Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Itse kirkkoon ikinä kuulumattomana ja ikinä sekunninkaan uskonnollista aivopesua saamattomana en koe isompia ongelmia käydä hautaamassa sukulaisiani kirkon maille ja siunauksen kuulemassa jossain kappelissa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vagabondo kirjoitti: Minusta on soveliaampaa, että rituaaliin osallistuvat ne joille ne rituaalit jotain merkitsee.
Ymmärrän tämän näkökulman ihan hyvin. Vainajan muistoa voi kunnioittaa useilla eri tavoilla. En kuitenkaan katso, että kyse on soveliaisuudesta. Olen ollut ateistina pitämässä puheita, lukemassa kortteja yms. hautajaisissa, ihan vain sen takia, että halusin kunnioittaa vainajan muistoa läsnäolollani enkä koe tehneeni mitään epäsoveliasta. Toisaalta samalla tavalla olen jättänyt yhdet hautajaiset väliin, koska matka oli pitkä, vainaja ei ollut erityisen läheinen ja muut sukulaiset sanoivat, että läsnöoloni ei ole välttämätöntä. Mikäli et halua osallistua perinteisiin hautajaisiin, niin se on mielestäni jokaisen henkilökohtainen valinta, mutta ei sitä voi epäsoveliaisuudella perustella kovinkaan onnistuneesti.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Juu, en ole kieltämässä osallistumisoikeutta keneltäkään. Kukin tyylillään. Minä omallani.

Tää saattaa mun kohdalla jotenkin kietoutua siihen, että mulla on vaikeuksia hyväksyä perinnettä riittäväksi perusteeksi jollekin toiminnalle, josta toveri urpiainen tässä taannoin kuittaili.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Tää saattaa mun kohdalla jotenkin kietoutua siihen, että mulla on vaikeuksia hyväksyä perinnettä riittäväksi perusteeksi jollekin toiminnalle, josta toveri urpiainen tässä taannoin kuittaili.
Ei tämä ainakaan kenenkään muun viestissä tuohon perusteeseen liity oikeastaan mitenkään. Pikemminkin siihen, että juttujesi perusteella sinulla ei oikein ole kykyä tahi halua laajentaa tarkasteluperspektiiviäsi omaa napaa laajemmalle. Kukin tyylillään, tosiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Komppausta Tixille ja Urpiaiselle. Itse ateistina en koe mitään ongelmaa osallistuessani uskonnollisin hautajaisiin.
Olin juuri heittämässä pappaa kuoppaan. Ja ärsytti taas sama asia mikä aiemminkin: Tilaisuudesta tehdään väkisin uskonnollinen, vaikka itse henkilö jota kuopataan about vihasi uskontoja, sattui olemaan paperikristitty, varmaan sen takia että pääsee sukumultiin.

Eniten vitutti eräs jehovan todistaja/mikäties lesta joka otti oikeudekseen muistopuheiden aikaan pitää palopuheen kuinka kaikkien tulee ottaa jumala sydämeensä ja kuinka jeesus hänet pelasti. Ei siis mitään puhelua,vaan hurmoksellista huutamista. Meinasin yksi jos toinenkin suvun mies käydä niistämässä nenän poskelle kys. herralta, sen verta törkee toimintaa oli.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vielä tuosta kuoleman käsittelystä lapsen kanssa. Olemme uskomaton perhe ja kissavainaan selitettiin lähteneen kissojen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla. Mietin jo silloin ja nyt uudemmasti miehen enon kuoleman yhteydessä että samaa termistöä on hankala käyttää ihmisistä. Vajaa kolmevuotiaan käsittelykyvylle vaan ilmaisut kuolemalle ovat hyvin vaikeita, tietysti, ovathan ne aikuisillekin. Olen käsittänyt että ajatus kuolevaisuudesta, niin omasta kuin toisenkin täsmentyy vasta jossain ala-asteikäisenä?

Enon kohdalla puhuttiin ihan reilusti että hän on kuollut ja hautajaisissa häntä muistellaan. Ja vaikka ihminen kuolee, ne muistot hänestä jäävät. Sen suurempaan ei oman muksun käsityskyky tällä hetkellä riitä, vastaan siihen mitä kysytään mutta en selitä sen enempiä. En minäkään lasta haluaisi vähänkään vieraamman ihmisen hautajaisiin viedä, läheisen lähtöä olisi varmaan pakko konkretisoida jottei toinen vain äkisti poistu lapsen elämästä. Jos puoliso olisi erityisesti toivonut meitä tueksi tuonne enonsa hautajaisiin, olisimme tietysti tulleet mukaan, mutta kun ei, jäimme ilman muuta kotiin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Melnais kirjoitti:Vielä tuosta kuoleman käsittelystä lapsen kanssa.
Meillä poika oli reilu kaksivuotiaana liian utelias työkalujen ja sähköjohtojen kanssa joten jouduin turvautumaan oikein shokeeraamiseen sen kanssa että uskalsin luottaa siihen ettei satu työkaluihin.

Sanoin sille että sirkkeliin voi kuolla ja kun kuolee, tulee haudatuksi maan sisään eikä sieltä pääse ikinä pois. Järkytys oli silminnähden kova, mutta niin on saaneet kaikki työkalut ja pistorasiat olla rauhassa.


Toivottavasti en tehnyt siitä breiviikkiä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Vähän eri sanoin, mutta sama on täällä meininki. Pieni pelko perseessä piristää päivää. Ei ne selvästikään ole kuolemaa käsitteenä vielä sisäistäneet, mutta kunhan vähän varoisivat mihin näppinsä pistävät.

Mun tietokone sai olla rauhassa sen jälkeen, kun ilmoitin että se on "isin aarre" eikä siihen saa koskea. Molemmat käyttää termiä "aarre" siitä tavarasta, joka just sillä sekunnilla on maailman tärkein, joten yhteinen kieli löytyi.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Tää saattaa mun kohdalla jotenkin kietoutua siihen, että mulla on vaikeuksia hyväksyä perinnettä riittäväksi perusteeksi jollekin toiminnalle, josta toveri urpiainen tässä taannoin kuittaili.
Ei tämä ainakaan kenenkään muun viestissä tuohon perusteeseen liity oikeastaan mitenkään.
Enhän toki niin väittänytkään vaan esitin oman, joidenkin mielestä jyrkän, kantani osittain siitä juontuvan. Mun silmiini teidän kanta näyttää olevan, että tokihan lähisukulaisen hautajaisiin pitää osallistua vaikkei uskovainen olekaan, koska niin on tapana toimia ja ,jos ei toimi yleisen tavan mukaan, voi joku läheinen pahoittaa mielensä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Melnais kirjoitti:Vielä tuosta kuoleman käsittelystä lapsen kanssa...

Enon kohdalla puhuttiin ihan reilusti että hän on kuollut ja hautajaisissa häntä muistellaan.
Mä olen kanssa puhunut rehellisesti kuolemasta ja siitä että niin kaikki elämä päättyy. Pätee niin ihmisiin, eläimiin kuin kasveihinkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Tää saattaa mun kohdalla jotenkin kietoutua siihen, että mulla on vaikeuksia hyväksyä perinnettä riittäväksi perusteeksi jollekin toiminnalle, josta toveri urpiainen tässä taannoin kuittaili.
Ei tämä ainakaan kenenkään muun viestissä tuohon perusteeseen liity oikeastaan mitenkään.
Enhän toki niin väittänytkään vaan esitin oman, joidenkin mielestä jyrkän, kantani osittain siitä juontuvan. Mun silmiini teidän kanta näyttää olevan, että tokihan lähisukulaisen hautajaisiin pitää osallistua vaikkei uskovainen olekaan, koska niin on tapana toimia ja ,jos ei toimi yleisen tavan mukaan, voi joku läheinen pahoittaa mielensä.
Niin. En ole vieläkään oikein ymmärtänyt, miksi et mene lähisukulaisen hautajaisiin. Siellä siis harjoitetaan taikamenoja, joihin et usko. En minäkään, mutta silti ne ovat lähisukulaisen hautajaiset.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:En ole vieläkään oikein ymmärtänyt, miksi et mene lähisukulaisen hautajaisiin. Siellä siis harjoitetaan taikamenoja, joihin et usko. En minäkään, mutta silti ne ovat lähisukulaisen hautajaiset.
Koska luterilaiset hautajaiset riittinä ei merkitse minulle mitään. Koska siellä on ahdistava tunnelma niin taikamenoihin osallistuvan papiston puolesta kuin taikamenoihin osallistuvien henkilöidenkin puolesta. En halua muistaa rakasta ihmistä niin kuin luterilaisissa hautajaisissa ihmistä muistetaan. Vastenmielisiä tilaisuuksia kaiken kaikkiaan. Ne ei ollenkaan vastaa sitä miten haluaisin läheiseni haudata. Olen mieluummin pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En ole vieläkään oikein ymmärtänyt, miksi et mene lähisukulaisen hautajaisiin. Siellä siis harjoitetaan taikamenoja, joihin et usko. En minäkään, mutta silti ne ovat lähisukulaisen hautajaiset.
Koska luterilaiset hautajaiset riittinä ei merkitse minulle mitään. Koska siellä on ahdistava tunnelma niin taikamenoihin osallistuvan papiston puolesta kuin taikamenoihin osallistuvien henkilöidenkin puolesta. En halua muistaa rakasta ihmistä niin kuin luterilaisissa hautajaisissa ihmistä muistetaan. Vastenmielisiä tilaisuuksia kaiken kaikkiaan. Ne ei ollenkaan vastaa sitä miten haluaisin läheiseni haudata. Olen mieluummin pois.
Ok. Ei kait hautajaisissa koskaan kivaa ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

urpiainen kirjoitti:
saira kirjoitti:kerrattiin mitä kuolema on. Ja kun jos ei ole selkeää näkemystä asiasta esim uskontoa, niin ei ole "valmiita vastauksiakaan". Meilläkin tuli välillä niin outoja kysymyksiä, mm onko pappa alasti siellä pilven reunalla yms.
Mun on nyt vaikea saada otetta tästä kannasta. Viittaako tuo uskonnottomuus teihin? Ja ilmeisesti lapselle oli kerrottu, että kuolema on sitä, että otetaan lähijuna pilven reunalle? Ja jos se uskonnottomuus viittaa teihin, niin on vaikea ymmärtää, miksi sitten opetatte, että kuolemaa ei oikeastaan ole, vaan osa vanhoista tyypeistä muuttaa Aurinkorannikolle tai Floridaan, ja osa pilven reunalle (ja kaikissa tapauksissa saa olla huolissaan, että kuinka alasti ne siellä kekkuloivat), erona kai lähinnä se, että pilvenreunaporukan tapauksessa molemminpuolinen vierailu on vielä hankalampaa.

Voi siis olla, että ymmärrän väärin, kuka tässä kuviossa uskoo ja lapsille opettaa mitäkin, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin kiinnostaisi tietää, mihin tuo uskonnottoman pilvenreunaläppä perustuu. Onko takana jonkinlainen idiosynkraattinen (mutta ei-uskonnollinen?) aikuistenkin hyväksymä ikuinen elämä -oppi, vai ajatteletteko, että pikkulapsen on jotenkin helpompaa ja kasvattavampaa kasvaa kuoleman kieltävässä fantasiassa? (Joo, kirjoitin tämän vähän nihkeästi, mutta oikeasti kysymykseni on aito: ajattelevatko ei-uskonnolliset kasvatusteoreetikotkin, että tällainen pilvenreuna-lähestymistapa kuolemaan on hyvä tapa lapselle käsitellä kuolemaa? En itse siis tiedä.)

Kyllä, itse lasken itseni agnostikoksi. Eli ei mitään varmaa näkemystä asiasta mihinkään suuntaan. Pilvenreunalla oleskelu tulee muksulle siitä, että eskarissa kävi seurakunnan ihmiset puhumassa kirstinuskosta. Mielestäni ihan ok, mutta välillä sit meillä muksu lauleskelee Jeesus suojelee-lauluja. :D

Se, mitä olen saanut oppia lapsen surun käsittelystä, on nimenomaan vastata lapselle näkemyksensä mukaan rehellisesti ja suoraan. Kunhan ei sano, että "pappa nukkui pois"... Ei kukaan osaa antaa absoluuttista totuutta asiasta, mutta oman näkemyksensä voi. Itse olen näihin kyselyihin vastannut, että jotkut uskovat näin, toiset jollain muulla tavalla. Enkä oikein osaa sanoa mihin itse uskon. Mutta ehkä muksun on helpompi ajatella asiaa näin, koska pilvenreuna on säilynyt keskusteluissa. Toisaalta jos mietin omaa lapsuuttani ja ukin ja mumin koiraa, Remua, niin sen kuoltua kuvittelin jättiläis-Remun lähellä sijaitsevan vesitornin päälle heiluttelemaan minulle. Jotenkin helpompi miettiä niin, kuin totaalista poissa oloa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei kait hautajaisissa koskaan kivaa ole.
Irlantilaisissa hautajaisissa vois olla. Eihän irkkuhäillä ja -hautajaisilla ole muuta eroa, kuin yksi juoppo vähemmän :)
Mä itse asiassa haluaisin irkkuhautajaiset. Kunnon peijaiset, eikä mitään nyyhkimistä.

Amazing shit happens!
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kyl mullekin kelpais semmoinen meno mitä tossa videolla, ainakin sen jälkeen kun olis kuunnellut Sentencedin Mournin ja juonut pullon jekkua, sais sit rallatella minkä jaksaa ja ajatella niitä tyhmimpiä/parhaimpia juttuja jota tein.

Tosiasiassa sit kun aika vie, niin kaverit ovat jo vanhoja gubbeja jotka ei enää jaksa ryypätä. Riehuntakin hautajaisissa tulee siitä Hämiksen kuvaaman hihhulin myyntimantrasta ja muistelun sijaan sukulaiset alkaa taistelun perinnöstä.

Että näin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dumiz kirjoitti:Kyl mullekin kelpais semmoinen meno mitä tossa videolla, ainakin sen jälkeen kun olis kuunnellut Sentencedin Mournin ja juonut pullon jekkua, sais sit rallatella minkä jaksaa ja ajatella niitä tyhmimpiä/parhaimpia juttuja jota tein.

Tosiasiassa sit kun aika vie, niin kaverit ovat jo vanhoja gubbeja jotka ei enää jaksa ryypätä. Riehuntakin hautajaisissa tulee siitä Hämiksen kuvaaman hihhulin myyntimantrasta ja muistelun sijaan sukulaiset alkaa taistelun perinnöstä.

Että näin.
Ei välttämättä. Rakas ystäväni päätti maallisen vaelluksen 39 vuoden iässä, niin kyllä meillä oli aikamoiset kuoppajais-jatkot. Tuolla oli sama homma mistä olin vihainen: Ihminen itse vastusti uskontoja, vaikka kuului kirkkoon. Lähiomaiset tiesivät hyvin miehen kannan, mutta silti oli käytetty tilanne hyväksi rummutella noitamenoja enemmän kuin tarve vaati.

No, pidettiin sitten kaverin näköiset jatkot kaveriporukalla, ja se tilaisuus oli sellaiset kuoppajaiset mitä mä haluan: Kavereita yhdessä nauramassa , nauttimassa seurasta ja kertomassa hauskoja juttuja siitä yhdestä poistuneesta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää on jo ihan OT, mutta kun äiti on suunnittelut omat hautajaisensa ja ostanut itselleen hautapaikan. Oon tiennyt tästä niin kauan kun muistan ja pitänyt sitä ihan luontevana. Äidin hautajaisissa pitää olla viinejä, juustoja, hyvää musiikkia ja hyvä meiniki.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti:Tää on jo ihan OT, mutta kun äiti on suunnittelut omat hautajaisensa ja ostanut itselleen hautapaikan. Oon tiennyt tästä niin kauan kun muistan ja pitänyt sitä ihan luontevana. Äidin hautajaisissa pitää olla viinejä, juustoja, hyvää musiikkia ja hyvä meiniki.
2nd this. Noinhan se pitää ollakin, suunnittelee ne itse jos haluaa jonginlaiset erityisesti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti: Ihminen itse vastusti uskontoja, vaikka kuului kirkkoon.
Fail, fail and fail. Uskontoja ei vastusteta rahoittamalla niitä. Ettei vaan olis sellainen "ateisti" joka kuitenkin varmuuden vuoksi vähän uskoo että on saumaa kun viikatemies tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Ihminen itse vastusti uskontoja, vaikka kuului kirkkoon.
Fail, fail and fail. Uskontoja ei vastusteta rahoittamalla niitä. Ettei vaan olis sellainen "ateisti" joka kuitenkin varmuuden vuoksi vähän uskoo että on saumaa kun viikatemies tulee.
Ei, ei se kyllä ollut. Ainoa mitä se respectas oli seurakunnan tarjoama apu sen vanhemille jotka asu pienellä paikkakunnalla, ja luulen, että sen kirkollisvero oli tapa sanoa niille kiitos. En tosin voi lyödä rahaa tiskiin, mutta ei ollut halunnut äidiltään mitään uskonnollisia sanoja viimeisen puhelunsa aikana. Puhui siis äitinsä kanssa matkalla sairaalaan, minne asti ei selvinnyt hengissä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Meillä poika oli reilu kaksivuotiaana liian utelias työkalujen ja sähköjohtojen kanssa joten jouduin turvautumaan oikein shokeeraamiseen sen kanssa että uskalsin luottaa siihen ettei satu työkaluihin.

Sanoin sille että sirkkeliin voi kuolla ja kun kuolee, tulee haudatuksi maan sisään eikä sieltä pääse ikinä pois. Järkytys oli silminnähden kova, mutta niin on saaneet kaikki työkalut ja pistorasiat olla rauhassa.


Toivottavasti en tehnyt siitä breiviikkiä.
Mä oon tyytynyt uhkailemaan vaan sairaalaan joutumisella. En tiedä miten tervehenkiseksi sekään tekee, mutta mikään muu ei auta kun on kekkulointivaihde päällä niin, että kohta oikeasti muuten ollaan siellä polilla vähintään tikattavana. Lapsi pelkää sairaaloita koska yhdistää sairaalat siihen, että sinne hiljattain joutuneet ihmiset eivät suureksi osaksi ole palanneet keskuuteemme. Olen alhainen.
Voit vielä tehostaa uhkausta sanomalla, että äiti on siellä sairaalassa töissä :twisted:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Haemaeraemies kirjoitti: Kavereita yhdessä nauramassa , nauttimassa seurasta ja kertomassa hauskoja juttuja siitä yhdestä poistuneesta.
Meidän suvussa hautajaiset on tällaisia, siksi mun on niin kovin vaikea käsittää mikä tässä on niin ankeaa että pitää ehdoin tahdoin vältellä. Mutta, tämä ei ilmeisesti ole se normaali tapa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

par-sky kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Kavereita yhdessä nauramassa , nauttimassa seurasta ja kertomassa hauskoja juttuja siitä yhdestä poistuneesta.
Meidän suvussa hautajaiset on tällaisia, siksi mun on niin kovin vaikea käsittää mikä tässä on niin ankeaa että pitää ehdoin tahdoin vältellä. Mutta, tämä ei ilmeisesti ole se normaali tapa.
Valitettavasti tämä ei ole se normaali tapa mitä itse nähnyt. Yleensä hautajaiset on ankeaa jäykkää pönötystä, missä ei ole mitään kivaa kenellekään luvassa. Tottakai tunnelman luonteeseen kuuluu suru yms, mutta senkin voi kokea ja elää niin monella tavalla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Mutsi on jo vuosia sitten kirjannut ylös toiveensa ja taitaapa samassa kuoressa olla rahatkin hautajaisia varten. Ihan mahtava juttu, teen itse samanlaisen kunhan hahmotan toiveeni. Eipä tartte sitten kenenkään arpoa. Ja perkele jos ei noudateta, tulen kummittelemaan!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin