Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Gaia

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gaia »

elco kirjoitti:Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla ei ole enoa mutta lapsellani on yksi, joka ei taatusti ole miljonääri.
elco

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Itseänsä tehostamalla saa toki keskustelua aikaiseksi, mutta eipä juuri muuta.
Juuei, keskustelu on pahinta, mitä täällä voisi sattua.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti: Itsekin olen sitä mieltä, että Masa hieman kärkkään oloisesti esittää kantojaan siitä, minkälainen isyys on juuri parasta. Varmaan isyys on muuttanut hänen elämänsä täysin ja kerta heitolla, ja hän haluaisi muidenkin saavan osansa tästä "autuudesta". Tämä on kuitenkin helppo tulkita niin, että Masan mielestä lapsettomien elämä on jotenkin vajaata, mitä se ei missään mielessä ole, jos lapsettomuus on oma valinta tai vanhemmuutta ei nähdä välttämättömänä hyvän elämän kannalta.
Siis teitkö oikeasti tämän johtopäätelmän tässä ketjussa esittämieni kommenttien perusteella, vaiko kaikkin kitinässä esittämieni summana?

Itseironia on näköjään vaikea laji, mutta yritetään selventää.
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Eli suomennettuna:

On perhe, lainat ja yksi tienaaja, eli kaikki rahat katoavat mitkä tulevat, joten ei tarvitse miettiä miten paljon kukin yhteiseen kassaan laittaa, kun on aina kuitenkin perse auki. Helppoa!



Missään kohtaa en ole todellakaan sanonut, millainen isyys tai elämä isyyden kanssa on parasta. Tuollaisen väitteen sinä keksit kyllä ihan itse omassa päässäsi.


nowaysis kirjoitti:
Ajan myötä varmaan huomaa, että hyvää isyyttä kuten äitiyttäkin on monenlaista, ja ehkäpä toisen lapsen puuroaamiaisen mollaaminen yms. jää pois. Ymmärrän toki pointtisi tuossakin, mutta esitys oli kyllä melko "lapsellinen". Puuro ja marjat tai hedelmät ovat aivan mainio aamupala pienelle. Ehkä vanhemmuuskokemuksen karttuessa oppii pitämään toisten tapojen dissailut oman pään sisällä, koska vanhemmuus jos mikä on sellainen alue, millä toista ja toisen arvostelukykyä on todella helppo satuttaa. Omien vanhemmuustaitojen kehuminen on pidemmän päälle aika tarpeetonta itsetehostusta. Joku onnistuu jossain paremmin, toinen toisessa. Itse koen, että parhainta ystävien kesken jaetuissa vanhemmuuden iloissa on juuri se, että yhdessä tuetaan, kehutaan ja vuoroin autetaan. Kyllä vanhemmuus on tarpeeksi rankkaa ihan itsessäänkin. Pienten lasten vanhemmuus on btw hyvin erilaista kuin isompien. Eri tavalla rankkaa.
Ja oliko tämäkin siis minulle?

Siis se puolihuolimaton puhtaasti vitsiksi tarkoitettu heitto, että "kaikkea sontaa tekin syötätte lapsillenne kuin puuroa" - sai aikaan tuollaisen reaktion?



Olen täysin sanaton. :shock:
Viimeksi muokannut masa, 13.10.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Juuei, keskustelu on pahinta, mitä täällä voisi sattua.
Itsetehostus voi olla tyylikästä ja viihdyttävää, jos sen tekee oikein ja riittävän harvoin. Kuitenkin se itsetehostus, mitä palstalla on, on lähinnä ennalta-arvattavaa ja tylsää. Se vie lähinnä tilaa muilta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Gaia kirjoitti:
elco kirjoitti:Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla ei ole enoa mutta lapsellani on yksi, joka ei taatusti ole miljonääri.
Hehe. Tytsälläkin on eno, joka ei taatusti ole miljonääri :D Jos tälle linjalle lähdetään :)
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti: Mun eno oli bussikuski. Ja se on joutunut tänään sairaalaan ja leikattu, koska ilmeisesti aivoinfarktia pukkaa. Ja rytmihäiriöitä :/
No höh :( Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla ei ole enoa lainkaan, mutta nokitan kahdella rapajuopolla sedällä!
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
elco kirjoitti:Juuei, keskustelu on pahinta, mitä täällä voisi sattua.
Itsetehostus voi olla tyylikästä ja viihdyttävää, jos sen tekee oikein ja riittävän harvoin. Kuitenkin se itsetehostus, mitä palstalla on, on lähinnä ennalta-arvattavaa ja tylsää. Se vie lähinnä tilaa muilta.
Kitinässä kaikki tehostaa itseään tavalla tai toisella. Jollei muuten niin ainakin korostamalla ettei tehosta itseään. Piste. Suu suppuun.

*SPÄM*
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
Mulla ei ole enoa lainkaan, mutta nokitan kahdella rapajuopolla sedällä!
Mun ainoa setäni voittaa sun molemmat sedät koska joi itsensä hautaan alle 40-vuotiaana.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti:Mun ainoa setäni voittaa sun molemmat sedät koska joi itsensä hautaan alle 40-vuotiaana.

Kehno maksa oli jannulla.

Vanhin noista sedistäni joi itsensä hautaan 70:nä ja nuorempi on vielä matkalla sinne hieman vajaa 70:nä. Se piru ei näytä kuolevan millään!
elco

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Itsetehostus voi olla tyylikästä ja viihdyttävää, jos sen tekee oikein ja riittävän harvoin. Kuitenkin se itsetehostus, mitä palstalla on, on lähinnä ennalta-arvattavaa ja tylsää. Se vie lähinnä tilaa muilta.
Palstapoliisi.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hajaantukaa, täällä ei ole mitään luettavaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Mulla on kaksi enoa, kummallakaan ei ole rahaa. Vesper, toivottavasti kääntyy hyväksi!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Masa: ei perustunut mihinkään yhteen kommenttiin vaan pidemmän ajanjakson seurantaan :) Ehkä tuossa ei nyt mitään sinullekaan uutta tullut esille, huomasin vain samansuuntaisia ajatuksia täällä muillakin ja päätin laittaa lusikkani mikropuuroon, ehheh. Taas, kuten ennenkin, koska emme tunne irl ja jos et käytä hymiöitä, en voi tietää kuinka tosissasi minkäkin kommentin heität. Enkä viitsi tehdä oletuksia siitä, voiko se ja se nyt oikeasti tosissaan tuollaista heittää. Täällä, erityisesti viime päivien filosooffisten keskustelujen valossa olemme nähneet, että anything is possible.


Luettuani tuon aamupalakommenttisi uudestaan huomasin, ettei se nyt niin kovin vittumainen ollutkaan :D
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla on kolme enoa, ei miljonäärejä kukaan. Lisäksi on viisi setää, ei miljonäärejä heissäkään. Yksi sedistä kuoli viime viikolla :(
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla on viisi tätiä. Yhdellä niistä olen ollut tosi paljon kylässä viime aikoina, mutta täti mulla vain kerran kuussa, hahah.
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jos tädillä olisi munat, niin se olisi setä. Tai voisi se olla enokin. Tosin mulla ei ole äidin puolelta tätiä, eli ei se sittenkään käytännössä olisi mahdollista, mutta periaatteessa kyllä. HTH.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Enoja oli yksi. Slaagi 20 vuotta sitten. Pesä kupattu tyhjäksi ennen jakoa.
Setiä ollut kolme. Kaksi saaneet slaagin keskimäärin 10 vuotta sitten. Yksi vielä sinnittelee hengissä viinan ja tupakan avulla. Kohta kai saamansa aivoinfarkti ja keuhkoahtaumatauti päättää työlaisluokkaiset elonpäivät.

Täytynee pitää huoli oman sydämmen terveydestä. Viimeistään 50-kybäsenä varjoainekuvaukseen vaikka omilla rahoilla? Vähintään rasitusergometriä testaten.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Riemikselle vielä avioehdosta. Mitä meidän tapauksessa voisi olla hyötyä siitä edes teoriassa? Minähän jaan jo nyt lopun ikääni tämän ihmisen kanssa sen mikä mulle on kaikkein tärkein, eli lapsen. Tuloissa tai varallisuudessa meillä ei ole mitään massiivista eroa. Meinaatko että surraan sitten eron sattuessa sitä saiko toinen mahdollisesti muutaman tonnin liikaa? Jos tuo on asenne niin ei kannata naimisiin mennäkään. Tai ei ainakaan lapsia hommata.
Mhmmm, ikuisuuskysymysten äärellä ollaan... mitä sillä aivoehdolla sitten häviääkään?
Hetken pohdittuani tulin sen suuntaiseen tulokseen, että minä kai näen tuon avioehdon jonkinasteisena epäluottamuslauseena. Sitten tämä on kai arvokysymys, minulle keskinäiseen luottamukseen perustuva avioliitto on tärkeämpi arvo kuin omaisuuden turvaaminen. Helppo tietysti sanoa näin kun mitään isoa omaisuutta ei edes ole.

Toisaalta, jos avioon mennessä pitäisi allekirjoittaa joku paperi, että voisi varmistaa oikeutensa lapseensa eronkin sattuessa, niin sen haluaisin ilman muuta. Ajattelen tästä ehkä samoin kuin moni avioehdosta, vaikka luottaakin, niin pitää varautua toisen mahdolliseen mielenhäiriöön eron hetkellä, kaiken varalta. Lapsi on siis minulle tärkeämpi kuin se luottamukseen perustuva avioliitto.

Tätä ei ollut tarkoitettu arvosteluksi kenenkään toisen valintoja kohtaan. Yritin vain järkeistää itselleni miksen avioehtoa halua.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Eikö se ole selvää jo siinä kohtaa kun menee naimisiin suht persaukisen ihmisen kanssa?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Heiiii, mun täti on miljonääri! Eikä sillä ole vihittyä puolisoa eikä omia lapsia, vaan varallisuus on testamentattu meille serkuksille!!1 Apua, voinko muuttua Gattacaksi?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Tulee vaan mieleen se entinen alkoholisti joka saarnaa kaikille "myrkkyä juoville" raittiuden ilosanomaa.
Ja mitäs mä nyt olen mukamas saarnannut?
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Muistissa on ainakin Suviseen liittyvä keskustelu ja nyt tämä rahajuttu, jotka hieman särähtivät korvaan.

Tokkopa mitään älyttömän vakavaa.
Minusta sun kannattais pikkuhiljaa ottaa kitinästä lomaa, kun jokaikinen postaukseni alkaa aiheuttamaan MGandhimaisia kilareita.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23525
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Heiiii, mun täti on miljonääri! Eikä sillä ole vihittyä puolisoa eikä omia lapsia, vaan varallisuus on testamentattu meille serkuksille!
Joko saa kosia?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Se mitä et tässä mielestäni juuri ymmärrä on se, että en ole yhtään hermostunut tästä jälkimmäisestä mainitsemastani jutusta.
Ei vaan en ymmärrä sitä, että mikä saa sinut juoksemaan perässäni räksyttämässä jatkuvasti. Ihan kuin MGandhi.