Keskiviikko meni jo?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriD

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Noudattamalla nykysuosituksia saatiin 58%:n alenema diabetesriskissä, dia 11

Eli kyllä tutkittu tosiasia on, että JOS noudattaa nykyisiä ravintosuosituksia yhdessä liikuntasuositusten kanssa, diabeteksen riski vähenee verrattuna normaalipopulaatioon.
Tottakai, koska normaalipopulaatio syö vielä suosituksia paljon huonommin. Suosituksiakin enemmän vaaleaa prosessoitua viljaa/tärkkelystä/hiilihydraattia yhdessä huonojen rasvojen kanssa.
No miksi sä syytät ravintosuosituksia diabeteksen lisääntymisestä, jos itsekin myönnät, että ravintosuosituksia noudattamalla riski pienenee keskivertopulaatiossa?
Toimistorotta

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Noudattamalla nykysuosituksia saatiin 58%:n alenema diabetesriskissä, dia 11

Eli kyllä tutkittu tosiasia on, että JOS noudattaa nykyisiä ravintosuosituksia yhdessä liikuntasuositusten kanssa, diabeteksen riski vähenee verrattuna normaalipopulaatioon.
Tottakai, koska normaalipopulaatio syö vielä suosituksia paljon huonommin. Suosituksiakin enemmän vaaleaa prosessoitua viljaa/tärkkelystä/hiilihydraattia yhdessä huonojen rasvojen kanssa.
No miksi sä syytät ravintosuosituksia diabeteksen lisääntymisestä, jos itsekin myönnät, että ravintosuosituksia noudattamalla riski pienenee keskivertopulaatiossa?
Koska kaikki todelliset asiantuntijat ovat intterwebissä.
elco

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja elco »

Se mitä mä en tajua tässä manalan tieteellisen tarkassa kaloripelissä on se, että sitten välillä hän hehkuttaa megatonniburgeria ja sitä kuinka söi yli puoli kiloa jotain.

Nyt ollaan jäätävällä paastolla ja ensi viikolla menee taas 851 gramma klunssia. Välillä tietenkin juodaan kännit.

Tästähän seuraa taas se tyypillinen paskahalvaus, mutta sitten tulee. nowan ehdotus siitä blogista ei välttämättä ole kovin huono. Sitä blogia kannattaisi varmaan vaan pitää yli neljä päivää kerrallaan ja rehellisesti silloinkin kun tulee syötyä yli kymmenen kaloria heliumnitraattia päivässä.

Olen hengannut liikaa Daven kanssa, joten vetoan occamin partaveitseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:
martza kirjoitti:Meillä on koko ajan konsultteja töissä määräaikaisin sopimuksin ja tilanteista riippuen niitä joko vähennetään tai lisätään.
Täällä, edellisessä tai sitä edellisessä yt:ssä, joillekkin konsulteille annettiin kaksi vaihtoehtoa: ulos tai siirtyminen firman työntekijäksi. Loput pihalle.

Jos olisin ulostautunut niin seuraava paikka olisi ollut OP-Pohjola, mihin ei ole mitään haluja siirtyä.
OP-Pohjola sinnekö pääsee kuka vaan?
Minulla pari tuttua töissä siellä, he ovat epäluotettavia harrastuksissaankin, mitenhän töissä?
Pyyhin Netikettiin..
Stinky

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

bliss kirjoitti: merkillisiä aikoja teillä mennä nukkumaan :o
Oli paha olo ja pää kipee :(
Pienet unet, pien kävelylenkki, ystin seura ja sauna piristi :] Ja nää upeet lakkaukset mitä se teki mun kynsiin!
prosessi

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Eli kyllä tutkittu tosiasia on, että JOS noudattaa nykyisiä ravintosuosituksia yhdessä liikuntasuositusten kanssa, diabeteksen riski vähenee verrattuna normaalipopulaatioon.
Toivoisin, että joku keksisi tutkia eri lähteistä tulevien hiilihydraattien ja insuliinintarpeen suhdetta 1-tyypin diabeetikoilla, koska heidän avullaan se olisi helppoa verensokerimittausten avulla kaiken insuliinin tullessa mitattuina määrinä elimistön ulkopuolelta. Minusta kun nuo omat raskauksienaikaiset muutokset ovat kummallisia. Jos normaalisti 10 g hiilihydraatteja leivästä tai viinirypäleistä kummastakin edellyttää 1 yksikön insuliinia, mutta raskausaikana leivän hiilihydraatit edellyttävät 25 yksikköä ja viinirypäleiden samat hiilihydraatit 0,4 yksikköä, kyseessä täytyy olla jonkin nykyisten ravitsemusteorioiden ulkopuolisen vaikuttajan. Mitä todennäköisimmin tuo sama vaikuttaja myös aiheuttaa raskausdiabetesta, joten sen paikantaminen olisi tärkeää. Lisäksi voisi olettaa, että sama vaikuttaja on myös tekijä 2-tyypin diabeteksessa.
Zeb

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mä uskon kanssa tuohon, että raskauden aikaiset hormonimuutokset vaikuttaa metaboliaan jotenkin käsittämättömästi. Itsellä painoa oli 5 kk sitten 20 kg nykyistä enemmän, ja kolesteroliarvot olivat tuplat, siis oikeasti tuplat aiemmin mitattuihin verrattuna. Toki iso osa noista epäedullisista muutoksista voi liittyä siihen safkankin määrään mitä tuli mätettyä, mutta kun oli koko ajan jotenkin pakko syödä, osaksi pahoinvointiin alussa, mutta sitten muutenkin. Kunnes lopussa ei enää pystynyt syömään kun oli niin pullea. Ihme syömishimo minkä vertaista en ole muuten koskaan kokenut ja tunnetusti mulle burgeri maistuu.

Pitäiskin mennä mittaamaan uudelleen ne kolesterolit. En kestä elleivät putoa aiemmalle tasolle.
prosessi

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Jos vaisu aatto kiinnostaa, meille saa tulla ja ottaa lapsenkin mukaan.
Tarkoitukseni ei ole dissata uusiutunutta vaisua vappua, mutta tästäkin taas näkee, miten (melkein) kaikki on muuttunut. Aikoinaan Vaisu vappu perustettiin tylsien sinkkujen tylsiksi bileiksi, mutta nyt niistä tulee sitten ehkä jotain ihan muuta. Siis kaikki on muuttunut, paitsi että mä oon edelleen sinkku.
Minulle ei koskaan kerrottu tuota tylsyysedellytystä, joten kaikki tylsyys on jäänyt minulta täysin huomaamatta! Sen sijaan olen kyllä huomannut, että keskustelut ovat välillä olleet niin lennokkaita, että pelaaminen on kokonaan unohtunut. Ja muistettakoon, että tylsät sinkut ja lapsirajoitteiset ovat vähän samalla tavalla hylkiöitä, kummatkaan eivät kelpaa oikeisiin bileisiin...
prosessi

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Mä uskon kanssa tuohon, että raskauden aikaiset hormonimuutokset vaikuttaa metaboliaan jotenkin käsittämättömästi. Itsellä painoa oli 5 kk sitten 20 kg nykyistä enemmän, ja kolesteroliarvot olivat tuplat, siis oikeasti tuplat aiemmin mitattuihin verrattuna. Toki iso osa noista epäedullisista muutoksista voi liittyä siihen safkankin määrään mitä tuli mätettyä, mutta kun oli koko ajan jotenkin pakko syödä, osaksi pahoinvointiin alussa, mutta sitten muutenkin. Kunnes lopussa ei enää pystynyt syömään kun oli niin pullea. Ihme syömishimo minkä vertaista en ole muuten koskaan kokenut ja tunnetusti mulle burgeri maistuu.

Pitäiskin mennä mittaamaan uudelleen ne kolesterolit. En kestä elleivät putoa aiemmalle tasolle.
Joo, ja minullahan paino ei edes noussut tälläkään kertaa kovin paljoa, olen jo nyt raskautta edeltävän painoinen, mikä ilmeisesti johtui ihan siitä, etten voinut syödä juurikaan viljatuotteita, koska ihon alle ei kerralla saa yli 10 yksikköä insuliinia ilman, että se tunkee sisäänmenoreiästä takaisin ulos, ja yksi leivänpala olisi edellyttänyt 50 yksikköä... Kun söin viljatuotteita, lopputuloksena oli väistämättä pahoinvointia aiheuttavan korkeat verensokerit, joiden jälkeen en kyennyt syömään mitään puoleen vuorokauteen.
bliss

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja bliss »

bliss kirjoitti:Tähän mennessä neljä puhelua ja KUUSITOISTA sähköpostia mopon myynti-ilmoituksen johdosta :D
18/27

:shock:
Manaaja

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Noudattamalla nykysuosituksia saatiin 58%:n alenema diabetesriskissä, dia 11

Eli kyllä tutkittu tosiasia on, että JOS noudattaa nykyisiä ravintosuosituksia yhdessä liikuntasuositusten kanssa, diabeteksen riski vähenee verrattuna normaalipopulaatioon.
Tottakai, koska normaalipopulaatio syö vielä suosituksia paljon huonommin. Suosituksiakin enemmän vaaleaa prosessoitua viljaa/tärkkelystä/hiilihydraattia yhdessä huonojen rasvojen kanssa.
No miksi sä syytät ravintosuosituksia diabeteksen lisääntymisestä, jos itsekin myönnät, että ravintosuosituksia noudattamalla riski pienenee keskivertopulaatiossa?
Siksi, että oletan ihmisten syövän suunnilleen saman verran ohi suositusten. Yleisesti hiilihydraatteja paapova ravintokulttuuri ei ainakaan edesauta ihmisten terveellistä syömistä eikä painosta einestuottajia tuomaan markkinoille vähähiilihydraattisempia eineksiä. Kun rasva demonisoitiin viime vuosituhannen loppupuolella, alkoi kauppoihin tulla räjähdysmäisesti vähärasvaisia kevyttuotteita. Monenko vähähiilihydraattisen kevyttuotteen olet nähnyt vähärasvaisten kevyttuotteiden rinnalla?
SikaMika

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

En jaksa ottaa kantaa kaikkiin heitettyihin ruokien terveysvaikutusväitteisiin. Itse luin juuri äskettäin opuksen nimeltään Liikuntaravitsemus (Ilander, Borg ym., VK-Kustannus), jossa käsitellään eri ruoka- ja ravintoaineiden merkitys ihmiskeholle sekä oikeanlainen ravitsemus niin tavalliselle pulliaiselle kuin huippu-urheilijallekin (olisi ollut pirun hyvä lukea jo aikaa sitten, pääsee vähemmällä netin penkomisella eikä tarvitse kyseenalaistaa kaikkia toisensa kumoavia "tutkimuksia"). Toki kirjan luettuaankin joutuu toteamaan, ettei ihan kaikkea ihmiskehon toimminnasta ravitsemukseen liittyenkään tarkkaan tunneta, mutta hyvin suuntaa-antavat pääpiirteet kyllä ovat selvillä. Pikaisena nyrkkisääntönä voi sanoa, että normipulliaisen ja huippu-urheilijan ruokavalion välillä ei ole suurtakaan eroa, urheilu-immeisen tulisi vain syödä normijamppaa enemmän. En jaksa referoida koko kirjaa tänne, voin kuitenkin lämpimästi suositella pukinkonttiin kenelle tahansa paljon liikkuvalle tai muuten vain ravitsemuksestaan kiinnostuneille - ja Manalalle.

Heitetään Manalalle kuitenkin yksi mielenkiintoinen tilastollinen fakta (lähde: Valtion ravitsemusneuvottelukunta 2005): hiilareita syödään suosituksia vähemmän, mutta rasvaa ja suolaa reilusti liikaa (25-64 -vuotiaat miehet ja naiset).
Jenny Daa-aah! ling

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Jes, puheenaiheena ruoka ja huorat. Elämämme suolat.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jenny heittäytyi runolliseksi.

Kitinöiniin ohessa etätöitä noin kolme tuntia. Huominen ilta taitaa tulla työntäyteiseksi, jotta voi pitää toukokuun ekan viikon lomaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Pikaisena nyrkkisääntönä voi sanoa, että normipulliaisen ja huippu-urheilijan ruokavalion välillä ei ole suurtakaan eroa, urheilu-immeisen tulisi vain syödä normijamppaa enemmän.
Joo, mutta nää kompastuu yleensä juuri siihen, että normijamppa on normijamppa ja urheilija on urheilija. On kuitenin hyvin erilaisia normijamppoja ja hyvin erilaisia urheilijoita hyvin erilaisin geeniperimin ja hyvin erilaisin hormonaalisin vastein. Sumopainijasta ei välttämättä saada edes yrittämällä maratoonaria, eikä maratoonarista kehonrakentajaa, vaikka minkä tekisi. Mediaanejahan voidaan toki piirrellä yleistäenkin tuollaisten urheilee tai ei -ryhmien välillä löytäen samankaltaisuuksia tai ei, mutta metaboliikka on silti hyvin pitkälti yksilöllistä hormonipeliä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiviikko meni jo?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:
bliss kirjoitti:Tähän mennessä neljä puhelua ja KUUSITOISTA sähköpostia mopon myynti-ilmoituksen johdosta :D
18/27

:shock:
Aika oikeaan aikaan pistit pyörän markkinoille ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin