Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miksi olisi moitittavampaa hakata joku ihonvärin takia, kuin esim. hörökorvien takia?
No jos sä ihan tosissaan rinnastat noiden asenteiden de facto vakavuuden suomalaisessa yhteiskunnassa (ja laajemminkin sekä ajallisesti että paikallisesti), jompi kumpi meistä on aika pihalla siitä, minkälainen suomalainen asenneilmasto on.
Mitä väliä sillä on? Käsittääkseni meillä pitäisi olla mielipiteenvapaus ja tämä mielipide saa olla myös tyhmä. Mielipiteistä ei kuitenkaan saa ruveta rankaisemaan, sillä se on tie totalitarismiin ja yhteiskunnan vapauden menettämiseen, joten tässä ei saa tehdä poikkeusta, vaikka tavoite jonkun mielestä olisikin hyvä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Aivan vilpittömästi; en kykene näkemään, että mustaihoisen hakkaaminen olisi jotenkin enemmän väärin, kuin valkoihoisen hakkaaminen. Ne ovat molemmat väärin.
Mustaihoisen hakkaamisella on suurempi uutisarvo.
Minä jotenkin ymmärrän miksi jotkut ajattelevat näin, mutta en ole itse samaa mieltä.

Jos musta ihminen hakataan pelkästään sen takia että hän on musta, se on enemmän väärin kuin että valkoinen hakataan sen takia että hän esim ärsyttää jotain teoillaan ja sanoillaan.

Sellaistahan ei koskaan tapahdu että valkoinen hakataan sen takia että hän on valkoinen.

Itsehän olen sitä mieltä että rankaisu pitäisi olla riippuvainen siitä että a) piestäänkö ja b) kuinka pahasti piestään. Ei pieksämisen motivaation pitäisi vaikuttaa rangaistukseen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave & Vagabondo: En mä nyt ole tässä juurikaan ottanut kantaa itse asiaan ollenkaan, vaan koettanut tässä selittää, minkälainen logiikka nähdäkseni Braxin ulostulojen takana on, koska Dave oli sen käsittääkseni ymmärtänyt alunperin väärin. Ilmeisesti tässä asiassa teidän oikeustajunne vain on radikaalisti erilainen kuin Braxin - ja erilainen kuin aika monien maiden lainsäätäjien, ks. esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_crime#Hate_crime_laws.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Dave & Vagabondo: En mä nyt ole tässä juurikaan ottanut kantaa itse asiaan ollenkaan, vaan koettanut tässä selittää, minkälainen logiikka nähdäkseni Braxin ulostulojen takana on, koska Dave oli sen käsittääkseni ymmärtänyt alunperin väärin. Ilmeisesti tässä asiassa teidän oikeustajunne vain on radikaalisti erilainen kuin Braxin - ja erilainen kuin aika monien maiden lainsäätäjien, ks. esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_crime#Hate_crime_laws.
Totta ja se onkin pelottavaa. Mä olenkin nykyään kaikkia yksilön- ja ajattelunvapauden heikennyksiä vastaan. On tavoitteet ja perusteet sitten kuinka jaloja tahansa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:Dave & Vagabondo: En mä nyt ole tässä juurikaan ottanut kantaa itse asiaan ollenkaan, vaan koettanut tässä selittää, minkälainen logiikka nähdäkseni Braxin ulostulojen takana on, koska Dave oli sen käsittääkseni ymmärtänyt alunperin väärin. Ilmeisesti tässä asiassa teidän oikeustajunne vain on radikaalisti erilainen kuin Braxin - ja erilainen kuin aika monien maiden lainsäätäjien, ks. esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_crime#Hate_crime_laws.
No mähän myönsin, että ymmärsin Braxin ehkä väärin sikäli, että hän ei uskonut rangaistuksien koventamisen vähentävän rikoksia, vaan halusi säätää eri rikoksista annettavien rangaistuksien keskinäistä suhdetta mielestään oikeaan suuntaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:En tajua, miksi tilanne, jossa skinijengi hakkaa minut, tekijät saavat kevyemmän rangaistuksen, kuin jos sama jengi hakkaa mustaihoisen. Mikä oikeus siinä on?
Ajattelen, että viharikokseen sisältyy jonkinlainen suunniteltavuus tai etukäteis"harkinta". Se ei siis voi olla hetken mielijohteesta sattunut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Aivan vilpittömästi; en kykene näkemään, että mustaihoisen hakkaaminen olisi jotenkin enemmän väärin, kuin valkoihoisen hakkaaminen. Ne ovat molemmat väärin.
Viharikos ei kait automaattisesti ole viharikos mainitsemiesi lähtökohtien vuoksi, vaan se pitää osoittaa viharikokseksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:En tajua, miksi tilanne, jossa skinijengi hakkaa minut, tekijät saavat kevyemmän rangaistuksen, kuin jos sama jengi hakkaa mustaihoisen. Mikä oikeus siinä on?
Ajattelen, että viharikokseen sisältyy jonkinlainen suunniteltavuus tai etukäteis"harkinta". Se ei siis voi olla hetken mielijohteesta sattunut.
Kyllähän porukka lähtee kadulla ajatuksella "nyt hakataan joku".

Ja jos halutaan tarkastella sitä, onko teko suunnitelmallinen vai ei, niin siihenhän ei elimellisesti liity varsinainen viha-aspekti olleenkaan. Viharikos saattaa olla suunnittelematon ja ei-viharikos suunniteltu.

Teon suunnitelmallisuushan on koventamisperuste jo sinänsä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21429
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Haaparanta vastasi kommenttiini blogissaan ja jatkoin vääntämistä.
Oli ihan pakko osallistua itsekin.
http://blog.hse-econ.fi/?p=3201#comment-1425
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^Hyvä!
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti: Sellaistahan ei koskaan tapahdu että valkoinen hakataan sen takia että hän on valkoinen.
No kyllähän tuota tapahtuu.
masa

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti: Sellaistahan ei koskaan tapahdu että valkoinen hakataan sen takia että hän on valkoinen.
No kyllähän tuota tapahtuu.
No ihan varmasti tapahtuu. Puhumattakaan valkoisiin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
elco

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Tosin nythän tämä ongelma on paisunut entistä mielikuvituksellisempiin mittoihin kun RKP:läistenkin väläykset luetaan esimerkeiksi vihreiden huiteluista. Tuntuu vähän siltä, että jos mielipide on selvä, mikä tahansa käy sille perusteeksi.

Biaudet on niin sekaisin, että hän luontavammin kuuluisi vihreisiin. Toki voin tehdä käyttötapauksia Braxista, Soininvaarasta, Hassista jne.

RKP ja vihreät ovat keskeisiä voimia tässä uudessa tärähtäneistössä. Siihen kuuluu elementtejä käytännössä kaikista puolueista - paitsi persuista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti: Sellaistahan ei koskaan tapahdu että valkoinen hakataan sen takia että hän on valkoinen.
No kyllähän tuota tapahtuu.
No ihan varmasti tapahtuu. Puhumattakaan valkoisiin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
Ironinen äänensävyni hukkui bittiavaruuteen. Kyllähän ME se tiedetään että noin tapahtuu, mutta Brax ei tunnu tietävän. Eikä moni muukaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
No kyllähän tuota tapahtuu.
No ihan varmasti tapahtuu. Puhumattakaan valkoisiin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
Ironinen äänensävyni hukkui bittiavaruuteen.

:sir:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21429
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:No mähän myönsin, että ymmärsin Braxin ehkä väärin sikäli, että hän ei uskonut rangaistuksien koventamisen vähentävän rikoksia, vaan halusi säätää eri rikoksista annettavien rangaistuksien keskinäistä suhdetta mielestään oikeaan suuntaan.
Mikä muuten on nyt se ongelma, johon Brax haluaa puuttua? Oletetaan, että kyse on todiaan vain halusta viestittää viharikosten suhteellisesta tuomittavuudesta?

Jos suomessa voi jo nyt saada linnaa 2 vuotta pelkällä puhumisella ja viha-aspekti on muissa rikoksissa raskauttava tekijä, niin mitä Brax enää haluaa tuohon päälle? 5 vuotta linnaa puhumisesta? 2 vuotta kakkua kaikkien tuomioiden päälle? Oikeuden ajaa niiden skinien yli valoissa?
So Hard

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Somaleja, jotka ovat Suomeen asti itsensä järjestäneet, ei voi karkottaa.
Kyllä heidät voisi nakata aina takaisin lähtömaahan, koska kukaan heistä ei lennä tänne suoralla lennolla Somaliasta. Sinulla menee sein ja sollen muutenkin koko ajan sekaisin. Kysynys on, kuten Dave totesti, valinnoista. Samojen sopimusten sitoma Tanska toimii toisella tavalla.
NuoriD

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Halla-aho kerännyt runsaassa viikossa yli 20 000 vaalirahaa

Aika huimaa (pun not intended) on mestarin suosio.

Vaikea sanoa, mitä tekisin, jos asuisin Helsingissä (äänestääkkö HA:a vai ei). Luultavasti en äänestäisi, koska vasemmistopuoluetta en äänestä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaikka en Halla-Ukkoa äänestäkään niin hyvää asiaa tuen ainakin kahdella eurolla, sillä tärkeintä on osallistuminen!
Pyyhin Netikettiin..
elco

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti:Halla-aho kerännyt runsaassa viikossa yli 20 000 vaalirahaa

Aika huimaa (pun not intended) on mestarin suosio.
Hienoa tässä on avoimuus ja riippumattomuus tiedotusvälineistä. Ei tarvitse viitata aamulehteen kun voi suoraan viitata lähteeseen:
http://www.halla-aho.com/vaalit2011/tuekampanjaa.html
RP

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja RP »

Kuinka moni kitinäläinen on lahjoittanut tuonne viimoset roposensa.
elco

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ninni?
RP

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Dave on varmaan sitten iskenyt sen kaks tonttuu sinne.
SikaMika

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Jussi lupasi osallistua ko. rahaa vastaan aidanrakennustalkoisiin.
RP

Re: Perussuomalaiset & Muutos 2011. Ketä äänestäisit?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Päivän paras.