Reindeerspotting

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Tähän muumi sanoisi, että "mielipiteet ovat kuin persereiät, kenelläkään ei ole niitä".
Pertti on kuin lapsi joka maalaa itsensä nurkkaan ja suuttuu maalille.
RP

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
Miten tämä ymmärrys ilmeni ts. en edelleenkään ymmärrä mitä hait takaa. Väännä rautalangasta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
No, kapeakatseinen ennakkoluuloihin perustuva tuomitseminen on aina ollutkin sun juttu vähän enemän. Mikset vaan voi myöntää ettei sinulla ole paukkuja (theheh) käydä tästä asiasta järkevää ja rakentavaa keskustelua?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
Omassa ehdotuksessani ei tarvitse ymmärtää tai olla ymmärtämättä. Kyse on vain haittojen tehokkaasta ja halvasta vähentämisestä.

Joskus kun tästä väännettiin, niin joku esitti argumenttina, että ne huumethan on kalliita ja valtiolta menisi paljon rahaa niiden kustantamiseen. Siltä varalta, että joku joskus jossain vielä tätä miettisi:

Huumeethan ovat halpaa kuin saippua. Kielto tekee niistä kalliita. Hinta noin kymmenkertaistuu joka portaassa lähtien maanviljeältä ja päätyen katudiilerille.

Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa. Toki hekilöstöstä tulisi kustannuksia, mutta silti murusia verrattuna nykyisen huumerikollisuuden ja överien ja epäpuhtaksien tuottamiin kustannuksiin.
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.09.2010 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyllä minä ymmärrän että näkökanta useampaankin asiaa muuttuu (tai voi muuttua) lapsen saannin myötä, mutta tässä kohtaa en ymmärrä miten se lapsi tai sen turvallisuus vaarantuisi jos narkkeja hoidettaisi kuten on ehdotettu. Minusta se päinvastoin lisäisi sen lapsen turvallisuutta koska rikollisuus vähenisi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa.
Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
elco

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Väite on, että osa ihmisistä ei hallitse päihteitten käyttöään. Vrt. alkuperäinen perttiteoria, jossa dr phil tyyliin käsketään vaan vähän ryhdistäytymään.
Miten tämä liittyy asiaan?
exPertti kirjoitti: Eiköhän tärkeimmät ole jo sanottu.
No sä nyt et ole vielä tuossa suhteessa edes aloittanut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
Hepon piikitys tehdään klinikalla. Viikon reissulle saat seurantapannan ja subuja.
milli

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja milli »

Niin moni on nyt tästä elokuvasta puhunut, että tekisi mieli katsoa, toisaalta taas pelottaa, että sen jälkeen ympäröirä maailma alkaa näyttää turhan karulta ja toivottomalta. Mä tykkään mun kuplasta.
NuoriD

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa.
Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
Kaikki aineet annostellaan ainoastaan klinikalla. Esim sveitsiläisessä systeemissä sairaanhoitaja piikittää aineen. Et saa edes pistää itse.

Tabut niellään hoitajan katsoessa vieressä. Mitään ei saa mukaan.
masa

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja masa »

^Ok.

milli kirjoitti:Niin moni on nyt tästä elokuvasta puhunut, että tekisi mieli katsoa, toisaalta taas pelottaa, että sen jälkeen ympäröirä maailma alkaa näyttää turhan karulta ja toivottomalta. Mä tykkään mun kuplasta.

No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
milli

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja milli »

masa kirjoitti: No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
pitää pitää mielessä.. mä oonkin herkkis tietyissä jutuissa..
masa

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja masa »

milli kirjoitti:
masa kirjoitti: No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
pitää pitää mielessä.. mä oonkin herkkis tietyissä jutuissa..

No jos vertaat täysin fiktiota olevaan Trainspottiingiin, niin tämä on pikkukakkonen siihen verrattuna.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^ Me käytiin leffassa katsomassa, eikä siitä nyt kyllä mikään ilonen mieli jäänyt, kyllä mua ahdisti, kun olen tällainen pullamössövanilja. Ja vaikka leffassa piikitetään noin 5 minuutin välein, en vieläkään tykkää katsoa ko.toimenpidettä ollenkaan, että ei silleen edes karaissut...
Ja vielä surullisempi mieli tuli näiden viimeaikaisten uutisten jälkeen.

Lisäys: Ei tullut Trainspottingista välttämättä yhtä huonoja viboja, jotenkin siinä vaan oli se fiktioefekti tasottelemassa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
masa

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Itse jäin kaipaamaan juurikin noita vieroitusoireita ja keikkatouhuja. Nyt hommasta tuli vähän sellainen kuva että rahaa kamaan löytyy hyvin iisisti ja että jokainen päivä on vaan uutta nousua..


Eikä minullekaan mikään iloinen mieli jäänyt. Ei tokikaan.
Dumis

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Dumis »

masa kirjoitti: Eikä minullekaan mikään iloinen mieli jäänyt. Ei tokikaan.
Mulle jäi! HERSKAA RÄNNIIN!!!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dumis kirjoitti:
masa kirjoitti: Eikä minullekaan mikään iloinen mieli jäänyt. Ei tokikaan.
Mulle jäi! HERSKAA RÄNNIIN!!!
Ollaan suomessa, täällä vedetään Subutexiä. Vähän niinku kun ei oo rahaa kiskoa kokaiinia, niin vedetään sitten köyhän miehen vastaavaa tuotetta, eli vauhtia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Eipä minulla muuta oikeasti ole kuin se, että tällaisen meikäläisen siedettävällä älykkyysosamäärällä ja sukuperintönä tyhmänsitkeyden saaneella kaverilla ole tässä yhteiskunnassa mitään pulmia. Ellei vitutusta tyhjänpäiväisestä byrokratiasta ynnä työelämän epävarmuuksista lasketa.

Mutta keskiverrosti väitän, että ne joilla on oikeasti ongelmia huumausaineitten kanssa eivät ole yllä kuvatun oloisia ihmisiä.
Tunnetko montakin tällaista henkilöä henkilökohtaisesti?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Britannian kannabiksen ykkösasiantuntija katsoo, että kannabis pitäisi laillistaa, kertovat brittilehdet. Professori Roger Pertween mielestä kannabista pitäisi myydä muiden laillisten päihteiden eli alkoholin ja tupakan tavoin.

Pertwee kannattaa kannabiksen laillistamista rikollisuuden ehkäisemiseksi.

- Mielestäni meillä ei vielä ole ideaalista ratkaisua kannabiksen viihdekäytölle. Tällä hetkellä kannabis on rikollisten käsissä, ja se on hullua, Pertwee sanoo Guardian-lehden mukaan.

Pertween mielestä kannabis ei ole sen vaarallisempaa kuin alkoholi tai tupakkakaan.

Tällä hetkellä kannabiksen ostaja ei välttämättä tiedä, mitä saa, ja huumekauppiaat voivat houkutella kannabiksen käyttäjiä muiden huumeiden pariin, Pertwee katsoo.

Pertwee ehdottaa, että kannabiksen käyttö vaatisi erillisen luvan ja käyttäjien alaikäraja olisi 21.

Pertwee on kannabiksen asiantuntija, sillä hän oli mukana löytämässä kannabiksen vaikuttavaa ainesosaa THC:tä.
---

Sitten vielä suomalaista asiantuntijaa:

Euroopan kriminaalipolitiikan instituutin johtaja Kauko Aromaa sallisi kannabiksen kotikäytön, sanomalehti Kaleva kertoo.

Pitäisikö kannabiksen käyttö laillistaa?


75% 25%
Ääniä 19753

Pitäisikö kannabiksen käyttö laillistaa?
Aromaan mukaan kannabiksen käytön laillistaminen olisi järkevää, jotta lievien huumeiden aiheuttamat ongelmat voitaisiin siirtää terveydenhoidon piiriin rankaisemisen sijasta.

- Toinen perustelu dekriminalisoinnin puolesta on se, että saisimme kovien huumeiden jakelijat ja kannabiksen käyttäjät selvästi erilleen. Se vähentäisi riskiä liukua suoraan lievemmistä aineista kovempiin. Tämä selkeyttäisi myös valvontaa, Aromaa sanoo Kalevalle.

STM tyrmää

Sosiaali- ja terveysministeriön neuvotteleva virkamies tyrmää Aromaan ehdotukset. Sarvannin mukaan kannabiksen laillistaminen kasvattaisi päihteiden kokonaiskäyttöä ja lisäisi samalla niistä aiheutuneita ongelmia.

Euroopan kriminaalipolitiikan instituutti toimii YK:n yhteydessä. Sen tuottaa tutkimustietoa eurooppalaisille maille muun muassa järjestäytyneestä rikollisuudesta ja rikosten ehkäisystä
--

STM on nyt vitun metsässä oman linjansa mukaisesti, mutta hieno huomata muutosten tuulien puhaltelevan muuallakin kuin jenkkilässä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Joulu kesäkuuhun!
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 27.08.2010 9:21

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Joulu kesäkuuhun! »

Haemaeraemies kirjoitti:Pertwee ehdottaa, että kannabiksen käyttö vaatisi erillisen luvan ja käyttäjien alaikäraja olisi 21.
Kuinkahan hyvin tätä pystyttäisiin valvomaan. Yhtä hyvin kuin alaikäisten tupakointia tällä hetkellä? Ei hyvä homma...

http://latelehikoinen.wordpress.com/
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Joulu kesäkuuhun! kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Pertwee ehdottaa, että kannabiksen käyttö vaatisi erillisen luvan ja käyttäjien alaikäraja olisi 21.
Kuinkahan hyvin tätä pystyttäisiin valvomaan. Yhtä hyvin kuin alaikäisten tupakointia tällä hetkellä? Ei hyvä homma...

http://latelehikoinen.wordpress.com/
No, ainakin valvotussa myynnissä joku kyselisi jossain vaiheessa ikärajoja. Kuten varmaan tajuat, nykyään siellä ei ole ketään joka kysyisi mitään, diilerillä ei paljoa ikärajat kiinnosta.

Unohtamatta sitä kaikkein tärkeintä syytä, eli heinää tahtovat eivät joudu tekemisiin ns. oikeidein rikollisten kanssa, jotka ovat sitten linkki myös sinne oikeiden huumeiden puolelle. Jos nuorisosta osa polttaa heinää kuiteskin, niin mieluusti pitäisin ne ihmiset kaukana tyypeistä jotka myy vähä vaikka mitä muutakin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
milli

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja milli »

hmm.. pitäisköhän joskus vaihtaa rooleja niin, että hämis olis vastaa ja muut puolesta.. sellainen kouluharjoitustyyppinen juttu.. jousnous
edit: tai siis .. puolesta puhujat vastaan .. (ei vissiin pelkkä hämis) .. jne...
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

milli kirjoitti:hmm.. pitäisköhän joskus vaihtaa rooleja niin, että hämis olis vastaa ja muut puolesta.. sellainen kouluharjoitustyyppinen juttu.. jousnous
edit: tai siis .. puolesta puhujat vastaan .. (ei vissiin pelkkä hämis) .. jne...
Mikä ettei, uskon että monen vuoden tutustuminen useilta eri kanteilta asiaan on antanut valmiuden tarkkailla myös toiselta reunalta.

Harmittavaa vain on, että kannabiksen kieltolaille ei ole mielestäni yhtään _järkevää_ perustetta enää olemassa, kun nyt on saatu sille viimeiselle naula arkkuun, eli käytön suurelle lisääntymiselle. Nythän on siis tultu lopputulemaan että laillisuus statuksella ei juurikaan ole vaikutusta käyttäjämääriin, ts. käytön dekriminalisoimisen myötä ei ole tapahtunut räjähdysmäistä kasvua käytössä. Mutta voihan sitä koittaa kehitella jotain hypoteesejä asian tiimoilta.

Mutta mikä ettei, kuulostaa hauskalta idealta!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Gaia

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Hämiksellä on kyllä vinha pointti asiassaan.
Henkilökohtaisesti haluan pysyä kaukana kaikista huumaavista aineista (mielellään myös vahvoista reseptilääkkeistä jos ei ole _ihan_pakko_) ja viinankin kanssa on vähän niin ja näin. Uskon silti, että homma pysyisi hanskassa edes jotenkuten em. tavalla.
En muuten olisi vielä kymmenkunta vutta sitten uskonut 'sanovani ääneen' tätä :shock:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Reindeerspotting

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Harmittavaa vain on, että kannabiksen kieltolaille ei ole mielestäni yhtään _järkevää_ perustetta enää olemassa
Onhan sille järkevät kieltosyyt. Ihan noilla samoilla syillä alkoholi ja tupakka olisivat täysin kiellettyjä, jos ne tänä päivänä tulisivat myyntiin. Alko + rööki on kuitenkin sallittu poikkeuksena ja kannabiksen kohdalla kiistellään siitä pitäisikö myös sen kohdalla tehdä poikkeus.
Vastaa Viestiin