Miksi et ajat bussikaistaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miksi et aja bussikaistaa?

Se on lainvastaista
3
13%
Se on moraalisesti väärin
7
29%
Pelkään sakkoja
1
4%
Pelkään vihaista bussi/taksikuskia
0
Ei ääniä
En halua häiritä joukkoliikennettä
3
13%
Ajan bussikaistaa
3
13%
Olen köyhä tai viherpiipertäjä ja minulla ei ole autoa
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mitkä vitun bussikaistat?
Ihmisille sopivilla alueilla. siis Varkaudessa ja Orimattilassa, ei moisia ole. Myöskään ei tarvita kiilaamista, eikä myöskään kulttuuri antaa muille tilaa jonossa ole tarpeen, koska tilaa on niin että jokainen huolehtii omasta ajostaan. Ilmainen parkkipaikkakin löytyy aina.

Helsinkiin kun joskus ajan, niin varsinkin neljän ruuhkaan osuessa tuntuu, että niillä ajajilla täytyy olla hävittäjälentäjän refleksit. Pelottavaa. Tietysti auttaa, jos jo ennakolta tuntee ne kaikki ihmeelliset sekavat risteykset ryhmittymisineen ja yllättävine kiellettyine ajosuuntineen.

Bussikaistaa en silloin aja. Vaikken tiedä edes kellonaikaa, jolloin saisi yöllä ajaa. En aja, koska pelkään ylimielisten statilaisten tööttäyksiä ja statilaiskyttiä. Ja myös koska ne kaistat lienee varattu busseille ihan syystä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Urpiainen,

Yllättävä näkemys sinulta, jonka mielestä yhteiskunta on ihmisistä kuitenkin enemmän vastuussa kuin omasta mielestäni.
Kai se on uskottava, kun kerran niin sanot. Vai onkohan sittenkään?
EveryWoman kirjoitti:Olet siis ihan tosissasi sitä mieltä, että jos vaikkapa Dave vain haluaisi, hän voisi ryhtyä ihmiseksi joka saa nautintoa muiden ihmisten onnesta? Jos näin on, miksi kummassa hän ei ole jo tehnyt niin? Sellaisella persoonallisuudellahan saa järkyttävän paljon enemmän sosiaalista kunnioitusta.
Tää nyt on vähän tällainen "vieläkö hakkaat vaimoasi?" -kysymys. Muistaisin ainakin kolmetoista kertaa Kitinässä selittäneeni sinulle, etä pidän kannattamaasi ja tässäkin kysmyspatteristossa taistaoletuksena olevaa hedonistis-egoistista motivaatioteoriaa paitsi vääränä myös vaarallisena, enkä näin olle aio tähän peliin näillä ehdoilla lähteä mukaan.
Minä uskon, että muuttuminen olisi oikeasti hänelle joko hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta (). Arvelen, että Daven vanhemmilla olisi tässä tapauksessa aihetta katsoa peiliin - tosin heillä on varmasti ollut omat vajavaisuutensa, joihin heidän ei voida katsoa olevan syyllisiä.
Vaikka olenkin juuri oppinut, että yleisesti ottaen siirrän vastuuta pois yksilöiltä yhteiskunnalle, niin tässä on taas kerran yksittäistapaus, jossa kyllä laskisin enemmän vastuuta yksilön kapeille harteille. Totta porkkanassa yksilön taipumuksilla on biologis-kulttuuris-psykologinen historiansa, näillä historiatekijöillä on oma historiansa, viime kädessä kaikki tapahtuva on fysikaalisten lakien determinoimaa jne jne jne, mutta ei mikään tässä poista sitä, että niille materiakasoille, joille suomme vapaan toimijan statuksen, annamme myös normatiivisen (rationaalisen ja eettisen) vastuun teoistaan. Ja olisin paljon sinua varovaisempi siinä, miten hanakasti vien tätä statusta pois muilta olioilta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Vaikka olenkin juuri oppinut, että yleisesti ottaen siirrän vastuuta pois yksilöiltä yhteiskunnalle, niin tässä on taas kerran yksittäistapaus, jossa kyllä laskisin enemmän vastuuta yksilön kapeille harteille. Totta porkkanassa yksilön taipumuksilla on biologis-kulttuuris-psykologinen historiansa, näillä historiatekijöillä on oma historiansa, viime kädessä kaikki tapahtuva on fysikaalisten lakien determinoimaa jne jne jne, mutta ei mikään tässä poista sitä, että niille materiakasoille, joille suomme vapaan toimijan statuksen, annamme myös normatiivisen (rationaalisen ja eettisen) vastuun teoistaan. Ja olisin paljon sinua varovaisempi siinä, miten hanakasti vien tätä statusta pois muilta olioilta.
Mun nähdäkseni kaikki juontaa juurensa alkuräjähdyksen jälkeisiin kvantifluktuaatioihin, jotka myöhemmin johtivat tämän kaltaiseen universumiin, josta sitten muodostui Dave. Ei mulla ole muuta mahdollisuutta kuin ajaa bussikaistaa. Esittäkää mahdolliset valitukset alkusyylle.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun ongelma lienee se, etten voi ymmärtää, miten muita autoilijoita voisi ketuttaa mun bussikaistalla ajelu. No, ehkä bussikuskia vituttais, jos tukkisin sen etenemisen, mutta enhän mä sitä tee. Tottakai mä katson ettei kaista ole busseista jumissa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Mun nähdäkseni kaikki juontaa juurensa alkuräjähdyksen jälkeisiin kvantifluktuaatioihin, jotka myöhemmin johtivat tämän kaltaiseen universumiin, josta sitten muodostui Dave. Ei mulla ole muuta mahdollisuutta kuin ajaa bussikaistaa. Esittäkää mahdolliset valitukset alkusyylle.
Varo vaan, ettei kvanttifluktuaatiopilven keskeltä kumahda teleskooppipamppu kaaliin.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Mun ongelma lienee se, etten voi ymmärtää, miten muita autoilijoita voisi ketuttaa mun bussikaistalla ajelu. No, ehkä bussikuskia vituttais, jos tukkisin sen etenemisen, mutta enhän mä sitä tee. Tottakai mä katson ettei kaista ole busseista jumissa.
Tätä mä kanssa olen pähkäillut, mutta kait se on uskottava, että mä tuhoan EW:n syntymättömien lapsien elämän ajamalla tyhjää bussikaistaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mun ongelma lienee se, etten voi ymmärtää, miten muita autoilijoita voisi ketuttaa mun bussikaistalla ajelu.
Tätä mä kanssa olen pähkäillut, mutta kait se on uskottava, että mä tuhoan EW:n syntymättömien lapsien elämän ajamalla tyhjää bussikaistaa.
Lainaan asiantuntijaa:
SikaMika kirjoitti:Yhden henkilöauton lisäys bussien joukkoon bussikaistalle ei mielestäni ole kohtuuton haitta joukkoliikenteelle. On tietenkin täysin eri asia, jos "kaikki" tekisivät näin, sillä joukkoliikenteen aikataulut alkaisivat kusemaan. Sen välttäminen kait on koko bussikaistojen perimmäinen idea. Itse ajellessani bussikaistaa pitkin olen vastuussa vain omasta puolestani, en niiden "kaikkien" muidenkin puolesta. Samalla myös toivon, etteivät muut toimisi niin kuin minä toimin, sillä se takaa sekä systeemin toimimisen niin kuin sen on tarkoitettu toimivan että oman systeeminvastaisen toimintani hyödyllisyyden minulle itselleni.
Toisin sanoen, muut tinkivät oman etunsa maksimoimisesta mahdollistaakseen yhteisen edun maksimoimisen, kun taas te vapaamatkustatte. Ymmärtääkseni Dave, toisin kuin SM, myös kiilaa (omasta mielestään sujahtaa) bussikaistalta takaisin henkilöautokaistalle, jolloin hän tietysti lisää toisten jonotusaikaa.

Kun kokeellisessa taloustieteessä pelataan useamman pelaajan Vangin dilemma -pelejä, koeolosuhteet täytyy pitää tiukasti valvottuina, koska muuten taloustieteellisesti rationaaliset elcosikamikadavevesperit, jotka maksimoivat oman etunsa vapaamatkustamalla muiden yhteishengellä, joutuvat sakinhivutuksen kohteeksi.

Edit: Vaikka kitinäanalogiat sukkaavat, tulee kuitenkin mieleen ihmetellä, että eikö esim. Dave paheksu aika suuresti esim. niitä, jotka tietoisesti valitsevat elää pelkällä muiden maksamalla sosiaaliturvalla? Tilanne on kuitenkin aika pitkälti analoginen jonon ohittamiseen bussikaistan kautta koukkaamalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Toisin sanoen, muut tinkivät oman etunsa maksimoimisesta mahdollistaakseen yhteisen edun maksimoimisen, kun taas te vapaamatkustatte. Ymmärtääkseni Dave, toisin kuin SM, myös kiilaa (omasta mielestään sujahtaa) bussikaistalta takaisin henkilöautokaistalle, jolloin hän tietysti lisää toisten jonotusaikaa.
Eroan sitten tässä asiassa, sillä käytän työmatkoillani kolmea bussikaistaa, mutten sujahtele näiltä enää takaisin muille kaistoille vaan lopulta käännyn ko. kaistoilta oikealle. En ensimmäisestä, enkä ehkä toisestakaan risteyksestä, mutta aikanaan kyllä. Ehkäpä tästä syystä annan itselleni synninpäätön asiassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Vaikka kitinäanalogiat sukkaavat, tulee kuitenkin mieleen ihmetellä, että eikö esim. Dave paheksu aika suuresti esim. niitä, jotka tietoisesti valitsevat elää pelkällä muiden maksamalla sosiaaliturvalla? Tilanne on kuitenkin aika pitkälti analoginen jonon ohittamiseen bussikaistan kautta koukkaamalla.
Tuossahan on eroa kuin yöllä ja päivällä? Toisessa dave voittaa ja toisessa häviää?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Urpiainen,

Yllättävä näkemys sinulta, jonka mielestä yhteiskunta on ihmisistä kuitenkin enemmän vastuussa kuin omasta mielestäni.
Kai se on uskottava, kun kerran niin sanot. Vai onkohan sittenkään?
Sähän olet itse antanut ymmärtää näin. Viimeksi vapautta määriteltäessä. Negatiivinen vapauskäsitys ei selvästi riittänyt sulle (eikä se riitä itsellenikään, mutta vähempi minulle kuitenkin piisaa kuin sinulle).
EveryWoman kirjoitti:Olet siis ihan tosissasi sitä mieltä, että jos vaikkapa Dave vain haluaisi, hän voisi ryhtyä ihmiseksi joka saa nautintoa muiden ihmisten onnesta? Jos näin on, miksi kummassa hän ei ole jo tehnyt niin? Sellaisella persoonallisuudellahan saa järkyttävän paljon enemmän sosiaalista kunnioitusta.
Tää nyt on vähän tällainen "vieläkö hakkaat vaimoasi?" -kysymys. Muistaisin ainakin kolmetoista kertaa Kitinässä selittäneeni sinulle, etä pidän kannattamaasi ja tässäkin kysmyspatteristossa taistaoletuksena olevaa hedonistis-egoistista motivaatioteoriaa paitsi vääränä myös vaarallisena, enkä näin olle aio tähän peliin näillä ehdoilla lähteä mukaan.
Eikös tämä kysymys nimenomaan koske sitä, uskotko tuohon teoriaan, jota minä mielestäsi kannatan? Jos ei, ja lähtoletuksissa on tosiaan vikaa, voit myös vastata muokkamalla samalla niitä lähtöoletuksia. Niin minäkin teen.
Vaikka olenkin juuri oppinut, että yleisesti ottaen siirrän vastuuta pois yksilöiltä yhteiskunnalle, niin tässä on taas kerran yksittäistapaus, jossa kyllä laskisin enemmän vastuuta yksilön kapeille harteille. Totta porkkanassa yksilön taipumuksilla on biologis-kulttuuris-psykologinen historiansa, näillä historiatekijöillä on oma historiansa, viime kädessä kaikki tapahtuva on fysikaalisten lakien determinoimaa jne jne jne, mutta ei mikään tässä poista sitä, että niille materiakasoille, joille suomme vapaan toimijan statuksen, annamme myös normatiivisen (rationaalisen ja eettisen) vastuun teoistaan. Ja olisin paljon sinua varovaisempi siinä, miten hanakasti vien tätä statusta pois muilta olioilta.
Muilta olioilta? Kuten jo sanoin, suhtaudun itseeni tässä aivan samoin kuin muihinkin. Moralisointisi on sekä tarpeetonta että noloa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Tätä mä kanssa olen pähkäillut, mutta kait se on uskottava, että mä tuhoan EW:n syntymättömien lapsien elämän ajamalla tyhjää bussikaistaa.
Vääristelet. En ole sanonut noin.

Olen sanonut, että henkilö joka pystyy etuilemaan jonoissa, joissa välittömän rangaistuksen vaaraa ei ole, toimii todennäköisesti monin tavoin muutenkin vain omaa lyhyen tähtäimen etuaan maksimoidakseen. Yhden henkilön lyhyen tähtäimen etu on usein ristiriidassa tulevaisuudessa elävien ihmisten edun kanssa, joten tällainen henkilö osaltaan tuhoaa tulevien lasteni (ja myös omien lastensa, jos niitä on) elämän edellytyksiä.
SikaMika

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Olet siis ihan tosissasi sitä mieltä, että jos vaikkapa Dave vain haluaisi, hän voisi ryhtyä ihmiseksi joka saa nautintoa muiden ihmisten onnesta? Jos näin on, miksi kummassa hän ei ole jo tehnyt niin? Sellaisella persoonallisuudellahan saa järkyttävän paljon enemmän sosiaalista kunnioitusta. Minä uskon, että kyse ei ole silkasta typeryydestä (= hlö ei halua tehdä jotakin, joka olisi itselle hyväksi), vaan muuttuminen olisi oikeasti hänelle joko hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta (poisluettuna marginaalisen todennäköiset tulevaisuuden tilanteet, joissa hänen elämänsä muuttuu niin radikaalisti, että hän oppii sitä kautta käytännössä samastumaan huono-osaisten asemaan).
Hetkinen.

Mitenkäs tämä nyt skaalautuu itsetuntemus-teoriaa vasten? Ymmärsin aikaisemmista puheistasi, (joissa sanasta sanaan totesit) että jopa rikolliset lopettaisivat rikoksien tekemisen, jos vain tuntisivat itsensä tarpeeksi hyvin. Eikö yksi espoolainen elämäntapakaahari ole kevyttä kauraa tällaisen mahdin edessä?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^En mä ole koskaan väittänyt, että ihmisten olisi mahdollista silmänräpäyksessä oppia tuntemaan itsensä. Pidän selvänä, että oppiminen voi olla hankalaa etenkin heille, jotka on kasvatettu toimimaan kaikin tavoin itsetuntemuksen kehittymistä vastaan, ja joita ei tästä syystä voisi vähempää kiinnostaa edes yrittää. Itse kyllä uskon, että se on kuitenkin kaikille vähintäänkin etäisesti mahdollista, mutta toisaalta mua pidetään usein aivan toivottomana idealistina.

Alkuperäiseen pointtiini palatakseni: ihmisen saama kasvatus, joka tämmöisiin juttuihin olennaisesti vaikuttaa, ei kuitenkaan mun uskoakseni ole ihmisen omaa syytä.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
Edit: Vaikka kitinäanalogiat sukkaavat, tulee kuitenkin mieleen ihmetellä, että eikö esim. Dave paheksu aika suuresti esim. niitä, jotka tietoisesti valitsevat elää pelkällä muiden maksamalla sosiaaliturvalla? Tilanne on kuitenkin aika pitkälti analoginen jonon ohittamiseen bussikaistan kautta koukkaamalla.
Ehkä mulla on tässä sellainen sisäinen johdonmukaisuus, että hyväksyn ja paheksun asioita sen mukaan, miten ne vaikuttavat omaan elämääni?

Joo kyllä mä tiedän. Olen paha ihminen. Mutta syytän alkuräjähdyksen kvanttifluktuaatioita. Jos perusvuorovaikutukset olisivat erkaantuneet toisistaan hiukan toisin, en ajaisi bussikaistaa. Kaikki on ennalta määrättyä. Ei mulla ole vapaata tahtoa valita toisin.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Joo kyllä mä tiedän. Olen paha ihminen. Mutta syytän alkuräjähdyksen kvanttifluktuaatioita. Jos perusvuorovaikutukset olisivat erkaantuneet toisistaan hiukan toisin, en ajaisi bussikaistaa. Kaikki on ennalta määrättyä. Ei mulla ole vapaata tahtoa valita toisin.
Dave on täysin poissa tolaltaan. Yllättävä sosiaalinen tyrmistys teki pohjatyön ja EW ampui horjuvan Daven henkiseen kanveesiin.

Veikkaan, että näinä päivinä jossain päin pääkaupunkiseutua kitymaasturi seisoo bussikaistalla vielä pitkään sen jälkeen kun valot ovat vaihtuneet vihreiksi, ja puikoissa oleva jykeväleukainen pikkumies itkee otsa rattia vasten kiroten kvanttifluktuaatiot alimpaan helvettiin.

Selkä suoraksi ja bussikaistaa pitkin vaan menemään! Häviäjät käkkivät jonotuskaistalla.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Yritän ryhdistäytyä ja viedä lapselta tikkarin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Yritän ryhdistäytyä ja viedä lapselta tikkarin.
Vein tänään lapselta legon.
SikaMika

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Yritän ryhdistäytyä ja viedä lapselta tikkarin.
Vein tänään lapselta legon.
Asiaa! Juuri sopivan tiukasti ja aggressiivisesti suusta kiskaistu tikkari.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suomalainen liikennepolitiikka on sellainen mieltälämmittävä aihe. Itse ajan paljon mieluummin vaikka Italiassa, joskin henkilökohtainen suosikkini on saksalainen liikenne. Tämä kertoneekin jo aika paljon mielipiteistäni.

Nopeusrajoituksiin olen päättänyt toteuttaa vihreiden poliitikkojen ja ääriliikkeiden suosimaa kansalaistottelemattomuutta ja pyrinkin ajamaan ylinopeutta aina sään salliessa. Tätä samaa lähestymistä voisi käyttää myös bussikaistoihin. Koska rakkaan pääkaupunkimme liikennesuunnittelijat ovat päättäneet tukkia esimerkiksi yhden kaupungista ulos johtavan pääväylän varaamalla kaksi kolmasosaa leveydestä julkiselle liikenteelle ja viimeistelleet suorituksen liikennevaloilla joiden tarkoitus on pysäyttää autot jokaiseen risteykseen, olisi tätä taustaa vasten ymmärrettävää protestoida valtaamalla ainakin osa tästä tilasta takaisin ajamalla bussikaistoja pitkin. Alkuunhan tämä toimisi hyvin matkantekoa nopeuttaen ja olisi moraalisesti oikein, niin kuin kivien näyteikkunoihin heitteliminenkin mielenosoitusten aikana. Olisiko tästä lähestymisestä apua Daven orastaviin tunnontuskiin?

Itse en tietenkään tälläistä harrasta, koska käyn helsingissä vain satunnaisesti ja erittäin harvoin ruuhka-aikaan, joten bussikaistoista ei ole minulle mitään haittaa. Rengastin vaihtoehdon: En aja, koska se on sääntöjenvastaista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

SikaMika kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Yritän ryhdistäytyä ja viedä lapselta tikkarin.
Vein tänään lapselta legon.
Asiaa! Juuri sopivan tiukasti ja aggressiivisesti suusta kiskaistu tikkari.
Parempi vielä lapselta lego kädestä kuin antaa hänen sitä nuolla ja nielaista, toisaalta evoluutio hou'ahtaa hetken!

Luin kyllä aluksi että "vein lapselta egon"! Se olisi ollut aika Cylon-temppu ja niin edelleen voidaan päätellä, jos käytetään cyperneettistä tukea ja turvaa..
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:Olisiko tästä lähestymisestä apua Daven orastaviin tunnontuskiin?
Joo Reclaim the streets, niinQ. Kansalaisaktivismia ja silleen. Oonkin edelläkävijä ja hyvä ihminen. Alkaa taas helpottaa.
Viimeksi muokannut NuoriD, 24.09.2010 8:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
kallopallo
:?:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Ei mulla ole vapaata tahtoa valita toisin.
Kyllä sulla vapaa tahto on, mutta sitä et ole voinut valita, millainen ihminen susta on kasvatettu. Voit tehdä vapaita valintoja ainoastaan oman persoonallisuutesi sallimissa rajoissa.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ei mulla ole vapaata tahtoa valita toisin.
Kyllä sulla vapaa tahto on, mutta sitä et ole voinut valita, millainen ihminen susta on kasvatettu. Voit tehdä vapaita valintoja ainoastaan oman persoonallisuutesi sallimissa rajoissa.
Voiko dave vedota syyntakeettomuuteen, jos konstaapeli sisu antaa bussikaistapenalttia?

Entä minä, joka edelleen paskat nakkaan moisista pikkuhitlereiden kylteistä?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Voiko dave vedota syyntakeettomuuteen, jos konstaapeli sisu antaa bussikaistapenalttia?
Puhe oli siitä, että mun mielestä on kohtuutonta olla vihainen henkilölle tämän omasta egoismista. Kukaan ei vapaasti valitse kasvaa egoistiksi, samoin kuin kukaan ei valitse tulla alkoholistiksikaan.
Entä minä, joka edelleen paskat nakkaan moisista pikkuhitlereiden kylteistä?
Ai sullekin vähän huomiota? No äiti kertoo: sama juttu sunkin kohdalla. Et ole itse valinnut tulla isoksi teiniksi, joten olisi hölmöä olla sulle siitä vihainen. Mutta jos puhutaan siitä, kumpi teistä ärsyttää enemmän, niin henk. koht. mua ärsyttää Dave, jolla on kuitenkin lapsia. Sun meininki on kokonaisuutena helpompi ymmärtää.
Vastaa Viestiin