Miksi et ajat bussikaistaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miksi et aja bussikaistaa?

Se on lainvastaista
3
13%
Se on moraalisesti väärin
7
29%
Pelkään sakkoja
1
4%
Pelkään vihaista bussi/taksikuskia
0
Ei ääniä
En halua häiritä joukkoliikennettä
3
13%
Ajan bussikaistaa
3
13%
Olen köyhä tai viherpiipertäjä ja minulla ei ole autoa
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lilo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ainiin. Mä annoin muuten euron nälkäpäiväkeräykseen, eli olen hyvä ihminen. No matter what they say :leuhka:
Ohhoh. Kyllä nyt voitas kerätä kolehti ja ostaa Davelle mitali!
Tärkeintä on, että itse tietää tehneensä oikein.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jotenkin on hassua, että bussikaistaa ajavia moralisoidaan liikenteen jumittamisella ym. mutta samaan hengenvetoon itse ollaan valmiita aiheuttamaan vaikka onnettomuuksia kunhan vaan saadaan kostaa kiilareille ja muille bussikaistaa ajaville yhteiskunnan vihollisille. Melkosia teiden ritareita!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Gaia

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mua ei ainakaan kiinnosta kostaa kenellekään vaikka itse ajankin kiltisti "sallittua" kaistaa. Annan myös tilaa jos jollain on tarve juuri siihen mun eteen päästä ja kasvatan ilkeästi hidastelemalla turvavälin myös siihen kiilaajaan.

Ei nää niin vakavia asioita ole että niistä tarttis kerätä kierroksia hei.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti: Annan myös tilaa jos jollain on tarve juuri siihen mun eteen päästä ja kasvatan ilkeästi hidastelemalla turvavälin myös siihen kiilaajaan.

Ei nää niin vakavia asioita ole että niistä tarttis kerätä kierroksia hei.

Minä taasen en anna tilaa ihan siitä syystä, että kiilailu on kuin elcon toisaalla mainitsema "vittuilua pitää kestää tarttumatta väkivaltaan" - toiminta. En minä ala pokkuroimaan jollekin mulkerolle sen vuoksi että sillä on isompi kiire kuin minulla, tai että sillä on hienompi auto kuin minulla. Jos siitä hienommasta autosta tippuu puskuri sen vuoksi, että se väkisin yritti kiilata väliin ja osui minuun, niin mitä sitten. Se on ihan oikein sille mulkulle, sillä sehän sitä lakia rikkoikin.


Sitä paitsi, enhän mä pääsisi ikinä duuniin jos jatkuvasti pitäs päästää törppöjä kiilarihomoja väliin. Sitähän löytäs ittensä hetken päästä pakki päällä mäntsälästä..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Jos jossain on tyhjä kaista niin ajan siitä. Ei sen kummempaa. Ei se kulu. Kummallista, että tämä joillain ottaa niin sydämestä.
Mua toi ei rasita pelkästään liikenteen sujuvuuden häiriintymisen vuoksi, vaan siksi, että se kertoo henkilöstä yleisemminkin. Mä en pidä siitä ajatuksesta, että maailmassa on ihmisiä, jotka ovat valmiita oman lyhytaikaisen ja suhteellisen mitättömän etunsa vuoksi aiheuttamaan pitkän tähtäimen haittoja muille (ja miksei lyhyenkin, mutta mua kiinnostaa etenkin pitkä tähtäin). Kärjistäen mm. se, että sinä ja elco pilaatte mun tulevien lasten ja lastenlasten elinympäristöä - sekä sosiaalisesti että konkreettisesti - koska ette osaa ajatella omaa olemassaolanne pidemmälle, on vittumainen ajatus. Lisäksi sun kohdalla toi asenne on vaikeampaa ymmärtää, koska sulla on lapsia. Kaikki sellainen tyhmä, mitä en ymmärrä, ärsyttää mua enemmän kuin sellainen joka on tyhmää mutta jonka ymmärrän.

Mulle ei tosin herää tarvetta ryhtyä väkivaltaiseksi teitä itseänne kohtaan, vaan vanhempianne, jotka eivät viitsineet kasvattaa teistä aikuisia.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tämä keskustelu ON ollut avartava. Ihan oikeasti en ole tajunnut, että bussikaistaa ajaminen on monen mielestä jostain kansanmurhan ja pedofilian välistä paheksuttavuudessaan löytyvät teko.

Tänään tietty taas kruisailin kaistaa, mutta tunsin kuitenkin pienen pienen piston sydämessäni, tai ehkä se oli vain ilmavaiva.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Tänään tietty taas kruisailin kaistaa,

Mun puolestani voit kruisata sitä kaistaa niin paljon kuin haluat, kunhan et yritä palata takaisin jonoon minun eteeni.
Toisekseen, minulle on loppupeleissä ihan sama millaisessa liikennekriisissä kehä ykkösen sisäinen liikenne on. Minun ei onneksi tarvitse siellä liikkua kuin hyvin hyvin satunnaisesti..
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:samaan hengenvetoon itse ollaan valmiita aiheuttamaan vaikka onnettomuuksia kunhan vaan saadaan kostaa
Nyt on vahva usko siihen ettei luettua ole oikein ymmärretty.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Ihan oikeasti en ole tajunnut, että bussikaistaa ajaminen on monen mielestä jostain kansanmurhan ja pedofilian välistä paheksuttavuudessaan löytyvät teko.
Et ilmeisesti kuitenkaan edelleenkään tajunnut pääpointtia.

Kyse ei ole yksittäisestä teosta, vaan siitä millaista persoonallisuutta sen tekeminen (ja se, ettei tule edes ajatelleeksi teon vaikutuksia muihin ihmisiin) edellyttää tekijältään.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Et ilmeisesti kuitenkaan edelleenkään tajunnut pääpointtia.

Kyse ei ole yksittäisestä teosta, vaan siitä millaista persoonallisuutta sen tekeminen (ja se, ettei tule edes ajatelleeksi teon vaikutuksia muihin ihmisiin) edellyttää tekijältään.
Minusta kun tuntuu, että Dave ymmärsi pääpointin vallan hyvin. On ollut minullekin yllätys, että tämä koettu persoonallisuusedellytys koetaan näin voimakkaana muualla.

On hyvä kysymys yllyttääkö vai hillitseekö tämä keskustelu minua ajamaan bussikaistaa jatkossa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^^Mjoo, eli kommenttinsa olikin lievän katkeransävyinen?
Minusta kun tuntuu, että Dave ymmärsi pääpointin vallan hyvin. On ollut minullekin yllätys, että tämä koettu persoonallisuusedellytys koetaan näin voimakkaana muualla.
Mä en tajunnut, mitä tää tarkoittaa.

Siis sua yllättää, että ne jotka pyrkivät toimimaan maailmassa/yhteiskunnassa muitakin huomioiden, utilitaristisesti, ärsyyntyvät siitä että jotkut egoistit tulevat sotkemaan hyvin toimivaa meininkiä? Vai jotain muuta, mitä?
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:On ollut minullekin yllätys, että tämä koettu persoonallisuusedellytys koetaan näin voimakkaana muualla.

On hyvä kysymys yllyttääkö vai hillitseekö tämä keskustelu minua ajamaan bussikaistaa jatkossa.
Eiköhän koettu persoonallisuusedellytys vastaa tähän kysymykseen oikein 99% todennäköisyydellä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:On hyvä kysymys yllyttääkö vai hillitseekö tämä keskustelu minua ajamaan bussikaistaa jatkossa.
Miksi hillitsisi?
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: On hyvä kysymys yllyttääkö vai hillitseekö tämä keskustelu minua ajamaan bussikaistaa jatkossa.
elco kirjoitti:En ymmärrä, miten tässä olisi mitään epäselvää.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ihan oikeasti en ole tajunnut, että bussikaistaa ajaminen on monen mielestä jostain kansanmurhan ja pedofilian välistä paheksuttavuudessaan löytyvät teko.
Et ilmeisesti kuitenkaan edelleenkään tajunnut pääpointtia.

Kyse ei ole yksittäisestä teosta, vaan siitä millaista persoonallisuutta sen tekeminen (ja se, ettei tule edes ajatelleeksi teon vaikutuksia muihin ihmisiin) edellyttää tekijältään.
Kontrollikysymys: aseta tuomittavuusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a)Ajaminen henkilöautolla bussikaistaa silloin, kun se ei tieliikennelain mukaan ole sallittua
b) Kuuden miljoonan ihmisen murhaaminen holokaustissa
c)Yksittäiseen lapseen kohdistuva pedofilia
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21456
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Kontrollikysymys: aseta tuomittavuusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a)Ajaminen henkilöautolla bussikaistaa silloin, kun se ei tieliikennelain mukaan ole sallittua
b) Kuuden miljoonan ihmisen murhaaminen holokaustissa
c)Yksittäiseen lapseen kohdistuva pedofilia
Öööh? Kenellä nyt on se perspektiiviharha?

EDIT: vedit sitten hitler-kortin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

ND, kohta A on vähiten tuomittavaa. Jos vaikkapa Hitler 2.0 kirjoittelisi tänne kansanmurhatoimistaan, hänen persoonallisuutensa vituttaisi mua enemmän kuin sun.

Tämä ei tosin liity aiheeseen oikeastaan mitenkään.
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Kontrollikysymys: aseta tuomittavuusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a)Ajaminen henkilöautolla bussikaistaa silloin, kun se ei tieliikennelain mukaan ole sallittua
b) Kuuden miljoonan ihmisen murhaaminen holokaustissa
c)Yksittäiseen lapseen kohdistuva pedofilia
Kontrollivastaus: aseta kunnioitusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a) Törkeä kavallus
b) Perheväkivalta
c) Varastaminen
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21456
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti:Kontrollivastaus: aseta kunnioitusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a) Törkeä kavallus
b) Perheväkivalta
c) Varastaminen
Ei kun:

a) koiranpennun kiduttaminen
b) kondomien puhkominen kaupassa
c) omaisuuden tuhoaminen, esim. olympiastadion tai joku vastaava
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:ND, kohta A on vähiten tuomittavaa. Jos vaikkapa Hitler 2.0 kirjoittelisi tänne kansanmurhatoimistaan, hänen persoonallisuutensa vituttaisi mua enemmän kuin sun.

Tämä ei tosin liity aiheeseen oikeastaan mitenkään.
No entäs sosiaalitukien nostaminen väärin perustein (johon olemme molemmat syyllistyneet). Onko se pahempi juttu kuin bussikaistalla ajo?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Juuri hetki sitten lounaalla käydessämme nähtiin miten uudenkarhealla BMW:lla ajanut mies ajoi kylmänviileästi inva-paikalle, eikä autosta noustuaan käveleminen nyt siltä näyttänyt että mitään lupaa invapaikoille pysäköintiin olisi ollut tai tarvittu. Kaveri totesi mustaan popliinitakkiin pukeutunutta keski-ikäistä miestä katseltuaan että näyttää juuri sellaiselta kaverilta, joka pysäköi invapaikoille tahallaan.

Olisiko toisen gallupin paikka?
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kontrollikysymys: aseta tuomittavuusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a)Ajaminen henkilöautolla bussikaistaa silloin, kun se ei tieliikennelain mukaan ole sallittua
b) Kuuden miljoonan ihmisen murhaaminen holokaustissa
c)Yksittäiseen lapseen kohdistuva pedofilia
Kontrollivastaus: aseta kunnioitusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a) Törkeä kavallus
b) Perheväkivalta
c) Varastaminen
Väkivalta on pahin juttu IMHO. Kavallus ja varastaminenhan on sama asia, eikö niin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21456
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:No entäs sosiaalitukien nostaminen väärin perustein (johon olemme molemmat syyllistyneet). Onko se pahempi juttu kuin bussikaistalla ajo?
Todennäköisesti on. Tosin riippuu myös summasta tässä tapauksessa.

Bussikaistan pitäisi toimia niin, että kaikilla olisi autoissaan vitutuspäätteet. Sitten dave kertoisi jonolle lähtevänsä nyt kiilaamaan. Tämän jälkeen kanssaliikkujat ilmoittaisivat oman hintansa kiilaamiselle ja systeemi laskisi roskan yhteen ja ilmoittaisi davelle. Dave sitten päättäisi maksaako aamun kiilaamisesta vaikka 347 egee vai ei.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Juuri hetki sitten lounaalla käydessämme nähtiin miten uudenkarhealla BMW:lla ajanut mies ajoi kylmänviileästi inva-paikalle, eikä autosta noustuaan käveleminen nyt siltä näyttänyt että mitään lupaa invapaikoille pysäköintiin olisi ollut tai tarvittu. Kaveri totesi mustaan popliinitakkiin pukeutunutta keski-ikäistä miestä katseltuaan että näyttää juuri sellaiselta kaverilta, joka pysäköi invapaikoille tahallaan.

Olisiko toisen gallupin paikka?

Taisi olla impotentti. Vai saako sillä sairaudella invapysäköintilupaa?
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kontrollivastaus: aseta kunnioitusjärjestykseen kolme seuraavaa asiaa:

a) Törkeä kavallus
b) Perheväkivalta
c) Varastaminen
Väkivalta on pahin juttu IMHO. Kavallus ja varastaminenhan on sama asia, eikö niin?
Ihan jos vaikka olisi vaan ihan pieni varastaminen kyseessä? Niinkuin tikkukaramelli pikkutytöltä tai 5 minuuttia aikaa valoihin vuoksesi jäävältä kanssa-autoilijalta tai bussilastilliselta kehitysvammaisia lapsia, jotka myöhästyivät vuoksesi siltä ainoan lomareissun lennolta, joka heille ohjatusti ensimmäistä kertaa kahteenkymmeneen vuoteen järjestetään?

Niin, mieti sitä, sinä itsekäs runkkari.

Kuva