Typerimmät riidat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
NuoriD

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
Eikun niin, davehan käy jossain rengasliikkeessä.
Joo. Käyn vaihdattamassa molempien autot. Aiemmin vaihdoin molempien autojen renkaat korvauksena siitä, että vaimo synnytti lapset.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriD kirjoitti: Molempia.

Vaimolla oli yhdessä vaiheessa ajaminen vähissä ja pelkäsi ajamista ja piti pakottaa rattiin.

Musta on paha virhe, että jossain perheissä mies yhteisestä sopimuksesta ajaa kaikki reissut ja vaimon ajotaito rapistuu.
Naisissa tuppaa olemaan paljon yksilöitä, jotka ei ymmärrä että ajotaitoa pitää pitää yllä ja olisi hyvä jopa pyrkiä kehittämään auton hallintaa. Antaa ikävästi pohjaa stereotypioille.

Meillä tulee sen verran paljon kilometrejä autoihin vuodessa, että siitä riittää molemmille, vaikka ajankin enemmän. Lyhyillä alle 600km matkoilla menee sen mukaan, kumpaa sattuu huvittaa ajaa. Sitä pidemmät matkat mä ajan yleensä itse.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:Lyhyillä alle 600km matkoilla menee sen mukaan, kumpaa sattuu huvittaa ajaa. Sitä pidemmät matkat mä ajan yleensä itse.
Häh? Mikäs järki tuossa on?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Stupid is as stupid does.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriD kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Lyhyillä alle 600km matkoilla menee sen mukaan, kumpaa sattuu huvittaa ajaa. Sitä pidemmät matkat mä ajan yleensä itse.
Häh? Mikäs järki tuossa on?
Mä oon nopeempi :D

Toisekseen ajaminen ei rasita minua oikeastaan yhtään, vaan voin ajaa helposti parikymmentä tuntia melkein putkeen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Lyhyillä alle 600km matkoilla menee sen mukaan, kumpaa sattuu huvittaa ajaa. Sitä pidemmät matkat mä ajan yleensä itse.
Häh? Mikäs järki tuossa on?
Mä oon nopeempi :D

Toisekseen ajaminen ei rasita minua oikeastaan yhtään, vaan voin ajaa helposti parikymmentä tuntia melkein putkeen.
Jaa. Musta on mukava surffata netissä tai ottaa päikkärit, kun vaimo ajaa.
Gaia

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:vaihdoin molempien autojen renkaat korvauksena siitä, että vaimo synnytti lapset.
:roll:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

^Kuin samasta puusta paitsi että tykkään vain nukkua. Auton hurina on niin unettavaa...
Paras päivä ikinä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Naisissa tuppaa olemaan paljon yksilöitä, jotka ei ymmärrä että ajotaitoa pitää pitää yllä ja olisi hyvä jopa pyrkiä kehittämään auton hallintaa.
Ikävä sanoa, mutta tuntuu että tuossa voi olla pohjalla jonkinlaista (alitajuista) vallantavoittelua. Jos vaimon ajotaito ruostuu, miehellä ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin kuskata vaimoa sinne tänne tarpeen mukaan. Toisaalta osa miehistä harrastaa samaa mm. ruuanlaiton, siivoamisen ja lasten kasvatuksen/hoidon osalta. Pääasia kai, että samoin suhtautuvat osuvat samaan perheeseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Noh, meillä taas minä ajoin kaikki matkat joka suuntaan kun olin ainoa kortillinen. Se oli kivaa. Nyt mies ajaa melkein aina, kun kortti on ollut vasta vajaan vuoden. Eiköhän se siitä tasoitu kun kortti vanhenee.

Hassusti muuten pysäkönti- ja reittivaatimukset olivat huomattavasti tiukemmat, kun minä olin ainoa kuski. Nyt ei kummasti enää tarvitse parkkeerata ihan oven eteen joka paikassa ja kauppareissulla ei ajeta motarin kautta :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä tykkään ajaa pitkää matkaa. Se on vähän kuin olisi vaelluksella jossain erämaassa. Kaikki muu kuin ajaminen menettää merkityksensä ja kellotellaan satasia mittariin toisensa perään. Päämäärä on niin kaukana, että matkanteko on tärkeämpää kuin perille pääsy. Sellasia yli 2000km siivuja on mukava ajaa yksinkin. Tylsimpiä on noin 500km siirtymät. Liian lyhyt ollakseen kunnon matkantekoa ja liian pitkä, että pääsis perille nopeesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:vaihdoin molempien autojen renkaat korvauksena siitä, että vaimo synnytti lapset.
:roll:
Kuva

Patterit lopussa?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

^:nuts:
Paras päivä ikinä.
Gaia

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:vaihdoin molempien autojen renkaat korvauksena siitä, että vaimo synnytti lapset.
:roll:
Kuva

Patterit lopussa?
No vaihda ihmeessä ;)
NuoriD

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti: :roll:
Kuva

Patterit lopussa?
No vaihda ihmeessä ;)
Vaimon vuoro.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Naisissa tuppaa olemaan paljon yksilöitä, jotka ei ymmärrä että ajotaitoa pitää pitää yllä ja olisi hyvä jopa pyrkiä kehittämään auton hallintaa.
Ikävä sanoa, mutta tuntuu että tuossa voi olla pohjalla jonkinlaista (alitajuista) vallantavoittelua. Jos vaimon ajotaito ruostuu, miehellä ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin kuskata vaimoa sinne tänne tarpeen mukaan. Toisaalta osa miehistä harrastaa samaa mm. ruuanlaiton, siivoamisen ja lasten kasvatuksen/hoidon osalta. Pääasia kai, että samoin suhtautuvat osuvat samaan perheeseen.
Mä oon pitänyt sitä jonkinlaisena kilpailuvietin puutteena. Mä pyrin aina kehittymään kaikessa mitä mä teen ja tuntuu että monet miehet tekee samoin. Ainakin harrastuksissa. Naisissa näkee paljon enemmän, että ollaan tyytyväisiä, kun suoriudutaan jollain tasolla, eikä yritetäkään olla parempia. Ovat tyytyväisiä saavuttamaansa tasoon, eikä näe tarvetta kehittyä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Mä oon pitänyt sitä jonkinlaisena kilpailuvietin puutteena. Mä pyrin aina kehittymään kaikessa mitä mä teen ja tuntuu että monet miehet tekee samoin. Ainakin harrastuksissa. Naisissa näkee paljon enemmän, että ollaan tyytyväisiä, kun suoriudutaan jollain tasolla, eikä yritetäkään olla parempia. Ovat tyytyväisiä saavuttamaansa tasoon, eikä näe tarvetta kehittyä.
Oman tuttavapiirini osalta allekirjoittaisin tuon, että naisilla on heikompi kilpailuvietti, mutta en kylläkään tuota haluttomuutta kehittyä. Mun tuntemani naiset kehittyvät kilpailemalla itsensä kanssa siinä missä miehet kehittyvät kilpailemalla muita vastaan. Toisaalta tuo on kyllä niin holtiton kärjistys, että se pitäisi ehkä jättää tekemättä - käytännössä kumpaakin löytyy molemmista sukupuolista. Samoin kuin sitäkin, ettei nähdä tarpeelliseksi kehittyä.

Mut no, ainakin täällä Kitinässä mun henk. koht. kehittymispyrkimyksiä disauttelevat yleensä nimenomaan miespuoliset kirjoittajat.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Typerimpiä riitoja on ollut liittyen kodin remontointiin ja sisustamiseen. Allekirjoittaneen ehdotukset esimerkiksi eteisen kaapeista on haukuttu täysin visiottomiksi ja typeriksi, sitten .. kuitenkin loppupeleissä huomataan, että hei.. sehän oli hyvä idea, toteutetaan se :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

DitaVonShagwell kirjoitti:Typerimpiä riitoja on ollut liittyen kodin remontointiin ja sisustamiseen. Allekirjoittaneen ehdotukset esimerkiksi eteisen kaapeista on haukuttu täysin visiottomiksi ja typeriksi, sitten .. kuitenkin loppupeleissä huomataan, että hei.. sehän oli hyvä idea, toteutetaan se :D
Duh!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Elppis kirjoitti: Duh!
Ah, ja sen jälkeen vielä ehdotetaan ne omina, mun mielestä tuo on ihan paras osuus :D
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja exsu »

DitaVonShagwell kirjoitti: Allekirjoittaneen ehdotukset esimerkiksi eteisen kaapeista on haukuttu täysin visiottomiksi ja typeriksi, sitten .. kuitenkin loppupeleissä huomataan, että hei.. sehän oli hyvä idea, toteutetaan se :D
Meillä toimii molemmin päin tämä. Jos saman idean keksii itse muutamaa viikkoa myöhemmin niin se on aina jotenkin parempi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä oon pitänyt sitä jonkinlaisena kilpailuvietin puutteena. Mä pyrin aina kehittymään kaikessa mitä mä teen ja tuntuu että monet miehet tekee samoin. Ainakin harrastuksissa. Naisissa näkee paljon enemmän, että ollaan tyytyväisiä, kun suoriudutaan jollain tasolla, eikä yritetäkään olla parempia. Ovat tyytyväisiä saavuttamaansa tasoon, eikä näe tarvetta kehittyä.
Oman tuttavapiirini osalta allekirjoittaisin tuon, että naisilla on heikompi kilpailuvietti, mutta en kylläkään tuota haluttomuutta kehittyä. Mun tuntemani naiset kehittyvät kilpailemalla itsensä kanssa siinä missä miehet kehittyvät kilpailemalla muita vastaan. Toisaalta tuo on kyllä niin holtiton kärjistys, että se pitäisi ehkä jättää tekemättä - käytännössä kumpaakin löytyy molemmista sukupuolista. Samoin kuin sitäkin, ettei nähdä tarpeelliseksi kehittyä.

Mut no, ainakin täällä Kitinässä mun henk. koht. kehittymispyrkimyksiä disauttelevat yleensä nimenomaan miespuoliset kirjoittajat.
Meinasin laittaa disclaimerin, ettei ole yleistys koskemaan kaikkia tai edes enemmistöä, mutta hetkellisesti kuvittelin ettei se olisi tarpeen. Tarpeen olisi sen sijaan ollut liittää kommentti vain tekniikkalajien tyyppisiin harrastuksiin, jollaista auton käsittelytaitokin on.

Esimerkiksi äitini on kuvaamani kaltainen ihminen. On harrastanut laskettelua yli 20 vuotta yli kaksi viikkoa vuodessa. Opetteli luisuvan käännöksen aloittaessaan. On täysin tyytyväinen nykyiseen taitotasoonsa, nauttii laskemisesta ja on systemaattisesti kieltäytynyt opettelemasta uutta. Suhtautuminen autolla ajamiseen on täysin vastaava.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriD kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Dave: Miksi aina puoliksi? Oletko huolissasi vaimon ajotaidon säilymisestä vai joku tasa-arvokysymys?
Molempia.

Vaimolla oli yhdessä vaiheessa ajaminen vähissä ja pelkäsi ajamista ja piti pakottaa rattiin.

Musta on paha virhe, että jossain perheissä mies yhteisestä sopimuksesta ajaa kaikki reissut ja vaimon ajotaito rapistuu.
Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.
Pröötprööt
masa

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja masa »

pierupylly kirjoitti:
Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.
Mulla taas semmonen et vaimo hoitaa siivoamiset ja minä ajamiset.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriD kirjoitti:... Muistaakseni yli tunti oltiin jossain pellon reunalla, ennenkuin hän suostui ajamaan.

Toinenkin tapaus sattui autoillessa. Piti tankata ja mielestäni oli vaimon vuoro tankata. Hän kieltäytyi, koska tankkaaminen oli hänen mielestään mun hommaani. Tällä kertaa oltiin matkalle kotipuoleeni vanhempien luokse, joten hänellä oli vahvempi asema ja jouduin tankkaamaan noin kymmenen minuutin huoltoasemalla istuskelun jälkeen.
Lyhyesti ... :rofl:
Vastaa Viestiin