Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muistan hyvin kun erään trendimamman mielestä Nita pitäisi poistaa Seurakunnan päiväkerhosta (3 h 3xvko) koska Nitsku heitti hiekkaa hänen poikansa naamaan hiekkalaatikolla. "Kyllä tuollainen tyttö pitäisi laittaa jonnekin erityisryhmään. Jumanklavita että kiehu. HALOO, NE ON KOLMEVUOTIAITA!

Kerhotädit onneks oli enemmän ajan tasalla kuin tämä Dolce ja Gabbana tai mikälie-mamma esikoisensa ja sen merkkivaatteiden kanssa. Suhautti aina bemarillaan pihaan nokka pystyssä ja mua naurattaa se supermama vieläkin.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Riemumieli kirjoitti:
salanikki kirjoitti:No senhän takia mä sen sinne muiden lasten sekaan pistin ja vahdin ite käsivarren mitan päässä että tottuisi muihin lapsiin eikä tarttis sen takia mottailla ja koulukiusaajaks ryhtyä! :)
Kannattaa kuitenkin opettaa, että puoliaan saa ja tulee pitää. Kun kiusaaja saa kerran nyrkkiä, niin kiusaaminen yleensä päättyy.
Se olis tässä seuraavana agendalla, on vaan tautisen hankalaa opettaa, että ketään ei saa lyödä, mutta jos joku OIKEASTI kiusaa, niin sitten saakin antaa takaisin. Ja olla apuna ja mukana konfliktien selvittamisessä mutta antaa lapsen silti itsekin selviytyä ettei siitä tule ihan mammanpoika. Mutta sitähän tää on, epätoivoista tasapainoilua ja loputonta epävarmuutta :)
lolleroinen ja repskops
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

salanikki kirjoitti:Kannattaa myös vähän seurata missä tilanteissa mottailee. Meillä arka, hiljainen ja kiltti poika saattoi alle 2-vuotiaana yhtäkkiä lyödä leikkikaveriaan. Se tuntui oudolta, mutta aika pian tajusin, että sitä ahdisti ja pelotti kun joku tuli leikkimään liian lähelle. Ja siihen ei auttanut muu kuin se, että istuin aika pitkään metrin päässä ja estin konfliktit. (niin siis lapsen vanhempien pitäisi istua siinä metrin päässä...) Aikaa myöten helpotti, joskin edelleen lapsen oman tilan tarve on ehkä keskimääräistä suurempi. Ei siis aina kyse ole siitä, että lapsi huvikseen mottailee.
Nooh, ei koske kyllä tuota pikkuherraa. Ei ole tosiaan arka eikä hiljainen ainakaan meidän tyttöön verrattuna. Meidän on niin pieni (1 vee ja sukulaispoika 1.5 vee) ettei ketään vielä ahdista tai jahtaa (paitsi meidän koiraa), ja on muutenkin varsinkin vieraassa paikassa sellainen sivusta tarkkailija tai touhuaa omiaan.

Tilanteet olivat sellaisia, missä meidän typy puuhasi jotain omiaan ja yhtäkkiä pyörremyrskyn lailla toinen tuli ja kolkkasi. Oma ajatus että sukulaispoika on tosiaan mustis kun vanhempansa jakavat huomiota toiselle lapselle. Mietin itse, että ehkä tekisin pojan vanhempana niin, että yrittäisin antaa paljonpaljon (jakamatonta) huomiota niin kauan kuin on kunnolla. Siitä en tiedä miten tuollaista tulisi pistää järjestykseen. Meidän lapsi on ainakin toistaiseksi niin erilainen, kerran olen karjaissut kunnolla kun oli tuhoamassa telkkua, ja pelästyi sitä niin että alkoi itkeä.

Noh, eiköhän me meidän tyttöä pystytä suojelemaan tuolta pikkugangsterilta, mutta hankaluuksia voi tulla kun pojan perheeseen on kohta tulossa uusi vauva.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Tilanteet olivat sellaisia, missä meidän typy puuhasi jotain omiaan ja yhtäkkiä pyörremyrskyn lailla toinen tuli ja kolkkasi.
Ilmeisesti lapsilla on kovin yleistä se, että toisen lapsen keskittynyt leikki itsekseen ärsyttää muita lapsia. Mukelo joutuu hyvin usein juuri tuollaisten hyökkäysten kohteeksi täysin vieraidenkin lasten taholta, esim. tyypillisesti kun päiväkotiinsa tulee uusia pikkulapsia, nämä yleensä keskittävät puremisensa ja nipistelynsä juuri mukeloon, ja tilanne rauhoittuu vasta pikku hiljaa. Valitettavasti tuollaiset tilanteet vielä pahenevat siitä, että mukelo suhtautuu niihin kovin välinpitämättömästi. Eli hyökkäys ei välttämättä edes ole tarkoitettu pelkästään negatiiviseksi, vaan se on siihen omiin juttuihinsa keskittyneeseen lapseen kohdistuva pyrkimys tulla huomatuksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Jes! Äiti alkaa näyttää elossa olevalta tossa vaiheessa :D

Mulla alkoi nyt hyrinät keskivartalolla, rv(lähes)16. Aamusta istuin työtuolissa kun yhtäkkiä tuntui että vatsan eliö olisi KÄÄNTYNYT POIKITTAIN. Mahtava tunne, meinasin oksentaa kun koko helahoito meni ylösalaisin.. nice. Onneksi olin ainoa huoneessa, ei kenenkään tarvinnut ihmetellä mun ilmeitä / asentoja :lol:

Kai se pitää tällä viikolla kertoa :x
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Uskalsin vihdoinkin kertoa TJ:lle, joka erittäin positiivisena yllätyksenä onnitteli kovasti jne.

Mitäköhän mä pelkäsin.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pituutta lisää 3 cm ja paino lähtenyt hirveeseen nousuun, neuvolatädin sanoin. No, ihmekkös tuo kun oli kipeenä ja antibioottikuurilla raasu.

ja hienosti ryömi, vähän konttas, käveli tukea pitkin, sanoi "äiti" ja taputti pyynnöstä käsiään. Ja kaikki lelut suuhun, syvälle. Takahampaita tulossa, edessä on jo kaikki.

Äitin Iso Mies :h:
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Eilen oltiin tytsän kanssa laittelemassa alhaalla pyykkiä kun päätti lähteä leikkimään huoneeseensa. Kuului omituista rapinaa, ja jotenkin oli kohlannut mun avaimet eteisen avainkorista ja mennyt työntämään sen oven lukkoon :o Kamala räpellys vaan kävi.

Oli tilanne jossa toki olin hirveän ylpeä taidoistaan, mutta samalla ehdottoman kiellettävää toimintaa. Avaimet katonrajaan ja ovi takalukkoon siis.

Unet avonaisessa sängyssä on sujunut ongelmitta, ei lähde ilmeisestikään itse sieltä pois vaan huutelee aamuisin äidin paikalle noutamaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti: huutelee aamuisin äidin paikalle noutamaan.
Meillä abt 95% aamuista näin. Tänäänkin kuului "äiti, laita valo päälle!" :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Joka paikassa sanotaan, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä on syötävä, mutta mutta... Ei tohon mun tirriäiseen uppoa ruokaa kuin kerran päivässä. Ei millään.
Pakkosyöttämiseen meillä ei aleta.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Gaia kirjoitti:Joka paikassa sanotaan, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä on syötävä, mutta mutta... Ei tohon mun tirriäiseen uppoa ruokaa kuin kerran päivässä. Ei millään.
Pakkosyöttämiseen meillä ei aleta.
No noilla "on syötävä"-jutuilla voi pyyhkiä peppunsa. Jokaisella ihmisellä on omat ruokailutottumuksensa joihin ei mun mielestä pidä puuttua ellei nyt terveydessä jotain ilmene, ja noh kuinka usein ilmenee, tuskin koskaan.

Itse syön vain kerran päivässä lämmintä, ei uppoa kahta satsia. Tytsä syö kerran, joskus kaksi, mutta harvemmin. Paino nousee hyvin ja tasaisesti joten mitä sitä hötkyilemään sen suhteen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Poika syö hoidossa lounaan klo 11.30 ja välipalan klo 15. On joka toinen ilta MAHDOTONTA saada jätkää syömään lämmintä ruokaa klo 18, 19 jälkeen alkaa jo iltatoimet, joten menee väkisinkin voileipä+viili+hedelmä-linjalle, eli iltapalaksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kuulostaa siltä, etteivät paskamutsit osaa tehdä hyvänmakuista ruokaa. Pity!

Kokeilkaa seuraavan kerran makkaraperunoita.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Itse asiassa eilen oli, ja hyvin maistui. Hmm. Manaaja, tossa voi olla perää!
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Se on aivan sama kenen tekemää se ruoka on kun ei vaan uppoa :)

Kerran päivässä, kyllä. Toinen kerta on pelkkää ruuan siirtelyä lautasella. Syö ehkä palan tai kaksi kurkkua :D
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Kokeile niitä makkaraperunoita. Tai pitsaa. Kyllä niitä tomaatinpaloja varmaan siirrelläänkin pitkin ja poikin, ei miehet sellaisia syö!
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

No kun mä en nyt viittis vääntää rautalangasta, että sillä ei ole nälkä. Ei kelpaa siis mikään ruoka jos aiemmin samana päivänä on jotain ruokaa syöty.
On kokeiltu makkaraperunat, pitsat ja hampurilaiset. Ei vaan putoo, niinq.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Toi tyyppi pyörii selällään myötäpäivään. Välillä yrittää pungeta vatsalleen, mutta ei oo vielä onnistunu. Hilkulla kyllä useampaan otteeseen.
Mukava kun viihdyttää itse itseään tolla, riittää kun tarkkailee mikä on boogie ja käy siirtämässä jos yrittää karata vauva-sektorista.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hauskaa kun meillä alkaa olla ihan oikeaa keskustelua. Kysyin just että onko nälkä ja tyttö vastasi: On. Maito! Niin hassua ja ihkua kun näin pieni puhuu ihan oikeasti.
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Toissapäivänä patistelin esikoista iltapesulle.
Vastaus oli "mä katton uutiset ensin". Oli pakko mennä nurkan taakse repeilemään :D
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

exPertti kirjoitti:^ Parhaat kommentit ovat vasta tulossa, Zeb hyvä.

Yhden kerran sanoin juniorille, että olehan pentu kunnolla ja vastaus oli "koirilla on pentuja". :D
Joo, eiköhän näin ole.

Aika hyvä oli kyllä tässä tarkemmin määrittämättömän lapsenvahtimme kertoma. Lapsenvahti oli pierassut, johon tyttö oli kommentoinut: "Paukku!" Ja vähän ajan päästä kun haju oli tullut nenään saakka: "Kakka!" Lapsenvahti oli joutunut selittämään, että ei tullut kakka kun paukku vaan.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

küllküll kirjoitti:^ Toissapäivänä patistelin esikoista iltapesulle.
Vastaus oli "mä katton uutiset ensin". Oli pakko mennä nurkan taakse repeilemään :D
Mistäköhän oli ton oppinut :?:
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Zeb kirjoitti:Mistäköhän oli ton oppinut :?:
No äidiltään tai päivähoidosta - tietysti!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

küllküll kirjoitti:^ Toissapäivänä patistelin esikoista iltapesulle.
Vastaus oli "mä katton uutiset ensin". Oli pakko mennä nurkan taakse repeilemään :D
Mä taas mutisin itsekseni eilen ruokaa laittaessani että "koskakohan se yks pallopää tulee kotiin..." kun odotin miestä.. Poika sohvalta kuittaa että "äiti, sinä olet pallopää, ei saa haukkua". Kiitti.. niinpä.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Zeb kirjoitti: Aika hyvä oli kyllä tässä tarkemmin määrittämättömän lapsenvahtimme kertoma. Lapsenvahti oli pierassut, johon tyttö oli kommentoinut: "Paukku!" Ja vähän ajan päästä kun haju oli tullut nenään saakka: "Kakka!" Lapsenvahti oli joutunut selittämään, että ei tullut kakka kun paukku vaan.
Lol. Meillä ollaan jo siinä vaiheessa että tytsän päästäessä paukkuja, osoittaa miestä ja toteaa että "isi". Asiallista.

***************************

Muutamia uusia leikkejä astunut kuvaan. Miehen pitää tehdä tytsällä hauisharjoituksia, ja neiti osaa neuvotella. Ensin näytetään yhtä sormea ja todetaan että "yssi". Mies tekee työtä käskettyä. Sen jälkeen näyttää kaksi sormea ja toteaa jotta "kassi". Jatkaa tuonne neljään asti. On todennäköisesti oppinut siitä kun on mumminsa kanssa keitellyt kahvia. Mummi laskee aina ääneen purulusikalliset :D

Toinen on jälleen mummilta opittu. Iltaisin katseli miten mummi rasvaa jalkojaan, joten pitäähän hänenkin. Nyt sitten useita kertoja päivässä tuubin kanssa istumassa ja "rasvaamassa" jalkojaan. Kipittää aina näyttämään kuinka sileä iho on, sitä pitää sitten ihastella senkin edestä :)