Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Miehen puhetta!
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:. Piste.
:shock: Ninni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
Elppis kirjoitti:. Piste.
:shock: Ninni!
Mwahahahaaa! :hep:
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Sittenhän vasta tartteekin. Kun vaimo kaipaa uutta kolttua, kenkää ja laukkua ja mies uutta xboxia eikä riitä molempiin, niin siinä sitä on miettimisen aihetta. Vauvanruuan ja mööpelit nyt on vielä helppo juttu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Sittenhän vasta tartteekin. Kun vaimo kaipaa uutta kolttua, kenkää ja laukkua ja mies uutta xboxia eikä riitä molempiin, niin siinä sitä on miettimisen aihetta. Vauvanruuan ja mööpelit nyt on vielä helppo juttu.
Tossa oli vastaus "mitä hankitaan?"- kysymykseen. Kuka maksaa ja mistä maksetaan (kenen tili siis), on kai eri juttuja ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Mies on vakaasti sitä mieltä, että josko meille perheenlisäystä joskus tulee, hän haluaa ehdottomasti jäädä hoitovapaalle. Eli minä lähtisin 3kk jälkeen työelämään. (nämä siis taloudellisistä syistä = tienaan paremmin).

Ilmoitin että ei onnaa. Piste.
Siinä tulisi äijällä äkkiä töihin ikävä, se varmaan kuvittelee että homma on xboxin peluuta ja kaljan juontia ja toisinaan ajoittainen vaipanvaihto.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Ei saatana :nuts:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Tossa oli vastaus "mitä hankitaan?"- kysymykseen. Kuka maksaa ja mistä maksetaan (kenen tili siis), on kai eri juttuja ;)
Ja tässä oli vastaus siihen, miksi ei ikinä yhteistä tiliä. Se on vittumainen paikka kun elektroniikkavimman iskiessä kortti kassalla saa punaisen vilkkumaan sen takia kun toisen mielestä syysverhot ja syystakki ja syyskengät ja syyskäsilaukku (^2) olivat ehdottoman tarpeen.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Sittenhän vasta tartteekin. .
No eihän. Kun vaimo tienaa hoitovapaalla bout 200 euroa kuussa, ei sillä rahalla osteta kuin tampooneja ja shampoota.

Että avaa vaan lompakkoas vaimon tanttuihinkin.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Ei saatana :nuts:

Voisitko suomentaa?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:Jotenkin kauhean kylmää, epäromanttista ja samaan hengenvetoon naurettavaakin laskea niitä rahoja. Toki, jos ollaan tunnettu kolme viikkoa, niin en vielä antaisi rinnakkaisvisaa. Kahdenkymmen vuoden jälkeen jos vielä rahoja lasketaan, niin voi voi.

Täytyyhän sitä kummankin voida luottaa toiseen.
Mun mielestä on taas naurettavaa että mun raha ois hellunki rahat. Ja päinvastoin.

Toisekseen, eikös insinöörit ole kylmiä ja epäromanttisia? Minä en esim luota kehenkään joka sanoo että "olemme yhdessä elämämme loppuun asti". Me yritetään olla yhdessä elämämme loppuun asti, mut jos ei onnistu niin kumpikaan ei ole tyhjän päällä ja uuden aloittaminen on helpompaa kun on omaa rahaa. Ja jos avioon jouduttaisiin niin avioehto kirjotettais varmasti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Sittenhän vasta tartteekin. Kun vaimo kaipaa uutta kolttua, kenkää ja laukkua ja mies uutta xboxia eikä riitä molempiin, niin siinä sitä on miettimisen aihetta. Vauvanruuan ja mööpelit nyt on vielä helppo juttu.
Meillä säästettiin 10K€ tilille ennen lapsen syntymään. Tasoitti kummasti tulotasoa ja oli hyvin varaa reissata, vaikka vaimo oli pitempään kotona. kaikki meni, ennenkuin palasi työelämään. Mun mielestä hyvä sijoitus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Näin. Helppoa kuin lasta löisi.

Meilla ollaan samanpalkkaisia ja talouspuoli hoituu mutulla. Jos toinen huomauttaa olleensa maksavampi, asia hyvitetään tulevaisuudessa. Kumpikaan ei ole erityisen tuhlaava.

Yleisesti, tämähän on täysin tapauskohtaista ja kukin räätälöi itselleen sopivimman mallin. Toisen talousmallin kritisointi on siis turhaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
annepa kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Ei saatana :nuts:

Voisitko suomentaa?
Että kuvaamasi tilanne olisi minun elämässäni painajainen. Ei todellakaan olla menossa tuohon suuntaan.

Mistä tulikin mieleeni, muutama viikko sitten luin jostain lehdestä ylistystä avioliitosta avoliittoon nähden. Jutussa ei kuitenkaan ollut yhtään oikeaa perustetta, siinä tolkutetiin vain että "avioliitto on parempi kuin avoliitto ja ihmiset eivät tunnu ymmärtävän tätä". No näköjään ei, mut oisko ollu hyvä kirjottaa siihen juttuun niitä perusteluita että miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto?
Kitisijät, miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto? Perintöasiat ei kelpaa, ne voi hoitaa testamentilla. Avoerossa tyhjänpäälle jääminen ei kelpaa, ne voi hoitaa etukäteen varautumalla. Jne. Mutta miksi sii OIKEASTI avio on parempi kuin avo?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Kekaroiden takia?
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Sittenhän vasta tartteekin. Kun vaimo kaipaa uutta kolttua, kenkää ja laukkua ja mies uutta xboxia eikä riitä molempiin, niin siinä sitä on miettimisen aihetta. Vauvanruuan ja mööpelit nyt on vielä helppo juttu.
No ei se nyt noin vakavaa. Nyt hoitovapaalla en juuri tuhlaa itseeni sitä rahaa vaikka "saisinkin". Tytsään kyllä, mutta se EI OLE sama asia. Mitä nyt kirjoja ja leffoja ostelen, mutta se on muutama vaivainen kymppi kuussa. Vaatetta kun tarvitsen, ja aika harvoin koska kaapit pursuu yli muutenkin.

Ja mies on "saanut" pelinsä ja vehkeensä kuten ennenkin. Kyllä ennen hoitovapaatakin pelit ja vehkeet ostettiin muutaman kerran vuodessa, samoin nytkin.
Viimeksi muokannut RP, 13.10.2010 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti: Että kuvaamasi tilanne olisi minun elämässäni painajainen. Ei todellakaan olla menossa tuohon suuntaan.

Suosittelen jättämään siiinä tapauksessa perheen perustamisen väliin kokonaan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9503
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: Toisekseen, eikös insinöörit ole kylmiä ja epäromanttisia? Minä en esim luota kehenkään joka sanoo että "olemme yhdessä elämämme loppuun asti". Me yritetään olla yhdessä elämämme loppuun asti, mut jos ei onnistu niin kumpikaan ei ole tyhjän päällä ja uuden aloittaminen on helpompaa kun on omaa rahaa. Ja jos avioon jouduttaisiin niin avioehto kirjotettais varmasti.
Insinöörin ei tarvitse sekoittaa tunteita kylmään käteiseen:D

Meillä on tavoitteena vaatimattomat 70 vuotta yhdessä. Toi avioehto on asiaa siinä vaiheessa kun alkaa olemaan varallisuutta naimisiin mennessä. Mä kun oon mennyt naimisiin persaukisena (siis molemmat PA), niin musta perus 50/50 on ihan oikeudenmukainen. Vallankin, kun tulotasot on vaihdelleet kumpaankin suuntaan yhdessäolomme aikana ja saattaa vaihdella tulevaisuudessakin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Yleisesti, tämähän on täysin tapauskohtaista ja kukin räätälöi itselleen sopivimman mallin. Toisen talousmallin kritisointi on siis turhaa.
Minä kritisoin kerran ystävättäreni taloustilannetta ja -suunnitelmaa. Hän on avoliitossa ja lapsia on kaksi, nainen oli lapsia hoitamassa ja mies töissä. No yllättäen naisella ei ollut paljoa rahaa ja uutta kämppää piti hommata. Nainen oli sitä mieltä että kun mies maksaa, niin mies omistaa koko kämpän. Sanoin että se ei ole tulevaisuuden mahdollisten ikävien tapahtumien kannalta järkevää, että pyydä että omistat kämpästä vaikka vain 5%, sillon sua ei voi heittää pihalle jos ukkos tulee hulluksi. Perustelin tämän sillä että eikö sillä muka oo mitään merkitystä että se hoitaa lapsia kotona? No nyt se omistaa 15%.

Lapset tosiaan muuttaa koko paletin, muuttais meilläkin ja koko systeemi neuvoteltais uusiksi. Ei oo kuitenkaan näköpiirissä lisääntyminen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Gaia

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gaia »

masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Juuri näin mä tein. Olin ainoa, joka kustansi yhtään mitään. Ei tarttenut kahta kertaa miettiä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
annepa kirjoitti: Että kuvaamasi tilanne olisi minun elämässäni painajainen. Ei todellakaan olla menossa tuohon suuntaan.

Suosittelen jättämään siiinä tapauksessa perheen perustamisen väliin kokonaan.
Tota... sanoin että ei todellakaan olla menossa tuohon suuntaan. Siis avioon ja tiineytymiseen. Silti suosittelet, ihan varmuuden vuoksi? Jotta en varmasti muuttaisi mieltäni?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti:
annepa kirjoitti: Toisekseen, eikös insinöörit ole kylmiä ja epäromanttisia? Minä en esim luota kehenkään joka sanoo että "olemme yhdessä elämämme loppuun asti". Me yritetään olla yhdessä elämämme loppuun asti, mut jos ei onnistu niin kumpikaan ei ole tyhjän päällä ja uuden aloittaminen on helpompaa kun on omaa rahaa. Ja jos avioon jouduttaisiin niin avioehto kirjotettais varmasti.
Insinöörin ei tarvitse sekoittaa tunteita kylmään käteiseen:D

Meillä on tavoitteena vaatimattomat 70 vuotta yhdessä. Toi avioehto on asiaa siinä vaiheessa kun alkaa olemaan varallisuutta naimisiin mennessä. Mä kun oon mennyt naimisiin persaukisena (siis molemmat PA), niin musta perus 50/50 on ihan oikeudenmukainen. Vallankin, kun tulotasot on vaihdelleet kumpaankin suuntaan yhdessäolomme aikana ja saattaa vaihdella tulevaisuudessakin.
On se noinkin. Meillä taas tilanne on eri. Ja avioehdollahan voi käsittääkseni suojata mm perintöä, että se menee vain lapsille eikä puolisolle ollenkaan tms.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Toisen talousmallin kritisointi on siis turhaa.
Kritisointi ei kitinässä ole koskaan turhaa.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti:
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Juuri näin mä tein. Olin ainoa, joka kustansi yhtään mitään. Ei tarttenut kahta kertaa miettiä.

Mun kaveripiirissäni ei ole ainuttakaan perhettä, jossa mies ei pistäisi suunnilleen kaikkia tulojaan perheeseensä sinä aikana, kun rouva on kotona hoitovapaalla.

Jos tuo ajatus tuntuu mahdottomalta, kannattaa lykätä perheenperustamista pitkälle hamaan tulevaisuuteen..

Ja nyt kyse on keskiluokkaan kuuluvista normijanttereista.
Viimeksi muokannut masa, 13.10.2010 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:^ Kekaroiden takia?
Niin miksi? Että isän ei tarvitse kekaran synnyttyä tunnustaa isyyttä ja äidin ei tarvi vakuuttaa että ei ole pannut ketään muuta? Kertaluontoinen asia, ei vaikuta pidemmällä aikavälillä.

Entä jso ei ole kekaroita? En keksi yhtäkään syytä miksi avio ois paremipi kun avo, kaikki asiat pystyy hoitamaan paperisodalla avossakin. Toki jos on laiska ja haluaa vain yhden paperin niin sitte....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.