PerskuukkeliPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

nowaysis kirjoitti:Peruskoulunopettaja terminä muistuttaa lääkärihoitajaa ;-) Enimmäkseen olen siis toiminut luokanopettajana.(ystävällismielistä puolivittuilua)
Pitääkö edelleen paikkansa, että opettajat ovat useimmiten viinaanmeneviä koulukiusaajia?
Paras päivä ikinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oikeista opeista en toki tiedä, mutta eikös viime vuonna muutama sijainen kekkuloinut töissä keskellä päivää kännissä? Muistikuvani eivät sattuneesta syystä olen kovin kirkkaita ko. tapahtumista..

http://www.nettipoliisi.eu/?p=2240

Mut kamoon, kai sitä vappua saa vähän juhlistaakin...
Prepare for the worstest.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sijaiset ovat juu legendaaria. Ala-asteelta jäänyt mieleen sijainen, jo naukkaili englannin opetuksen lomassa kossua pöydän alta.
Paras päivä ikinä.
Charles Caldwell

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

En tiä, mutta tälle viikolle on toistaiseksi kertynyt 112 km pyörällä, 9 km rullaluistimilla ja kuntosalia. Katson että olen oikeutettu juhlimaan Wappua juuri tänään! Aloitan maukkaalla lounaalla läheisessä kauppakeskuksessa. Aloitan iisisti silti, koska täältä töistä on vielä fillaroitava kotiinkin :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itsehän en yleensä mene töihin kännissä, ilman 8h yöunia, aamupalaa tai jos mulla on finni. Jotain rajaa hei.
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nowaysis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Olen maininnut, että opinnot ovat vielä kesken, mutta työkseni olen tosiaan viime vuodet tehnyt erilaisia opettajansijaisuuksia pk:ssa. Jos loukkaannuin, korkeintaan siitä, että olit tämän äärimmäisen henkilökohtaisen ja herkän tunnustukseni tyystin unohtanut. Ilmentää syvää surua -> :cry:

Peruskoulunopettaja terminä muistuttaa lääkärihoitajaa ;-) Enimmäkseen olen siis toiminut luokanopettajana.(ystävällismielistä puolivittuilua)
Minähän nimenomaan muistin, että opetat peruskoulussa :paijaa:
Olin vain hämmentynyt, kun koulut ovat jo alkaneet ja kerroit, että et ole vielä töissä.

Sivistyksessäni on ollut peruskoulunopettajan mentävä aukko. En ole ollut tietoinen, että sillä olisi jokin negatiivinen konnotaatio (huom! sivistyssana). Olen ajatellut, että se ei ole terveyskeskuslääkäriä kummempi termi, ts. se kertoo työntekijän ammatin ja työpaikan.
NuoriD

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nowaysis kirjoitti:
Olen maininnut, että opinnot ovat vielä kesken, mutta työkseni olen tosiaan viime vuodet tehnyt erilaisia opettajansijaisuuksia pk:ssa
Mikä susta tulee isona?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En tiedä enää. Vaikuttaa pahasti siltä, ettei ainakaan luokanopea. Haluaisin työskennellä kehitysmaiden lasten koulutuksen edistämisen parissa, mutta heaven knows, ja tätä pitäis pohtia just tällä hetkellä tarkemmin, ja haluaisin tehdä niin montaa muutakin juttua. Tämänkin takia kotona völlääminen ahdistaa, liikaa aikaa ajatella asioita joita välttelis vielä mieluusti pari viikkoa tahi vuotta ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Riemumieli kirjoitti:Sijaiset ovat juu legendaaria. Ala-asteelta jäänyt mieleen sijainen, jo naukkaili englannin opetuksen lomassa kossua pöydän alta.
Meillä oli yläasteella hieman viinaanmenevä ruotsinsijainen. Hän oli kerran tehnyt meille sellaisen tehtävän, jossa piti etsiä ruotsinkieliset sanat... siis tämäntyylisen. Löysin sieltä piilotettuina lukuisia olutmerkkien nimiä piilotettuina, esim. HETNEKEN sekä sanan olut muodossa QLUT.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriD kirjoitti: En ole ollut tietoinen, että sillä olisi jokin negatiivinen konnotaatio (huom! sivistyssana). Olen ajatellut, että se ei ole terveyskeskuslääkäriä kummempi termi, ts. se kertoo työntekijän ammatin ja työpaikan.
Joo ei, sanana täysin neutraali, mutta työnkuvasta ei kerro juuri mitään. Jos nyt näin aattelee, että siinä on iso ero toimiiko 1-2lk luokanopena tai opettaa ruotsia yläasteella. Varmaan suurimmalle osasta ihmisiä ope=ope, kuten lääkäri=lääkäri :)
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nowaysis kirjoitti:En tiedä enää. Vaikuttaa pahasti siltä, ettei ainakaan luokanopea. Haluaisin työskennellä kehitysmaiden lasten koulutuksen edistämisen parissa, mutta heaven knows, ja tätä pitäis pohtia just tällä hetkellä tarkemmin, ja haluaisin tehdä niin montaa muutakin juttua. Tämänkin takia kotona völlääminen ahdistaa, liikaa aikaa ajatella asioita joita välttelis vielä mieluusti pari viikkoa tahi vuotta ;)
Konsultoi SikaMikaa!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Swirl :D

Meillä taas oli yläasteen hissanmaikka aika usein huomattavasti krapulassa töissä. Silti se on yks parhaista opettajista mitä mulla on ollu, ja sainkin yleensä kymppejä 8) Mutta aivan älyttömän inspiroiva ja mukaansatempaava opetustyyli, kiitokset hälle.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tuli tosta dumiksen vaihteistoöljyviestistä mieleen (kun ite en juo kahvia niin en tiiä), että eikö liian styrkkaa kahvia voi ihan helposti kuitenkin laimentaa kaatamalla vähän kuumaa vettä päälle, vai meneekö se jotenkin pilalle siitä?
Dumis

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Tuli tosta dumiksen vaihteistoöljyviestistä mieleen (kun ite en juo kahvia niin en tiiä), että eikö liian styrkkaa kahvia voi ihan helposti kuitenkin laimentaa kaatamalla vähän kuumaa vettä päälle, vai meneekö se jotenkin pilalle siitä?
Niin kait siinä suodatusvaiheessa saattaapi olla isompi lämpötila kuin mitä hanasta tulloo(?). Efekteistä en tiedä. Ens viikolla sit.

Nyt tuli aika iso pala Sacher-kakkua. Sunnuntaina sitten muutossa pitää painaa kalorit pois. Ei saa ryypiskellä lauantaina paljoa, kun joutuu farmarivolgalla+kärryllä kruisaa.

[/Niba off]
RP

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään taas tuli tämän uusavuttomuuden ja tekniikan perseeseen pureminen. Miehellä jäi lompakko kotio ja minä tietysti pistin viestiä että kotona on. No tuossa se känny piippasi korvan vieressä. Eli sekin jäänyt kotiin. Jostain syystä en ole tajunnut ottaa työpuhelimen numeroansa ylös, ei ole käynyt kummankaan mielessä.

Nyt varmaan soitti omaan kännykkäänsä, ehti pirahtaa pari kertaa ja känny meni kiinni. En ehtinyt näkemään soittajaa. No nykyaikana kaikki numerot tallennetaan kännyyn eikä niitä tarvitse näpytellä. Toisin se oli nuorena, muistan vieläkin kavereideni lankapuhelinnumerot, sen verran usein niitä näppäiltiin.

Mies ei varmaan muista siis mun numeroa eikä ole sitä työpuhelimeensa tallentanut. Numeroani ei tietenkään mistään saa kun se on salainen.

On tämä kyllä jotenkin huvittavaa, tämä tekniikan ja uusavuttomuuden yhdistelmä.
Manaaja

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Tuli tosta dumiksen vaihteistoöljyviestistä mieleen (kun ite en juo kahvia niin en tiiä), että eikö liian styrkkaa kahvia voi ihan helposti kuitenkin laimentaa kaatamalla vähän kuumaa vettä päälle, vai meneekö se jotenkin pilalle siitä?
Niin kait siinä suodatusvaiheessa saattaapi olla isompi lämpötila kuin mitä hanasta tulloo(?)
Tottakai, mut ei kai sillä oo mitään väliä jos laimennetaan, eikä yritetä tehdä vahvempaa?
Dumis

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Tuli tosta dumiksen vaihteistoöljyviestistä mieleen (kun ite en juo kahvia niin en tiiä), että eikö liian styrkkaa kahvia voi ihan helposti kuitenkin laimentaa kaatamalla vähän kuumaa vettä päälle, vai meneekö se jotenkin pilalle siitä?
Niin kait siinä suodatusvaiheessa saattaapi olla isompi lämpötila kuin mitä hanasta tulloo(?)
Tottakai, mut ei kai sillä oo mitään väliä jos laimennetaan, eikä yritetä tehdä vahvempaa?
Juu, eikait sillä ole. Tippuuhan pannuun alussakin styrkimpaa sumppia kuin lopussa, sen takia "välistä vetäminen" ei ole suositeltavaa. Ekat juo öljyä ja vikat teetä :D
Manaaja

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hupsista saatana. Sallisen maustepurkista lorahti pastamössön sekaan (1kg jauhelihaa, 250g pastaa, 165g spulia) vajaan desin verran kuivattua valkosipulijauhetta. On muuten ihan...styrkka setti! :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Alja vois tänne sitte raportoida miten sen kuspiä kaason kanssa kävi, rupes kiinnostaan. Tsemiä sen häätämiseen jos vielä pähkäilet!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Charles Caldwell

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Los Bastardos Finlandeses! Olen karttanut tuota bändiä pelkästään nimen takia, mutta tällä viikolla hellyin kokeilemaan. Onhan se! Mojomaa jytkettä :)
nastamuumio

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

swirl kirjoitti: Meillä oli yläasteella hieman viinaanmenevä ruotsinsijainen. Hän oli kerran tehnyt meille sellaisen tehtävän, jossa piti etsiä ruotsinkieliset sanat... siis tämäntyylisen. Löysin sieltä piilotettuina lukuisia olutmerkkien nimiä piilotettuina, esim. HETNEKEN sekä sanan olut muodossa QLUT.
Saaks tätä ideaa kierrättää? Ja sit muuten just kirjotin tälle yhdelle, joka ehkä panee sitä toista, että se on mun mielestä varsin viehättävä ihminen edelleen. En oikein tällä kertaa tiennyt, miten oisin päin naamaa sanonut. Tiettyhän tää juttu on vaan mun päässäni, eikä sikäli sille kuulu, mutta omaa oloani helpottaakseni kaadan vähän kiusaantuneisuutta toisen niskaan. En tiiä, onks oikein.
elco

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Sivistyksessäni on ollut peruskoulunopettajan mentävä aukko.
Eikä ainoastaan sivistyksessäsi!
Manaaja

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nastamuumio kirjoitti:Saaks tätä ideaa kierrättää? Ja sit muuten just kirjotin tälle yhdelle, joka ehkä panee sitä toista, että se on mun mielestä varsin viehättävä ihminen edelleen. En oikein tällä kertaa tiennyt, miten oisin päin naamaa sanonut. Tiettyhän tää juttu on vaan mun päässäni, eikä sikäli sille kuulu, mutta omaa oloani helpottaakseni kaadan vähän kiusaantuneisuutta toisen niskaan. En tiiä, onks oikein.
Ei ole. Jos itse ei saa suutansa auki, on katkeruutensa syytäminen muiden niskaan täysin epäoikeudenmukaista. Pyri eroon siitä.
Dumis

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Charles Caldwell kirjoitti:Los Bastardos Finlandeses! Olen karttanut tuota bändiä pelkästään nimen takia, mutta tällä viikolla hellyin kokeilemaan. Onhan se! Mojomaa jytkettä :)
Juuh, kyllä se toimi kertaalleen Tavastialla kuunneltuna. Levy oikein napannut.
nastamuumio

Re: PerskuukkeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Manaaja kirjoitti: Ei ole. Jos itse ei saa suutansa auki, on katkeruutensa syytäminen muiden niskaan täysin epäoikeudenmukaista. Pyri eroon siitä.
Katkeruuden? Mä siis vaan kirjotin, että se on mun mielestä edelleen viehättävä ihminen, ja tarkoitan kiusaantuneisuudella sitä, että varmasti siitä on hiukka harmi ja kiusallista, että mä tykkään siitä tavalla, johon se ei voi vastata. Ei tää katkeraa ole, mutta pikkasen kiusalliselta voi ehkä tuntua.
Vastaa Viestiin