Mikä viini?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

mustaenkeli kirjoitti:Onko tämä se ketju jossa kerrotaan lasillisenkin kuoharia aiheuttavan välittömän panetuksen...?
Ei, se on erotiikassa nimellä "Saako jöpöttää".
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisellä siemauskin kuoharia aiheuttaa hillittömiä mahavaivoja ja ripulipaskan. Ei kovin mukava ominaisuus sosiaalisia tapahtumia ajatellen, mutten taida olla muutenkaan ohjelmoitu sellaisia varten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rupesin just ajattelemaan mustaenkeliä ja blantlia treffeille kuoharia juomaan.

Sitten vähän nauratti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Manaaja kirjoitti:Rupesin just ajattelemaan mustaenkeliä ja blantlia treffeille kuoharia juomaan.

Sitten vähän nauratti.
Eikun pitää kuohari-pullosta ennen avaamista ravistella pois liiallinen hiilihappo! ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Zeb: Imo chardonnay on parikymppisten "tyttöjeniltaviini ihQuuuuh" eli usein mehumaista litkua ja siten helppojuontista ;) Tykkäsin ennen. Punkut on vastahakoisen harjottelun jälkeen alkaneet jotenkin uppoamaan, ruuan kanssa. Itse en ole nirso ruuan suhteen, vaan tarkkamakuinen ;) Alkoholin mausta en ole koskaan oikein välittänyt, mutta voihan sitä totutella juomaan vaikka aamupissiään, jos sikseen päättää. Noin niinq vaikuttaakseen sivistyneeltä.

Bluntly: vastaus ongelmaasi on samppanjavispilä, jos noin niinku julkisesti haluat paljastaa saavasi skumpasta ilmavaivoja ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Villalta Valpolicella Ripasso 2008 on hinnakkain viimeksi ostamastani neljästä itselleni uudesta halpisviinistä, ja samalla myös selvästi huonoiten suuhuni istuva.

En oikein ymmärrä mistä tämä viini on saanut nimityksen "täyteläinen". Omaan suuhuni tämä oli hyvin ohut, ja liharuoan kanssa nautittuna sen maku oli lähinnä yksiulotteisen terävä ja alkoholimainen. Tämä oli viini jota alkon työntekijä minulle suositteli, mutta itse suosittelisin tätä todella varauksellisesti kellekään.

Ei mielestäni missään nimessä hintansa arvoista. Alkon sivuihin verrattuna maistoin tässä myös vahvasti tammea, mutta en kyllä oikein minkäänlaista kypsyyttä. Maistakaahan joku muu ja antakaa arvionne? Laitetaan muutenkin tää ketju kunnolla eloon, jookoskookos?
Mun piti tossa viikonloppuna maistaa tota, kun epäilin pulloa pilaantuneeksi, mutta...

Viini vaatii ehdottomasti aikaa hapettua. Heti avauksen jälkeen manaajan arvio osuu hyvin kohdalla. Aikansa hengitettyään viinin täyteläisyys tulee esiin suuhun kaadettaessa, mutta lupaava alku ei oikein koskaan toteuta lupauksiaan, vaan maku jää yksitotiseksi ja jälkimakua ei ole juuri ollenkaan.

En kyllä osta toista pulloa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kottarainen kirjoitti: Luonnollista varmaan sitten että viinitkin tökkii, nehän on siis pilaantunutta rypälemehua. Tai ainakin siltä minusta punkut maistuu.
Tuossa tapauksessa kannattaa kokeilla esim.Ranskalaisia gewürztraminer rypäleestä, jotka maistuu kukkaniityltä, tai Itävaltalaisia grüner veltliner rypäleestä, joissa on paljon sitruksen makua, tehtyjä valkoviinejä. Myös savignon blanc rypäleestä löytyy hyviä vaihtoehtoja. Esimerkiksi Uusi-seelantilainen Mud House.

Tällä hetkellä kaapista löytyy yksi grüner veltliner ja odotukset on sen suhteen korkealla. Gewürztraminereista muistaakseni ainakin Hugel on loistava.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tästä on moni viinejä vähemmän harrastanutkin tykännyt.
Dumis

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Tästä on moni viinejä vähemmän harrastanutkin tykännyt.
Otetaan pottu tuota kun handeliin ens kerran exyn.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kestää sitten liiallista jäähdyttämistäkin aika hyvin, että kannattaa varmaan alottaa liki jääkaappikylmänä testailu.

Vielä jos vähän helpommin nautittavammalla ja makeammalla haluaa lähteä liikenteeseen, niin tää kans pelaa. Onnistuu 3 litran juominen yhden illan aikana aika saumattomasti. Testattu viime jussina.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Erittäin onnistuneen pihvin kyytipoikana Terra Andina Altos Carmenère-Carignan, joka oli aterian heikoin lenkki.

Erittäin helppo punaviiniksi, mutta jäi pahasti pihvin varjoon. Luulisin olevan mainio seurustelujuoma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

http://alko.fi/tuotteet/fi/005155

Hinta/laatu 10+. Mulla on taas jotain ymmärtämisvaikeuksia alkon täyteläisyysluokituksien kanssa. Nimittäin tämä on mun suuhun todella muhkea, pehmeä ja marjainen mehukatti tähän hintaan. Ei hyytynyt tulisen liharuoan alle edes mun chilinkäyttökädellä. Ja puinen? What? Luonteikas, yllättävän syvä jälkimaultaankin, mutta jollain pehmeällä tavalla silti tosi helppo niin seurusteluviininä kuin ruoankin kanssa. Pehmeä tuntuma myös fyysisesti kieltä vasten. Tästä tuli mun uusi lemppari. Tosi huikeaa nektaria mun suuhuni.

Varoituksen sanana kuitenkin, että tätä voi sanoa aika erilaiseksi ihan perinteisiin viineihin tottuneille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

http://alko.fi/tuotteet/fi/008964

Jos hometta ja omenamehua sekoitettaisiin mikserissä, jonka jälkeen heitettäisiin hapot sekaan niin maku olisi jotain tälläistä.

Inhoan kuohareita ja taas tuli yksi syy lisää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:http://alko.fi/tuotteet/fi/008964

Jos hometta ja omenamehua sekoitettaisiin mikserissä, jonka jälkeen heitettäisiin hapot sekaan niin maku olisi jotain tälläistä.
Komppaan.
Inhoan kuohareita ja taas tuli yksi syy lisää.
En komppaa. Koita halvinta mitä alkosta saa: Coralba Spumante. Sekin on parempaa kuin tuo.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

http://alko.fi/tuotteet/fi/008229
Toi tuntui hyvälle uutta vuotta juhlistaessa rakettien ja pakkasen paukkuessa ulkona juotuna. Mutta, mitä mä näistä tiedän.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:En komppaa. Koita halvinta mitä alkosta saa: Coralba Spumante. Sekin on parempaa kuin tuo.
Halvemmalla saa paljon parempaa omppujuomaa: http://alko.fi/tuotteet/fi/008695
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Boner

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Boner »


Ai helvetti. Tota samaa kuraa meillä tarjotaan aina kaikissa firman kaupan julkistamistilisuuksissa tai kickoffeissa. Melkosta sontaa on joo.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

^musta tuo Freixenet on joskus hyvän makuista ja joskus tosi pahaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pulkannaru kirjoitti:http://alko.fi/tuotteet/fi/008229
Toi tuntui hyvälle uutta vuotta juhlistaessa rakettien ja pakkasen paukkuessa ulkona juotuna. Mutta, mitä mä näistä tiedän.
No eiköhän tärkeintä ole juurikin se, miltä se omassa suussa maistuu just sillä hetkellä :)
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:musta tuo Freixenet on joskus hyvän makuista ja joskus tosi pahaa.
Joo mulla on sama. Suoraa verrannollinen edeltävien juomien määrään. :wink:
Dumis

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Mulla on sama shottien kanssa, ei oikein tahdo upota ilman olutta, mutta kun kymmenen tuoppia vetää pohjalle, niin sen jälkeen tekee mieli juoda melkein mitä tahansa shottia! On se jännä!
AngryBird

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dumis kirjoitti:...kun kymmenen tuoppia vetää pohjalle, niin sen jälkeen tekee mieli juoda melkein mitä tahansa shottia! On se jännä!
Kun kymmenen tuoppia vetää niin sen jälkeen tekee mieli päästä kaksi metriä mullan alle. (ja vaikka ei tekiskään mieli niin todnäk joutuu silti :D)
Dumis

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Onneksi me kaikki ei paineta 40 kiloa :wink:
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:^ Mulla on sama shottien kanssa, ei oikein tahdo upota ilman olutta, mutta kun kymmenen tuoppia vetää pohjalle, niin sen jälkeen tekee mieli juoda melkein mitä tahansa shottia! On se jännä!
Mun taas pitää juoda aika monta shottia jos haluan pystyä juomaan edes kolme olutta putkeen.
Dumis

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

No harvoin mäkään ainoastaan 10 olutta putkeen juon, varsinkaan ravintelissa... Sinne väliin kun tempoo pari dokauswiskiä ja wirtaset mukaan, niin sen sitkun kymppi on täynnä, niin onkin valmis pelaamaan shottipelejä :twisted:
Vastaa Viestiin