Lainaa Kreikalle?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Pitäisikö Kreikalle antaa lainaa?

Äänestys päättyi 04.05.2010 15:17

Ei, koska en halua tukea kusettajia
6
22%
Ei, koska en usko että siitä on Suomelle hyötyä
2
7%
Ei, koska en usko että rahaa saadaan takaisin
5
19%
Kyllä, koska se on Suomen etu
4
15%
Kyllä, koska pitää olla lojaali Kreikalle
1
4%
Kyllä, koska kehittyvien maakuntien hallitus on sitä mieltä
0
Ei ääniä
Ehkä, jos ne panttaa meille Rhodoksen
9
33%
 
Ääniä yhteensä: 27

CeDell Davis

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Mä en ymmärrä miksi globaalia notkahdusta ei kestetä, vaan yritetään tekohengitellä loppuun asti. Jossain kohtaa notkahtaa kuitenkin. Köyhät kärsivät ja keinottelijat hyppivät torneista. Puhdistaa kivasti ilman. Ja sitten taas uutta matoa koukkuun.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Saapa nähdä mitä vielä loppuvuodesta tulee ...
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

A-studiossa eilen Financial Timesin pääkolumnisti aavisteli että Kreikka tulee menemään konkurssiin vaikka annettais lisää massia.

http://areena.yle.fi/video/1309979307885

Ulkkareiden höpinät alussa, tupéé-Peccarisen kepu-kehumista lopuksi.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Saapa nähdä mitä vielä loppuvuodesta tulee ...
Möin juuri kaikki rahastot pois. Olivat niin kivasti vielä plussalla ja toisaalta vuosituotto alkoi olla nollan tuntumassa. Olkoot pikkukorolla makailemassa ennemmin.
Saattoi olla viisasta. Tai sitten ei. Aika näyttää. Itse olen osta ja pidä mies.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Saapa nähdä mitä vielä loppuvuodesta tulee ...
Möin juuri kaikki rahastot pois. Olivat niin kivasti vielä plussalla ja toisaalta vuosituotto alkoi olla nollan tuntumassa. Olkoot pikkukorolla makailemassa ennemmin.
Saattoi olla viisasta. Tai sitten ei. Aika näyttää. Itse olen osta ja pidä mies.
Ei tuo osta-ja-pidä tyylikään ihan aukoton ole (ellei nyt satu olemaan sukunimi tyyliin Wahlroos tai Herlin jne).
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Leevi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Möin juuri kaikki rahastot pois. Olivat niin kivasti vielä plussalla ja toisaalta vuosituotto alkoi olla nollan tuntumassa. Olkoot pikkukorolla makailemassa ennemmin.
Saattoi olla viisasta. Tai sitten ei. Aika näyttää. Itse olen osta ja pidä mies.
Ei tuo osta-ja-pidä tyylikään ihan aukoton ole (ellei nyt satu olemaan sukunimi tyyliin Wahlroos tai Herlin jne).
No eihän se tietenkään ole aukoton. Sanoin vain, että olen osta ja pidä mies nykyään.

Taloa rakentaessa oli etukäteen määritetty selvä raja, jonka alle pudotessa möin, koska tiesin, että tarvitsen rahoja aivan kohta. Nyt kun horisontti on 20 vuotta, niin olen osta ja pidä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Möin juuri kaikki rahastot pois. Olivat niin kivasti vielä plussalla ja toisaalta vuosituotto alkoi olla nollan tuntumassa. Olkoot pikkukorolla makailemassa ennemmin.
Mulla kanssa kaikki rahastot myynnissä ja jätän rahat tilille odottelemaan taloustilanteen vakiintumista. Siirrän rahat suoraan osakkeisiin jahka uskon talouden olevan menossa ylöspäin. Olis pitänyt myydä jo 2008 ja vaihtaa osakkeisiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/talous/20110710 ... 4_ta.shtml

Taas vähän koordinoidaan. :)

Pitäisiköhän olla huolissaan isomminkin. Vaikka rahat ovat rahana niin ei näillä kuuhun pääse.
Taisin olla liian kauhukuvia maalaileva, kun tuolla aiemmin uumoilin, että selvitystila tulee Juhannukseen mennessä. Noh, ohi päästiin mutta ei vissiin kauaksi. Eiköhän se tuosta vuoden loppuun mennessä (siis jouluksi 2011) romahda. Ei muuta kuin kypärä päähän ja kaivautukaa poteroihinne!
Manaaja

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti: Möin juuri kaikki rahastot pois. Olivat niin kivasti vielä plussalla ja toisaalta vuosituotto alkoi olla nollan tuntumassa.
Sama, mutta eivätpä olleet enää plussalla. Reilu viikko sitten oli vielä reilut parikymppiä plussalla puolen vuoden tuotto mutta nyt oltiin jo yli 80 euroa kuokassa. Oh well. Parempi myöhään kuin liian myöhään. Samalla lopetin Sampo Pankin asiakkuuden kokonaan kun vitutti niin niiden ei-koskaan-toimiva nettipankki ja siirsin viimeisetkin pähkinät Nordeaan, tällä kertaa ihan vain lojumaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti: Selkeästi eurooppaa painostetaan antamaan loputkin rahansa markkinoille. Or else...
Mitkä rahat? Eihän Euroopassa rahaa ole kuin norjalaisilla, muilla on vain velkaa...
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Eikös tässä otsikko kuse? Tulee käymään niin, että koulutetut (=suomi, saksa, slovakia, jne) maksaa kouluttamattomien (=possumaat) velat.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lainaa Kreikalle?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exPertti kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Urpil ... 5267756663

Mää olen niin kauhian pal yllättyny
Selittelevät. Ei poliitikot oikeasti mitään tiedä. Jutta tulee "yllättymään" vielä monta kertaa.
Vastaa Viestiin