuran pituus

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kuinka kauan luulet, että voit ja haluat työskennellä?

< 40 -vuotiaaksi
1
5%
41 - 50 -vuotiaaksi
1
5%
51 - 60 -vuotiaaksi
6
30%
61 - 63 -vuotiaaksi
2
10%
63 - 66 -vuotiaaksi
6
30%
67 - 69 -vuotiaaksi
0
Ei ääniä
70 ja ylikin menee, jos jalka nousee ja pää toimii
4
20%
 
Ääniä yhteensä: 20

Toimistorotta

Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Tuossa hieman pohjustusta, tietty hieman propagandaakin mukana kun työnantajaedustaja kirjoittaa, mutta varmasti osa ihan todellistakin huolta.

Kuka oikeasti jaksaisi 70-vuotiaaksi duunissa? Henk. koht. olen suunnitellut hylätä palkkahommat 40 tienoolla ja ryhtyä konsulttiyrittäjähuoraksi ja osa-aikaoloneuvokseksi, maksaa minimieläkemaksut ja kuolla nuorena. Voi toki olla, että elämäntilanteessa tulee joku muutos joka pakottaa toisenlaiseen valintaan. Mutta seitsemänkymppiseksi palkkaduunia? Ei onnistu, liian laiska lentämään.

Millaisia työn sankareita täältä löytyy?
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vaikeahan sitä on tietää, miten mieli muuttuu ajan saatossa.

Tämän hetkisen tiedon valossa varmastikin voisin olla yrittäjänä töissä niin kauan, kunnes oikeudet otettaisiin poisin, eli dynastia iskisi. Käytännössä en missään tapauksessa aioi niin pitkään sorvata.

Tämän hetkisen fiiliksen perusteella uskon jatkavani n 63-vuotiaaksi, mutta ken elää, hän näkee.

Pallotin 61 - 63 -vuotiaaksi.
Toimistorotta

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:Tämän hetkisen fiiliksen perusteella uskon jatkavani n 63-vuotiaaksi, mutta ken elää, hän näkee.
Ihan mielenkiinnosta - onko sinulla suunnitelma, mitä aiot puuhata tuon jälkeen? Ainakin näissä isoissa laitoksissa tuntuu olevan jengiä hengailemassa käytävillä etupäässä siksi, ettei tartte lähteä kotiin vaimon käskytettäväksi kukkapenkkiä kuoputtamaan kesämökille.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tämän hetkisen fiiliksen perusteella uskon jatkavani n 63-vuotiaaksi, mutta ken elää, hän näkee.
Ihan mielenkiinnosta - onko sinulla suunnitelma, mitä aiot puuhata tuon jälkeen? Ainakin näissä isoissa laitoksissa tuntuu olevan jengiä hengailemassa käytävillä etupäässä siksi, ettei tartte lähteä kotiin vaimon käskytettäväksi kukkapenkkiä kuoputtamaan kesämökille.
Ei minkäänlaisia. Siihen on vielä 21 vuotta aikaa.
Kai Nalo

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Toimistorotta kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta - onko sinulla suunnitelma, mitä aiot puuhata tuon jälkeen?
Veikkaan.

1. Eukko pihalle
2. Pihaan Ferrari ja rekkariksi DOC-69

Miltei näin se eräskin lekuri teki..
bliss

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja bliss »

Olisin oikeastaan ihan valmis lopettamaan nyt heti mutta koska tahdolla ei elä, on jatkettava ainakin 25 vuotta vielä.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Olisin oikeastaan ihan valmis lopettamaan nyt heti mutta koska tahdolla ei elä, on jatkettava ainakin 25 vuotta vielä.
Etsä tykkää sun työstäsi?

Mulla ainakin töissä aika kuluu mukavasti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

51-60v. Mummous varmasti sopii mulle: valitetaan kaikesta ja tönitään ihmisiä :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:Olisin oikeastaan ihan valmis lopettamaan nyt heti mutta koska tahdolla ei elä, on jatkettava ainakin 25 vuotta vielä.
Etsä tykkää sun työstäsi?
Tykkään. Se vaan on melko rankkaa kun yksin tarttis tehdä kaikki.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:Olisin oikeastaan ihan valmis lopettamaan nyt heti mutta koska tahdolla ei elä, on jatkettava ainakin 25 vuotta vielä.
Etsä tykkää sun työstäsi?
Tykkään. Se vaan on melko rankkaa kun yksin tarttis tehdä kaikki.
Ymmärrän. Mulla on siitä mukava systeemi, että kun vuokraan nuo tukipalvelut, niin niistä ei tarvitse huolehtia.

Toki laskut pitää lähettää ja maksaa ja kuitit laittaa kirjanpitäjälle (ja katsoa sen perään, kuten olen todennut), mutta muuten voi keskittyä pelkästään tuottavan työn tekoon.
bliss

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ja mikäs tässä olis ollessa ja thdessä jos olisin pysynyt lapsettomana. Nyt pitää mahduttaa kaikki töihin liittyvä siihen 8,5 tuntiin = aina on törkeen paljon hommia tekemättä.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:Nykyistä duunia varmaan juuri sen verran etta ajan tästä toimistolle ja irtisanon itseni. Haaveammatti ei varmasti pelkästään suomessa leipää tuo, mutta jos menis sinne liettuaan leipäpalkalla huseeraamaan sitten. Joka tapauksessa sitä hommaa on tarkoitus tehdä elämän loppuun ja jatkaa sitten seuraavassa.
Mikä se haaveammatti on?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tällä hetkellä aika käsikopelolla mennään päivä kerrallaan. En tunne ainakaan vielä aiheelliseksi ryhtyä eläkeläiseksi, työt maistuvat edelleen joten jatkan työuraani ainakin toistaiseksi. En tiedä mitkä ovat tunnelmat sitten kun virallinen eläkeikä on saavutettu. En pitäisi ollenkaan paskempana kohtalona että vielä 70-vuotiaana minulla olisi niin mielenkiintoinen työ etten haluaisi edes silloin jättää työuraani jälkeeni.

En ole ajatellut kuolla nuorena, ja vähän myöhäistä se taitaisi jo ollakin. Pidän aivan mahdollisena ellen jopa todennäköisenä että nautin elämästäni vielä 70-vuotiaanakin, ellen jopa ylikin jos Ruoja suo.

Suomessa onneksi ollaan niin avokätisiä lomien suhteen että Suuria Unelmiaan pääsee yleensä toteuttamaan töiden ohella lomien aikana (jos ei onnistu arkielämän ohella, esim. kaukomatkailu). Ymmärrän paremmin yhden viikon vuosilomia pitävien amerikkalaisten kohdalla että halutaan miljonääriksi 30-vuotiaana jotta voidaan lopettaa työnteko kokonaan ja ruveta elämään Oikeaa Elämää.

Joku on sanonut että elämässä pitäisi aina olla The Big Plän. Minusta se on tarpeellista lähinnä silloin jos kokee nykyisen elämänsä kovinkin ahdistavaksi, ajatus paremmasta huomisesta auttaa harmaan arjen yli. Tietenkin jos Big Plänäksi riittää "ensi kesänä käyn Teneriffalla ja San Fransiscossa", niitähän nyt on kaikilla. Mullakin on jo lentoliput ostettu ensi kesäksi, ou jeah.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Ja mikäs tässä olis ollessa ja thdessä jos olisin pysynyt lapsettomana. Nyt pitää mahduttaa kaikki töihin liittyvä siihen 8,5 tuntiin = aina on törkeen paljon hommia tekemättä.
No joo. Näinhän se on. YH-yrittäjän elämä ei varmasti ole helppoa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tunnen suurta houkutusta jatkaa töissä reilusti yli seitsemänkymppiseksi, omaan tahtiini tietenkin. Ajatus nuorten poliisien ahdistelusta hississä ja itsestäni täysin kehityksen rattailta pudonneena riippakivenä on hykerryttävä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Jenny Daa-aah! ling

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

41-50. Mitähän sitä rupeis tekemään.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mikä se haaveammatti on?
Sabonim.
Kuukkeli ei oikein löydä tuolla nimellä, mutta tarkoitat tätä?

Aiot hylätä nykyduunisi ja ryhtyä tekemään tuota leipätyöksesi? Rohkea veto.
Toimistorotta

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Lolita kirjoitti:Tunnen suurta houkutusta jatkaa töissä reilusti yli seitsemänkymppiseksi, omaan tahtiini tietenkin. Ajatus nuorten poliisien ahdistelusta hississä ja itsestäni täysin kehityksen rattailta pudonneena riippakivenä on hykerryttävä.
Tuossa plänissä voi tulla vastaan työnantajan oikeus päättää työsuhde 68-vuotiaana :P
bliss

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ohkasesti aihetta sivuten; jos joutuisin siihen tilanteeseen, että pitäisi alkaa etsiä uutta työpaikka, en varmaankaan pääsisi mihinkään.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Kunnes kuolema korjaa.
elco

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja elco »

51-60. Jollei ura urkene niin kai sitä pitää freelanceriksi ryhtyä neljänkymmenen korvilla minunkin - jos siis jään Suomeen päivystämään.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:51-60. Jollei ura urkene niin kai sitä pitää freelanceriksi ryhtyä neljänkymmenen korvilla minunkin - jos siis jään Suomeen päivystämään.
Etkös sä ole 40 viimeistään eilen?
elco

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Etkös sä ole 40 viimeistään eilen?
Häh, olen 37v.
NuoriD

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Etkös sä ole 40 viimeistään eilen?
Häh, olen 37v.
:o

Mä muistelin, että sä olisit ollut vain pari vuotta mua nuorempi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työuran pituus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunnes kuolema erottaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin