Eduskuntavaalit 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Ei tule olemaan tuota pelkoa koska mun vaalipiirissä on esmes Saarakkala. Ja tiedän kyllä monta kokkaria joka antaa äänensä hälle.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti:Ei tule olemaan tuota pelkoa koska mun vaalipiirissä on esmes Saarakkala.
Ja kukas helvetti se on? Joku kurikkalalaisen autosaarakkalan perijäpoju vai?
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti:
RP kirjoitti:Ei tule olemaan tuota pelkoa koska mun vaalipiirissä on esmes Saarakkala.
Ja kukas helvetti se on? Joku kurikkalalaisen autosaarakkalan perijäpoju vai?
http://www.saarakkala.fi/
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

^ No lähelle meni.

Uudenmaan persut on vaan niin, öh mitäänsanomatonta sakkia että ei iske.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Urpsu taisi kysellä sitä persujen vaaliohjelmaa, sivustojen mukaan julkaistaan 25.2.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti: Uudenmaan persut on vaan niin, öh mitäänsanomatonta sakkia että ei iske.
No noista tiedän Teemu Lahtisen, jolla on ihan mukava kannatusjoukko (veikataan menevän läpi), sekä Simon Elon. Ihan fiksun oloisia myös livenä, mitä olen muutamaan otteeseen tavannut. Ja takuu nuivia, jos ei muuta.

Ja ainahan siellä on Soini :D
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti: Ja ainahan siellä on Soini :D
Soini ei anna mun poikani harrastaa esiaviollisia suhteita, joten :leuhka:

Vahteran Pavea oisin äänestänyt, mut sekin on väärässä piirissä.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

^Lahtinen antais sun pitää sun asees, jopa taistelis sen puolesta, mieti sitä :D

Nojoo, mä en suosittele ehdokkaita kunhan leukojani loksuttelen.
Manaaja

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:Soini ei anna mun poikani harrastaa esiaviollisia suhteita, joten :leuhka:
Miten jonkun henkilökohtaiset mielipiteet jostain uskonasioista liittyy politiikkaan? Ei nää ole mitkään seurakuntavaalit.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
Boner kirjoitti:Soini ei anna mun poikani harrastaa esiaviollisia suhteita, joten :leuhka:
Miten jonkun henkilökohtaiset mielipiteet jostain uskonasioista liittyy politiikkaan? Ei nää ole mitkään seurakuntavaalit.
No silleen että useimmilla on tapana painaa nappia eduskunnassakin oman moraalinsa ja vakaumuksensa mukaan. Toki kaikki ei halua levittää omia uskomuksiaan, mutta ihan ymmärrettävää ettei joku halua täysin omista arvoistaan poikkeavaa äänestää.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti: Miten jonkun henkilökohtaiset mielipiteet jostain uskonasioista liittyy politiikkaan?
Eli voisit äänestää vaikka PetriFB:tä, kunhan se vaan mouhoaisi pitävänsä rajat kiinni?

Soini vaan ei vetoa minuun millään lailla, enkä siis siten ole sitä äänestämässä. Toisekseen ei Soinin katolilaisuus kyllä ole positiivinenkaan asia minun kirjoissani. Minusta kun uskovaiset uskonnosta riippumatta ovat kaikki hulluja.

Olen muutenkin kääntänyt kelkkani omassa vaaliagendassani. En enää pidä prioriteetti ykkösenä maahanmuuton parempaa kontrollointia, vaan yleistä turvallisuutta. Minua kun on alkanut viimeaikoina suunnattomasti vituttamaan suomen harrastama rikollisten hyysääminen.
Manaaja

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Miten jonkun henkilökohtaiset mielipiteet jostain uskonasioista liittyy politiikkaan?
Eli voisit äänestää vaikka PetriFB:tä, kunhan se vaan mouhoaisi pitävänsä rajat kiinni?
Kai sä nyt kuitenkin huomasit että toi nerokas soinikoneklunssi oli vähän tarkoitushakuisesti tehty itseään radikaaliksi nimittävän vegetaristi-eläintenoikeusaktivistihipin toimesta? Katsohan huviksesi sen klunssin kyhääjän sivuja.

En siis ole Soinin äänestämisen kannalla itse, mutta mua henkilökohtaisesti vain ärsyttää tommonen vihervasemmistolainen muiden demonisointi ja mustamaalaus kaivelemalla asioita jotka ei hirveästi liity poliitikkojen puolueiden agendoihin, mikä niillä on ollut tyylinä ajaa omaa politiikkaansa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:On hupaisaa, jonkin verran säälittävää ja ennen kaikkea surullista, miten helposti demokratiasta ollaan luopumassa, jos kritiikin ääni voittaa. Jos kansan suusta kuuluu, että Persut rulaa, niin totta kai he ovat hallituksessa. Kaikkia ärsyttävät kiintiöruotsalaisten hallituspaikat, joten tekopyhyys se taas jyllää.

Mutta toki vasemmistoviherpipertäjäradikaalit intellektuellit tietävät, miten asiat tulisi järjestää "oikein".
Joo. Tämä on jäätävän johdonmukaista sen kanssa, miten olet koko vaalikauden ajan paasannut siitä, mikä demokratian irvikuva on pitänyt demarit poissa hallituksesta, vaikka saivat enemmän ääniä kuin moni muu hallituspuolue. Hupaisaa, säälittävää ja surullista - pitäisi vaan tietää, että mikä.
RP kirjoitti:Urpsu taisi kysellä sitä persujen vaaliohjelmaa, sivustojen mukaan julkaistaan 25.2.
Kiitos, tutustun mielenkiinnolla, mutta odotukset ei kumma kyllä ole kaksiset. Luin tässä viikonloppuna matkan takia rästiin jääneitä Kuivalehtiä ja sielläkin taisi olla ihan kiinnostava henkilökuva Soinista: myönsi yllättävän suoraan, että ohjelmaa ei ole eikä tule, vaan homma perustuu sutkauksien keksimiselle ja sisällöttömän tyytymättömyyden muuntamiselle ääniksi. Tosin elvisteli sillä, että edellisiin vaaleihin verrattuna, jotka tosiaan perustuivat puhtaasti sutkauksille, nyt on edes hieman asiaosaamista, koska on nähnyt oikeita asioita EU-hommissa.

Josta päästäänkin siihen, että olen vain 90-prosenttisesti eri mieltä Soinin kanssa: jaan Manaajan ja Daven käsityksen siitä, että EU:ta vastustavan poliitikon on ihan mahdollista ja jopa perusteltua toimia MEPpinä. Ja miksei virkamiehenäkin: Suomessa, jossa virkamiehistö ei vaihdu poliittisen vetovastuun vaihtuessa, käytäntö on ihan normaali. Sen sijaan vastoin Manalan oikeaoppista lässyrelativismia, minä kyllä Masan tapaan lasken Soinin fundamentalistisen katolisuuden selväksi miinukseksi. Mutta minä en muutenkaan tunne vetoa sellaiseen lässysuvaitsevaisuuteen, jossa jokaisen uskonnollista vakaumusta tai muuta ideologiaa tulee kunnioittaa yhtä lailla. Minusta epä-älyllinen uskonnollisuus, oli protestanttista, buddhalaista, islamilaista, katolista tai mitä lie, on epäkunnioitettavaa ja itsestäänselvästi miinus esim. poliitikolle. Kuten olisi esim. typerä poliittinen ideologiakin. Aivan varmasti vaalikaudella tulee päätettäväksi asioita, joihin hörhön vakaumus vaikuttaa.

Ja viimein tuo Saarakkala. Katsoin CV:n. Mä skippaisin jo ihan sillä perusteella, että on liian nuori. Uskon 70-luvulla syntyneisiin, 80-luvulla syntyneillä ei ole sitä jotain. On muistettava Kekkonen ja Neuvostoliitto, jos ei muuta. Ja oli koulutusala mikä tahansa, niin arvostan opintojen ripeää loppuunsuorittamista merkkinä aikaansaavasta henkilöstä. Tämä janarihan on YTK, joka Suomessa tietysti on kiertoilmaus drop-outille. Lisäksi arvostaisin jotain eduskuntatyöhön taustaa antavaa ammattihistoriaa - tällä wanna-be-broilerillahan on vyönsä alla pelkkiä hanttihommia ja puoluetoimintaa. Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti:Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.

Minä odotin CV:tä lukiessani koko ajan, että pian se kertoo suorittaneensa ajokortin 2 vaiheessa liukkaan kelin harjoittelun eristetyllä ajoradalla!

Täysi nolla täältäkin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:Minä odotin CV:tä lukiessani koko ajan, että pian se kertoo suorittaneensa ajokortin 2 vaiheessa liukkaan kelin harjoittelun eristetyllä ajoradalla!

Täysi nolla täältäkin.
No kyllä se varmasti tuo pari ääntä, että on E-juniorijoukkueen maalivahtina saanut joskus kiekon kiinni, ja että kouluaikana paikallinen liike-elämä on muistanut 20 markan lahjakortilla. Vakuuttava kaveri kerta kaikkiaan. Persut on ottamassa Kokkarien aseman kykypuolueena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Saarakkalalla on ollut kiireinen kesä 2005, vain kolme kesätyöpaikkaa.

Tuo on jotenkin nolo tuo CV, myötähäpeää kerättävä. Pojan pitää saada vähän lisää ikää ja jotain kunnon meriittiä, jotta voi pudottaa kaiken maailman Hippo-hiihdot ja paikalliset peruskoulustipendit pois.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:On hupaisaa, jonkin verran säälittävää ja ennen kaikkea surullista, miten helposti demokratiasta ollaan luopumassa, jos kritiikin ääni voittaa. Jos kansan suusta kuuluu, että Persut rulaa, niin totta kai he ovat hallituksessa. Kaikkia ärsyttävät kiintiöruotsalaisten hallituspaikat, joten tekopyhyys se taas jyllää.

Mutta toki vasemmistoviherpipertäjäradikaalit intellektuellit tietävät, miten asiat tulisi järjestää "oikein".
Joo. Tämä on jäätävän johdonmukaista sen kanssa, miten olet koko vaalikauden ajan paasannut siitä, mikä demokratian irvikuva on pitänyt demarit poissa hallituksesta, vaikka saivat enemmän ääniä kuin moni muu hallituspuolue. Hupaisaa, säälittävää ja surullista - pitäisi vaan tietää, että mikä.
Olenko minä paasannut jotain politiikasta? En muista ollenkaan, mutta ehkä näin on käynyt.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Ja viimein tuo Saarakkala. Katsoin CV:n. Mä skippaisin jo ihan sillä perusteella, että on liian nuori. Uskon 70-luvulla syntyneisiin, 80-luvulla syntyneillä ei ole sitä jotain. On muistettava Kekkonen ja Neuvostoliitto, jos ei muuta. Ja oli koulutusala mikä tahansa, niin arvostan opintojen ripeää loppuunsuorittamista merkkinä aikaansaavasta henkilöstä. Tämä janarihan on YTK, joka Suomessa tietysti on kiertoilmaus drop-outille. Lisäksi arvostaisin jotain eduskuntatyöhön taustaa antavaa ammattihistoriaa - tällä wanna-be-broilerillahan on vyönsä alla pelkkiä hanttihommia ja puoluetoimintaa. Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.
Tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Suotavampaa olisi jos henkilöllä olisi suoritetut tutkinnot takana, mieluiten aineista joista on politiikassa hyötyä. Tai voi olettaa olevan.

Lisänä vielä paljon poliittista työskentelyä, lautakuntatoimintaa jne. Nämä kaikki kun olisivat (IMO) tarpeen isossa talossa. Lautakunta-tai valtuustotoiminta valmistaa vaativuudellaan isompiin hommiin. Niitä on ihan turha vähätellä.

Hanttihommat taas pitää mielen virkeänä, mikäs sen mukaVAMpaa kuin kesäkuumalla ajella nurmikkoa kunnan palkkalistoilla. Arvostan ihmisiä jotka kulkevat välillä omien tavoitteidensa ja osaamisalansa ulkopuolella. Avartaa kummasti näkökantoja. Ihminen joka ei koskaan likaa käsiään vaan on hmmm elitistinen omanarvon korostaja, ei oikein iske, ei.

Sotilasarvot on hieman niin ja näin, osa arvostaa osa ei.
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti: Täysi nolla täältäkin.
Mutta onneksi on aina olemassa vaihtoehtoja, kuten Kai Pöntisiä.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

^No mut Pöntiskähän on iso paha kokkari?
RP

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti:^No mut Pöntiskähän on iso paha kokkari?
No mutta, etkö sä äänestä kokkareita? Ja etkös tätä Pöntistä kovasti hehkuttanut aikoinaan? Joten, aina on Kai Pöntisiä joita äänestää.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Vaaliteemoja sivuten kysely iltalehdestä:
Pääsevätkö väkivaltarikolliset liian helposti avolaitoksiin?

Kyllä 97%
Ei 3%

Ääniä 15150
Aika selkeä tulos iltalehden lukijan mielipiteestä.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti: No mutta, etkö sä äänestä kokkareita? Ja etkös tätä Pöntistä kovasti hehkuttanut aikoinaan? Joten, aina on Kai Pöntisiä joita äänestää.
Ai sä tarjoat sitä mulle. Joo, taisin jossain eurovaalijutussa sitä mainostaa. Se oli sitä aikaa kun kun asekammoiset vouhottivat asekieltojen perään.

Ja joo, kyllä mä varmaan kokkaria äänestän nytkin, ja jos noista pitäis valita niin taatusti mielummin äänestäisn pöntsyä kuin tota saarakkalaa. Pöntsy sentään vakuuttaa vähän enemmän jo pelkällä olemuksellaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja aasi »

Boner kirjoitti:Vaaliteemoja sivuten kysely iltalehdestä:
Pääsevätkö väkivaltarikolliset liian helposti avolaitoksiin?

Kyllä 97%
Ei 3%

Ääniä 15150
Aika selkeä tulos iltalehden lukijan mielipiteestä.
Mä ainakin päästäisin jos ovat jotain kännissä / huumausaineissa tekonsa tehneitä, mutta samalla vois kyllä olla loppuiäksi käyttökielto ja valvonta.
Boner

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kokkaripropagandaa tarjolla:

http://www.kyseenalaista.fi/


Tsekkasin Kataisen molemman videot läpi. Veroja veroja lisää. Eikö muka mitään aiota leikata? :doh: