Itkuketju

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos myötätunnosta! Mä pystyn järjellä käsittämään, että tässä kohtaa on ihan turha stressata ja jännätä. Että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä ja että oikeasti ei ole mitään hätää. Tunnepuoli vaan ei suostu komppaamaan aina, ja nää äitienpäivät ja muut juhlapyhät tuntuu olevan sen kannalta hankalimpia. Kun mieli on toivonut sitä lasta niin kauan, niin faktat jäävät välillä syrjään.

Jatkankin vielä avautumista kun nousi kaikki taas pintaan. Miten ihmiset voivat olla niin ajattelemattomia? Meille on mm. miehen kaverit tarjoutuneet siittämään lasta jos mieheltä ei kerran onnistu. "Huumorilla" toki, haa-haa-haa. Ja miehen vanhemmat ilmoittivat lähtevänsä jouluksi etelään, koska kälyn perhe on menossa toiseen mummolaan, ja "Eihän sitä viitsi keskenään olla". Meillä ei ole lapsia, joten meitä ei ole.

Anoppi toi meidän kellariin syöttötuolin kun muutettiin yhteen. Että on sitten valmiiksi. Siitä tulee tänä vuonna neljä vuotta. Meille säästetyt vauvanvaatteet annettiin juuri eteenpäin toisaalle, kun ei meillä näy vauvoja tulevan. Kyllähän ihmiset ovat vapaita tekemään lomillaan, omaisuudellaan ja vittu kellarillaan mitä haluavat, mutta välillä tekisi mieli huutaa, että en minä tätä ilkeyttäni tee! Ja jos saisin valita niin asiat olisivat toisin.
Viimeksi muokannut exsu, 08.05.2011 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bruce Willisika

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^En tiedä mistä kiikastaa tai mitä olette asialle jo kenties tehneet, mutta paras lapsuudenajan kaverini vaimoineen kärsi lapsettomuudesta vuosikausia kovasta yrityksestä huolimatta. Kävivät sitten jossain hedelmöityshoidossa, joka ei sekään tepsinyt. Kokeilivat samaa kuitenkin vielä uudestaan ja homma pelitti: nyt heillä on kaksi keinohedelmöitettyä lasta nurkissaan parkumassa. Eli jollette tuollaista optiota ole yrittäneet, niin uskaltanen suositella ainakin kokeilemaan. Muutenkin vaan pirusti tsemppiä ja jaksamista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos Sika tsempistä. Kuten sanoinkin, niin meillä ei ole yritystä todellakaan niin kauaa takana, että voisi puhua lapsettomuudesta tai edes ongelmasta, joten tavallaan stressaan tyhjästä. Enemmän harmittaa ehkä juuri muiden suhtautuminen, että meillä on jotain kovasti väärin tai pielessä kun ollaan oltu kohta jo kaksi vuotta naimisissa ilman lapsia. Jostain syystä se tulkitaan kovin usein niin, että me ollaan itsekkäitä ja halutaan bilettää tms. Oikeasti alunperin raskautumista piti "lykätä" mun magneettikuvausten ym. vuoksi ja jonkin ajan yrityksen jälkeen muista syistä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bruce Willisika kirjoitti:^En tiedä mistä kiikastaa tai mitä olette asialle jo kenties tehneet, mutta paras lapsuudenajan kaverini vaimoineen kärsi lapsettomuudesta vuosikausia kovasta yrityksestä huolimatta. Kävivät sitten jossain hedelmöityshoidossa, joka ei sekään tepsinyt. Kokeilivat samaa kuitenkin vielä uudestaan ja homma pelitti: nyt heillä on kaksi keinohedelmöitettyä lasta nurkissaan parkumassa. Eli jollette tuollaista optiota ole yrittäneet, niin uskaltanen suositella ainakin kokeilemaan. Muutenkin vaan pirusti tsemppiä ja jaksamista.
Tähän sen verran että ystävissäni on pariskunta, joka on kokeillut ihan kaikki mahdolliset hoidot ja keinot, useaan kertaan. Juuri nyt on heidän sanojensa mukaan viimeinen kerta meneillään, sen jälkeen antavat luonnon päättää tapahtumista. Äärimmäisen stressaavaa sekä aikaa ja rahaa vievää tuntuisi olevan, henkisistä asioista puhumattakaan.

Tsemppiä kaikille äideille sekä heiksi halajaville :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tossa Alexin aikaisessa mammaporukassa on kaksikin, jotka ovat kokeneet yli 5 vuotta kestäneen hedelmöityshoitosarjan, tuloksetta. Kummatkin raskautuivat vuoden sisällä hoitojen loppumisesta, toinen näistä jo toista kertaa äiti. On se luonto vain kumma juttu.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jos määki viel vähä.
Myös kaverillani ja vaimollaan oli sama ongelma. Meni 10+ vuotta luonnon- ja tohtorien keinoin. Rahaa paloi ainakin kahden ison perhesauton verran. Lopulta löytyi keinojen coctaili, jolla onnistui. Toinen poika tuli sitten helposti kun apukeinot oli selvillä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bruce Willisika

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Pulkannaru kirjoitti:Toinen poika tuli sitten helposti kun apukeinot oli selvillä.
Jos haluaa pomminvarman pirkkaniksin, niin kannattaa kokeilla hommaa Ninnin ehkäisyasennossa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Bruce Willisika kirjoitti: Jos haluaa pomminvarman pirkkaniksin, niin kannattaa kokeilla hommaa Ninnin ehkäisyasennossa.
Ja/tai rekkamiehen kanssa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja huima »

Pulkannaru kirjoitti:Lopulta löytyi keinojen coctaili, jolla onnistui.
Joko ovet tuotteistaneet sen ja tienanneet perheautot takaisin?
AngryBird

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Pulkannaru kirjoitti:...löytyi keinojen coctaili, jolla onnistui. Toinen poika tuli sitten helposti kun apukeinot oli selvillä.
Onk tää se vanhanaikainen "varpaat länteen päin ja kirves sängyn alla" :?:


edit. Huono vitsi. Oon oikeasti pahoillani niiden puolesta, jotka eivät ole yrityksestä huolimatta saaneet lasta. :?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:Enkä myöskään ymmärrä miten naimisiinmeno muuttaisi ihmiset yhtäkkiä hedelmällisiksi ja lapsia haluaviksi. No, meillä tää on aina tehty vähän toisin - suvussa on ollut tapana joko tehdä lapset ensin ja mennä sitten ehkä joskus naimisiin, tai mennä naimisiin maha pystyssä (viimeisimmissä häissä morsian oli kahdeksannella kuulla) tai sitten on oltu naimisissa kahdeksan vuotta eikä kukaan edes kysele miksei teillä ole lapsia. Jotenkin en näe että nämä asiat olisivat 2000- luvulla enää mitenkään kytköksissä toisiinsa.
No en minäkään. Me on oltu öö 9 vuotta (kait??) yhessä ja kukaan ei koskaan oo kysyny että "no jokos kohta kuulemme pienten jalkojen töminän". Sitä kyllä on kysytty että MIKSI me ei haluta lisääntyä mut se on jääny kyllä siihen. Johtuuko tämä kyselemättömyys siitä että me ei olla naimisissa? Nykyään se kyllä varmaan johtuu jo vähän siitä että olen niin vanha että ei kait kukaan ajattele että tässä iässä ensisynnyttäjäksi. Asia saa ollakin tällä tolalla. Tosin jos jotakuta kiinnostaa niin voin edelleen asiallieen sävyyn keskustella siitä miksi kaikki, esim me, ei lisäänny.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

huima kirjoitti:Joko ovet tuotteistaneet sen ja tienanneet perheautot takaisin?
Eli alkaneet kansoittamaan koko maapalloa. Ja tienenneet rahat takaisin huimilla(!) lapsilisillä?
Ei. Kyllä tuo on ihan vain heille kahdelle toimiva keinojen ja kemiallisten aineiden coctaili.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja huima »

^Näkee ettet ole ekonomi. Tuotteistaneet ja myyneet maailmalle, tai järjestäneet vaikka lapsentekoworkshoppeja.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

En kyllä hyvällä tahdollakaan pysty tajuamaan, mitä toisten lasten hankinta kellekään kuuluu. Oksettaa sellainen kysely.

Itse olin parisuhteessa (osan ajasta naimisissakin) 12 vuotta ennen ensimmäistä (ja viimeistä) lasta. Kyselyitä sateli ja tosiaan saimme kerran joululahjaksi jotain vauvojen vaatteita "ihan vain vinkiksi" tms. Mitäs siinä sanomaan kenellekään, että ei vaan lasten teko innosta, sillä tottahan jokaista hengittävää ihmisoliota on pakko kiinnostaa. Voi että suututti.

Nooh... lapsi tuli, mies meni. Ja viisaimmat ihmiset kyselevät vieläkin, että: "milloinkas sitä toista pukkaa, kun tarviihan sille ekalle kaverin". :roll: Nää on mun mielestä sellasia asioita, että niitä henkilökohtaisempia saa todella keksiä :( . Ei vaadn kuulu hyviin tapoihin kysellä...
So Hard

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onneks ei kuulu lähipiiriin niin spedejä ihmisiä että ostelisi lastenvaatteita vinkiksi. Mä ostaisin pakkauksen kortsuja ihan vaan vinkiksi ja heivaisin sellaisen idiootin vittuun.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:Onneks ei kuulu lähipiiriin niin spedejä ihmisiä että ostelisi lastenvaatteita vinkiksi. Mä ostaisin pakkauksen kortsuja ihan vaan vinkiksi ja heivaisin sellaisen idiootin vittuun.
Haha! Lastenvaatteita häälahjaksi- pariskunta menee tänä kesänä naimisiin. Tässä onkin ideaa häälahjaksi. :wink:


Edit. Siis kortsut, ei heivaaminen.
So Hard

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Onneks ei kuulu lähipiiriin niin spedejä ihmisiä että ostelisi lastenvaatteita vinkiksi. Mä ostaisin pakkauksen kortsuja ihan vaan vinkiksi ja heivaisin sellaisen idiootin vittuun.
Haha! Lastenvaatteita häälahjaksi- pariskunta menee tänä kesänä naimisiin. Tässä onkin ideaa häälahjaksi. :wink:


Edit. Siis kortsut, ei heivaaminen.
Säästöpakkaus kortsuja käärittynä avioeropapereihin. Ja korttiin "ihan vaan vinkiksi."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ja jos jotakuta ei vielä aikaisemmin mainitut "mäkin tiedän erään parin joka sai lapsen semmosen ja tämmösen jälkeen, kyllä tekin vielä" -kertomukset lämmittäneet, niin mä olen kuullut yhdestä naisesta, joka tuli raskaaksi vaikka oli neitsyt! Siitä on kyllä aika kauan aikaa, mutta asiat on varmaan kehittyneet sen jälkeen ihan huimasti.

Hyväähän ihmiset tarkoittavat, mutta kyllä muiden kokemukset on ihan plus miinus nolla, ei niillä ole mitään vaikutusta tai apua. Kun lähes kaikki parit lopulta onnistuvat, niin jokaisella on oma ihmetarina kerrottavanaan, mutta se ei muita lapsettomia lämmitä tai auta. Realiteetit ovat kyllä tiedossa, onnistuminen on lähes varmaa, aikataulu vaan ei.

No, mä olen vanha ja kyyninen, ajoittain kitkerä ja katkera, itseni jalustalle nostanut zen-tietäjä asiassa, ja huvittelen pelottelemalla tuoreempia tapauksia lähes 15 (pientä liioittelua) vuoden epäonnistumisilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti: Haha! Lastenvaatteita häälahjaksi- pariskunta menee tänä kesänä naimisiin. Tässä onkin ideaa häälahjaksi. :wink:
Anna niille takaisin ne samat lastenvaatteet.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Keittiöpsykologina väittäisin, että mun pohjimmainen ongelma on juuri tuo mitä Lolita sanoi realiteeteista ja aikatauluista. Mä oon elämän kaikilla osa-alueilla ollut aina typeryyteen ja lapsellisuuteen (sic) saakka huono tuottamaan pettymyksiä läheisilleni. Tässäkin tilanteessa suren enemmän muiden reaktioita ja sanomisia, kuin lopullista lapsettomaksi jäämistä.

Lolitalle lämmin halaus. Hävettää kitistä tälläisillä asioilla kun joku on kulkenut tuollaisen tien.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mirkku kirjoitti:En kyllä hyvällä tahdollakaan pysty tajuamaan, mitä toisten lasten hankinta kellekään kuuluu. Oksettaa sellainen kysely.

Nää on mun mielestä sellasia asioita, että niitä henkilökohtaisempia saa todella keksiä :( . Ei vaadn kuulu hyviin tapoihin kysellä...
Tuskin ihmiset ilkeyttään. Kunhan ovat uteliaita mitä toisen arkeen kuuluu. Tuskin edes tajuavat, että joku voi mokomaan arkiseen ja viattomaan kysymykseen reagoida noin voimakkaasti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Suvinen kirjoitti:Pikkuhiljaa tässä alkaa kamelin selkä taittua. Oikein tuntee kuinka väsymys valtaa mielen ja uhkaava masennus hiipii norkoilemaan mielen laitamille. Tunnistan sen juuri tuosta väsymisen tunteesta, sellaisen väsymisen että ei jaksa enää yrittää, tekee vaan mieli luovuttaa, käskeä kaikkia olemaan hiljaa ja jättämään mut rauhaan, vaikka hyvin näkee kuinka nyt jos koskaan pitäisi kääriä hihat ja korjata se mitä korjattavissa on. Tuntuu vaan niin ylivoimaisen raskaalta edes aloittaa. Viime päivät ovat menneet automaattiohjauksella, pinna kireällä ja kuoren kasassa pitäen. Anoppilan saunassa sitten yksin ollessa tuli itku, ja lannistumisen tunne. Ei jaksa. Tuleva viikko pelottaa ja vitutttaa jo valmiiksi. En taas oikein tiedä mihin ja kenelle avautua.. vaan onneksi on Kitinä, tämä pohjaton sakkaämpäri. Kiitos ja kuittaus.
:paijaa:
Dave

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Vagabondo kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:En kyllä hyvällä tahdollakaan pysty tajuamaan, mitä toisten lasten hankinta kellekään kuuluu. Oksettaa sellainen kysely.

Nää on mun mielestä sellasia asioita, että niitä henkilökohtaisempia saa todella keksiä :( . Ei vaadn kuulu hyviin tapoihin kysellä...
Tuskin ihmiset ilkeyttään. Kunhan ovat uteliaita mitä toisen arkeen kuuluu. Tuskin edes tajuavat, että joku voi mokomaan arkiseen ja viattomaan kysymykseen reagoida noin voimakkaasti.
Komps. Hyvin harva uskoakseni esittää tuollaisia kysymyksiä mitenkään wattuilumielessä, vaan aivan hyväntahtoisella mielellä.
So Hard

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:En kyllä hyvällä tahdollakaan pysty tajuamaan, mitä toisten lasten hankinta kellekään kuuluu. Oksettaa sellainen kysely.

Nää on mun mielestä sellasia asioita, että niitä henkilökohtaisempia saa todella keksiä :( . Ei vaadn kuulu hyviin tapoihin kysellä...
Tuskin ihmiset ilkeyttään. Kunhan ovat uteliaita mitä toisen arkeen kuuluu. Tuskin edes tajuavat, että joku voi mokomaan arkiseen ja viattomaan kysymykseen reagoida noin voimakkaasti.
Komps. Hyvin harva uskoakseni esittää tuollaisia kysymyksiä mitenkään wattuilumielessä, vaan aivan hyväntahtoisella mielellä.
Niin että bona fide on riittävä tekosyy olla typerä? Eiköhän sen vähän tyhmempikin ymmärrä että ihmiset tekevät lapsia silloin kun haluavat jos vain pystyvät. Jos joku ei halua, niin sellainen vihjailu ärsyttää koska se on painostusta ja jos taas joku haluaa, niin se on veitsen kääntämistä haavassa. Kuitenkin aika lailla intiimi ja yksityinen asia.

Kuuluu aiheisiin joissa ei voi voittaa, jos joku ei itse ota puheeksi.
Dave

Re: Itkuketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Minä en ole koskaan tiedustellut kenenkään lapsentekosuunnitelmia, enkä aio niin tehdäkään. Toin vain esiin sen, että kysyjällä tod. näk. ei ole mitään wattuiluajatuksia. Kyllähän se vilpitön motiivi kannattaa kuitenkin ottaa huomioon. Eli ei pidä ottaa vihamielisenä tekoa, joka ei ole sellaiseksi tarkoitettu.
Vastaa Viestiin