Kiekon MM 2010

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

1.
4
20%
2.
3
15%
3.
3
15%
4.
4
20%
5.-6.
3
15%
heikompi
3
15%
 
Ääniä yhteensä: 20

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos nyt palautetaan faktat, niin ovat nuo muutkin Isot maat kompastelleet. Tanska-häviöllä ei ole enää mitään väliä. Joskus mahalasku tulee kuitenkin - hyvä että nyt sillä ei ollut mitään negatiivisesti merkittävää vaikutusta lopputulokseen. Koosteen perusteella muuten kanukit ansaitsivat tappionsa Sveitsille eilen.

Kunhan turhasta välisarjasta selvitään eli saadaan muutama hassu piste, niin hyvä tulee. Käyrä on nyt ylös, jokainen menestyvä joukkue parantaa joukkuepeliään vielä reilusti. Jos Suomi pystyy pitämään käyränsä suunnan samana, kaikki on mahdollista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ai että mä oon niiiiin guru. 1 - 1 -tilanteessa tuumasin, että nyt vois Nummelin ja Kapanen tehä maalit. Tottelivat. =]
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tulevat ottelumme ovat kaiketi Venäjää, Valko-Venäjää ja Slovakiaa vastaan. Perjantai-iltana taitaa olla vastassa V-V. Voitto tietäisi lähes varmaa jatkopaikkaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos nyt palautetaan faktat, niin ovat nuo muutkin Isot maat kompastelleet. Tanska-häviöllä ei ole enää mitään väliä. Joskus mahalasku tulee kuitenkin - hyvä että nyt sillä ei ollut mitään negatiivisesti merkittävää vaikutusta lopputulokseen. Koosteen perusteella muuten kanukit ansaitsivat tappionsa Sveitsille eilen.

Kunhan turhasta välisarjasta selvitään eli saadaan muutama hassu piste, niin hyvä tulee. Käyrä on nyt ylös, jokainen menestyvä joukkue parantaa joukkuepeliään vielä reilusti. Jos Suomi pystyy pitämään käyränsä suunnan samana, kaikki on mahdollista.
Komppaan. Mikään nk. suurista maista ei ole vilautellut parempaakaan peliä kuin mitä Suomi eilen pelasi. Jos Suomi pystyy pitämään samanlaisen vireen päällä kuin eilen, mahkut ovat jopa sinne kultaportaaseen saakka.
RP

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja RP »

Toi kanukkien häviö sveitsille oli jotenkin niin ihkua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Toi kanukkien häviö sveitsille oli jotenkin niin ihkua.
Usein tuntuu, että nuo tuollaiset on ihkumpia kuin Suomen voitot. Vahingoniloa ilmeisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Pekka Rinne pelaa sitten tänään. En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä Suomen maalivahtipolitiikkaa arvoturnauksissa. Jalonenkin oli kommentoinut maalivahtien peluuttamisen logiikkaa niin, että "ei meillä mitään logiikkaa tässä ole"...

Ei siis Rinnettä vastaan minulla mitään, mutta jotenkin omalla logiikalla kannattais sitä kuumaa mokkea peluuttaa loppuun asti. Onhan tässä toki raskaat aikataulut ja näin, mutta se kolme pistettä Valko-Venäjästä ois nyt varmaan se tärkein kolme pistettä koko tästä jatkosarjasta.
Viimeksi muokannut bedlam, 14.05.2010 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja masa »

bedlam kirjoitti:Pekka Rinne pelaa sitten tänään. En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä Suomen maalivahtipolitiikkaa arvoturnauksissa.
http://www.palloliitto.fi/kaikki_pelaa/ ... a-ohjelma/
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Jos on voittopeli alla niin ei sitä nyt ttu tartte molaria vaihtaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paljos ne pikkuryssät sitten nokitaan? Veikkaan 5-2.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse uskon vakaasti valmennustiimin päätökseen peluuttaa Rinnettä. Mielestäni Rinne on riittävän hyvä juuri tulevaan matsiin, ja toisaalta Vehanen saa levätä tulevia pelejään varten. Jatkossa siis V saisi kyllä puolestani torjua kaikki loput pelit.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Toimistorotta

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Valko-Venäjä kukistetaan niukasti 3-2, ellei 4-2 laiteta tyhjiin.

Venäjältä tulee tukkaan 5-1.

Slovakia on ihan fiftisixti. Sanoisin että Slovakit vie jatkoajalla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Niba »

Videotuomarit on laitettu kuriin, Alpo antoi pressiklubissa niin huutia pojille että päätoimittaja parja joutui nollaamaan ääniTorvet??

http://www.iltasanomat.fi/videot/videotuomarit/2145911
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Illan matsissa ei ole mitään oleellista panosta. Turha peli. Turhan pelin voittaa vähemmän turha joukkue eli Suomi turhin 4-1 lukemin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Illan matsissa ei ole mitään oleellista panosta.
Miksei ole?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Illan matsissa ei ole mitään oleellista panosta.
Miksei ole?
Ei ole kyetty luomaan sellaista parempaa pelisysteemiä, jossa kaikki osapuolet: katsojat, kisajärjestäjät, pelaajat, töllöfirmat ja liiton väki olisivat tyytyväisiä. Nykyisessä systeemissä syntyy väkisinkin ns. panoksettomia otteluita ainakin toiselle joukkueelle. Usein juuri tässä välisarjavaiheessa, jossa joskus jopa tahallaan häviämällä saa vastaansa sopivamman vastustajan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Asie Payton

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Usein juuri tässä välisarjavaiheessa, jossa joskus jopa tahallaan häviämällä saa vastaansa sopivamman vastustajan.
Mä en jaksa uskoa että suomalainen mentaliteetti antaa tuollaiselle sumplimiselle periksi. Paitsi hiihdossa. Se nyt vain on keskimäärin mukavampaa voittaa kuin hävitä. Kaikki pelit. Ihan kaikki.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Asie Payton kirjoitti:Mä en jaksa uskoa että suomalainen mentaliteetti antaa tuollaiselle sumplimiselle periksi. Paitsi hiihdossa. Se nyt vain on keskimäärin mukavampaa voittaa kuin hävitä. Kaikki pelit. Ihan kaikki.
Pointti onkin siinä, että järjestelmä antaa tähän mahdollisuuden. Se on huono asia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ovatko nyt edellänmainitut viteotuomarit vai Torsti enemmän väärässä sen ratkaisee, Suomen joukkoeen peli? Mediat? Jalonen? UFO?

Venäjä harjoitustauolla?

http://www.lifenews.ru/news/24452
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vieläkin auki tuleva vastustaja, lähes täysin auki kumpikin lohko. Kanukkeja toivon vähiten, muut pitäisi olla SUOMEN voitettavissa. Kanukeille tulee Suomelta kuitenkin teh tilastokompastus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:No onko se Rinteen peli kelvannut? :)
Kyl se kelpaa :) Pari geimseiveriä eilen ja muutenkin ihan hjuvaa peliä.
Nyt on se kuuluisa positiivinen ongelma.
ninnithequeen

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuka siel on maalissa tänään? Mä luulin et pelataan vast huomenna tuo kauhumatsi :doh:
Toimistorotta

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Dumis kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No onko se Rinteen peli kelvannut? :)
Kyl se kelpaa :) Pari geimseiveriä eilen ja muutenkin ihan hjuvaa peliä.
Nyt on se kuuluisa positiivinen ongelma.
No, tilanne on kuitenkin se, että Vehanen on pelannut kaikissa peleissään hyvin. Rinne ei ole. Minusta Rinne sylkee edelleen kiekkoja liikaa ja menee liian herkästi maihin ja on toisinaan hasardiagressiivinen vastaantuloissaan. Jos minä saisin valita, Vehanen pelaisi ratkaisupelit - jos nyt vain on kunnossa.

Eihän Suomen peli yleensä silti maalivahteihin kaadu, maalinteon ja erityisesti ylivoiman heikkous lienee pahimmat ongelmat. Alivoima on klaarattu hienosti.
Toimistorotta

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

ninnithequeen kirjoitti:Kuka siel on maalissa tänään? Mä luulin et pelataan vast huomenna tuo kauhumatsi :doh:
Eihän tämän päivän pelillä ole käytännössä mitään merkitystä. Aika vaikea sanoa, että onko sen voittaminen edes kannattavaa. Kakkossija takaa sen, että Venäjä tulee seuraavan kerran vastaan aikasintaan finaalissa, jos oikein olen jummartanut. Mielummin niin, että kakkossijalta kohtaa Sveitsin tai Tshekin kuin ykkössijalta Kanadan.. toisen lohkon pelit ratkaisevat, että mikä merkitys voitolla on tai ei ole.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiekon MM 2010

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nummelin on kyllä melkoinen Leijona-ikoni MM-kisoissa. Jos jatkaa samalla tasolla ei All star-nominaatio kaukana taaskaan ole.

Venäjää vastaa tulee todennäköisesti tasainen matsi. Maalinteon tehokkuus on varmasti avainasemassa, koska Venäjä tehnee kuitenkin vähintäin sen pari kolme maalia. Mahdollisuudet ovat kuitenkin jopa voittoon, näkisin.

Vaikka Slovakiaa vastaan tuli selkeitä mokia ja kolmas eri oli sellaista cost to cost hitskokkia, niin maalinteossa onnistuminen mielestäni kompensoi tämän.

Hyvillä mielen jatketaan...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin