Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Aiotko hankkia iPADin eli taulutietokoneen?

Kyllä
3
20%
Ehkä
4
27%
En
8
53%
Siis mikä ihme härveli se on???
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Aiotteko hankkia iPADin eli taulutietokoneen, joka nyt tullut kauppoihin. Tätähän voidaan siis pitää mukanaan ikäänkuin asiakirjatauluna ja käyttää nettiselailuun, esim. lehtienlukuun.

Nyt langattomassa verkossa 499 euroa ja langattomassa ja 3G-verkossa mokkulaverkossa 599 euroa, jolloin toki se "mokkula"yhteys ostettava erikseen.

Itse aion kyllä hankkia, mutta olen ovela! Vasta kun hinnat tulee alas. Noin periaatteessa en halunnut olla jonossa klo 7 aamulla...Se olisi liian älyvapaata...

sa
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

LISÄYS: Oletteko mahdollisesti ostaneet sen jo ulkomailta??

Varmaan joku hankkinna.

Voipi olla tää hiukan liian uusi asia kitinäkansalle, mutta en tiiä...
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja huima »

Et tiedäkään. Täällä on jo pari iPadia käyttäjillä ja useammilla toiveissa joulupukilta.
NuoriD

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stadinarska kirjoitti: Voipi olla tää hiukan liian uusi asia kitinäkansalle, mutta en tiiä...
:D

Joo, ihan uusi. Mitä nyt lähes vuosi sitten jo asiasta puhuttiin.

http://kitina.net/viewtopic.php?t=8731& ... sc&start=0
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Nyt mä tiedän kuka tää kaveri on. Täähän on Arvi Lind eläkepäivillään.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kysymys on huonosti muotoiltu, sillä iPAD ei ole taulutietokoneen synonyymi, vaikka tämänhetken hypetetyin tabletti onkin. Vaikka iPAD ihan toimiva laite onkin, niin en aio sitä hankkia, johtuen Applen tavasta sitoa käyttäjä itseensä ja omiin ohjelmistoihin. Lisäksi se on turhan kallis käyttötarkoitukseen. Kattelen tässä parivuotta rauhassa ja odottelen laitetarjonnan kehittymistä. Oletan miniläppärien ja tablettien lähestyvän toisiaan ominaisuuksiltaan ja sieltä voi tulla sitten sellainen laite, joka vastaa ominaisuuksiltaan toiveitani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Gaia

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mä kyllä haluaisin iPadin mutta en tarvitse sitä mihinkään. Eli saa jäädä kauppaan niin pitkäksi aikaa kunnes siitä tulee elämän jatkumiselle välttämätön vehjes.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toisaalta voisi harkita jos siitä saisi kunnollisen kaukosäätimen koodattua ja mukana olisi puhelin.

Ja valmistaja ei todellakaan olisi mätä omena.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:Oletan miniläppärien ja tablettien lähestyvän toisiaan ominaisuuksiltaan ja sieltä voi tulla sitten sellainen laite, joka vastaa ominaisuuksiltaan toiveitani.
Niinkuin jotain tällaista?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Oletan miniläppärien ja tablettien lähestyvän toisiaan ominaisuuksiltaan ja sieltä voi tulla sitten sellainen laite, joka vastaa ominaisuuksiltaan toiveitani.
Niinkuin jotain tällaista?
Auts missä kohtaa liikkuva osa. Toi tulee niin hajoamaan käytössä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Oletan miniläppärien ja tablettien lähestyvän toisiaan ominaisuuksiltaan ja sieltä voi tulla sitten sellainen laite, joka vastaa ominaisuuksiltaan toiveitani.
Niinkuin jotain tällaista?
Auts missä kohtaa liikkuva osa. Toi tulee niin hajoamaan käytössä.
Näyttää tosiaan huteralta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Oletan miniläppärien ja tablettien lähestyvän toisiaan ominaisuuksiltaan ja sieltä voi tulla sitten sellainen laite, joka vastaa ominaisuuksiltaan toiveitani.
Niinkuin jotain tällaista?
Jep. Noissa ei akunkesto ole vielä iPAD:n tasoa ja se on aika tärkeä ominaisuus, jotta akkua riittää esim. koko lentomatkalle. Yksi iPAD:n parhaita ominaisuuksia on kevyt käyttis, joka on käytettävissä käytännössä heti kun näppäinlukun poistaa. En katsonut mikä tossa on käyttiksenä ja miten nopeasti se nousee ylös, mutta noi hybridit on koittaneet toistaiseksi olla liian tietokoneita, jolloin käyttiskin on ollut turhan raskas.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:Jep. Noissa ei akunkesto ole vielä iPAD:n tasoa ja se on aika tärkeä ominaisuus, jotta akkua riittää esim. koko lentomatkalle.
Kyllähän monet atom-miniläppäritkin kestävät akkukäytöllä jopa kymmenen tuntia. Tolle nyt ei näemmä luvata kuin 4 tuntia, joka on kyllä aika vähän.
Yksi iPAD:n parhaita ominaisuuksia on kevyt käyttis, joka on käytettävissä käytännössä heti kun näppäinlukun poistaa. En katsonut mikä tossa on käyttiksenä ja miten nopeasti se nousee ylös, mutta noi hybridit on koittaneet toistaiseksi olla liian tietokoneita, jolloin käyttiskin on ollut turhan raskas.
Tuossa on ihan täysi W7. Kyllähän se suspendista nousee käyttövalmiiksi alle sekunnissa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Niinkuin jotain tällaista?
Auts missä kohtaa liikkuva osa. Toi tulee niin hajoamaan käytössä.
Jaa. Minusta tuo näytti aika fiksulta. Eihän niveliä sisältävä laite tietenkään koskaan ole yhtä kestävä kuin ilman niveliä, mutta tuollainen hybridi tarvitsee jonkinlaisen kaksoisnivellyksen tai liukusysteemin näppäimistölle. Tai no voihan siihen kakspuoleisen näytönkin kehittää.

Aikaisemmin mitä noita kaksoisniveliä olen nähnyt, niin ne on pyörähtänyt yhden akselin ympäri. Tuossa näyttö on keskeltä kahdella akselilla kiinni, joten aikaisempiin yksilöihin verrattuna tuo itseasiassa vaikuttaa tukevammalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Auts missä kohtaa liikkuva osa. Toi tulee niin hajoamaan käytössä.
Noin läppärin kansistakin aikoinaan sanottiin, ja simpukkapuhelimista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja huima »

iPadin ja kilpailijoiden suurin eron on softassa tällä hetkellä. iPadille softa on tehty liukkaasti toimivaksi touch-softaksi, kun taas Android-tabletteja lukuunottamatta hyvin toimivaa touch-softaa on aika vähän.

Ja ihmisten kokemuksen esimerkiksi Samsungin Galaxy tabista on so and so. Huonompi käyttää ja kalliimpi kuin iPad.

En missään nimessä usko, että iPad on kehityksen huippu - mutta sellaisenaan on aika hyvä laite ja olen tyytyväinen siihen, kaikkine kahleineen. Toivon että avoimempia vaihtoehtoja tulee markkinoille, mutta tällä hetkellä näyttää että niitä saadaan vielä odottaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mielenkiintoisia näkökulmia. Luen NIIN mielelläni kun itse aion ostaa. Onhan teillä näistäkin jo tietoa...kiitos...

SA
Viimeksi muokannut Stadinarska, 30.11.2010 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti: Kyllähän monet atom-miniläppäritkin kestävät akkukäytöllä jopa kymmenen tuntia. Tolle nyt ei näemmä luvata kuin 4 tuntia, joka on kyllä aika vähän.
Mitä olen lukenut niin todellisuus jää aika kauas luvatusta ja ainakin omassa minissä luvataan 4h ja leffaa sillä katselee noin tunnin. Tabletteja kehitetään tällä hetkellä sellasella vimmalla, että uskon niissä tapahtuvan isoja harppauksia lähiaikoina, joten en viitsi sijoittaa rahojani välikauden malliin, vaan odottelen, että kehitys tasottuu.
Yksi iPAD:n parhaita ominaisuuksia on kevyt käyttis, joka on käytettävissä käytännössä heti kun näppäinlukun poistaa. En katsonut mikä tossa on käyttiksenä ja miten nopeasti se nousee ylös, mutta noi hybridit on koittaneet toistaiseksi olla liian tietokoneita, jolloin käyttiskin on ollut turhan raskas.
Tuossa on ihan täysi W7. Kyllähän se suspendista nousee käyttövalmiiksi alle sekunnissa.
Mun mielestä käyttis sais olla nimenomaan mobiilikäyttöön optimoitu, koska silloin niissä toimii virransäästö parhaiten. En oo kokeillut paljon W7 vie akkua standby-tilassa, mutta oletan puhelinpuoleen pohjautuvan käyttiksen olevan parempi tässä, koska se on ollut kriittinen ominaisuus heti suunnittelun alusta ja käyttisvalinta on yksi iPAD:n suurimpia ominaisuuksia. En kaipaa tablettia tietokoneeksi, koska sellaista raahaan työn takia aina mukana, vaan matkoille ja olohuoneeseen puhelinta isommalla näytöllä varustetun surffailu ja viihdekeskuksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:Mun mielestä käyttis sais olla nimenomaan mobiilikäyttöön optimoitu, koska silloin niissä toimii virransäästö parhaiten. En oo kokeillut paljon W7 vie akkua standby-tilassa, mutta oletan puhelinpuoleen pohjautuvan käyttiksen olevan parempi tässä, koska se on ollut kriittinen ominaisuus heti suunnittelun alusta ja käyttisvalinta on yksi iPAD:n suurimpia ominaisuuksia.
No eihän se käyttöjärjestelmästä ole kiinni vaan raudasta. Muistille siinä pitää jättää ylläpitovirta päälle, käyttis ei sinäänsä kuluta siinä mitään virtaa eikä käyttiksen vaihto vaikuta asiaan millään tavalla. Atomithan on alustana nimenomaan suunniteltu ja optimoitu mini/mobiilikäyttöön ja varmaan pelittää tossa suhteessa ihan hyvin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti: No eihän se käyttöjärjestelmästä ole kiinni vaan raudasta. Muistille siinä pitää jättää ylläpitovirta päälle, käyttis ei sinäänsä kuluta siinä mitään virtaa eikä käyttiksen vaihto vaikuta asiaan millään tavalla. Atomithan on alustana nimenomaan suunniteltu ja optimoitu mini/mobiilikäyttöön ja varmaan pelittää tossa suhteessa ihan hyvin.
Mä oon kyllä ollut tosi pettynyt mun pari vuotta vanhan Atomilla varustetun miniläppärin käyttöaikoihin ja virrankulutukseen standbytilassa. Jäänyt aika turhaksi kapistukseksi, kun mun 17" tuuman teholäppäri suoriutuu paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:Nyt mä tiedän kuka tää kaveri on. Täähän on Arvi Lind eläkepäivillään.
En usko. Arvi on kuitenkin saanut pesää. Virkamiesmäisesti, mutta kuitenkin. Uuniperunaa ja lähetyssaarnaajaa.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:Mä oon kyllä ollut tosi pettynyt mun pari vuotta vanhan Atomilla varustetun miniläppärin käyttöaikoihin ja virrankulutukseen standbytilassa. Jäänyt aika turhaksi kapistukseksi, kun mun 17" tuuman teholäppäri suoriutuu paremmin.
Njaa. Oisko sitten akku vaan jotenkin poikkeuksellisen pieni? Ainakin viime vuotisen muropaketin testin perusteella noi Atomit ovat skorettaneet varsin kunnioitettavia käyttöaikoja jopa erityisen raskaassa käytössä missä on pyöritetty Quake 3:sta ja divx-purkua/leffanpyöritystä päällekäin. Ainoa joka tossa ei menestynyt kovin kummoisesti, on NC20, joka on ainoana joukosta varustettu jollain muulla kuin atomilla.

Jos kone pysyy lähemmäs 10 tuntia käytössä idlenä tai leppoisassa työpöytä-/surffikäytössä niin onhan se nyt jo pirusti. Koneet äärimmilleen rasitettuna karvan vajaat 5 tuntia on sekin mun mielestä hatunnoston arvoinen suoritus. Sun koneella ei siis ilmeisesti päästä jostain syystä lähellekään noita atomeille tyypillisiä käyttöaikoja?
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mulla on atom-miniläppäri sohvasurffailuvehkeenä. Täydellä latauksella raukeassa surffailussa päällä ollessaan ilman kummoisia virransäästöasetuksia menee helposti 6,5 h.

En mä sitä mihkään tablettiin vaihtais, vaikka iPad onkin ihan vänkä peli.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Onhan tämä ollu kätevä vehjes. En läppäriä omistanut, joten reissuun on vihdoin video/nettilaitos käytössä. Ja kuten etukäteen arvelinkin, tästä tulee lehtien korvaaja aamukahville. Muutenni kätsy ottaa kouraan kun jotain tarttee netistä. Luultavasti nuo piirtelyohjelmatkin tulee otettua jossain vaiheessa vakiokäyttöön, kätevä tapa tallentaa idiksiä.

Nettisurffailussa tää voittaa jopa pöytäkoneen, PAITTI kopypeistaaminen on turhan hankalaa. Kun ne nuolinäppäimet viel ois...
Pröötprööt
NuoriD

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

pierupylly kirjoitti:Onhan tämä ollu kätevä vehjes. En läppäriä omistanut, joten reissuun on vihdoin video/nettilaitos käytössä. Ja kuten etukäteen arvelinkin, tästä tulee lehtien korvaaja aamukahville. Muutenni kätsy ottaa kouraan kun jotain tarttee netistä. Luultavasti nuo piirtelyohjelmatkin tulee otettua jossain vaiheessa vakiokäyttöön, kätevä tapa tallentaa idiksiä.

Nettisurffailussa tää voittaa jopa pöytäkoneen, PAITTI kopypeistaaminen on turhan hankalaa. Kun ne nuolinäppäimet viel ois...
Mitens ne skandit?
Vastaa Viestiin