Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Koska tämä urpiaisen sulkakynäilemä, mitä ilmeisimmin järjen sumentavien keväthormonien vallassa suollettu ad hominem -uhittelu ei mitenkään elimellisesti liity onnellisuusketjun aiheeseen, ja koska sen käsittely tuossa ketjussa todennäköisesti hautaisi varsinaisen aiheen alleen, aloitan sille (ja muille vastaaville höpinöille, joiden loppumisesta ei taida olla minkäänlaista toivoa) oman ketjunsa.
urpiainen kirjoitti:Mähän joskus kirjoitin tänne, että Pertin pahimpien konservatiivisten pelkotilakirjoitusten kanssa ei voi ryhtyä rationaaliseen keskusteluun, koska ne ovat liian ufoja: liian kaukana kaikesta järkevästä sijaitsevien hihhulien kanssa ei ole tarpeeksi yhteistä perustaa, jolle keskustelua rakentaa, vaan heidän mielipiteitään voi vain keittiöpsykologisesti selittää sillä, että heillä oli ankea lapsuus ja traumaattinen nuoruus. No, tuon EWSE:n horinan kanssa on vähän samoin: jos tyypit ei itse tajua, että tottakai tuollainen kolmen pennin korpifilosofointi on naurettavaa huttua, ei keskustelu oikein kannata. Ainoa vaihtoehto on sivuuttaa koko aihe vähän apeana siitä, että kohtasi eksyneen sielun osaamatta auttaa, tai sitten sortua itse siihen mainitsemaani keittiöpsykologointiin. Valitsen jälkimmäisen.
Hetkinen. Pidätkö sinä rationaalisena keskusteluna yksinomaan sellaisia puheenvuoroja, jotka perustuvat johonkin vertaisarvioituun tieteelliseen tutkimukseen? Vai millä perusteella mielestäsi tulisi olla lukemattakin selvää, että deMello on huttua (ja miksi muuten nimenomaan naurettavaa sellaista)? Julkaisumaa, jota viimeksi tarjosit arviointikriteeriksi, ei sekään kuulosta erityisen rationaalisesti valitulta. Onko siis niin, että edellytät rationaalisuutta muilta, mutta itseltäsi hyväksyt mitä tahansa roskaa, vai miten selventäisit tätä alati toistuvaa käyttäytymistäsi?
EW:n tragediahan on selvästi se, että hän on ihan fiksun oloinen tyyppi, jolla on taipumuksia, kykyjä ja tarpeita kysyä ja pohtia perustavanlaatuise/impia kysymyksiä.
Itse asiassa teoriani on, että pidät minua aika paljon typerämpänä kuin olen (tästä ei sitten loogisesti seuraa, että pitäisin itseäni erityisen fiksuna). Sen huomaa tästäkin kommentaaristasi, jossa tunnut kuvittelevan, että minä pitäisin deMelloa jonkinlaisena tieteellisenä auktoriteettina. Haloo? En tiedä tunnenko edes ketään, joka olisi riittävän taliaivoinen sellaiseen.
Valitettavasti hän kuitenkin on jostain syystä päätynyt sellaiseen porukkaan (käsityöläiset ja businesspellet), joissa näitä ei juuri harrasteta systemaattisen ankarasti ja nöyrästi vailla hybristä. Näin hän ei ole saanut tarvitsemaansa tukea näiden asioiden käsittelyperinteeseen. Ihmiskunnan terävimmät mielet ovat pohtineet näitä asioita 2500 vuotta; ei voi olettaa, että kukaan pääsisi omin avuin tyhjästä ponnistaen yhtä korkealle kuin se, joka seisoo menneiden jättiläisten harteilla. Mutta valitettavasti tällä tiellä ei ole oikotietä: kiinnostavaa kamaa ei lueta ja omaksuta tunnissa todeten, että hei, näinhän olen itsekin ajatellut. Ei, oikeasti syvän ajattelun näistä asioista edes alustava ymmärtäminen vaatii vuosien todella raskaan opiskelu-urakan, mielellään ryhmässä.
Tässä puolestaan siirryt julkisesti esittelemään näkemystäsi, jonka mukaan onnellisuus tai ainakin sen ymmärtäminen on mahdollista ainoastaan aiheen parissa teoreettisesti itsensä uuvuttaneelle humanistille. Haloo?? Toki tieteellisen ymmärryksen osalta on näin, kuten missä tahansa muussakin aiheessa, mutta muitakin ymmärryksen lajeja on.

Tämän asian uskon olevan niin yksinkertainen, että lapsikin sen ymmärtää. Ihmisen normaali, rennoin ja pakottomin mahdollinen tila on onnellisuuden ymmärtäminen. Meidän sosiaaliset konventiomme, tieteelliset viisastelumme ja kulttuurinen painolastimme (joista kaikista on meille myös hyötyä) vain sekoittavat tajuntaamme siinä määrin, että tyypillisesti sosiaalistuessamme yhteiskunnan osasiksi menetämme tuon ymmärryksen.

Asian tieteellinen kuvaus ja teoreettinen hahmottaminen on sitten asia erikseen, ja sitä saat omasta puolestani harrastaa keskenäsi. Itse en ryhdy sellaiseen nettifoorumeilla, toisaalta koska en kirjoittele sellaisilla foorumeilla joilla asian lähestyminen tuosta kulmasta olisi hedelmällistä, ja toisaalta koska en ole riittävän perehtynyt aiheeseen keskustellakseni siitä toisten perehtymättömien kanssa tieteellisellä painotuksella.
Siksi kai ne (siis humanistit ja yhteiskuntateoreetikot), jotka ovat tämän tehneet, ovat toisaalta pudonneet teknis-kaupallisesta kelkasta, mutta toisaalta ovat saavuttaneet immuniteetin EW:n fanittamalle puurolle. Onko se sitten sen arvoista olla köyhä mutta sivistynyt, en tiedä.
Se, että ei kykene ottamaan vastaan epätieteellistä tekstiä, on kyllä yksinomaan haitta. En sano tätä väheksyäkseni tiedettä, vaan koska elämä on muutakin kuin tiedettä. Mm. Francisco Varela oli kiinnostunut siitä, mitä länsimaisen tieteen ulkopuolelle jää. Onko hänenkin ajattelunsa mielestäsi puuroa?
Joka tapauksessa, EW:stä tulee (ja mutatis mutandis prosessi) toistuvasti mieleen, että jos hän olisi opiskellut osaavassa ohjauksessa oikeita asioita, tulos olisi voinut olla loistava. Mutta kun koettaa tehdä kaiken itse, saattaa joutua helppoheikkien pauloihin.
Oikeita asioita? Toisin sanoen vaatesuunnittelu ja bisnes ovat sinun mukaasi vääriä asioita. Ihanan rationaalista! "Tulos olisi voinut olla loistava"? Mikä tulos, kenen näkökulmasta? Jossakin kitinäketjussa käydyn keskustelun tulosko? Kuvitteletko, että jos olisin väitellyt tohtoriksi teoreettisesta filosofiasta, keskustelisin aiheeseen liittyvistä aivoituksistani Kitinässä? Vai mihin "tulokseen" oikein viittaat?

Olen useasti sanonut Manalalle, että jos yrittää saada jonkun keskustelemaan rakentavasti, huonoimman tuloksen saa todennäköisesti olemalla itse epärakentava. Saman sarjan ohje sinulle: jos et itse keskustele rationaalisesti, sinun on aika turha toivoa sitä muiltakaan.
Toimistorotta

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Eeppistä.
elco

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja elco »

Minut tässä sivuutetaan tykkänään, mutta jatkan täällä tästä. Jos olen väärässä paikassa niin siirtäkää tämä pupellus vaikka tänne.
EveryWoman kirjoitti: Vaikka asiaan perehtymättömät "rationaaliset keskustelijat" :D heittelevätkin mukamas keskeliäitä uskontovertauksiaan, niin todellisuudessa deMellon meininki ei ole mitenkään uskontomaisesti ihmisten heikkouksiin vetoavaa - anything but. Esimerkiksi tuo Tixin kukkoilu näyttää aika huvittavalta heistä, jotka tietävät, että hänen itsensä mainitsema onnellisuuden määritelmä voisi ihan hyvin olla lainaus deMellon tekstistä.
En edelleenkään tajua tätä perehtymisen määrää, mikä tähän de Melloon vaaditaan. Kyseessä on siis joku opus, jonka lukee kolmessa vartissa; sitten koskoo kovasti, minkä jälkeen pukkaa valaistumisen. Valaistumista sitten näemmä seuraa, että kirjoittaa sekavasti mm. tänne.

Minulle ei vaan kertakaikkiaan uppoa kaaliin, miten ihmeen vaikea voi olla referoida jotain taskupokkaria niin, että se käänteentekevä pihvi välittyisi mitenkään ihmisymmärrettävästi. Horinaa siitä näköjään kyllä saa aikaiseksi noin viisi vuotta ja varmaan palstamilleissä enemmän kuin itse lähdeteokseen.

Minä olen näitä rationaalisia kirjoittajia. Jos joku antaisi sen de Mellon viisastenkiven tänne nyt niin minä poikapa lukisin sen tältä istumalta silläkin uhalla, että alkaisi koskomaan ja että minusta tulisi EW:n ja SE:n kaltainen hihhuliborg. Koska olen rationaalinen kirjoittaja eikä mikään muukaan spiritualistinen kama ole koskaan uponnut, pidän kuitenkin ko. todennäköisyyttä verraten vähäisenä. Tästä sitten hihhuliborgit saavat lisää vettä myllyynsä, ettei se heiltä mitään ole pois kun en valaistu ja että minä en vaan "tajua". Tunne on tietenkin molemminpuolinen eli molemmat osapuolet pitävät toista osapuolta jotenkin vähän hölmönä.

Luulen kuitenkin, että jos de Mellolla olisi jotain laajamittaisempaa ynnä todellista arvoa niin kultti olisi laajemmaltikin tunnettu. 45min investointi, sitten vähän (perseeseen?) sattuu ja lopussa seisoo veret seisauttava valaistuminen: Bisnescasea tuolla siis kerrassaan olisi! Kun kukaan vähääkään järkevä ihminen ei siitä saa mitään vähääkään järkevää sanotuksi ja kun joka tuutti ei pullistele demellon käänteentekevää metodia onneen niin ei voi kuin päätellä, että koko hoito on hevonpaskaa.
Manaaja

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Alkaa olla yhä selvempää, että Urpiainen == So Easy.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Hetkinen. Pidätkö sinä rationaalisena keskusteluna yksinomaan sellaisia puheenvuoroja, jotka perustuvat johonkin vertaisarvioituun tieteelliseen tutkimukseen?
En. Pidän rationaalisina kantoja, jotka voi perustella järkevistä lähtökohdista lähtien ymmärrettävästi. Tämän vastakohtana hihhulihörhöilynä pidän sellaista argumentaatiota, jossa julistetaan itsellä olevan korkeampi ymmärrys, jota just nyt ei voida selittää, mutta joka kyllä ilmenee kun oppii avaamaan sielunsa, heräämään ja vain hyväksyy gurun sanat vailla perusteita.
EveryWoman kirjoitti:Julkaisumaa, jota viimeksi tarjosit arviointikriteeriksi, ei sekään kuulosta erityisen rationaalisesti valitulta.
Muistaakseni kirjoitin viimeksi, että julkaisumaa ei kelpaa kriteeriksi, mutta se antaa osviittaa, että kun hihhuli väittää horinoidensa olevan tieteen tukemaa, tällaista väitettä tai tukea sille ei löydy tieteellisten kustantajien julkaisuista vaan kaupallisista onnellisuusoppaista.
EveryWoman kirjoitti:Itse asiassa teoriani on, että pidät minua aika paljon typerämpänä kuin olen (tästä ei sitten loogisesti seuraa, että pitäisin itseäni erityisen fiksuna).
Mun teoria on, että olen osunut koko lailla nappiin.
EveryWoman kirjoitti:Tässä puolestaan siirryt julkisesti esittelemään näkemystäsi, jonka mukaan onnellisuus (...) on mahdollista ainoastaan aiheen parissa teoreettisesti itsensä uuvuttaneelle humanistille.
En kyllä vielä kolmannellakaan lukemalla löydä tuollaista väitettä tekstistäni. Jonkinlaisen parempi olla kärsivä Sokrates kuin onnellinen sika -väitteen ehkä, mutta en muuta.
EveryWoman kirjoitti:Ihmisen normaali, rennoin ja pakottomin mahdollinen tila on onnellisuuden ymmärtäminen. Meidän sosiaaliset konventiomme, tieteelliset viisastelumme ja kulttuurinen painolastimme (joista kaikista on meille myös hyötyä) vain sekoittavat tajuntaamme siinä määrin, että tyypillisesti sosiaalistuessamme yhteiskunnan osasiksi menetämme tuon ymmärryksen.
Rennoin ja pakottominen tila saattaisi olla onnellisuuden kokeminen. Ota sininen pilleri! Muuten tuo visiosi on jo sitä luokkaa, että PetriFB:kin olisi kateellinen: järjen päätelmät ja tieteellinen tosiasioiden selvittely haittaavat lapsenuskosta nauttimista!
EveryWoman kirjoitti:Oikeita asioita? Toisin sanoen vaatesuunnittelu ja bisnes ovat sinun mukaasi vääriä asioita. Ihanan rationaalista!
No kyllä mä nyt pidän vielä pilkkasi jälkeenkin ihan rakentavana työhypoteesina, että vaatesuunnittelu on oikea opiskeluala, jos haluaa oppia esimerkiksi vaatesuunnittelua. Jos taas on kovin kiinnostunut vaikkapa ihmisen psyyken toiminnasta, yhteiskunnan toiminnasta tai perusfilosofiasta, voisi olla fiksumpaa opiskella vaikkapa psykologiaa, yhteiskuntatiedettä tai filosofiaa. Business on oikea ala, jos on kiinnostunut vaikkapa liike-elämästä; väärä, jos tavoitteena on ymmärtää mahdollisimman syvällisesti mitokondrioiden toimintaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hetkinen. Pidätkö sinä rationaalisena keskusteluna yksinomaan sellaisia puheenvuoroja, jotka perustuvat johonkin vertaisarvioituun tieteelliseen tutkimukseen?
En. Pidän rationaalisina kantoja, jotka voi perustella järkevistä lähtökohdista lähtien ymmärrettävästi.
Kuitenkin aina, kun et ymmärrä jotakin sanomaani, hihastasi putoaa epätieteellisyys-kortti.

Suhteellisuusteoriaa ei voi perustella ymmärrettävästi suurimmalle osalle ihmisistä. Se ei siis edusta rationaalista ajattelua. Aika rationaalista!
Tämän vastakohtana hihhulihörhöilynä pidän sellaista argumentaatiota, jossa julistetaan itsellä olevan korkeampi ymmärrys, jota just nyt ei voida selittää, mutta joka kyllä ilmenee kun oppii avaamaan sielunsa, heräämään ja vain hyväksyy gurun sanat vailla perusteita.
Olet siis yhtä mieltä deMellon kanssa, mutta et tiedä sitä koska hybriksessäsi oletat lukemattakin tietäväsi, mikä hänen mielipiteensä on.
EveryWoman kirjoitti:Itse asiassa teoriani on, että pidät minua aika paljon typerämpänä kuin olen (tästä ei sitten loogisesti seuraa, että pitäisin itseäni erityisen fiksuna).
Mun teoria on, että olen osunut koko lailla nappiin.
Arviosi mukaan on todennäköistä, että olen hurahtanut jonkin helppoheikkigurun sanomisiin samoin kuin joku lestadiolainen Raamattuun. Aika osuvaa!
EveryWoman kirjoitti:Tässä puolestaan siirryt julkisesti esittelemään näkemystäsi, jonka mukaan onnellisuus (...) on mahdollista ainoastaan aiheen parissa teoreettisesti itsensä uuvuttaneelle humanistille.
En kyllä vielä kolmannellakaan lukemalla löydä tuollaista väitettä tekstistäni. Jonkinlaisen parempi olla kärsivä Sokrates kuin onnellinen sika -väitteen ehkä, mutta en muuta.
EveryWoman kirjoitti:Ihmisen normaali, rennoin ja pakottomin mahdollinen tila on onnellisuuden ymmärtäminen. Meidän sosiaaliset konventiomme, tieteelliset viisastelumme ja kulttuurinen painolastimme (joista kaikista on meille myös hyötyä) vain sekoittavat tajuntaamme siinä määrin, että tyypillisesti sosiaalistuessamme yhteiskunnan osasiksi menetämme tuon ymmärryksen.
Rennoin ja pakottominen tila saattaisi olla onnellisuuden kokeminen. Ota sininen pilleri! Muuten tuo visiosi on jo sitä luokkaa, että PetriFB:kin olisi kateellinen: järjen päätelmät ja tieteellinen tosiasioiden selvittely haittaavat lapsenuskosta nauttimista!
Ad hominem ei valitettavasti muuttunut rationaaliseksi argumentoinniksi juuri tätä keskustelua varten. Sitä paitsi: kärsivä Sokrates ja onnellinen sika, remember?
EveryWoman kirjoitti:Oikeita asioita? Toisin sanoen vaatesuunnittelu ja bisnes ovat sinun mukaasi vääriä asioita. Ihanan rationaalista!
No kyllä mä nyt pidän vielä pilkkasi jälkeenkin ihan rakentavana työhypoteesina, että vaatesuunnittelu on oikea opiskeluala, jos haluaa oppia esimerkiksi vaatesuunnittelua. Jos taas on kovin kiinnostunut vaikkapa ihmisen psyyken toiminnasta, yhteiskunnan toiminnasta tai perusfilosofiasta, voisi olla fiksumpaa opiskella vaikkapa psykologiaa, yhteiskuntatiedettä tai filosofiaa. Business on oikea ala, jos on kiinnostunut vaikkapa liike-elämästä; väärä, jos tavoitteena on ymmärtää mahdollisimman syvällisesti mitokondrioiden toimintaa.
Oletat siis ettei vaatesuunnittelu kiinnosta minua yhtä paljon kuin filosofia (tai jokin muu "oikea asia")? Kuten sanottu, aika rationaalista!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:En edelleenkään tajua tätä perehtymisen määrää, mikä tähän de Melloon vaaditaan. Kyseessä on siis joku opus, jonka lukee kolmessa vartissa; sitten koskoo kovasti, minkä jälkeen pukkaa valaistumisen.
Ei. Kyseessä ei ole mikään taikaiskumainen elämän hankaluuksien ilmaan haihtuminen. Minä en ole sellaista koskaan väittänyt, se on urpiaisen ja sinun ja ehkä jonkun muunkin itse rakentama olkinukke. Kyseessä on sen tajuaminen, että ei haittaa yhtään vaikka elämä on hankalaa. Nyt varmaan sanot, että eihän siinä sitten ole mitään sisältöä. Itse olen eri mieltä.
Minulle ei vaan kertakaikkiaan uppoa kaaliin, miten ihmeen vaikea voi olla referoida jotain taskupokkaria niin, että se käänteentekevä pihvi välittyisi mitenkään ihmisymmärrettävästi. Horinaa siitä näköjään kyllä saa aikaiseksi noin viisi vuotta ja varmaan palstamilleissä enemmän kuin itse lähdeteokseen.
Mun horinat eivät (pääosin) ole "siitä". Olisin horissut samat jutut (kirjallisuusviittauksia lukuunottamatta), vaikka kirjaa ei olisi olemassakaan.

Ymmärtäminen tässä tapauksessa puolestaan on ymmärtäjän omaa panosta edellyttävää sillä tavoin kuin vaikka uuden kielen opettelu tai hyväksi formulakuskiksi opettelu. Ei ole mahdollista, että joku vain sanoo oikeat sanat oikeassa järjestyksessä, minkä jälkeen toinen osaa uuden kielen, on hyvä formulakuski, tai osaa suhtautua elämään tällä tavalla, mistä mm. tuossakin kirjassa puhutaan. UC? Kaikki ymmärtämisen lajit eivät ole matemaattis-loogisia. Tässä on kyse muunlaisesta ymmärtämisestä.
Minä olen näitä rationaalisia kirjoittajia. Jos joku antaisi sen de Mellon viisastenkiven tänne nyt niin minä poikapa lukisin sen tältä istumalta silläkin uhalla, että alkaisi koskomaan ja että minusta tulisi EW:n ja SE:n kaltainen hihhuliborg. Koska olen rationaalinen kirjoittaja eikä mikään muukaan spiritualistinen kama ole koskaan uponnut, pidän kuitenkin ko. todennäköisyyttä verraten vähäisenä. Tästä sitten hihhuliborgit saavat lisää vettä myllyynsä, ettei se heiltä mitään ole pois kun en valaistu ja että minä en vaan "tajua". Tunne on tietenkin molemminpuolinen eli molemmat osapuolet pitävät toista osapuolta jotenkin vähän hölmönä.
No ainakin saataisiin hassunhauskoja väittelyjä Kitinään. :D

Mut joo, onhan niitä muitakin saman sarjan juttuja, joita asiaa ymmärtämättömän on erittäin vaikea tajuta. Yksi mieleen tuleva aihe on luottamus parisuhteessa. Siinähän on kärjistäen kaksi koulukuntaa: ne, joiden mielestä on epäkohteliasta urkkia toisen yksityisasioita, ja ne joiden mielestä on mukavaa kertoa omia yksityisasioitaan toiselle. Sitten ensin mainitun ryhmän edustaja alkaa kritisoida jälkimmäisiä paheksuttavasta urkkimisesta, ja jälkimmäisen ryhmän edustaja puolestaan yrittää saada edellisille menemään jakeluun, että vaikka heillä kumpikin tietää toisen yksityisasiat, niin kumpikaan ei kuitenkaan urki niitä. Kitinässäkin on esimerkkejä siitä, että tämä urkkimattomuus on tuon toisen ryhmän edustajille aivan äärimmäisen vaikeaa ymmärtää. Vaikka kuinka monta kertaa heille sanotaan, ettei urkkimista tapahdu, he pitävät itsepintaisesti kiinni siitä uskomuksestaan että toisen yksityisasiat tietävä on urkkija (oman maailmankuvansa mukaisesti), ja mikään asian kyseenalaistava puhe tai esimerkit eivät auta.

Ihmisaivot toimivat lähtöoletuksiinsa nojaten, ja niitä lähtöoletuksia voi olla erittäin vaikea muuttaa vaikka olisi kaikki mahdolliset rationaaliset syyt tehdä niin.
elco

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:Kyseessä on sen tajuaminen, että ei haittaa yhtään vaikka elämä on hankalaa.
Tämä on ihan hyvä ohjenuora. Oma mottoni on: "Asioilla on taipumus järjestyä." Ihan ilman ko. taskupokkarin tavaamistakin.

Tässähän aletaan nyt pääsemään asiaan eikä siihen mennytkään kuin viisi vuotta. Jotenkin se minkä sanot yllä tusinalla sanalla mystifioitiin edellisen viiden vuoden aikana johonkin ihme kursivoituihin ja/tai boldattuihin lainauksiin kaktuksenpiikeistä ja sadepisaroista. Tuleehan se sieltä, kun vähän potkii!

Seuraavalla kerralla kun vähän skarppaatte viestintää ja toimitatte piffin valmiiksi grillattuna niin valaistuminen seuraa vähän vähemmällä tuskalla.

Tylsämielisenä insinöörinä sanoisin silti, että tämän spriritualistin (siis de Mello) tuoma lisäarvo on edelleenkin hieman hämärän peitossa, mutta eiköhän siihenkin saada selko jossain tuossa vuoden 2015 paikkeilla. So Easy kääntyy haudassaan - eikä ole vielä edes kuollut!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Ihan ilman ko. taskupokkarin tavaamistakin.
My. point. all. along.

Muilta osin: *reps*
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti: Se ei siis...
Olet siis...
Oletat siis...
Mulla on tässä nyt ihan ilmaiseksi vinkki, jolla voi kehittää itsetuntemustasi ja kehittyä ihmisenä kohti vielä korkeampaa valaistumista: Aina, kun tunnet halua kirjoittaa "siis" ja vetää jonkin hämmästyttävän johtopäätöksen, ota kädet pois näppikseltä, vedä syvään henkeä, ja ajattele asia uudelleen - olet lietsonut itsesi perusteettomaan vimmaan.
EveryWoman kirjoitti:Kyseessä on sen tajuaminen, että ei haittaa yhtään vaikka elämä on hankalaa.
No tämähän on, kuten olen toistuvasti selittänyt, yksi niistä amerikkalaisten onnellisuusoppaiden ja kotimaisen Sarasvuon tuomittavimmista syötöksistä, jolle älyllisesti heikot tuntuvat olevan hieman liian vastaanottavaisia. Ettei totuus unohtuisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Chap

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Chap »

urpiainen kirjoitti:No tämähän on, kuten olen toistuvasti selittänyt, yksi niistä amerikkalaisten onnellisuusoppaiden ja kotimaisen Sarasvuon tuomittavimmista syötöksistä, jolle älyllisesti heikot tuntuvat olevan hieman liian vastaanottavaisia. Ettei totuus unohtuisi.
Onpas ylimielinen statementti ja IMNHO käsittämätön tuo viimeinen linkki. Ilmeisesti EW:n ja urpiaisen hihhuloinnin suuri ero on se, että havahtumisen lukemiseen menee se kolme varttia ja sitten voi muodostaa sen oman mielipiteensä asiasta, kun taas urpiaisen kriitikin avautuminen hänen omien sanojensa mukaan "vaatii vuosien todella raskaan opiskelu-urakan, mielellään ryhmässä" (WTF!?1), minkä jälkeen ainoa varma asia on huonotuloisuus.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Chap kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:No tämähän on, kuten olen toistuvasti selittänyt, yksi niistä amerikkalaisten onnellisuusoppaiden ja kotimaisen Sarasvuon tuomittavimmista syötöksistä, jolle älyllisesti heikot tuntuvat olevan hieman liian vastaanottavaisia. Ettei totuus unohtuisi.
Onpas ylimielinen statementti ja IMNHO käsittämätön tuo viimeinen linkki. Ilmeisesti EW:n ja urpiaisen hihhuloinnin suuri ero on se, että havahtumisen lukemiseen menee se kolme varttia ja sitten voi muodostaa sen oman mielipiteensä asiasta, kun taas urpiaisen kriitikin avautuminen hänen omien sanojensa mukaan "vaatii vuosien todella raskaan opiskelu-urakan, mielellään ryhmässä" (WTF!?1), minkä jälkeen ainoa varma asia on huonotuloisuus.
Olen ollut epäselvä. Ylimielisyyden kommentoimisen jätän väliin, mutta muista pointeista lyhyesti:

1. EW toistaa, että yksi sisällöllinen etu gurun seuraamisessa on se, että oppii olemaan kiusaantumatta elämän hankaluuksien edessä, vaikka kriitikot eivät tätä muka myönnäkään. Pidin tätä vähän kohtuuttomana, koska olen toistuvasti koettanut argumentoida (saamatta vastausta), että juuri tämä tehosopeuttaminen on yksi elämäntapaoppaiden taustaideologioiden tuomittavimmista kohdista. EW väittää kritiikin ohittavan tämän hyvänä pitämänsä asian, vaikka tosiasiassa kritiikki perustuu osin siihen, että argumentoidaan EW:n hyvänä pitämän asian olevan tosiasiassa aika hirmuista ihmisten alistamista.

2. Mitä vuosien työhön tulee, niin kritiikkini avautumisen edellytyksistä en ole moista sanonut, vaan totesin elämänfilosofisten kysymysten olevan niin hankalia, että niiden älyllisesti rehellinen ja aidosti kiinnostava käsittely vaatii aika pitkää paneutumista ja kovaa työtä. Tämä, valitettavasti, avaa sitten markkinoita kaikenlaisille helppoheikeille, jotka lupaavat ohjata valaistuksen tielle ilman tätä paneutumisen ja kovan työn vaivaa. Tyypillistä ajallemme, mutta ikävää joka tapauksessa. Itsetuntemus/menestymisopashöttö on jonkinlainen henkinen versio ihmelaihdutuslääkkeistä tai jumppatuotteista, joiden avulla voi laihtua rajoittamatta syömistään tai lisäämättä fyysistä rasitusta.

3. Linkin laitoin vain sen takia, että en omisi tuota menestymisoppaiden sopeuttamisideologian kritiikkiä omiin nimiini, kun kyseessä kuitenkin, kuten linkistä selviää, on aivan standardikritiikki menestymisvalmennusbisneksen taustaideologiaa vastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Chap

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Chap »

^
Ei silti avaudu tämä kritiikki. Mitä tuohon Mäki-Kulmalan kirjan arvosteluun tulee, niin olen joskus vuonna miekka ja kyrpä lukenut sisäisen sankarin ja vaikka en juurikaan muista kirjan yksityiskohtia niin en millään tunnista kirjaa tuosta kritiikistä, esim. mitä tulee tällaisiin väitteisiin ”kaikki yhteiskuntakritiikki tai valtasuhteiden kyseenalaistaminen on sarasvuolaisessa ajattelussa kuitenkin poissuljettua”. Haiskahtaa kovasti, että kyseessä on jonkin sortin postmoderni dekonstruktio kirjasta, jolla tulkitaan/keksitään kirjan piilotettu ajatusmaailma ja sanoma.

Mikä se pihvi oikein on tässä kritiikissä - onko mielestäsi ylipäänsä tehtävissä ei-hihhuli onnellisuusopasta? Jos on, mitä kriteerejä sen pitää täyttää, jos ei, niin miksi?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:EW toistaa, että yksi sisällöllinen etu gurun seuraamisessa...
Mulla on nyt hieman hoppu, mutta koska et edelleenkään huomaa omaa olkiukkoasi, sanotaan vielä kerran:

Minä en seuraa mitään gurua, enkä suosittele sitä kenellekään muullekaan, eikä gurun seuraamista suosittele myöskään deMello.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:EW toistaa, että yksi sisällöllinen etu gurun seuraamisessa...
Mulla on nyt hieman hoppu, mutta koska et edelleenkään huomaa omaa olkiukkoasi, sanotaan vielä kerran:

Minä en seuraa mitään gurua, enkä suosittele sitä kenellekään muullekaan, eikä gurun seuraamista suosittele myöskään deMello.
Olkiukko ja olkiukko, tai sitten et vain oikein näe mitä teet, suositteli sitä eksplisiittisesti joku tai ei. Vaikka toisaalta, pointin kannalta mikään ei tietystikään muutu, jos korvaamme "gurun seuraamisen" "itsetuntemusopin sisäistämisellä", "havahtumisella", "menestysoppaiden suositteleman toimintamallin omaksumisella" tai miten haluatkaan asian ilmaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Chap

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Chap »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:EW toistaa, että yksi sisällöllinen etu gurun seuraamisessa...
Mulla on nyt hieman hoppu, mutta koska et edelleenkään huomaa omaa olkiukkoasi, sanotaan vielä kerran:

Minä en seuraa mitään gurua, enkä suosittele sitä kenellekään muullekaan, eikä gurun seuraamista suosittele myöskään deMello.
Olkiukko ja olkiukko, tai sitten et vain oikein näe mitä teet, suositteli sitä eksplisiittisesti joku tai ei. Vaikka toisaalta, pointin kannalta mikään ei tietystikään muutu, jos korvaamme "gurun seuraamisen" "itsetuntemusopin sisäistämisellä", "havahtumisella", "menestysoppaiden suositteleman toimintamallin omaksumisella" tai miten haluatkaan asian ilmaista.
Urpiainen, kurja rotta, poistit oman viestisi, jossa vastasit minulle ja tarjosit de Mellon tilalle Aristotelesta. Mutta hyvä, että huomasit itse ristiriidan ja poistit viestin.
prosessi

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta.
Siteerasit sit Mustaa Pekkaa, joka haukkui Mikki Hiirtä noin! Tosin, jos nyt pitäisi valita paras pikasivistäytymisen reitti, niin kyllä Aku Ankan taskukirjat olisivat se ehdottomasti paras menetelmä.
Toimistorotta

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta
Mitä sä mua tähän nyt sekotat?
Chap

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Chap »

prosessi kirjoitti:
Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta.
Siteerasit sit Mustaa Pekkaa, joka haukkui Mikki Hiirtä noin! Tosin, jos nyt pitäisi valita paras pikasivistäytymisen reitti, niin kyllä Aku Ankan taskukirjat olisivat se ehdottomasti paras menetelmä.
Niin ja jallun eroottiset tarinat, niitä kun opiskelee kolme vuotta, mieluiten ryhmässä, niin johan valaistuu!
Chap

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Chap »

Toimistorotta kirjoitti:
Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta
Mitä sä mua tähän nyt sekotat?
Toimistorotta=urpiainen=So Easy
prosessi

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chap kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta.
Siteerasit sit Mustaa Pekkaa, joka haukkui Mikki Hiirtä noin! Tosin, jos nyt pitäisi valita paras pikasivistäytymisen reitti, niin kyllä Aku Ankan taskukirjat olisivat se ehdottomasti paras menetelmä.
Niin ja jallun eroottiset tarinat, niitä kun opiskelee kolme vuotta, mieluiten ryhmässä, niin johan valaistuu!
No ilmankos Gattikselle on käynyt huonosti. Itseopiskelu johti sen jotenkin harhaan.
Toimistorotta

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Chap kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:
Chap kirjoitti:Urpiainen, kurja rotta
Mitä sä mua tähän nyt sekotat?
Toimistorotta=urpiainen=So Easy
Jahas. EW, namipyllyseni, nähdään sitten illalla!
prosessi

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Joka tapauksessa, EW:stä tulee (ja mutatis mutandis prosessi) toistuvasti mieleen, että jos hän olisi opiskellut osaavassa ohjauksessa oikeita asioita, tulos olisi voinut olla loistava. Mutta kun koettaa tehdä kaiken itse, saattaa joutua helppoheikkien pauloihin.
Siis hetkinen, puhuttiinko tuossa minusta soveltuvin osin, vai ymmärsinkö väärin? Jos puhuttiin, kaipaisin täsmennystä.
elco

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja elco »

Toimistorotta kirjoitti: Jahas. EW, namipyllyseni, nähdään sitten illalla!
Ei ihme, että EW on tuollainen vaikutuksille altis spritualisteihinhurahtaja, kun kotona päivystää myrkkycocktail, joka on koostettu So Easyn, urpiaisen ja tixin valloittavista ominaisuuksista. Vasemmistoälykkö aasinajajapartaradikaali megahihhuli keittiöpsykologifilosofi menestyjä-jolle-menestys-ei-merkitse BMI-jihadisti wannabe-audidemellomies.

Tämä selittää monta asiaa.
Toimistorotta

Re: Urpiaisen keittiötsykolokisoinnit

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

elco kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti: Jahas. EW, namipyllyseni, nähdään sitten illalla!
Ei ihme, että EW on tuollainen vaikutuksille altis spritualisteihinhurahtaja, kun kotona päivystää myrkkycocktail, joka on koostettu So Easyn, urpiaisen ja tixin valloittavista ominaisuuksista. Vasemmistoälykkö aasinajajapartaradikaali megahihhuli keittiöpsykologifilosofi menestyjä-jolle-menestys-ei-merkitse BMI-jihadisti wannabe-audidemellomies.

Tämä selittää monta asiaa.
Sanoisin, että voittava kombinaatio, jos en tuntisi itseäni niin hyvin, ettei se merkitse minulle mitään kunhan kaikki vain ei ole hyvin.
Vastaa Viestiin