Jalkapallon MM 2010 South Africa

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Jalkapallon maailmanmestari 2010

Äänestys päättyi 05.08.2010 14:20

Saksa
3
17%
Brasilia
1
6%
Argentiina
1
6%
Espanja
3
17%
Alankomaat
0
Ei ääniä
Italia
2
11%
Englanti
0
Ei ääniä
Ranska
0
Ei ääniä
Nigeria
1
6%
Uruguay
0
Ei ääniä
Etelä-Korea
0
Ei ääniä
Kreikka
1
6%
USA
1
6%
Algeria
0
Ei ääniä
Slovenia
0
Ei ääniä
Serbia
0
Ei ääniä
Ghana
1
6%
Tanska
0
Ei ääniä
Japani
0
Ei ääniä
Kamerun
0
Ei ääniä
Paraguay
1
6%
Uusi Seelanti
0
Ei ääniä
Slovakia
0
Ei ääniä
Pohjois-Korea
2
11%
Norsunluurannikko
0
Ei ääniä
Portugali
0
Ei ääniä
Sveitsi
1
6%
Honduras
0
Ei ääniä
Etelä-Afrikka
0
Ei ääniä
Etelä-Afrikka
0
Ei ääniä
Meksiko
0
Ei ääniä
Chile
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 18

RP

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:
EDIT: Mitenköhän tuosta lajista saisi vähänkään mielenkiintoisen?
Muuttumalla homoksi.
SikaMika

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

elco kirjoitti:
EDIT: Mitenköhän tuosta lajista saisi vähänkään mielenkiintoisen? Pari äijää joukkueesta pois näin ensalkuun.
Maalien suurentamista on ehdotettu. Se voisi olla ihan jees, koska peli on mennyt jopa perinteisesti taitavilla joukkueilla melkoiseksi keskialueen sumputtamiseksi. Tulisi enemmän aktionia ja maaleja.
elco

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja elco »

RP kirjoitti: Muuttumalla homoksi.
Hyvä idea, mutta ehkä sittenkin vaan vaihdan kanavaa.
elco

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja elco »

SikaMika kirjoitti: Maalien suurentamista on ehdotettu. Se voisi olla ihan jees, koska peli on mennyt jopa perinteisesti taitavilla joukkueilla melkoiseksi keskialueen sumputtamiseksi. Tulisi enemmän aktionia ja maaleja.
Paitsio pois kokonaan.
SikaMika

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

elco kirjoitti:
Paitsio pois kokonaan.
Peli muuttaisi luonnettaan ratkaisevasti, menisi mielestäni tylsäksi kyttäämiseksi ja lisäisi entisestään puolustamista kun pitää hyökätessäkin jättää pakkeja alakertaan kyttääjiä kaitsemaan. Maalien suurentaminen toimisi imo paremmin, lisäisi hyökkäysaktiivisuutta kun kaikki keskitykset maalialueelle ja erityisesti niiden vastaanottaminen olisivat merkityksellisempiä. Nykyisin pallon saaminen kuudentoista rajan tuntumaan ei vielä merkitse paljon mitään.
Manaaja

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Manaaja

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joks kohta tulee joku finaaliottelu tms. jonka ehkä vois jopa katsoa?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyrrepes, POR 7-0 PRK.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Nyrrepes, POR 7-0 PRK.
Paljonkohan lie ollut kerroin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bedlam kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Nyrrepes, POR 7-0 PRK.
Paljonkohan lie ollut kerroin?
Ei ollut päivittynyt vielä. ESP-HON 7-0:lle oli kiinteä 81 - ihan vertailun vuoksi. Veikkauksellahan tuo ei ole kiinteä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja elco »

Saas nähdä, miten kansan uutistoimisto noteeraa tämän imperialistien kätyreiden provokaation.

Jotenkin tuon katajaisen kansan tietoisuuteen pitäisi saada detaljit Kim Jong-Namin elämästä Macaossa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

ENG vai GER, siinäpä mehevä matsi heti ekalle kierrokselle. Vaikea sanoa, kumpi on todennäköisempi jatkaja. Itse toivon brittien jatkavan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:^ No ei haiskahtanut.

Koko kisat ovat kyllä aika evvk itselle tällä hetkellä. Tulevathan ne ensi kisatkin, ehkä jopa ilman niitä typeriä torvia.
Voi voi, kun italiaanot lähti maitojunalla kotia :D
No niin lähti Englantikin, mutta näin odotinkin vaikka toivoin salaa kyllä muuta. Hollantia vois kannustaa tästä lähtien.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Helvetin mainiota, että Hollanti voitti brassit. Ansaittu voitto, jota pitää juhlia :cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja elco »

Perun puheeni siitä, että potkupallo olisi tylsää. Aikamoista meininkiä Ghanan ja Ürüguayn jatkoajan lopussa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Perun puheeni siitä, että potkupallo olisi tylsää. Aikamoista meininkiä Ghanan ja Ürüguayn jatkoajan lopussa.
Jep.

Viimehetket oli ihan hurjaa menoa. Ja draamaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Näyttää siltä, että Espanja nokkii Hollannin finaalissa. Sopii mulle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Näyttää siltä, että Espanja nokkii Hollannin finaalissa. Sopii mulle.
Huumorin kukka on kaunein kukka...

Saksa se kuitenkin on se toinen finaalijoukkue ja saksaa ei noki ainakaan tänään junnaava espanja. Ei ole ennen tullut mieleen kuvata saksan peliä sanalla 'nättiä', mutta olihan se komeaa katseltavaa!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Saksa se kuitenkin on se toinen finaalijoukkue ja saksaa ei noki ainakaan tänään junnaava espanja. Ei ole ennen tullut mieleen kuvata saksan peliä sanalla 'nättiä', mutta olihan se komeaa katseltavaa!
Vuoron perään hehkutat ja sitten vedät takaisin(alalainaus). Eikö nyt olis taas rämpimisen paikka?
sivustahuutaja kirjoitti:^Ei voi vittu käsittää? En katsonut koko peliä, mutta olihan tuo nyt yllätys? Alkaa näyttää ihan arpomiselta koko mestaruus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Vuoron perään hehkutat ja sitten vedät takaisin(alalainaus).
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Minulle on aivan saman tekevää kuka voittaa, joten arvioin mm-suosikkini puhtaasti peleistä saamani käsityksen mukaan. Tänään nähtiin suurimmilta mestarisuosikeilta kaksi peliä lisää ja jos noiden perusteella pitää niiden keskinäisen matsin voittajaa veikata, niin se on saksa. Jos saksa olisi rämpinyt tänään ja espanjan peli olisi vakuuttanut, niin olisin veikannut espanjaa mestariksi.

Paraguay VS Espanja - pelin toinen puoliaika oli kyllä huikea ja nosti koko ottelun muistettavien joukkoon huolimatta ekan puoliajan junnaamisesta. Pelillisesti espanja oli ihmeen heikko, vaikka näennäisesti hallitsikin peliä. Peli kuitenkin voitetaan tehtyjen ja päästettyjen maalien erotuksella eikä keskialueen pikkunäppärällä syöttelyllä. Ei olisi ollut mikään vääryys, jos Para olisi mennyt jatkoon.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Mitäs ihmeellistä tuossa on?
Ei sinänsä mitään ihmeellistä. Se ehkä näyttää vähän hassulta, kun reagoi yhteen peliin voimakkaasti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Se ehkä näyttää vähän hassulta, kun reagoi yhteen peliin voimakkaasti.
Onhan se noinkin. Hassua, että brassit lähtivät kotiin, vaikka hävisivät vain yhden ottelun. Jos itse olisin ollut brasilian valmentaja, niin olisin mennyt loppuotteluun hävitystä pelistä huolimatta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hollanti vakuutti, mestariainesta. Nyt vain kädet ristiin, ettei Saksa menesty. Espanja Hollanti olis kyllä unelmafinaali. Olen urheilullisuuden ja taitofutiksen airut, joten toivon Espanjan voittoa.

Lopuksi itseironisesti olikohan Linekerin aikoinaan pullauttama määritelmä, joka kuului jotensakin näin: "Jalkapallo on peli, jossa 22 ihmistä juoksee pallon perässä 90 minuuttia ja Saksa voittaa aina."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Hollanti vakuutti, mestariainesta.
Mukavan agressiivisesti hollanti pelasi, mutta ajoittain pelissä oli sellainen roiskimisen maku, joka saattaa finaalissa tuottaa ongelmia uruguayta parempaa joukkuetta vastaan.

Hieno matsihan tuo lopulta oli kun loppuun saatiin sopivasti draamaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jalkapallon MM 2010 South Africa

Viesti Kirjoittaja huima »

Sormet ristissä Saksan puolesta.

Joukkue on pelannut hyvää ja innostavaa fudista, ja kärjessä on ollut useita onnistujia - toisin kuin Espanjalla, jolla on ratkaisut jääneet parin kaverin vastuulle.

Saksa - Hollanti olisi varmasti mielenkiintoinen finaali.
Vastaa Viestiin