Jalkapallon MM 2010 South Africa

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Jalkapallon maailmanmestari 2010

Äänestys päättyi 05.08.2010 14:20

Saksa
3
17%
Brasilia
1
6%
Argentiina
1
6%
Espanja
3
17%
Alankomaat
0
Ei ääniä
Italia
2
11%
Englanti
0
Ei ääniä
Ranska
0
Ei ääniä
Nigeria
1
6%
Uruguay
0
Ei ääniä
Etelä-Korea
0
Ei ääniä
Kreikka
1
6%
USA
1
6%
Algeria
0
Ei ääniä
Slovenia
0
Ei ääniä
Serbia
0
Ei ääniä
Ghana
1
6%
Tanska
0
Ei ääniä
Japani
0
Ei ääniä
Kamerun
0
Ei ääniä
Paraguay
1
6%
Uusi Seelanti
0
Ei ääniä
Slovakia
0
Ei ääniä
Pohjois-Korea
2
11%
Norsunluurannikko
0
Ei ääniä
Portugali
0
Ei ääniä
Sveitsi
1
6%
Honduras
0
Ei ääniä
Etelä-Afrikka
0
Ei ääniä
Etelä-Afrikka
0
Ei ääniä
Meksiko
0
Ei ääniä
Chile
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ketä kiinnostaa!
kuten KTP kannattajat huutelee KTPn matseissa!

Brassit vai Saksa vai Espanjako päässyt nyt suurkisakahleistaan voitettuaan EM?
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Espanja voittaa, näin laitoin talon kisaveikkaukseen. Espanja on muuten suosikki nro 1 vedonvälittäjilläkin - ihan syystä. Hain ylläriä hopeajoukkueeksi pistämällä Englannin, himmein mitali menis Argentiinalle, Brassit jäis neljänsiksi. Rooneyn tulis voittaa nuottamarkkinat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
SikaMika

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Soisin merstaruuden Argentiinalle, vaikka tietenkin Brasiliaa edelleen kannatan. Unelmaloppuottelu taas kerran olisi näiden kahden välinen. Pronssiotteluun voisi mennä Epsanja ja joku yllättäjä vaikkapa Afrikasta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nigeria. Ei mitään helvetin eurooppalaista jäädytyspalloa/itkupalloa vaan kun pelataan niin sitten pelataan upporikasta tai rutiköyhää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja nexie »

Mä yleensä valitsen kisakohtaisen suosikin vasta geimeissä todennetun suorituskyvyn perusteella, mutta ennakkoääneni menee aina akselille Italia / Argentiina. Tällä kertaa Italialle.
Don't Panic!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Veikkauksen voimasuhdepuntarointi kertoo seuraavaa:
1 Espanja 4,60 => 4,70
2 Brasilia 5,50
3 Englanti 7,40
4 Argentiina 8,00
5 Hollanti 12,00 => 10,00
6 Italia 14,00
7 Saksa 15,00
8 Ranska 18,00 => 20,00
9 Portugali 25,00 => 20,00
10 Norsunluurannikko 30,00 => 50,00
++++++++++++++++++++++

Tuossa merkillepantavaa mielestäni on Italian ja Saksan varsin isot kertoimet. En nyt heti muista arvokisoja, jossa Saksa tai Italia olisivat heikoimmaksi arvioituja kuin Hollanti. Englanti puolestaan on yllättävän korkealle rankattu. Mitä mieltä muut olette?

EDIT: Päivitin kerroinmuutokset (kiinteät).
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://mm2010.fi/2010/06/10/barcelonan- ... #more-3174

Olen samaa mieltä DA:n kanssa. Katsotaan nyt kuitenkin Messin maalisarake kisojen loputtua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minusta Englanti on päivänselvästi, jälleen kerran, aivan törkeän yliarvostettu spekulaatioissa. Aivan takuuvarmasti eivät menesty.

Muuten olen konsensusmiehiä: vahvimmilla ovat Espanja ja Brasilia, kannassaan Argentiina ja Hollanti.

Vaikka kisat pelataan Afrikassa, en usko afrikkalaisiin. Saksa ei ole minusta oikein voimissaan (vaikka ei pidä unohtaa Gary Linekerin viisautta), kuten ei Italiakaan. Mutta Italia pelaa puuduttavan tylsää nolla-nollaansa, ja voi rankkareilla edetä vaikka kuinka pitkälle. Miten Italia onnistuu tästä vuodesta toiseen jatkuvasta tylsistelystään huolimatta olla virallisesti cool ja kannatettava joukkue? Serbialla pitäisi kuitenkin olla kaikki edellytykset nousta Saksan, Italian, Englannin jne ohi ihan kärkinelikon kantaan yhdessä Portugalin kanssa.

Symppaan kisoissa erityisesti Tanskaa, Espanjaa ja jostain syystä Slovakiaa. Argentiina ja Brasiliakin kiinnostavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Minusta Englanti on päivänselvästi, jälleen kerran, aivan törkeän yliarvostettu spekulaatioissa. Aivan takuuvarmasti eivät menesty.
Olikohan Veikkaajassa, kun haastateltiin brittien maajoukkuemiehiä liittyen valmentajaguru Capellon biografiaan. Jutun yksi kantava ajatus oli tuon brittien nykyisen luotsin kaikkivoipaisuuden lisäksi se, että hän on saanut britit pelaamaan tuloksellista futista jo hyvän aikaan sekä erityisesti se, että atm pelaajat oikeasti uskovat olevansa kykeneviä voittamaan maailmanmestaruuden - ensi kertaa pitkään aikaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minusta Englanti on päivänselvästi, jälleen kerran, aivan törkeän yliarvostettu spekulaatioissa. Aivan takuuvarmasti eivät menesty.
Olikohan Veikkaajassa, kun haastateltiin brittien maajoukkuemiehiä liittyen valmentajaguru Capellon biografiaan. Jutun yksi kantava ajatus oli tuon brittien nykyisen luotsin kaikkivoipaisuuden lisäksi se, että hän on saanut britit pelaamaan tuloksellista futista jo hyvän aikaan sekä erityisesti se, että atm pelaajat oikeasti uskovat olevansa kykeneviä voittamaan maailmanmestaruuden - ensi kertaa pitkään aikaan.
Eikö Englannin ongelma ole pikemminkin ollut, että koko maa on aina uskonut voivans avoittaa mestaruuden, jolloin pudotus on ollut aika kova?

Kun katsoo alkulohkojen maita, pidän Brasilian Luis Fabianoa aika varmana maalikuninkaana. Espanja tuskin tekee yhtä paljon maaleja, ja nekin jakaantuvat tasaisemmin muillekin kuin David Villalle. Rooney'iin en usko lain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:Rooney'iin en usko lain.
Rooneyhin voi luottaa sen suhteen, että maltti menee ja kortti heiluu. Törkyturpaa ei saa edes Capello hiljaiseksi ja varsinkin, jos maaleja ei tule, on valkoisen roskaväen uljas edustaja uhoamassa kaikille kaikesta.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Eikö Englannin ongelma ole pikemminkin ollut, että koko maa on aina uskonut voivans avoittaa mestaruuden, jolloin pudotus on ollut aika kova?
Lehditö on uskonut tai halunnut uskoa. Ilmeisesti pelaajat eivät.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Eikö Englannin ongelma ole pikemminkin ollut, että koko maa on aina uskonut voivansa voittaa mestaruuden, jolloin pudotus on ollut aika kova?
Lehditö on uskonut tai halunnut uskoa. Ilmeisesti pelaajat eivät.
Muutenkin tämä uskomusfetisismi on pilaamassa urheilujargonia entisestään. Edes pimeimmästä keskiolutkuppilasta ei enää löydä kaljamahaista urheilumiestä tai haisunäätähiuksista urheilunaista joka ei kysyttäessä osaisi julistaa, että usko suosikin menestykseen säilyy loppuun asti. Missä vaiheessa lakattiin sanomasta, että uskotaan Brasilian/Kanadan voittavan, mutta kannustetaan Englantia/Suomea loppuun asti ja toivotaan parasta? Onko tällainen tosiasiat ja realismin korvaava sarasvuolainen/ewläinen/kokoomuslainen/vanhatestamentillinen/mikaeljugnerlainen uskonvarmuus vienyt järjen urheilumaailmastakin? Usko sivuun ja järki tilalle sanon minä. Englannin pelaajatkin voisivat jättää nykyisen tason riittämiseen uskomisen vähemmälle ja kehittää peliään paremmaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Englanti nyt sattuu olemaan parhaimpien asintuntijoiden eli vedonlyöntitoimistojen rankkauksessa yleisesti kolmos/nelossuosikki.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vuuvuuzela!!??@£$%#@@ Vai johtuuko liian hyvistä vastaanottimista? Itsellä ei häirinnyt ainakaan tosimiesten(rappaa) ja sammakoitten matsissa?
Niin joo Diego Forlan oli aika hyvä, jäänyt espanjan liika vähän tukka taakse..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kreikka en ansaitse yhtään mitään näissä kisoissa vanha väsynyt joukkoe..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Usa tasoitti hyvä cocky englishman sai ninälleen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Serbia oli paha pettymys; olin odottanut paljon parempaa. Ja toisaalta taisin sortua todelliseen rookie-mokaan: aliarvioin Saksaa. Olihan Australia toki heikko, mutta kyllä Saksa kuitenkin oli vakuuttava. Ja missä on tylsä diesel: upeaa fudista! Saksa nousee suosikkien joukkoon niin ennustus- kuin fanitusmielessäkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saksa pelasi tehokkaasti ja vapautuneesti, mutta oliko Australia mikään mittari? Muut huippujoukkueet ovat lananneet. Huippunimekäs Argentiina ei saanut hyökkäyspeliä toimimaan ollenkaan. Keskikentän ja hyökkäyksen synkronointi ei toiminut. Englanti oli myös vaisu, Rooney oli lähes koko ajan pelin ulkopuolella, vaikka pallon saatuaan pelasi fiksusti. Tässä vaan konkretisoituu se, miten hyvin joukke saadaan roolitettua ja pelaamaan yhteen. Ei eka peli vielä vedenjakaja ole, mutta kyllä Saksalla on oma konseptinsa eri lailla valmis kuin kahdella muulla mainitulla. Ranskaan en jaksa uskoa lain.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Saas nähdä päästävätkö Laquintan kentälle.
Soon i:llä eli Iaquinta
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ranskalaiset taisivat lähteä pelaamaan tasureita jos se riittäisi jollakin kumman konstilla jatkoon. Vaikka onnenkantamoinen voittomaali tai jotain?

Entä missä on Messi?
Anelka oli jalaton, todella vaaraton. Kaikesta näki, että itseluottamus on maassa, onhan hänellä Chelseassa vaisu ja vähämaalinen kausi alla.

Messi joutui valumaan liian alas hakemaan palloja, pelissä näkyi vahvasti Xavin mentävä aukko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä minusta Argentiinan hyökkäyspeli toimi vähintäänkin kohtalaisesti: maalipaikkoja oli aika kunnioitettava määrä yhteen otteluun, iso osa Messin ansiosta. Englanti taas oli aika odotettu, paitsi tosiaan tuo kyvyttömyys saada Rooneyä mukaan peliin jopa yllätti.

Ylen kommentaattori sanoi studiossa, että Saksan tapauksessa filmaaminenkin on melkeinpä positiivista: vähän eloa ja taiteilua mukaan Saksan ennen junnaavan tylsään tyyliin. Ehkä Saksan ja Suomen maajoukkueet ovat lisääntyvän maahanmuuton todellisia voittajia. Suomen joukkueen parhaimmisto on viime vuodet koostunut jäyhistä suomalaissyntyisistä puolustuspelaajista ja sitten taitavista ja luovista venäläisistä ja Kosovon albaaneista. Ja eivätkö Klose ja Podolski ole puolalaisia, Özil turkkilainen ja Cacau brassi? Mistä lie ovat sitten Khedira ja Gomez? Nimilistan mukaan joukkoon mahtuu vielä niin jugo- kuin etuliitteettömiäkin slaaveja. No, on siellä saksalaistopparien lisäksi toki luoviakin saksalaisia tyyliin Lahm, Müller ja Schweinsteiger, mutta Saksa pelaakin kisoissa ja Suomi ei.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Messi joutui valumaan liian alas hakemaan palloja, pelissä näkyi vahvasti Xavin mentävä aukko.
Niin, ei Messi yksinään ole kummoinen pelimies. Tarvitsee avuksi sopivan aisaparin. Zanetti olisi ollut poikaa kaveriksi, mutta kun valmentaja keskittyy parrankasvatukseen niin näillä mennään. Ehkä pääsee erikoistilanteissa näyttämään omia (suhteellisen vaikuttavia) voimavarojaan kuitenkin, että hehkutus Suomessa voi jatkua.
Eikä vain Suomessa. Näitteköhän te pojat eri pelin kuin me muut?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päivällähän käydään Hollanti-Tanska. Robben puuttuu, mutta luulisi tehoja Hollannilta löytyvän. Mielenkiintoista nähdä ketkä hyökkääjät saavat vastuuta. Parhaita alkulohkon pelejä, ehdottomasti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oho, johdan firman veikkausta sakemannipelin tuloksen osuttua nappiin. Marginaali sauraavaan on kuitenkin pienin mahdollinen, yksi piste.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin