Törstäi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Jenny Daa-aah! ling

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

bliss kirjoitti:En mä edes asu Larussa. Vastaava kämppä siellä olis (oman tutkimukseni mukaan) sellaset 1300-1400 e/kk. Naurattaa vielä vähemmän.
Jep, saan tällä hetkellä 1250e isohkosta kaksiosta Larussa. Onneks putkiremppa alkaa just, lopetan riiston.
ninnithequeen

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hei. Mä maksan 1100 tästä 77 neliön kolmiosta. Jossa tosin on sauna ja iso parveke. Ja ihan uus. Ja Iso Omena melkein vieressä bussipysäkeineen. Keittiötä ei tosin ole kunnollista. Ja kaikki tuntuu hajoovan käsiin, saunanoven tiivisteistä ikkunoihin ja partsinoviin... Te tiedätte jotka olette käyneet.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Hei. Mä maksan 1100 tästä 77 neliön kolmiosta.
(älä ota tätä pahalla): luuletko että asuisit siinä jos joutuisit itse maksamaan joka kuu vuokran? Jaiks mikä summa, kämppä vaikuttaa pienemmältä kuin meidän 71m2 (692€/kk).
The great club outshines the individual, always and forever.
Stinky

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Manaaja kirjoitti:Onko se miten iso? Mahtuuko mun ATK sinne? Entäs chilivitriini? Täytettyjen eläimien kokoelma?
On iso. Ehkä. Opetatko mut syömään niitä chilejä? Kaks elävää kissaa riittää joten vikalle ehdoton ei.
ninnithequeen

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Hei. Mä maksan 1100 tästä 77 neliön kolmiosta.
(älä ota tätä pahalla): luuletko että asuisit siinä jos joutuisit itse maksamaan joka kuu vuokran? Jaiks mikä summa, kämppä vaikuttaa pienemmältä kuin meidän 71m2 (692€/kk).
Mun oli vähän PAKKO ottaa tää sillon...muuten oisin ollu kissojen kans kadulla. Ja oli sillon työsuhdeasunto. Joo, en maksa nykyään ite tästä kun 300 e kuussa. Kaikki tuet menee suoraan vuoranantajalle. (paitti äitiyspäivärahat)

Anteeks ny hirveest etten oikeen pääse just nyt töihin :/
Dumis

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti: Onx tää se Junnu?
Osta sille sellanen lasten autorata :P
On se Junnu joo. Ehkäpä en kuitenkaan :D
Anssi ostaa sille jonkun laulavan spurs-nuken. Me saatiin Anssin&Ollin kanssa triplasyndeillä lahjaksi semmoinen wiskileka johon oli laitettu palikkatesti kylkeen kiinni niin ettei pulloa saanut auki ennenkuin kaikki langat oli oikeassa asennossa, jotain tuommoista lahjaa tietty vois miettii kans.

Veli soitteli ja sanoi että olis 150e 5-milliset kesärenkaat, taidan ottaa ne kun skodillakki pitäis myydä tässä kesän kynnyksellä.
RP

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja RP »

Onko tuo laru joku hyvä alue? Njoo, täällä ollaan kuplassa hintojen suhteen. 56neliöinen kaksio, ei saunaa, paljon hukkaneliöö, alue ei kovin hyvä (opiskelijoita).... vuokra lähes 600€ + muut kulut. Ihanan halpaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

RP kirjoitti:Onko tuo laru joku hyvä alue? Njoo, täällä ollaan kuplassa hintojen suhteen. 56neliöinen kaksio, ei saunaa, paljon hukkaneliöö, alue ei kovin hyvä (opiskelijoita).... vuokra lähes 600€ + muut kulut. Ihanan halpaa.
Vanhaa paskaa mut hyvät yhteydet ja mitä oivallisin paikka niille stadilaisille, jotka eivät Espooseen suostu mutta haluavat idästä mahd kauas. Ja toki meren.
masa

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti:Onko tuo laru joku hyvä alue?.

Larulaisten mielestä varmaan joo, mulle se näyttäytyy ylihintaisena neukkubunkkereista koottuna lähiönä, jossa on huutava pula palveluista ja parkkipaikoista.
ninnithequeen

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti:Onko tuo laru joku hyvä alue?.

Larulaisten mielestä varmaan joo, mulle se näyttäytyy neukkubunkereista koottuna lähiönä jossa on huutava pula palveluista ja parkkipaikoista.
:komp:
bliss

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja bliss »

RP kirjoitti:Onko tuo laru joku hyvä alue?
Taitaa olla mielipidekysymys :)
Mä asuisin siellä hyvin mielelläni jos olisin rikas. Ja siis nimenomaan siellä vanhassa Lauttasaaressa, Kataharjun puolella siis. Toiset pitää sitä sisäänpäinkääntyneenä pikkukylänä, joka pitäisi erottaa Helsingistä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti:Onko tuo laru joku hyvä alue?.
Larulaisten mielestä varmaan joo, mulle se näyttäytyy ylihintaisena neukkubunkkereista koottuna lähiönä, jossa on huutava pula palveluista ja parkkipaikoista.
Mä olen nyt asustellut reilu 2 vuotta Lauttasaaressa, ja olen kyllä viihtynyt. Palvelut ja parkkipaikat ovat molemmat mielestäni merkittävästi paremmalla tasolla kuin oikeastaan missään yhtä lähellä keskustaa olevassa kaupunginosassa. Saarella sijainti tuntuu takaavan, että saarelta pitää myös löytyä palvelut. On kuin asuisi 20.000 hengen pikkukaupungissa 10 minuutin päässä Helsingin keskustasta. Ja rannat ovat todella hienot.

Miinuspuolena pitäisin sitä, että kiinnostavia pikkuravintoloita tai mukavia kahviloita ei saarella taida olla ainuttakaan. Paljon on myös tuota Masan mainitsemaa huimaavan luotaantyöntävää 60-70-lukujen kerrostaloarkkitehtuuria, mutta sen voi pitkälti välttää asumalla joko laajoissa vanhemmissa osissa - tai uudemmissa.

Mä olen kyllä vieläkin sielultani töölöläinen, mutta kyllä Laru on alkanut voittaa minua puolelleen. Onhan se mainiota, että kaupungin paras veneettä tavoitettava meritaimenpaikka on vieressä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

:rofl:

Urpiainen on NIIIIIN stereotyyppinen Larulainen, ko-olla-ja-voi.

Ninni - tottakai sun pitää töitä tehdä!! Miks ihmeessä SÄ saisit olla pienen vauvan kanssa laillisella äitiyslomalla hä? :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Stinky

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Stinky »

ninnithequeen kirjoitti:
Anteeks ny hirveest etten oikeen pääse just nyt töihin :/
Mitä vittua sä sit jauhat että maksat 1100€ jos oikeesti maksat vaan 300€.
Ja lopeta toi typerä anteekspyytäminen. Kuin sä jaksat olla tommonen marttyyri?
masa

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Paljon on myös tuota Masan mainitsemaa huimaavan luotaantyöntävää 60-70-lukujen kerrostaloarkkitehtuuria, .
Myönnetään sen verran, että oikeasti en ole laruun perehtynyt noita neukkukuutioita enempää, kun kaveri taannoin niissä asui. Muut alueet ovat minulle suhtkoht tuntemattomia..

Rahamiesten alueilla on varmasti viihtyisämpää.
Viimeksi muokannut masa, 15.04.2010 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stinky kirjoitti:Kaks elävää kissaa
Aina käy näin.

Missä on kaikki naiset, jotka eivät hanki läjää eläimiä heti kun muuttavat yksin asumaan ?! ?1?
masa

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja masa »

Stinky kirjoitti: . Kuin sä jaksat olla tommonen marttyyri?
One word. Ignore.
RP

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja RP »

Mitä tässä seilailin niin ei näytä olevan Vaasassakaan vuokrat kovin Lappeenrannasta poikkeavia (eli suhteellisen korkeita). Taidetaan ensin vuokralle, jos lähtö tulee, ei viitsi kämppää ostaa isossa kiireessä.

Kun vielä tietäisi mihin asuinalueelle EI kannata suunnistaa. Omaa silmää ja mieltä lämmittävät alueet ovat toki omistuskämppä alueita, joten nopsaan pitää asuntokaupoille kuitenkin mennä.

Harmillisesti tuntuu rakennusmateriaali olevan kaksikerroksista (?), mielelläni ottaisin yhdessä kerroksessa jonkun kivan ison rivitalohuoneiston. Omakotitalo on nou nou, rivari on kiva kerrostalon ja omakotitalon välimaasto.

Ps. Missä on FK, pupulla on jo kova iksu :h:
Stinky

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Manaaja kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Kaks elävää kissaa
Aina käy näin.

Missä on kaikki naiset, jotka eivät hanki läjää eläimiä heti kun muuttavat yksin asumaan ?! ?1?
Mä ajattelin ottaa yhen kissan per sinkkuvuosi. Sitten mä olen se hullu kissanainen siitä naapurista.
bliss

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ai joo, mut enhän mäkään oikeesti tonnia tästä kämpästä maksa vaan 981,54. :oops:
masa

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja masa »

^ eikös Kittys ollut Vaasalaisia?
milli

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja milli »

Itsellä/meillä kuukaisittaiset asumiseen menevät kustannukset ovat semikorkeat, molemmat lyhennetään lainoja ja sitten siihen vielä päälle vastikkeet. Kaipa sitä olisi tavallaan pienemmälläkin kk-erällä päässyt, mutta sitten taas alkaa maksaa niitä korkoja enemmän. Ugu, lähemmäs .. hmm.. 1600€/kk :P (tosin näin alkuuna, kun korot ovat matalat, tulee lyhennettyä lainaa ihan mukavasti)
Stinky

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Stinky »

bliss kirjoitti:Ai joo, mut enhän mäkään oikeesti tonnia tästä kämpästä maksa vaan 981,54. :oops:
No nih. Siinä toinen samanlainen :wink:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla menee asumiseen joku (700 + 200)/2.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törstäi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ihanan kallista :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin