Mulattilapsia?

Yleinen lätinä jä kitinä

Missä menee raja

1) Voisin olla ystävä tummaihoiselle, mutta en seurustelukumppani
3
7%
2) Voisin seurustella tummaihoisen kanssa, mutta en lisääntyä
1
2%
3) Mahdollisen tulevan lapseni toisen vanhemman ihonvärillä ei ole minulle merkitystä
31
72%
4) En mielelläni olisi missään tekemisissä tummaihoisten kanssa
8
19%
 
Ääniä yhteensä: 43

WanhaPervo

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

killkill kirjoitti: Kulttuurieroista muodostuisi varmaan se suurin kynnys.
Olikos se tällä palstalla, kun suositeltiin venäläisiä vaimoja. Perusteluina oli, että ovat tottuneet slaavilaiseen viinakulttuuriin ja kylmään.

Tämä ei tietysti päde venäjän kaikkiin osiin, onhan kyseessä suuri maa.
hermine

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Jos jonkun kanssa alan seurustella (ts. oletettavasti on tarkoitus päätyä yhdyntäänkin joskus tämän ihmisen kanssa, mikä kuitenkin saattaa johtaa raskauteen), on vastapuolen oltava sellainen jonka kanssa voisimme ajatella joskus saavamme yhteisiä lapsia, eli mun kohdallani noita kohtia ei voi erottaa toisistaan. Ystävä taas voin olla kenen tahansa kanssa, kenen kanssa oikeasti vaan viihdyn ja jota on mahdollisuus nähdä tarpeeksi usein.

Parisuhteisiin liittyy kuitenkin sekin puoli, että ketä pitää kauniina enkä muista tähän mennessä nähneeni ketään tosi tummaihoista miestä joka olisi mielestäni ollut tosi hyvännäköinen (joitain naisia kyllä), mutta voihan niitäkin olla. Tosi hyvännäköisiä mulatteja, aasialaisia tai etelä-eurooppalaisia kyllä tiedän ja toi esteettisyys on oikeastaan ainoa asia mikä vaikuttaa. Lasten ulkonäköön tää ei liity vaan siihen, keneen nyt itse tuntee mielenkiintoa: vaikea kuvitella ihastuvansa kehenkään jota pitää niin "rumana" ettei haluaisi tämän kanssa lapsia. Luulisin että suurimmalla osalla ihmisiä toi ihonväri/etnisten vähemmistöjen erilaiset kasvojenmuodot on samantyyppinen rajoittava tekijä kuin vaikka ylipaino.

Aiemmin olin tosi tiukka siitä, etten voisi alkaa seurustella kenenkään muun kuin suomalaisen kanssa, mutta eipä suhde pitkään suomessa asuneen ja kohtalaisesti kieltä osaavan kanssa taidakaan kovin olennaisesti poiketa suhteesta syntyjään suomalaisen kanssa, varsinkin jos tämä on kuitenkin jostain suht samanlaisesta kulttuurista. Enemmän ne erot on sellaisia pieniä, hassuja ja virkistäviä kuin koko arkielämän mullistavia. En kyllä silti alkaisi suhteeseen, jossa MINÄ joutuisin olemaan se väärää kieltä puhuva. Esim. yhteen tosikivaan kanadalaiseen jäi yhteydenpito ihan vaan sen takia, kun ainoa yhteinen kieli oli huono englanti ts. kumpikaan ei voinut käyttää äidinkieltään. Liikaa jäi ymmärtämättä.
SingleMalt

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

äh. olipas typerä juttu.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Valitsin vaihtoehdon 3.

Kokonaisuus ratkaisee, ihmisen persoona ja arvot. Joissakin kulttuureissa tosin on yleisesti arvomaailmat niin paljon erinlaiset, että eivät mene yksiin omieni kanssa ja tästä voisin ajatella tulevan este jos on tullakseen. Mutta mitään yleistyksiä en siis halua tehdä (esim. en seurustele sen ja sen maalaisen kanssa koska he ajattelevat kaikki niin tai näin), koska ihmiset tuppaavat olemaan yksilöitä ja toiselle nämä kultturiset tavat ovat tarkemmin noudatettavia kuin toiselle. Huntu päässä en alkaisi yhdenkään miehen takia kulkemaan, vaikka olisi minulle muuten kuinka rakas. Lapsikysymykseen vastaisin vielä, että minua voisi jopa viehättää jos lapseni saisi geenejä jostain muusta kuin arjalaisesta rodusta.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Enthu

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Mulla ei käytännössä ihonvärillä ole merkitystä...asuinyhteisössäni paljon maahanmuuttajia,tummaihoisia,neekereitä,kiinalaisia,vinkuintiaaneja :lol:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Enthu kirjoitti:Mulla ei käytännössä ihonvärillä ole merkitystä...asuinyhteisössäni paljon maahanmuuttajia,tummaihoisia,neekereitä,kiinalaisia,vinkuintiaaneja :lol:
Voihan niitä naapurissa asua, mutta usuisitko itse sellaisen kanssa?
Pyyhin Netikettiin..
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Pitää olla puhdas valkoinen, se mistä maasta on ei ole väliä kuten ei uskonollakaan paitsi muslimi valkoisia pettureita en hyväksy. En edes panisi neekeriä tai vinosilmään paitti ehkä lääkkeiden tai alkoholin alaisena ja silloinkin tuskin sitä tekisin. Yh käy mutta jos sillä olisi joku paskakikkare tai joku muu ei valkoinen niin en kyllä rupeaisi koskaan neekerin aisankantajaksi. Välttämättä en panisi tai alkaisi seurustelemaan valkoisen hyysäri vammaisen kanssa koska he vaikuttavat henkisesti että älyllisesti sonnalta ja tekisi mielummin pistää niitä turpaan kuin panna. Ei valkoiset voivat painua valkoisten mailta vittuu ja jos jollakin on sitä vastaan mielellään teloittaisin sen, kiduttamalla.
safi

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja safi »

Jouduin äänestämään en halua ollaan missään tekemisissä. Minussa on havaittavissa pieniä rasistisia piirteitä, enkä suostu edes häpeämään sitä.
En tosin lähtisi tummaihoisia hakkamaan tai tuhoamaan heidän elinkeinoaan niin pitkälle ei ole tarvetta mennä, kunhan vain antavat minun olla rauhassa.
En siis missään tapauksessa lähtisi virittelemään suhdetta mustaan/tummaan mieheen tai harkitsisi perheen perustamista ko. ryhmän kanssa.

En oikeastaan tiedä mistä inhotukseni näitä ihmisiä kohtaan johtuu.
Ajattelun taustana saattaa olla se, että miellän koko ryhmän verorahojamme väärinkäyttäväksi paskasakiksi. Tämä ei varmasti pidä paikkaansa, sillä onhan osa porukasta päässyt jopa töihin meillä.
Toinen asia mistä aina näen punaista on tämä sakki kokoontuneena yökerhoon ja sitten siellä juostaan jokaisen hameenhelman perässä ja tullaan iholle tanssilattialla. Asenteella, että toki kaikki vaaleat tyttöset haluavat kokea mustan pippelin ihanuuden. *yökkäilee*
killkill

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

WanhaPervo kirjoitti:Olikos se tällä palstalla, kun suositeltiin venäläisiä vaimoja. Perusteluina oli, että ovat tottuneet slaavilaiseen viinakulttuuriin ja kylmään.
Nyt en suoraan pysty näkemään yhteyttä "mulattilasten" ja "venäläisten vaimojen välillä?" :D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

safi kirjoitti:En oikeastaan tiedä mistä inhotukseni näitä ihmisiä kohtaan johtuu.
Kulttuurierot. Minua ärsyttää jo esimerkiksi seuraavanlainen kokemus:

Astun sisään Rautatieaseman pääovista, ja alan hakeutua vastapäiselle ovelle. Minun ja oven välissä on N somalirodun edustajaa. Alan suorittaa etenemistä noudattaen sellaista algoritmia, joka veisi minut ovelle nopeasti ja esteettä, jos tilan täyttävät henkilöt olisivat oman rotuni edustajia. Seuraa lukemattomia vähältä piti -törmäystilanteita, ja joudun käyttämään operaatioon selvästi enemmän energiaa ja huomiota kuin mihin olen tottunut. Somalirotuisten ihmisten tapa liikkua ja valita liikeratoja ruuhkatilanteessa on vain yksinkertaisesti erilainen.

Kuitenkaan kukaan tässä tilanteessa olleista ihmisistä ei varmasti toivonut toisille pahaa. Somaleja varmaan ärsytti törmäilevä suomalaisakka ihan yhtä paljon kuin heidän liikeratansa kuormittivat minua.

Vastasin kysymykseen, että värillä ei ole väliä, koska kysymys koski pelkkää väriä. Jos vaikkapa poikaystäväni olisi ihmisenä aivan samanlainen kuin nytkin, mutta hänen ihonsa olisi väriltään tumma, seurustelisin hänen kanssaan mielelläni.
Hebuli

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

urpiainen kirjoitti:tympein - ja valitettavasti ehkä yleisin - rasismin muoto on juuri monen suomalaisjullin asenne, että ulkomaalaiset ovat kyllä ihan OK kavereina tai vaikka kumppaneina, mutta kun "vievät meidän naiset" niin alkaa verenpaine nousta. Aika karmea yhdistelmä suhtautumista niin ulkomaalaisiin (uhkana) kuin naisiinkin (omistettavina esineinä).
Toisaalta osaavat ne suomalaiset naisetkin. Tämän tietää jokainen aasialaisen (näköisen) naisen kanssa seurusteleva mies, suomalaisilta naisilta tulee aika sähäköitä kommentteja, varsinkin humalatilan noustessa.

Ja toisaalta tummien miesten suhtautuminen jos valkoinen seurustelee tumman naisen kanssa: kävele erittäin tumman (esim. somali-)naisen kanssa kaupungilla, ja katso millaista huomiota molemmat saatte miespuolisilta somaleilta.

Itselleni(kään) ei värillä olisi väliä, vaikka edesmennyt tätini ja kohta-edesmennyt äitini ovatkin tuossa suhteessa varsin rasistisia ja vanhakantaisia. Omasta mielestäni olen varsin avomielinen myös suomalaisnaisten seurustelussa tummien miesten kanssa. Tosin, jos seurustelukumppanin tärkeimpänä valintakriteerinä on hänen tummuutensa (tai miehillä esim. hänen aasialaisuutensa), pidän kyseistä henkilöä vielä hieman henkisesti kypsymättömänä, kuten yleensäkin ihmisiä joille ulkonäkö on se pääpointti.
Hebuli

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Mylwin kirjoitti:Mutta onko sitä rasisti, jos ei halua seurustella tummaihoisen ihmisen kanssa tummaihoisuudesta johtuen? Eikö se ole samanlainen ulkonäkökriteeri kuin hiusten väri tai tissien koko?
Joo, mutta eikö kuulostaisi oudolta jos joku ei haluaisi seurustella toisen kanssa hänen (luonnollisen?) hiustenvärinsä takia? Preferenssejä toki on, mutta että se olisi kynnyskysymys?

No joo, voi toki olla että jollekin toisen ihon tummuus voi merkitä samaa kuin toisen henkilön sadan kilon ylipaino, joka itselleni voisi todellakin olla kynnyskysymys, joten...
Enthu

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Niba kirjoitti:
Enthu kirjoitti:Mulla ei käytännössä ihonvärillä ole merkitystä...asuinyhteisössäni paljon maahanmuuttajia,tummaihoisia,neekereitä,kiinalaisia,vinkuintiaaneja :lol:
Voihan niitä naapurissa asua, mutta usuisitko itse sellaisen kanssa?
Joo voisin jopa asua...ehkä vähän kumminkin vierastaisin täysin mustaa/
tummaihoista/neekeriä/lakupekkaa (on ihan vakavissaan)
Angita

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Vastasin kolmosen, ihmisiä ei mitenkään voi arvottaa ihonvärin perusteella. Eräälle miespuoliselle tuttavalleni oli portsari tokaissut hänen lähtiessään baarista mustan naisen kanssa, että "Varo vaan, sä saat siltä neekeriltä vielä aidsin." Jees, ihanaa suvaitsevaisuutta täällä Suomessa. :roll:
Starflare

Re: Mulattilapsia?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Angita kirjoitti: Eräälle miespuoliselle tuttavalleni oli portsari tokaissut hänen lähtiessään baarista mustan naisen kanssa, että "Varo vaan, sä saat siltä neekeriltä vielä aidsin." Jees, ihanaa suvaitsevaisuutta täällä Suomessa. :roll:
Jos tuollaiset asiat pidettäisiin vain omana tietonaan, mutta kun kaikilla ei ole tapoja. En rupeaisi seurustelemaan tummaihoisen kanssa, sillä mielestäni tummaihoiset eivät ole viehättäviä. Minä komppaan täysin Mylliä tässä asiassa, sillä ihonväri on vain ulkonäöllinen tekijä kuten tissit/perse/maha/pitkätukka/lyhyttukka/kalju jne. Aasialaiset ovat jotkin sitten niin messevän näköisiä että rupeaa aivan sukat pyörimään jaloissa.
Vastaa Viestiin