Jos kahvia niin miten?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kahvia ja jos niin miten!

Juon kahvia ja mustana ilman sokeria
6
26%
Juon kahvia ja kermalla ilman sokeria
0
Ei ääniä
Juon kahvia ja mustana sokerilla
0
Ei ääniä
Juon kahvia ja maidolla ja sokerilla
7
30%
Juon kahvia ja kermalla ja sokerilla
1
4%
Juon kahvia mutta edelliset vaihtoehdot ei käy
6
26%
En juo kahvia
2
9%
Äänestän tyhjää
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 23

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ostin eilen itävaltalaista "Präsident" kaffia, kyllä se on laadusta kii? 7,60€/250g Itiksen K-smarket..

Itiksen Stockan Deli kauppa oli myös petrannut paljon uusia kahvi roasteja englantilaisia siellä, vaikka belgit enempi kaffimammoja minusta..
Pyyhin Netikettiin..
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mun on tehnyt jo pitkään mieli sijoittaa johonkin kahvia tuottavaan myllykoneeseen ja näemmä kannattaisi. Nautiskelijoiden kannaotot ovat vakuuttavia, kannan veronpalautukseni kodinelektroniikkaliikkeeseen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
RP

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja RP »

En juo kahvia missään muodossa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Lilo kirjoitti:Yksi kriteeri olis ylitse muiden: tuoreena.

Espressoa, lattea, capuccinoa. Tumma paahto, mieluiten arabicaa, kotona jauhan itse pavuista. Just sain tuliaisina paketin kolumbialaisia papuja ja odottelen että pääsen maistelemaan. Yleensä ei ole Kolumbian kahvit koskaan pettäneet mun makuhermoja.

Olosuhteiden pakosta ja kofeiinin tarpeesta on pakko aamuisin töissä juoda pahaa suodatinkahvia, varmaan lienee jotain Juhlamoskaa tai sen sukulaista. Ei pitäis mun kriteereillä kahviksi luokitella ollenkaan, kitkerää sukkamehua, joka ei ilman maitoa menis alas mitenkään.

Niin tosiaan: tuoreena. Tätä en vaihtoehdoissa osannut sanoa ja sitten tosiaan niinkuin Vagabondkin laittoi espresso tarkoittaa myös it. kielellä kahvia. Onpas monipiippuinen juttu!

Olen iloinen, että on vastattu näin hyvin ja kantaaottavasti. Luen kaikki mielenkiinnolla. Itse pidän kahviasiaa tosiaan tärkeänä, se on niin sisäistynyt omaan käyttäytymiseen ja maailmaan!
Kukaan ei toistaiseksi ole ottanut kahvia mustana ja sokerilla. Mielenkiintoista! Jatketaan, saamme kenties elää! sa :D
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tilkalla maitoa. Kahvia juon jokseenkin kupillisen viikossa, teetä en sitäkään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Chiliä ja viinaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

mustana
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:Chiliä
Toimii. Kuivattua habaneroa jauheena kahvin joukkoon, tuo kivan puraisen tummaan kahviin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Chiliä
Toimii. Kuivattua habaneroa jauheena kahvin joukkoon, tuo kivan puraisen tummaan kahviin.
Mikäs tuo habanero on? Jotain vahvaa maustetta varmaan. Eikö kahvi tule kamalan kitkeräksi sillätavoin? Meinaan, että kahvin maku peittyy?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tästä ketjusta tuli mieleen että kahvinkeitin pitäisi taas puhdistaa. :idea:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
masa

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja masa »

Mustana vaan.

Laatuasioissa tosin olen ihan nyyppä. Duunissa menee automaattikuraa, kotona juhlamokkaa normaalilla kurakeittimellä.

En vaan jaksa kiinnostua paremmasta kahvista joatin syystä. Liikaa vaivaa tai jotain. Italialaiset vai mitä ne nyt oli kahvipelleilyt ei iske. Siis ne jossa lotrataa lämpimillä maidoillakermoilla tai juodaan sormustimen kokoisista nukketalokupeista. Homojen hommaa.
Viimeksi muokannut masa, 17.11.2010 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gaia

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Kahvi maidolla ja ehdottomasti ilman sokeria. Kotona keittelen ihan tavallista kahvia ihan tavallisella Moccamasterilla. Kahviloissa tilailen niitä spessumpia.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä oon muutenkin siirtymässä kotona kahvista kaakaoon - niitäkin on tuhansia eri makuisia, NAM!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Stadinarska kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Chiliä
Toimii. Kuivattua habaneroa jauheena kahvin joukkoon, tuo kivan puraisen tummaan kahviin.
Mikäs tuo habanero on? Jotain vahvaa maustetta varmaan. Eikö kahvi tule kamalan kitkeräksi sillätavoin? Meinaan, että kahvin maku peittyy?
Habanero on chili, eli vahva mauste. Chili-kahvi kannattaa tehdä tummapaahtoiseen kahviin jossa on itsessä jo vahva maku, jolloin se ei peitä mitään, vaan tuo kivan vivahteen joukkoon.

Vaalepaahtoiseen tiskiveteen sitä ei pidä lisäämän.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:Ketjusta tulee olo, että se on ihan normisettiä muille.
Oikea vaikutelma, hyvä kahvi on ihmisen perusoikeus mun mielestä. Ei ole mitään hifistelyä juoda laadukasta kahvia oikeilla suodatusmetodeilla, vaan ihan normaalia laadun vaalimista mitä ihmiset tekee jokaisessa kulutustuotteessaan.

En tajua miksi kahvi olisi jotenkin eri asia. Ikävä faktahan on että suomalaiset kuvittelee juovansa maailman parasta kahvia, vaikka juodaakin ehkä maailman paskinta. Puoli raakaa plöröä halvoista pavuista, joka keitetään huonoimalla suodatusmetodilla kaikista.

Hyi hyi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:En tajua miksi kahvi olisi jotenkin eri asia. Ikävä faktahan on että suomalaiset kuvittelee juovansa maailman parasta kahvia, vaikka juodaakin ehkä maailman paskinta. Puoli raakaa plöröä halvoista pavuista, joka keitetään huonoimalla suodatusmetodilla kaikista.
Mä kans aina oon ihmetellyt et miks normi kahvi maistuu mun mielestä niin pahalta, kunnes tajusin sen johtuvan siitä että se yksinkertaisesti vain on pahaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Hyi hyi.
Voi olla. Tämä peruskahvini on _mielestäni_ hyvää silloin, kun kahvipaketti on juuri avattu ja keitän sen moccamasterillani.

Muuten sen nautinnollisuus perustuu enemmänkin sen sisältämiin iineihin.
Juuri avattu = tuoretta. Sen takia kannattaa heti paketin avatesas ottaa osa käyttöreserviin ja laitaa loput ilmatiiviissä säiliössä pakkaseen. Normaalisti kahvi kannattaa säilyttää jääkaapissa ilmatiiviisti, ei käy rasvat härskistymään eikä poimi hajuja/makuja jääkaapista.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Juuri avattu = tuoretta. Sen takia kannattaa heti paketin avatesas ottaa osa käyttöreserviin ja laitaa loput ilmatiiviissä säiliössä pakkaseen. Normaalisti kahvi kannattaa säilyttää jääkaapissa ilmatiiviisti, ei käy rasvat härskistymään eikä poimi hajuja/makuja jääkaapista.
Hapettumiseen olen olettanut sen perustuvankin. Olen sitten yrittänyt ottaa vaan osan käyttöön ja sulkea alumiinipakettia ilmatiiviiksi.
Kahvimylly on hyvä hankinta, sillä papuina kahvi säilyy paljon paremmin. Halvatkin myllyt jauhavat suodatinkarkeutta, joten ei ole edes iso panostus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:En vaan jaksa kiinnostua paremmasta kahvista joatin syystä.
Miksi pitäisi? MIelestäni parasta kahvia on kotimainen pressa tai juhlamokka - maistuvat samalle ainakin mun suussa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Miksi pitäisi? MIelestäni parasta kahvia on kotimainen pressa tai juhlamokka - maistuvat samalle ainakin mun suussa.

Varmaan samasta syystä, kuin lihapiirakan vaihtamisessa sisäfileeseen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
masa kirjoitti:En vaan jaksa kiinnostua paremmasta kahvista joatin syystä.
Miksi pitäisi? MIelestäni parasta kahvia on kotimainen pressa tai juhlamokka - maistuvat samalle ainakin mun suussa.
Tiedän että makuasiat jne, mutta pakko kysyä silti:

Maistuuko musta leima juusto samalle kuin perus-emmental?
Maistuuko Single Malt - viskit samalle kuin halvat blendit?
Maistuuko HK;n sininen samalle kuin täyslihamakkara?

Jos vastaat kaikkiin "kyllä" niin sitten ymmärrän postauksesi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dumis

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Tupakkimies voi lisätä tuohon vielä tuore tupakka vs. kaupan valmispaska.

edit: taino tiedä kuinka "tuoretta" se oli mitä serkku toi Damista, mutta aivan käsittämättömän hyvää... ja joo, ei ollut mitään "lisäaineita" mukana.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hei dudes!

Jengillä on erilaiset maku- ja hajuaistit, kauheeta lynkkausta!

Jotkut pitää verkkareita todeten ne parhaimmaksi, toisten mielestä VAIN JA AINOASTAAN Armanin plyysivehkeet käy. Jumansgega.
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Elppis kirjoitti:Hei dudes!

Jengillä on erilaiset maku- ja hajuaistit, kauheeta lynkkausta!
No hei!!! Jos et oo samaa mieltä kuin MINÄ ni oot väärässä!!!1
Dumis

Re: Jos kahvia niin miten?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Niin ja kaikki ei edes maista mahdollisia vaihtoehtoja vaan tykkäävät koska eivät ole maistaneet parempaa.

Eikä nyt tarvi tulla selittämään "mutku mäpäs oon".. niin on teitäkin, ihan samoin kuin niitä jotka eivät ole maistaneet "parempaa".
Vastaa Viestiin