Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Tyttikselle tai kuka nyt vaan on kylässä.
Toiset sitten jaksaakin pitää romantiikkaa yllä!
Jos täyden lastin romantiikkaa tahtoo, niin sitten ovi auki että saa ääniefektit mukaan.
Ei ei ei. Pitää lukea TM:ää ääneen ovi auki, niin tyttöystäväkin fiksuuntuu!! Kakka on opettavainen asia :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mida »

Kolmas poikanen syntyi eilen suunnitellusti kotona. Synnytys ei olisi voinut paremmin sujua. Pieni on kooltaan kahden veljensa valista.

Jatkokurssi nimeltaan "viestintaa vastasyntyneen kanssa" on menossa.

Synnytys oli kylla aivan selkeasti helpoin naista kolmesta. Suoraviivainen ja sopivan nopea ja itsella valmis olo. Aika mahtavat endorfiinipollyt tuli nautittua ennen viimeisia sentteja. Niin ja TENS on mahtava vehje!
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onnea Mida!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Onnea Midalle ja perheelle :)
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja milli »

Onnittelut Midalle ja perheelle :)
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Onnittelut Midalle ja perheelle! :h:
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Paljon onnitteluja Midan perheelle täältäkin! :h:
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Lapsellani on nykyään tekonimi. Möhis :h: .(Luulin kyllä, että mä oon se möhis, mutta samapa tuo. Yhtähän me toistaiseksi ollaan.)

Mutta mua vähän ihmetyttää se, että kun tuolla vauvapalstoilla hehkutetaan että jotku alkaa jo tässä vaiheessa tuntemaan vauvanliikkeitä, ja lapsen isäkin tunsi jo jotain eilen aamuvarhaisella..mutta mä en tunne mitään! Koska koska koska? Oon kärsimätön, ja utelias. Tosin siellä palstoilla kyllä sanotaan,että jos ei oo eka lapsi kyseessä, ni vois tuntea mahdollisesti näin aikasin..mutta kun mulla on, niin voi mennä vielä viikkoja. Noo, ei tässä jäniksen selässä olla, mut olis niin kiva ku tulis jo jotain "vuorovaikutusta"..että tuntis konkreettisesti että siellä on joku.
Jaaniin, raskausviikkoja on 16+2. Kai. Suunnilleen.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Vauvojen liikkeen tunteminen on hyvin yksilöllistä vaikka joitakin "yleensä tuntee" aikoja onkin. Ensimmäisen kai tuntee useimmiten myöhemmin. Itse tunsin tytsän "liikkeet" (semmonen kuplan puhkeamisen tuntu) ensimmäistä kertaa 15+ jotain kaupan dödöhyllyllä ja ajattelin oiskohan erikoisia ilmakuplia suolessa :D Alkoivat siitä lähtien tuntumaan säännöllisesti, toki aina voimistuen. Mies tunsi/näki liikkeen vasta aika myöhäisillä viikoilla.

Edit: ajatusvirhe ei 14+ vaan 15+.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä tunsin ekat liikkeet joskus 17+ viikolla, siis oikeasti tiesin ne liikkeiksi. Toista/kolmatta/neljättä... odottavat tuntee ne kuulemma jo aiemmin.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onnea Midalle ja perheelle.

Meillä puolestaan on tänään aloitettu tukea vasten seisominen huolestuttavassa 6,5 kk iässä, jolloin motoriikka ei todellakaan pelaa vielä edes alkeellisesti. Tähän mennessä rääpäle on ehtinyt teloa nenänsä, saada mustan silmän, kuhmun takaraivoonsa ja ison mustelman käsivarteensa. Mielestäni mukelo oli paljon vanhempi seisomista aloitellessaan, eikä siihen liittynyt tuollaista suorin vartaloin täysin kontrolloimattomasti kaatuilua. Tekisi mieli hankkia tuolle lapselle pakkopaita tai jotain, että se malttaisi mielensä edes vähän aikaa.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Meillä seisoskeltiin muistaakseni aika tarkkaan 7 kk iässä ja kyllä meno melko holtitonta oli vielä silloinkin. Juoksin perässä ympäri kämppää ja otin koppeja. Ehkä sinun pitäisi hankkia se ExPertin suosittelema konttauskypärä?
prosessi

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Nääh, oppii nopeammin ilman kypärää, enkä minä kuhmuista olekaan niin huolissani. Enemmän huolettaa tuo kasvopuoli, kun on aivan ilmeistä ettei rääpäleen fysiikka vielä riitä seisomiseen ja jalat tai kädet yksinkertaisesti vain pettävät alta, jolloin kaadutaan ihan miten sattuu. Nenäverenvuotoakin jouduin eilen kertaalleen pyyhkimään. Aika sarjakuvamaista sen sijaan oli, kun rääpäle kaatoi minipianon ja lensi sen mukana makamaan sen päälle kädet ja jalat sätkien.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Onnea Midalle!

Tytsän laajahko sanavarasto on tässä parin viikon sisällä supistunut lähinnä yhteen sanaan, ja se sana on "EI".
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Onnittelut Midalle! :h: Ihanaa, että sujui kuten olit suunnitellut ja toivonut.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Onnea Midalle jakautumisesta :h:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

Lämpimät onnittelut Midalle!

Ihanaa kun toisten lapset jo seisoo puolen vuoden iässä. Meidän vauva, 6kk, oppi eilen kääntymään mahalleen. Neuvolan terveydenhoitaja kyllä jo uhkailikin fysioterapialla jos ei mitään ala tapahtua. No onneksi oppi itse. Kääntymistäkin pahempi ongelma meillä mielestäni on puuron syönti. Koska Suomen valtauskonto tuntuu olevan ei ev.lut. vaan puurouskovaisuus, olen minäkin yrittänyt syöttää vauvalle puuroa. Se ei vaan maistu meidän pikku Annelille, ei sitten mitenkään. Jos saan vähän söpöstettyä puuroa suuhun, niin se tulee pärinän kanssa pihalle. Muuten ruoka maistuu ihan hyvin. Ei kai se puuro voi olla ratkaisevan tärkeää ravintoa puolivuotiaan elämässä? Ainakaan tämä mamma ei jaksa enää puurosotaa.
Äiti ei tiedä
Bhven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kerkeä ja jaksa mitään puuroja vääntää aamuisin. Täysjyväruisnäkkäri ajaa ihan saman asian. Puuroksi sekin menee jo suussa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

midalle ja perheelle lämpimät onnittelut! :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Leila kirjoitti: Ihanaa kun toisten lapset jo seisoo puolen vuoden iässä. Meidän vauva, 6kk, oppi eilen kääntymään mahalleen. Neuvolan terveydenhoitaja kyllä jo uhkailikin fysioterapialla jos ei mitään ala tapahtua. No onneksi oppi itse.
Oho! En osannut edes pelätä että joutuu johonkin lisäharjoitteisiin. *gulp* Meillä on tyttö 6kk ja 3 vk eikä käänny. Tai konttaa. On kyllä eloisa ja jäntevä ja sätkii valtavasti mutta nyt alkoi hiottaa ensi viikon neuvolakäynti.

Täällä puuro on hyvin suosittua. Mutta vain erittäin sileä kaupan valmispuuro. Jauheet eivät kelpaa mutta ei myöskään kotona silkoisaksi haudutettu. Se siitä omatekoisten vauvanruokien teosta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meillä poika 8 kk ryömii takaperin, kierii kuin hyrrä, oppi juuri ryömimään eteenpäin (joskin hitaasti) ja osaa hienosti konttausasennon.

Fysioterapiassa käyty alusta asti, tosin niskan takia.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Meillä kelpaa vain kaupan Muksu valmispuurot, ne maustetut versiot kuten puolukkapuuro, hedelmäpuuro, kuningatar jne. Tavallista maustamatonta valmispuuroa ei ole koskaan erityisen innolla syönyt, syönyt kuitenkin, mutta nykyään en juuri niitä tarjoa kun jää muutamaan lusikalliseen. Leipä on meilläkin se toinen aamupalavaihtoehto jos on purkit kaapista loppu. Jos ei noista tykkäis niin en mä siitä mitään issueta jaksaisi ottaa. Onhan se helppo ja täyttävä vaihtoehto (valmisversiot), ei siinä mitään.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ja meijän poika syö ihan samaa puuroa kuin tyttökin. Minen maksa miljoonia Muksu-puuroista. Ja hyvin herralle uppoo.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

RP kirjoitti:Muksu valmispuurot, ne maustetut versiot kuten puolukkapuuro, hedelmäpuuro, kuningatar jne.
Noi on niiin nam! Itsekin pyrin aina vähän jaolle. =P
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
prosessi

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Melnais kirjoitti:
Leila kirjoitti: Ihanaa kun toisten lapset jo seisoo puolen vuoden iässä. Meidän vauva, 6kk, oppi eilen kääntymään mahalleen. Neuvolan terveydenhoitaja kyllä jo uhkailikin fysioterapialla jos ei mitään ala tapahtua. No onneksi oppi itse.
Oho! En osannut edes pelätä että joutuu johonkin lisäharjoitteisiin. *gulp* Meillä on tyttö 6kk ja 3 vk eikä käänny. Tai konttaa. On kyllä eloisa ja jäntevä ja sätkii valtavasti mutta nyt alkoi hiottaa ensi viikon neuvolakäynti.
Minä olen huomannut, että vauvojen kehonhallintaa haittaa runsas vaatetus. Kotona ovat molemmat lapset vauvoina olleet hereillä ollessaan lähinnä pelkässä bodyssa, jo kevyetkin housut tuntuvat edelleen vaikeuttavan rääpäleen liikkumista ja kaksi vaatekertaa vie tuolta tasapainoaistin niin pahasti, että kaatuilee istuvastakin asennosta.