Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Sinne meni. Nimittäin lukukauden viimeinen tentti palautukseen. Instant-vastausten perusteella jokseenkin kaikki laskutehtävät meni oikein, esseestä ja muista lässytyksistä tippuu jonkin verran pojoja. Uskoisin, että tulos riittää tavoitteeseen eli neloseen.

Koko kurssi meni sitten kaikesta alkuhehkutuksesta huolimatta melko kivuttomasti läpi. Tai ehkä toleranssi on syksyn myötä kasvanut, kyllähän tuohon ihan kiitettävät tuntimäärät tuli laitettua, vaikken ihan kaikkea pilkulleen suorittanutkaan. Muutaman viime yön olen nähnyt tuta-aiheisia painajaisia, joissa vilisee laskuja joita sitten pyrin ratkomaan nukkuessani(kin). Vittumainen ilmiö, pieni huili tekee nyt kyllä terää. Ensi viikolla toki vielä valmistautumista tammikuun alun rästitenttiin, mutta se on huomattavasti leppoisampaa puuhaa ja keskittyy matemaattisen puurtamisen sijaan kvalitatiivisempiin hömppäjuttuihin.

Jottei kravattia tarvitsisi suotta löysätä, niin alan säätämään joulupukkijuttujen kanssa. Näissäkin on kiitettävästi tekemistä. Pari tuntia paperi&kartta-tyyppisiä työnjärjestelyjuttuja, huomenna maastoudun tutustumaan kohteisiin ja aattona sitten sama reitti huomattavan oppimiskertoimen nopeuttamana läpi hassummin pukeutuneena.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Hyvin rellestetyn viikonlopun ansiosta motivaatio tenttiin valmistautumiseen löytyi helposti. Eli eikun poppia koneeseen ja lukemaan.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Duunasin kevään lukujärjestyksen. Tai duunasin ja duunasin, ne ylim. kurssit, jotka olisin halunnut ottaa, eivät sovi pakollisten kanssa yhteen kirveelläkään. Valitsin sitten kaikki mahdolliset lukujärjestykseen mahtuvat ja sinne mahtumattomatkin kurssit, koska ei ole hajuakaan, mille noista lopulta tulen valituksi (monelle kurssille enemmän hakijoita kuin paikkoja). Torppailen sitten valintojen jälkeen paskimmat pois jaloista kuleksimasta. Ei maailman reiluin temppu järjestävää organisaatiota kohtaan, mutta koska olen jo aiemmin maininnut heille ääripaskoista järjestelyistään erityisesti kielten opetuksen mahduttamisesta lukkariin ja koska asialle ei ole tehty mitään, haistatan nyt sitten takaisin. Oma etuni voittaa päin vittua hoidetun yleisen edun.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kylmää vettä luodin kylkiäisinä niskaan ja lopun alkua: Laskentatoimesta tuli arvosanaksi nelonen. Se on tosin kelpo suoritus tenttiin valmistautumiseen käytettävissä ollut aika huomioiden, mutta ilmoittauduin toki välittömästi uusintoihin.

Arvon samaan hengenvetoon, kävisinkö Kvantitatiivisen analyysin taloustieteissä - pläjäyksen kirjekurssina. Matematiikkaa siis, käydään normaalisti lukukauden mittaisessa pötkössä, mä opiskelisin aiheet siis itse ja tentti olisi tammikuun vika päivä. Ei sisällä mitään ihmeellistä (derivointi, integrointi, tod.näk.laskelmat etc.) mutta takaisi melko tiiviin tammikuun. Enköhän mä sen ota koppina vastaan.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Johtamiset tavattua lähes toistamiseen läpi, tällä kertaa ajatuksen kanssa ja samalla tenttivastauksia rustaillen. Meillä siis tenttikysymykset tiedossa etukäteen, sort of: 45 kyssäristä valikoituu 6 pahinta itse koitokseen.

Luin äsken kakalla istuessani ääneen tänään lainaamaani saksankirjaa. Hemmetin hilpeätä puuhaa, suurin vaikeus tulee olemaan - 10 vuoden aikana ruostuneiden erityisesti suullisten taitojen lisäksi - pidättäytyminen lausunnasta paria oktaavia normaalia matalammin karjuen. Ach ja, es ist wunderrrrrrbarrrrrrr...
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Viimeinkin blogin itse aiheessa. Yö meni ryypätessä ja huoratessa. Vuorokauden päästä olen jo onnellisesti(?) ohittanut tulevan tentin. Pohjat on (no sic) siinä määrin hyvät, että sallin itselleni pienen lipsahduksen ohjekirjan mukaisesta sotilaallisesta kurista ja järjestyksestä. Kyllä tämä silti meni vähän pitkäksi. Plääni: herää joskus yöllä, lue matskut kerran läpi, herää uudestaan pari tuntia ennen tenttiä ja lue vielä kerran läpi. Totea, että kyllä se vitonen irtosi ilman hikoiluakin, kuole, ja pakkaa matkalaukkusi. Totea lentoemolle cin-cin ja kuole uudestaan. Rentoudu. Valmistaudu uuteen kuolemaan. Mutta muista pitää hauskaa siinä välissä, tylsämielinen vanha kusipää. Hyvää yötä.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ohi on.

En yllättäen ollut ihan pirteimmillä tenttitilaisuudessa, mutta kyllä se olosuhteisiin nähden meni ihan hyvin. Tarvitsen 54/75 pojoa viitoiseen, uskoisin pisteitä napsuvan sen verran.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Olen juuttunut neloskierteeseen. Tappokurssista napsahti neloinen, joten eikun uusintoihin vaan senkin kanssa kun en ehtinyt valmistautumaan tenttiin tarpeeksi hyvin. Odottelen vielä parin kurssin noteerauksia, toivottavasti edes ne nyt menisi kerralla läpi.
SikaMika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Matikasta melko kirkkaasti viitonen, hyvä hyvä.
Vittusaatananperkele

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Vittusaatananperkele »

^Samoin johtamisesta. Syssyn keskiarvoksi ennen mahdollisia uusintoja tuli siis 4,6. Ei minulla muuta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vittusaatananperkele kirjoitti:^Samoin johtamisesta. Syssyn keskiarvoksi ennen mahdollisia uusintoja tuli siis 4,6. Ei minulla muuta.
Mullapas on. Olet hikari, jonka pilluunsaanti tyrehtyy vääjäämättä. Lääkkeeksi suosittelen keskiarvon tietoista tiputtamista lähelle kolmosta, jotta vittu, viina ja vapaa-aika ovat sopivassa balanssissa. Opiskella ehtii sitten haudassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vittusaatananperkele

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Vittusaatananperkele »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Olet hikari, jonka pilluunsaanti tyrehtyy vääjäämättä. Lääkkeeksi suosittelen keskiarvon tietoista tiputtamista lähelle kolmosta, jotta vittu, viina ja vapaa-aika ovat sopivassa balanssissa. Opiskella ehtii sitten haudassa.
Totta tuokin, tosin tämän kevään voi ottaa iisimmin juuri sen takia, että syksy tuli hikaroitua. Kolmoseen en kykene keskiarvoani tiputtamaan ilman lobotomialeikkausta tahi opiskelun totaalista lopettamista, eikä kumpainenkaan em. toimenpide mahdu käsillä olevien hommien kärkikymmenikköön.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Ihan luennolle en kyennyt heräämään, kun alkoi niin aikaisin (klo. 12.15), mutta kävin myöhemmin vilkaisemassa, kun paikalliset pankkimatkaoppaat tyrkyttivät palveluksiaan klubin tiloissa. Eli jokakeväinen kesätöiden huutokauppa siis kyseessä, pankit kävivät esittäytymässä. Olisin voinut vielä jäädä verkostoitumaan mestoille, mutta olotila on kaikkea muuta kuin sosiaalinen; silmät harittaa ja räkää valuu kaikista rei'istä yhtä aikaa. Toivottavasti jälkimmäinenkin on vain jokin alkoholimyrkytyksen oire.

Kansiksen kotitehtävät tekoon ja jos jää aikaa, niin pitäisi lukea siihen fucking maanantaiseen yritysjuridiikan tenttiin.
RP

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään on taas niitä päiviä kun toivoisin että olisin valinnut sittenkin biologian, pääsis edes helpommalla.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^ :?:
RP

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja RP »

Omista opiskeluistani jauhan, eiks tääl muutki???
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Jaa, mä en tiennyt, että sä opiskelet, sorry. Mitäs sä sitten opiskelet?
RP

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja RP »

Oon aina opiskellut, työnteon lomassa, en mä vaan kerro teille kaikkea ;) Pitää olla hiukan salaperäinen nainen, femma fatale :D

No jääköön aine salaisuudeksi, historian suhinaksi ;) Tavoite on tietenkin saada oma kirja miehen kirjan viereen, ihan vaan sen kiusaksi... ollaan aika kilpailuhenkisiä keskenämme, mistä johtuen se varmaan vielä tulee vääntämään toisenkin, toiselta alalta :D Vitsinä heittänyt kauppatieteet.

Jää nähtäväksi, oon jotenkin jämähtänyt tähän kotiäiteilyyn, on se huippusuorittaja kadonnut kakkavaippojen mukana roskiin.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

RP kirjoitti:Oon aina opiskellut, työnteon lomassa
Niin mäkin.

Oliko sulla siis jo joku pohjakoulutus alla eli havittelet äijäsi lailla tohtorin kirjaa vai mikä on homman nimi, jos saa hieman udella?
RP

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja RP »

Bruce Willisika kirjoitti: äijäsi lailla tohtorin kirjaa vai mikä on homman nimi, jos saa hieman udella?
Tottakai. En ole koskaan vähempään ajatellut tyytyä. Kilpailuviettini on myös hmmm kohtuullisen vahva.

Mun suorittaja on vaan ollut jo pidempään lomalla, olin juuri ennen raskaustestin plussaa pääsemässä kunnon nousuun vähän siellä sun täällä. Tuli äkillinen yllättävä stoppi.

Ehkä löydän sen vielä tuolta jostain kunhan muilta kiireiltäni ehdin.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Helvetinmoinen kiire.

Hommaa pukkaa, mutta uskoisin aikataulutuksen pelittävän. Sain järjestettyä perjantaista tenttiä varten kertauslaskusession niissä hommissa itseäni pätevämmän tyypin kanssa, jolloin panos/tuotos-suhde paranee merkittävästi. Olen myös - taas - ilokseni huomannut, että mitä tiukemmaksi aikataulut menee, sitä tehokkaammin saan hommat hoidettua. Kääntöpuolena vaan on se, että kiireettömänä en saa läheskään niin paljon aikaiseksi -> hommat menee kiireisiksi. Suurinpana ongelmana on lukeminen: ilman lähestyvää deadlinea tavaaminen on tavattoman hidasta tervanjuontia, ellei aihe sitten ole erityisen mielenkiintoinen - ja silloinkin. Sitten kun lukuhommat tökkii, pyörii mielessä väistämättä kasvavat vaihtoehtoiskustannukset, eli kuinka paljon paremmin tämänkin toivottamalta tuntuvan lukuajan voisi käyttää tekemällä jotain muuta asiaan kuuluvaa. Tosin, jos kaikki menee suunnitelmieni mukaan, syssystä eteenpäin hommat muuttuvat piirun verran matemaattisemmiksi.

Tänäänkin olisi ohjelmassa vielä lukemista/laskemista/kirjoittamista ja kuuntelemista. Olen pakotettu heräämään aamuisin normaalia unirytmiäni aikaisemmin ja painamaan hommia seuraavan vuorokauden puolelle ilman välikuolemia, ja koska vatsani ei kestä tolkutonta kahvin- eikä linjani energiajuomien kittaamista, päätin maksimoida hyvinvointitappioni tupakoimalla. Tosin vain tämän viikon, ensi viikolla homma normalisoituu onneksi taas helvetin kiireisestä kiireiseksi.

Aloitetaan laskuharjoituksilla.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Juridiikasta neloinen, olen tyytyväinen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niin mullehan tuli joulukuussa yks kakkonen, enkä v*ttu todellakaan aio uusia. Oon melkonen hulivili! Niin ja nytkin tää yks tutkimuskurssi menee samalla asenteella, eli kunhan läpi. Maailmaa ei pelasteta jaarittelemalla.
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Oi aikoja, oi tapoja! Mihin tämä nykymaailma ja -nuoriso on oikein menossa?
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Kevään siirtoikkuna on näemmä mennyt mun osalta umpeen, eli en pysty käytännössä ottamaan lisää kursseja loppukevääksi. Joko kurssit osuvat muiden kanssa päällekkäin tai sitten Taikkulan-reissu ekan viikon poissaoloina torppaa osallistumisen. Yksi mahdollisuus olisi suorittaa kesällä ylimääräiset kielet pois jaloista + yksi matikan kurssi, helpottaisi tulevaa lukukautta aika mojovasti. Mutta oikeesti, ketä kiinnostaisi tehdä kesällä jotain tuollaista?
Vastaa Viestiin