Miksi et ajat bussikaistaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miksi et aja bussikaistaa?

Se on lainvastaista
3
13%
Se on moraalisesti väärin
7
29%
Pelkään sakkoja
1
4%
Pelkään vihaista bussi/taksikuskia
0
Ei ääniä
En halua häiritä joukkoliikennettä
3
13%
Ajan bussikaistaa
3
13%
Olen köyhä tai viherpiipertäjä ja minulla ei ole autoa
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Oletko aivan varma, ettei maailmasta tule pahempi paikka toimintasi takia?

Sosiaaliturvajärjestelmän säädökset on kuitenkin laadittu demokraattisen järjestelmän pelisääntöjen mukaan. Niissä ei ole EW:lle varattuja erivapauksia. Mitä jos kaikki ihmiset katsoisivat, että saavat huijata itselleen sosiaalitukia silloin, kun se heidän käsityksensä mukaan on oikeutettua?
Nalkutuksesi toistaa itseään. Mä en ole jättäytynyt ainoastaan oman käsitykseni varaan tässä asiassa.

Maailmasta tulee suurella todennäköisyydellä vastuullisen toiminnan seurauksena ainakin vähemmän paha paikka kuin vastuuttoman toiminnan seurauksena.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos ajaa oikeaa kaistaa eikä bussikaistaa niin sehän on vähän kuin kävisi vessassa, lapsikin sen jo osaa eikä pasko pöntön viereen?
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:Mä en ole jättäytynyt ainoastaan oman käsitykseni varaan tässä asiassa.
Sen perusteella mitä me tiedämme, olet. Se, että kaverisi taputtelevat olkapäälle, ei tee teostasi yhtään oikeutetumpaa eikä oikeudenmukaisempaa. Eli lopeta tuo jeesustelu ja mene vaikka töihin, pummi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Sen perusteella mitä me tiedämme, olet. Se, että kaverisi taputtelevat olkapäälle, ei tee teostasi yhtään oikeutetumpaa eikä oikeudenmukaisempaa. Eli lopeta tuo jeesustelu ja mene vaikka töihin, pummi.
Anonyymit nettituomitsijat ovat yleensä aika kitsaita selkääntaputtelijoita. Lue tarkemmin ennen kuin käyt keulimaan. Ja: aika moni työssäkäyvä saa erilaisia sosiaalitukia.

Yöt!
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jaaha, meni tääkin ketju ihan pervoiluksi.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Oletko aivan varma, ettei maailmasta tule pahempi paikka toimintasi takia?

Sosiaaliturvajärjestelmän säädökset on kuitenkin laadittu demokraattisen järjestelmän pelisääntöjen mukaan. Niissä ei ole EW:lle varattuja erivapauksia. Mitä jos kaikki ihmiset katsoisivat, että saavat huijata itselleen sosiaalitukia silloin, kun se heidän käsityksensä mukaan on oikeutettua?
Nalkutuksesi toistaa itseään. Mä en ole jättäytynyt ainoastaan oman käsitykseni varaan tässä asiassa.

Maailmasta tulee suurella todennäköisyydellä vastuullisen toiminnan seurauksena ainakin vähemmän paha paikka kuin vastuuttoman toiminnan seurauksena.
Testaan, onko sinun kanssasi mahdollista saada viimeistä sanaa.

Et vieläkään tunnu tajuavan jutun pihviä; sinä itse olet tässä määrittelemässä, että sosiaalitukien huijaamisesi tekee maailmasta paremman paikan.

Jos olisit täysin vakuuttunut, että asia on näin, niin toki kertoisit, mitä olet tehnyt. Näin jokainen voisi ottaa mallia, huijata laillasi sosiaalitukia ja tehdä maailmasta paremman paikan.

Mun nähdäkseni meissä on se ero, että minä tiedostan tekeväni väärin. Kyllä, myönnän nyt, että bussikaistan ajaminen on väärin. Jatkan sitä silti.

Sairauden tunto on ensimmäinen edellytys paranemiselle. Sinä et ole vielä saavuttanut tuota vaihetta, vaan kuvittelet, että kaikki mitä EW tekee, jo määritelmän mukaan parantaa maailmaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Et vieläkään tunnu tajuavan jutun pihviä; sinä itse olet tässä määrittelemässä, että sosiaalitukien huijaamisesi tekee maailmasta paremman paikan.
Nou. Samaa mieltä ovat monet muut. Lisäksi tilanne ei ole se, kuten tuossa yrität vihjata, että olisin ensin toiminut ja sitten määritellyt oman toimintani hyväksyttäväksi. Vaan olen ensin miettinyt+selvittänyt+kysellyt, mitä mieltä jengi on, ja toiminut sen mukaan. Asia on kyllä sitä luokkaa itsestäänselvyys, että moni muu olisi toiminut kyselemättä. Jos tietäisit, mistä on kyse, nauraisit mulle kun olen edes käynyt tällaista juttua selvittelemään. Mut mä nyt vaan olen tällainen oudompi tapaus.
Jos olisit täysin vakuuttunut, että asia on näin, niin toki kertoisit, mitä olet tehnyt. Näin jokainen voisi ottaa mallia, huijata laillasi sosiaalitukia ja tehdä maailmasta paremman paikan.
Suurin osa ihmisistä ei koskaan kohtaa tätä epäkohtaa systeemissä. Kyse on tilanteesta, joka syntyy kun tietyt olosuhteet ja ehdot täyttyvät. Ei tämä varmaan ainoa epäkohta ole, mutta harvinaisen kohtuuton sellainen. Suurin osa niistä, jotka joutuvat samaan tilanteeseen, ymmärtää takuulla kiertää sääntöjä ilman minun apuanikin. Ei se kovin vaikeaa onneksi ole tässä nimenomaisessa tapauksessa.

Ja en tietenkään kerro tällaisia asioita ihmisille, joista en itse tiedä edes nimiä (miten tyhmänä sä oikein mua pidät?).
Mun nähdäkseni meissä on se ero, että minä tiedostan tekeväni väärin. Kyllä, myönnän nyt, että bussikaistan ajaminen on väärin. Jatkan sitä silti.
Sulla näyttäisi olevan kova tarve uskoa, että mä olen jotenkin älyttömän kyvytön arvioimaan tekojani ja niiden seurauksia, ja siksi teen väärin ymmärtämättä sitä edes itse.

Miksi? Etkö olekaan ihan tyytyväinen omaan tilanteeseesi, jossa teet väärin tieten tahtoen?
Sairauden tunto on ensimmäinen edellytys paranemiselle. Sinä et ole vielä saavuttanut tuota vaihetta, vaan kuvittelet, että kaikki mitä EW tekee, jo määritelmän mukaan parantaa maailmaa.
Aika epätoivoinen kärjistys.

Kuten sanoin, en suinkaan ajattele, että jokainen harkitsematonkin tekoni jotenkin maagisen automaattisesti parantaisi maailmaa. Päin vastoin: pyrin harkitsemaan tekojani mahdollisimman huolellisesti etukäteen ja valitsemaan vain ne toimintatavat, joiden vaikutukset eivät näytä olevan ainakaan kielteisiä (tietenkään kukaan ei voi harkita tekojensa seurauksia maailmankaikkeuden loppuun asti, mutta voi niitä silti harkita). Tämä siksi, ettei tarvitse sitten oman vittumaisuuteensa katkeroittamana netissä yrittää syyllistää muita, jotta saisi kuvitella heidänkin olevan yhtä lyhytnäköisiä egoisteja kuin itse on.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:Tämä siksi, ettei tarvitse sitten oman vittumaisuuteensa katkeroittamana netissä yrittää syyllistää muita, jotta saisi kuvitella heidänkin olevan yhtä lyhytnäköisiä egoisteja kuin itse on.
Ootsä suuttunut mulle?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

En. (En vaan välitä toistaa itseäni, kun sä otat about neljättä kertaa puheeksi samat jutut, joihin on jo selkeästi ja ymmärrettävästi vastattu. Mieluummin sanon sitten suoraan, mitä tuosta sokeasta jankutuksesta tulee mieleen.)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Ootsä suuttunut mulle?
Mä kyllä pikkaisen olen. Ei sitä tarvitse edes mitään masamaista tasapäistämisideologiaa kannattaa, että tuo sinun, Elcon, Vesperin ja Sikamikan narsismin ylitsevuotavuus vähän tökkii.

Edit: Ensin tosiaan unohtamani V. lisätty.
Viimeksi muokannut urpiainen, 23.09.2010 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ootsä suuttunut mulle?
Mä kyllä pikkaisen olen. Ei sitä tarvitse edes mitään masamaista tasapäistämisideologiaa kannattaa, että tuo sinun, Elcon ja Sikamikan narsismin ylitsevuotavuus vähän tökkii.
Unohdit Vesperin ;)

Ps. On mulla synnintunto taas herännyt. Mitenköhän sen saisi vaimenemaan?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Ei sitä tarvitse edes mitään masamaista tasapäistämisideologiaa kannattaa, että tuo sinun, Elcon ja Sikamikan narsismin ylitsevuotavuus vähän tökkii.
Mun ei onneks ollenkaan. Mut oonkin nainen :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
SikaMika

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

urpiainen kirjoitti:tuo sinun, Elcon ja Sikamikan narsismin ylitsevuotavuus vähän tökkii.
Vaikkei asia mitenkään merkityksellinen olekaan, niin ihan hyvä noin. Jos pitäisi valita uudestaan puolityhjällä kaistalla ajamisen ja vasemmistokeittiöfilosofien suosion välillä, en näkisi tarvetta suuriin muutoksiin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:On mulla synnintunto taas herännyt.
Mulla taas on vaikeuksia päättää, että tekeekö se, että vaikka et käytöstäsi muutakaan, niin sentään tunni/ustat käyttäytymisesi ilmeisen epäeettisyyden, sinusta mukavamman vai ilkeämmän tyypin kuin nämä ilmesesti taulapäisemmät egoistiset kanssasikailijasi? Körttiperinteessä pidettäisiin varmaan tuollaista harrastamaasi tiedostetussa synnissä rypemistä moraalisesti korkealuokkaisempana - eikös sun juuret ollu Pohjanmaalla?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä en nyt edelleenkään koe kovia tunnontuskia bussikaistailuistani. Noin muutenhan mm. päästän jalankulkijat/pyöräilijät tien yli, pysähdyn suojatien eteen viereiselläkin kaistalla, annan tilaa "kiilareille", väistän busseja ja teen tilaa ammattiautoilijoille. Ajan toki säännönmukaisesti ylinopeutta, mutta silti pidän itseäni (ilmeisesti erheellisesti) aika hyvänä ja joustavana kuskina. Ilmeisesti olenkin vaan egoistinen kakkelströmi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Mä en nyt edelleenkään koe kovia tunnontuskia bussikaistailuistani. Noin muutenhan mm. päästän jalankulkijat/pyöräilijät tien yli, pysähdyn suojatien eteen viereiselläkin kaistalla, annan tilaa "kiilareille", väistän busseja ja teen tilaa ammattiautoilijoille. Ajan toki säännönmukaisesti ylinopeutta, mutta silti pidän itseäni (ilmeisesti erheellisesti) aika hyvänä ja joustavana kuskina. Ilmeisesti olenkin vaan egoistinen kakkelströmi.
Koska kukaan muu näköjään sua hauku, niin jää minun hommakseni haukkua sinua. Senkin egoisti-narsistinen-kapitalisti-kusipää-mulkky!
Nyt muille tulee huono mieli (jos huomaavat että ajat bussikaistalla), etkö ajattele ollenkaan muita?

ps. ite teen juuri samoin.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:ilmesesti taulapäisemmät egoistiset kanssasikailijasi
Tämä tunteiden palo ei kyllä lakkaa hämmentämästä minua.

Jos saan EW:n, urpon, manalan ja masan yhteisen rintamaan kirkumaan vääryyttä niin eihän sitä bussikaistaa yksinkertaisesti ole varaa olla ajamatta.

Ja jos vielä joskus päädyn patzin kanssa naikkariin niin arvatkaa mitä kaistaa hääauto ajaa?!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:ilmesesti taulapäisemmät egoistiset kanssasikailijasi
Tämä tunteiden palo ei kyllä lakkaa hämmentämästä minua.
Joo. Mä istun täällä aivan hiilenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Ja jos vielä joskus päädyn patzin kanssa naikkariin niin arvatkaa mitä kaistaa hääauto ajaa?!
Satavarmasti myös kiilataan!!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ettexte meekkää helikopperilla !?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ootsä suuttunut mulle?
Mä kyllä pikkaisen olen.
Mun mielestä tuo on samaa sarjaa kuin se, että olisi vihainen pyörätuoli-ihmiselle siitä, ettei hän ylety keittiön yläkaappeihin. Lievempänä vain. En keksi oikein hyviä perusteita siihen, miksi egoismin omaksuminen elämänasenteekseen olisi ihmisen omaa syytä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ootsä suuttunut mulle?
Mä kyllä pikkaisen olen.
Mun mielestä tuo on samaa sarjaa kuin se, että olisi vihainen pyörätuoli-ihmiselle siitä, ettei hän ylety keittiön yläkaappeihin. Lievempänä vain. En keksi oikein hyviä perusteita siihen, miksi egoismin omaksuminen elämänasenteekseen olisi ihmisen omaa syytä.
Mä nyt ehkä korostaisin tuota sanaa "pikkaisen". Sinänsä se on kuitenkin irrelevanttia, koska tuo rinnastus pyörätuolipotilaaseen on Kitinäanalogioiden kurjassa historiassakin jopa poikkeuksellisen heikko esitys. Erityisesti, kun Dave vähän väliä kertoo, että tiedollisella tasolla kyllä ymmärtää tekevänsä syntiä. Jos nyt jonkinmoiselle e-vihastumiselle ylipäänsä voi olla rationaalisia perusteita, kyllä kai tässä ainekset just sellaiseen tapaukseen olisi. Mutta sulla nyt ei ennenkään ole ollut kummempia estoja sellaiseen muiden yläpuolelleasettumiseen, jossa ei kohdella erimielistä keskustelukumppania vastuullisena toimijana, vaan tosiaan rinnastetaan vammaisuuteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:On mulla synnintunto taas herännyt.
Mulla taas on vaikeuksia päättää, että tekeekö se, että vaikka et käytöstäsi muutakaan, niin sentään tunni/ustat käyttäytymisesi ilmeisen epäeettisyyden, sinusta mukavamman vai ilkeämmän tyypin kuin nämä ilmesesti taulapäisemmät egoistiset kanssasikailijasi? Körttiperinteessä pidettäisiin varmaan tuollaista harrastamaasi tiedostetussa synnissä rypemistä moraalisesti korkealuokkaisempana - eikös sun juuret ollu Pohjanmaalla?
Joo, Etelä-Pohjanmaalta. Käsittääkseni bussikaistaa saa ajaa, jos ei samaan aikaan tuijota naisten alusvaatteita pesukoneen ikkunasta tai katso TV:tä.

Mutta vielä tästä synnintunnosta, nyt siitä bussikaistaa ajamisesta meni hauskuus, kun tunnen syyttävät katseet niskassani. Aamulla laitoin keskuslukituksenkin päälle, kun pelkäsin, että Manala hyökkää viereisestä jonosta teleskooppipampun kanssa. Eihän tämän näin pitänyt mennä! Otan yhteyttä uskontojen uhreihin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Otan yhteyttä uskontojen uhreihin.
Sano niille, että sivustahuutajalla on semmoinen anatominen woodoo-nukke.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Urpiainen,

Yllättävä näkemys sinulta, jonka mielestä yhteiskunta on ihmisistä kuitenkin enemmän vastuussa kuin omasta mielestäni.

Olet siis ihan tosissasi sitä mieltä, että jos vaikkapa Dave vain haluaisi, hän voisi ryhtyä ihmiseksi joka saa nautintoa muiden ihmisten onnesta? Jos näin on, miksi kummassa hän ei ole jo tehnyt niin? Sellaisella persoonallisuudellahan saa järkyttävän paljon enemmän sosiaalista kunnioitusta. Minä uskon, että kyse ei ole silkasta typeryydestä (= hlö ei halua tehdä jotakin, joka olisi itselle hyväksi), vaan muuttuminen olisi oikeasti hänelle joko hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta (poisluettuna marginaalisen todennäköiset tulevaisuuden tilanteet, joissa hänen elämänsä muuttuu niin radikaalisti, että hän oppii sitä kautta käytännössä samastumaan huono-osaisten asemaan). Arvelen, että Daven vanhemmilla olisi tässä tapauksessa aihetta katsoa peiliin - tosin heillä on varmasti ollut omat vajavaisuutensa, joihin heidän ei voida katsoa olevan syyllisiä.
Mutta sulla nyt ei ennenkään ole ollut kummempia estoja sellaiseen muiden yläpuolelleasettumiseen, jossa ei kohdella erimielistä keskustelukumppania vastuullisena toimijana, vaan tosiaan rinnastetaan vammaisuuteen.
Minulla itselläni on - ihan siinä missä muillakin - vaikeuksia, joista ei ole kohtuullista syyttää minua itseäni. Se siitä yläpuolelle asettumisesta.
Vastaa Viestiin