Näkemiin ja G'day mate!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
SingleMalt

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Nyt pitäsi olla rakennusten saneerauspuoleen erikoistunut

Putki-inssi tai joku muu raksapuolen inssi, jolla olisi selvät ja kätevät jätkät töissä. Itse laskisi vain urakat, ja vetäisi välistä. Sillä tekee tänäpäivänä hyvät rahat. Paljon paremmat kuin IT-alalla.
Dumari

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

gullible kirjoitti:kontinkalustussofta
:shock: siis kontinrahdittamissofta? Kalusto-termillä käsitetään kuljetusalalla kuljetusvälineet/yksiköt :wink:
Laivaajakaveri valitteli kunnon kontinkalustussoftan puutetta joskus viime vuosituhannella. En voi käsittää munattomuuttani, etten kodannut sellaista siltä istumalta, lyönyt 80 pinnan marginaalia laskennalliselle 100 euron tuntipalkkiolleni ja myynyt sitä 20% vuotuisella supportsopimuksella eteenpäin kaikille alan toimijoille.
Jep, varmasti olisit tienannut omaisuuksia. Meidän firman oman softan "Aasi":n suunnitellut jäbä on nykyään samassa konsernissa töissä, varmasti tienaa kivasti.
Viimeksi muokannut Dumari, 04.11.2005 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gina

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Gina »

Pikku-Akka kirjoitti:
Gina kirjoitti:Voi perkeleenperkele, miksi mä en mene :cry:
Ottaen huomoon sen, miten helppoa sun olis mennä, niin ihmettelen samaa. Varsinkin kun sulla on siellä sukulaiset ja kaikki tukiverkostot.. Mut toisaalta en haluais sua edes päästää sinne. Nähtäis sitte vielä harvemmin..
Niin, kyllä mä sitä tässä olen tosissani miettinyt, se maa on mulle lähellä sydäntä. Nyt mulla on ensisijaisena tavoitteena mennä käymään siellä mahd pian ja paikanpäällä selvitellä työtilannetta yms. Mulla ei ole edes tuollaista hyvää tekosyytä kuten sinkkumatilla. (asuntolaina) Mä en kyllä taitais jättää mitään taakseni, menisin sinne jäädäkseni ja jos joskus takaisin tulisin niin aloittaisin sitten ihan "puhtaalta pöydältä."
WanhaPervo

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

gullible kirjoitti:Mitenkäs sairaaloiden resurssienhallinta? Onko tuon prosessin hallintaan IT:tä?

JIT:iä leikkaussaleihin eli skeduloida henkilö-, tila- ja laiteresurssien käyttöä niin, että saadaan kustannukset minimoitua ja kierto maksimoitua? Liukuhihna pyörimään.
Tarkoitat tuotannonohjausta? Siitä on jo aikaa kun olen ollut sairaalapuolella töissä, mutta rohkenen epäillä, että varsinaista tuotannonohjaussoftaa ei ole käytössä. Sellaisen tekeminen on kait kuitenkin hyvin iso homma, eikös SAP ole niissä vahva? Ei varmaan miltään pikkufirmalta onnistuisi.

Puhumattakaan valtavasta muutosvastarinnasta, joka vastustaisi moista.
Tuohipää

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Tuohipää »

Tällaista saittia on tullut lueskeltua joskus:
http://www.dundernews.com/
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Gina kirjoitti:KK:ta en osaa valitettavasti asiassa neuvoa, mutta tunne on liiankin tuttu. Uuteen Seelantiin voisin lähteä silmänräpäyksessä ja oikeastaan ainoa asia mikä minut täällä suomessa pitää viime kädessä on hevonen. Mulle sinne meno olisi vielä naurettavan helppoa, hevosalalla töitä olisi enemmän kuin tarpeeksi, sukulaiset ottaisivat nurkkiinsa enemmän kuin mielellään siihen asti kun saisin omat asumisjärjestelyt kuntoon ja kieli on lähes täydellisesti hallussa. Sen vaan tiedän että jos sinne menen, niin takaisin tuskin tulen.

Voi perkeleenperkele, miksi mä en mene :cry:
Joo, voisithan sä tosiaan muuttaa sinne niin mä sitten voisin tulla sinne sun nurkkiin pyörimään ja kyläilemään :) Toisaalta, ihan kiva jos pysyt Oulussakin (tai edes Suomessa). Jos kuitenkaan yhtään tuntuu siltä, että se pitäisi vielä ehdottomasti nähdä ja kokeilla niin suosittelen lämpimästi, samasta syystä lähdin itse aikoinani Kreikkaan vuodeksi. Parempi katsoa kuin katua, kuten jo joku viisas on aiemmin todennut.

Ja KK:llekin vaan zemiä ajatukselle!! :) Btw, onko rouva ollut myös innostunut ajatuksesta muuttaa muille maille vai onko tää ihan sun ikioma projekti (?)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
gullible

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja gullible »

Hahhhaahaa, homot!

On paskanpuhujia ja Toteuttajia: Australian Computer Society on hyväksynyt minut General Skilled Migration:in tehtävään Information Technology Manager! 120 pongoa kasassa!

Eli pahin kanto kaskessa taitaa nyt olla jyrätty pois tieltä. Kun vielä vaivautuu jättämään paperit ennen 35v synttäreitä niin sitten täytyykin alkaa enää suunnitelemaan kämpän myymistä.
So Easy

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja So Easy »

...
Viimeksi muokannut So Easy, 07.12.2006 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Gina kirjoitti:Nyt mulla on ensisijaisena tavoitteena mennä käymään siellä mahd pian ja paikanpäällä selvitellä työtilannetta yms. "

Nii-i, abauts tonnilla lentää sinne ja takas..ja hei voin luvata että siellä työtä hakeva löytää ja jos koulutustakin on niin nou hätä..mut hei jatka vaan sitä miettimistä ja kattelua kuten niin moni muukin ja niin monessa muussakin asiassa, kuten ihmissuhteissa..kiikkustuolissa on sit kiva muistella heh.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Gina kirjoitti:
gullible kirjoitti:
Gina kirjoitti:Mulle sinne meno olisi vielä naurettavan helppoa
Vahvasti epäilen tätä. Viittaan edelliseen viestiini. EU:n sisällä maasta toiseen meno on helpohkoa: ei tarvitse kuin muuttaa, duunia ja/tai rahaa. Suurin kynnys tässäkin on se, että keskiverto ihminen ei kykene moiseen peliliikkeeseen, vaikka siitä moni puhuukin.

Opiskelijaksi meneminen on varmaan helpoin tapa. Tai britannian passin hommaaminen ensin: kansanyhteisö kun rulaa.
Mulla on suomen, Britannian ja Uuden seelannin kansalaisuus.
:off:

Mist lähtien suomessa on sallittu kolmoiskansalaisuus? Eikös vähän aikaa sitten sallittu vasta kaksoiskansalaisuus? Mut God Save The Queen!:lol:

Mullakin on tuplana United Kingdom ja Suomi :wink:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Gina

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Gina »

jouden-za kirjoitti:
Gina kirjoitti:Nyt mulla on ensisijaisena tavoitteena mennä käymään siellä mahd pian ja paikanpäällä selvitellä työtilannetta yms. "

Nii-i, abauts tonnilla lentää sinne ja takas..ja hei voin luvata että siellä työtä hakeva löytää ja jos koulutustakin on niin nou hätä..mut hei jatka vaan sitä miettimistä ja kattelua kuten niin moni muukin ja niin monessa muussakin asiassa, kuten ihmissuhteissa..kiikkustuolissa on sit kiva muistella heh.
Tonnilla? mistä saa niin halvalla liput? Oon yrittänyt löytää.
Gina

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Gina »

RAM13 kirjoitti: :off:

Mist lähtien suomessa on sallittu kolmoiskansalaisuus? Eikös vähän aikaa sitten sallittu vasta kaksoiskansalaisuus? Mut God Save The Queen!:lol:
Tä? voiko sen joku kieltää? miten? Ei mulla ole koskaan ollut aiheeseen liittyen ongelmia, vain yksi passi tosin tällä hetkellä voimassa.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Gina kirjoitti:
RAM13 kirjoitti: :off:

Mist lähtien suomessa on sallittu kolmoiskansalaisuus? Eikös vähän aikaa sitten sallittu vasta kaksoiskansalaisuus? Mut God Save The Queen!:lol:
Tä? voiko sen joku kieltää? miten? Ei mulla ole koskaan ollut aiheeseen liittyen ongelmia, vain yksi passi tosin tällä hetkellä voimassa.
No ei niitä ole sallittu kaks vast vähän aikaa sitten ( suomenlakien mukaan) mut onkos sillä niin väliä? Mäkin olen heilutellut aina vain UK passia.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Pitäiskö tänne viritellä liikeideaketjua? Mulla olis pari, valitettavasti vaan mulla on itselläni kädet täynnä töitä seuraavat pari vuotta...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

RAM13 kirjoitti:No ei niitä ole sallittu kaks vast vähän aikaa sitten (Suomen lakien mukaan) mut onkos sillä niin väliä?
Muutos lakiin tarkoitti, että enää ei tarvitse luopua aikaisemmasta kansalaisuudesta Suomen kansalaisuuden saadessaan. Tosin jo ennen lain muutosta oli monilla useampi kansalaisuus, vaikka Suomen kansalaisuuden olikin myöhemmin Suomessa asuessaan hakemuksesta saanut. Esim. Marokon kansalaisuudesta ei pystynyt luopumaan.

Te syntymässä useamman kansalaisuuden saaneet olette aina saaneet pitää kaikki kansalaisuutenne. Kaksoiskansalaisuus ei ole kirjaimellisesti kaksi kansalaisuutta, vaan useampi yhtäaikainen kansalaisuus.
AugieM

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja AugieM »

Asuin Sydneyssä vähän yli vuoden. Kaunis kaupunki, varsinkin keskusta ja rannikkoalueet pohjoiseen ja etelään. Laskeuduin lokakuussa 2003. Jakarandapuut kukkivat ja pensaat paloivat Blue Mountainsin suunnalla.

Siitä eteenpäin kesä oli KUUMA. Pahimmillaan +42. Kroppa kuitenkin tottuu hiljalleen lämpöön, paitsi yöt olivat helvetillisiä ilman ilmastointia. Tunnin välein kylmään suihkuun viilentymään ja päivällä +30 suojakerrointa naamaan. Vettä taisi sataa sitten kunnolla vasta seuraavan vuoden puolella. Mahtoi olla Queenslandissa vielä tukalampaa. Mitä iloa on jatkuvasta lämmöstä, jos ei ole kylmyyttä vastapainona. Tosin missään en ole palellut (sisällä) kuten heinäkuussa, talvisessa Sydneyssä, jolloin yöllä mittari laski joskus alle nollan. Sellaista kosteaa kylmää.

Kesäisin sisään tunkivat myös kaikenlaiset hyönteiset. Pienet torakat (isot torakat pysyttelivät ulkona), muurahaiset (persoja perunalastuille) ja jos ikkunaverkossa oli reikä, niin aika kookkaat hämähäkitkin. Käärmeitä en nähnyt kertaakaan. Australialaiset tykkäävät kertoa hurjia tarinoita verenhimoisista pedoistaan mutta tosiasiassa ovat yksi maailman urbanisoituneimmista kansoista, joten enin lienee turistien pelottelua. Maaseudulla saa pimeällä, autolla liikkuessa varoa tienvieressä nököttäviä kenguruita.

Olin kuullut ennen lähtöä, että ihmiset siellä ovat todella leppoisaa väkeä ja pitää mielestäni paikkansa. Missään en ole tavannut yhtä mukavaa työporukkaa. Toisaalta palauttavat turhantärkeät jorisijat äkkiä maanpinnalle. Rahaakin tuntui jäävän jopa säästöön. Työlupajutuista, verotuksista, sosiaaliturvahommeleista ja muista en osaa kertoa juurikaan mitään. Liiankin huoleton asenne sellaisia kohtaan. Taitaa olla vieläkin veronpalautukset anomatta.

Kurkistin myös postikortin taakse. Silloisen ja saman nykyisen hallituksen politiikka pakolaisia kohtaan on vastenmielistä. Heitä sullottiin pakolaisleireille Etelä-Australian aavikolle tai niinkin kauas kuin Nauru-saarelle. Uudessa-Seelannissa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa alkuperäisväestön pariin syntyneen vauvan keskimääräinen elinaika on 3-6 vuotta lyhyempi kuin valkoisen valtaväestön. Australiassa se on 18-20 vuotta lyhyempi. Uusi-Seelanti on turvannut maoreille maa- ja vesioikeuksia. Australian hallitus kuluttaa miljoonia dollareita oikeusportaissa hidastaakseen ja estääkseen aboriginaalien vaateita. Mutta miksi miettiä näitä. Sosiaaliset realiteetithan pilaavat kaiken huvin.

Hauskaa voi pitää useilla rannoilla. Ja meri. Tyyni valtameri. Ei mikään lähes eloton kurapotti kuten Itämeri! Meloin ennen joulua 2004 puolisen tuntia kahden delfiinin kanssa ennen kuin ne kyllästyivät minuun ja uivat muualle. Paras joululahja koskaan. Luonto pelkästään on upeaa katseltavaa.

Mitäpä muuta. Autoa tarvitaan mutta tiestö huonokuntoista (voin kertoa vain mihin tutustuin New South Walesissa, muissa osavaltioissa ja territorioissa piipahdin suht pikaisesti). Halpaa olutta, nättejä tyttöjä, puistoissa barbeque-grillejä, joissa voi vapaasti grillata edullista piffiä, hemmetin äänekkäitä lintuja, paljon etnisiä ravintoloita, hyvää musiikkia, mahtavia patikkapolkuja ympäri kaupunkia, pitkiä välimatkoja, vuoren kokoisia samoalaisia, punaiseksi palaneita brittejä, Chinatown, Sydney Ferries vesibussit, Manly, Botanic Garden, se oopperatalo Circular Quaylla ja paljon muuta.

Sinne vaan! (Aina sieltä takaisin pääsee, elämä on lyhyt ja muita kuluneita kannustuksia.)

Pisin postaukseni koskaan. Ei toistu.
elco

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja elco »

gullible kirjoitti:Hahhhaahaa, homot!
Noniin. Onkos kenelläkään teistä Australian viisumia? Posti toi tänään kirjeen pukilta tai itseasiassa siirtolaisvirastosta, missä iloiten toivotettiin tervetuloa maahan ennen 21.9.2007.

Nissan 350Z hankintaan ja uima-allas pitää kanssa olla.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja Clay »

Vaola kirjoitti:Hupaisaa... :?

Kun tämän viestiketjun avaa, tulee ekaksi esille mun onelineri. Mutta en kyllä tätä ketjua ole avannut. (Vaikka avaukseni yleensä eivät olekaan tuon kummoisempia).
Tää on hyvä ketju silti, ja sä saat kaiken kunnian. Mun entinen naapuri, jolle kävi ohrasesti, rakastu Australiaan ihan täysin ku oli siellä vuoden vaihdossa, olis se varmaan hienoa nähdä. Subilta tuli ohjelma, missä kerrottiin, että Nicole Kidman saa olla Australiassa ihan rauhassa vaikka on stara. Ihan huippua!
Nyt penikseni on fantastinen!
So Easy

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja So Easy »

elco kirjoitti:
gullible kirjoitti:Hahhhaahaa, homot!
Noniin. Onkos kenelläkään teistä Australian viisumia?
Miten pistää miettimään, että et varmaan olisi edes hakenut koko viisumia, jos kaikilla kitinäläisillä sellainen jo olisi? Rakentuuko elämäsi mielekkyys sen varaan, mitä joillain muilla ei ole? Ainakin valtaosa kirjoituksistasi viestii tällaista.
elco kirjoitti:Nissan 350Z hankintaan ja uima-allas pitää kanssa olla.
Ehkä sitten olet onnellinen?

Ei voi tietää, saatathan olla ensimmäinen ihminen maailmassa jolle itsensä muihin vertaaminen ja materia tosiaan avaavat ovet syvälliseen, kestävään onneen.. Lykkyä yritykseen!
elco

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja elco »

So Easy kirjoitti:Rakentuuko elämäsi mielekkyys sen varaan, mitä joillain muilla ei ole?
No tämä nyt on kuin selittäisi värejä sokealle tai vartiotornin trokaajalle, että elämä (peri)synnissä ei välttämättä ole hassumpaa.

Mitä minulla on ja monella muulla ei on kyky tehdä elämästä mielekkäämpää. Koen vaihtelun mielekkäänä, joten järjestän sitä itselleni. Hyvät asiat - kuten tämä viisumi - harvoin tulevat ilmaiseksi vaan niiden eteen pitää pistää työtä ja pätäkkää. Lisäksi pidän halua muutokseen oletusarvoisesti viehättävänä luonteenpiirteenä.

Että morjens vaan.
NuoriDaavid

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
So Easy kirjoitti:Rakentuuko elämäsi mielekkyys sen varaan, mitä joillain muilla ei ole?
No tämä nyt on kuin selittäisi värejä sokealle tai vartiotornin trokaajalle, että elämä (peri)synnissä ei välttämättä ole hassumpaa.
Komppaan elcoa. Kyllä elämän suuria iloja on se, jos huomaa menestyvänsä muita paremmin.
So Easy

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja So Easy »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
So Easy kirjoitti:Rakentuuko elämäsi mielekkyys sen varaan, mitä joillain muilla ei ole?
No tämä nyt on kuin selittäisi värejä sokealle tai vartiotornin trokaajalle, että elämä (peri)synnissä ei välttämättä ole hassumpaa.
Komppaan elcoa. Kyllä elämän suuria iloja on se, jos huomaa menestyvänsä muita paremmin.
Minusta kertoo elämän tyhjyydestä, jos tuollainen asia lukeutuu "elämän suuriin iloihin". Mutta sehän on vain minun mielipiteeni. Omassa elämässäni suuriin iloihin kun lukeutuu esimerkiksi se, että saa jonkun ylittämään itsensä ja menestymään paremmin kuin olisi uskonutkaan.

Vaikka herätysvaikutuksen aikaansaamiseksi houkutus olisi suuri, lienee kaikkien kannalta kuitenkin parasta että en sano vaikkapa omasta menestyneisyydestäni tai menestymättömyydestäni teille yhtään mitään. Jos tuossa todella on elämänne keskeisin sisältö, niin toivotan parasta mahdollista tuuria sitä kautta syvällisen onnellisuuden saavuttamiselle. Mutta en kyllä pysty käsittämään, miksi ihmeessä kukaan valitsisi elämän moisena sätkynukkena: keskittyisi tavoittelemaan pääsääntöisesti asioita joita muut haluavat, koska eihän muutoin voisi olla "menestyneempi", jos nämä eivät ko. hankkeita edes tavoittelemisen arvoisina näkisi.

Toisin sanoen, elämänne sisältö muodostuu siis asioista, joita muut tavoittelevat.. :nuts: Herää kysymys miksei ennemmin tavoittelisi niitä asioita jotka itse, omista lähtökohdistaan, kokee arvokkaina. Ellei sitten ole niin hukassa, ettei edes osaa tunnistaa, mitä itse oikeasti haluaisi, vaan ainoa keino saada ylipäätään jotain sisällöltä vaikuttavaa elämään on tosiaan tavoitella sitä mitä valtaosa muista (jotka ovat keskimäärin ihan yhtä hukassa) näyttää tavoittelevan.
elco

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja elco »

So Easy kirjoitti: Vaikka herätysvaikutuksen aikaansaamiseksi houkutus olisi suuri, lienee kaikkien kannalta kuitenkin parasta että en sano vaikkapa omasta menestyneisyydestäni tai menestymättömyydestäni teille yhtään mitään.
Ei, ei, ei. Kerro nyt ihmeessä, miten homma pitää vetää? Sulla kun on parempaa tietoa asioista niin kerro nyt ihmeessä meille sätkynukeille? Kun ilmeisestikin et ole hukassa ja kun osaat tavoitella omista lähtokohdistasi arvokkaana KOKEMIASI asioita niin valaise toki meitä tollompia.
So Easy

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja So Easy »

elco kirjoitti:Ei, ei, ei. Kerro nyt ihmeessä, miten homma pitää vetää? Sulla kun on parempaa tietoa asioista niin kerro nyt ihmeessä meille sätkynukeille?
Kuten sanoin jossain aiemminkin, niin myös ulkoisin mittarein parhaiten menestyvät tyypillisesti ne, jotka eivät itse asiassa tee sitä mitä tekevät sen ulkoisesti mitattavissa olevan menestyksen takia, vaan siksi että se tekeminen itsessään on heille paras tapa toteuttaa itseään. Voinet suorittaa empirisen osuuden itse: ala käydä läpi maailman menestyneimpiä ihmisiä, ovatpa nämä sitten taiteilijoita tai liikemiehiä, ja tulet huomaamaan, että ensisijainen eteenpäin ajava voima ehdottomalla valtaosalla on ollut itsensä toteuttaminen eikä halu muiden silmissä saavutettavaan vertaiseroon. Et tarvitse tietoa minusta tähän.

Täten siis suosittelen hakemaan suuntaa elämään oman itsen sisältä, ei muiden törttöilyjen imitoinnista. Ironisesti tällä tavoin päätyy monesti myös suurempaan menestykseen kuin olisi arvannutkaan, vaikka sillä ei erityisempää väliä siinä vaiheessa olekaan.
NuoriDaavid

Re: Näkemiin ja G'day mate!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Easy kirjoitti:
elco kirjoitti:Ei, ei, ei. Kerro nyt ihmeessä, miten homma pitää vetää? Sulla kun on parempaa tietoa asioista niin kerro nyt ihmeessä meille sätkynukeille?
Kuten sanoin jossain aiemminkin, niin myös ulkoisin mittarein parhaiten menestyvät tyypillisesti ne, jotka eivät itse asiassa tee sitä mitä tekevät sen ulkoisesti mitattavissa olevan menestyksen takia, vaan siksi että se tekeminen itsessään on heille paras tapa toteuttaa itseään. Voinet suorittaa empirisen osuuden itse: ala käydä läpi maailman menestyneimpiä ihmisiä, ovatpa nämä sitten taiteilijoita tai liikemiehiä, ja tulet huomaamaan, että ensisijainen eteenpäin ajava voima ehdottomalla valtaosalla on ollut itsensä toteuttaminen eikä halu muiden silmissä saavutettavaan vertaiseroon. Et tarvitse tietoa minusta tähän.

Täten siis suosittelen hakemaan suuntaa elämään oman itsen sisältä, ei muiden törttöilyjen imitoinnista. Ironisesti tällä tavoin päätyy monesti myös suurempaan menestykseen kuin olisi arvannutkaan, vaikka sillä ei erityisempää väliä siinä vaiheessa olekaan.
Olenko ymmärtänyt oikein, kun aistin sinussa ärtymystä? Miksi sinua ärsyttää mitä minä tai elco ajattelemme? Jos kerran olet kokenut Syvällisen Valaistumisen ja Tiedät mikä elämässä on tärkeää? Miksi parin sätkynuken poukkoilu häiritsisi Valaistunutta Ihmistä?