Hyvin käynyt?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko käynyt hyvää vai erittäin hyvää viime päivinä?

Erittäin hyvää
3
15%
Hyvää
5
25%
Hyvää
5
25%
Ei ole käynyt
7
35%
 
Ääniä yhteensä: 20

Dave

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Jos sä lähtisit etelään ja tulisit joskus kesäkuussa takaisin. Mahdollinen jäätynyt putki olisi sulanut itsekseen.

Jos putki on haljennut, eihän se vuoda, kun pumppu on pois päältä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave:
Businessneuvottelujen (maataloustuki, vuokralainen, metsänuudistus) takia minun täytyy olla täällä ainakin tämän kuun puolivälistä alkaen. Ehkä haljennut putki täytyy löytää ja korjata, ja minähän siis en avainta muille anna, täytyy olla kotona. Ja jos ne maanantaina tulee, olen tottunut kärsimykseen, pari päivää ei ole paljoa lisää.
Viimeksi muokannut Gat, 05.03.2011 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dave

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:Dave:
Businessneuvottelujen (vuokralainen, metsänuudistus) takia minun täytyy olla täällä ainakin tämän kuun puolivälistä alkaen. Ehkä haljennut putki täytyy löytää ja korjata, ja minähän siis en avainta muille anna, täytyy olla kotona. Ja jos ne maanantaina tulee, olen tottunut kärsimykseen, pari päivää ei ole paljoa lisää.
Käypä katsomassa http://kitina.net/viewtopic.php?p=558613#558613

ei sillä, että se varsinaisesti sinua koskettaisi, mutta ihan niinku vertaistuki mielessä, että ajatukseni ovat luonasi, niinku!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiitos Dave sympatiasta.
Olen seurannut ongelmaasi. Mutta erilainen vika tuo ja sinullahan kulkee sekä paska että vesi. Vitutusta ja kuluja silti sinullakin.
Dave

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:Kiitos Dave sympatiasta.
Olen seurannut ongelmaasi. Mutta erilainen vika tuo ja sinullahan kulkee sekä paska että vesi. Vitutusta ja kuluja silti sinullakin.
Joo. Tuo mun hommahan on ihan pala kakkua, kun paska kulkee kuitenkin.

Tietysti aluksi piti jännittää, mitä tapahtuu.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Yli kaksi viikkoa ilman vettä.
Huomenna (maanantaina) pitäisi tulla putkimiesten pomo apumiehineen selvittämään olematonta painetta. Muutenhan kaikki on (taas kerran) korjattu, hitaasti ja ihme vetkuiluin ainakin sähkömiehen taholta. Olen yritellyt siivota putkimiehen tuloa varten, muttei oikein inspiroi. Ainakaan ei pidä päästää ketään makkariin. Keittiö on karmea, pienet kärpäset surraa likaisten astioiden yllä.

Ohjeesta huolimatta en saanut tarkastettua onko itse kaivossa vettä. Yksin en saanut betonikantta siirrettyä. Rautakangella saatoin nostaa kantta, mutta en samalla kääntää. Kynäniska. No, saavat rotevammat itse tsekata.

Lisäongelmana, että koska silloin ennen viimeistä paineen laskua vettä lirutellessa vessan säiliökin täyttyi, nyt päätin yrittää huuhdella sen. Virhe. Vettä on nyt piripintaan, mutta kertynyt jäte ja paperi ei mene alas pumppauksesta ja lisäämästäni pesuaineesta huolimatta.

Kakatti, ja yritin nyt ekaa kertaa mennä tuonne kymmenien metrien päähän ulkohúusiin ripuloimaan. Otsalampun kanssa. Sitä paikkaa ei ole aurattu, ja kas, hyyskän ovea peittää jäätynyt lumi yli puolenvälin. Neuvojennne mukaan sitten pudotinkin lastini hankeen. Kyykkytryffelöinti on minusta ikävää, pitää varoa ettei kaki sittenkin housujensa sisään.
Dumis

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ei vittu, jätkä on niin lapsen tasolle päässyt ton alkoholin takia että joutuu paskoo metsään :lol:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dumis kirjoitti:Ei vittu, jätkä on niin lapsen tasolle päässyt ton alkoholin takia että joutuu paskoo metsään :lol:
Kahteen viikkoon ei ole tullut vettä, joten mitä luulet minun juovan?
Dumis

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Gat kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Ei vittu, jätkä on niin lapsen tasolle päässyt ton alkoholin takia että joutuu paskoo metsään :lol:
Kahteen viikkoon ei ole tullut vettä, joten mitä luulet minun juovan?
No et ainakaan maitoa ja sen kyllä huomaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Täksi päiväksi apua lupailleesta putki- tai oikeastaan kiinteistöfirmasta ei ole kuulunut mitään. No, onhan tässä päivää vielä. Ja myönnettäkoon tuo putki/kiinteistöfirma on ollut ripeämpi kuin yhteistyökamunsa sähköfirma.

Silti jos olisivat koordinoineet, niin eiköhän moottorin ja pumpun olisi hoidellut päivässä. Ja jos muualta vuotaa, senkin alle viikossa,

Kun minä olin rehellisessä työssä ilman oikeaa ammattitaitoa nettisivujen tekijänä.. yksin vastuussa kaikesta, pomokaan ei tajunnut mitään... niin mitä pomo tai asiakkaat halusivat, sen piti olla valmis heti, oli vaikea tai helppo. Ja nehän ei ymmärtäneet vaikeusastetta, vain mitä näkyy. Oli sitten vain linkki, kaavake, valikko tai hakusysteemi. Ja jos virheen tein, sehän näkyi heti kaikelle yleisölle koko maassa tai maailmassa. Muistaakseni vain kerran viiteen vuoteen tein alkeisvirheen, että yksi kuva ei näkynyt kahteen päivään. Mulla oli yhdeksän sivustoa, isoimmat about 4000 sivua. Neljä niistä itse rakensin, vanhempia päivittelin niiden vanhalle paskapohjalle pomon päivittäin meilaamien tai tuomien (jolloin käsityötä) lappusten mukaan.Tämä 860 /kk bruttopalkalla. Tuo on tosimaailmaa, monille suomalaisille, ei Kitinätodellisuutta. Enkä ollut edes tukityöllistetty, vaan oikea duunari, alle kahdeksan tunnin työpäivää palkattomine ylitöineen ei vaan mitkään minimipalkkalait koske.

Vessaongelman ratkaisin niin, että jo toiseen kertaan tyhjensin pöntön käsin ja vein jätesäkin laittomalle polttopaikalleni. Kaivaessa käteni suojana oli kaksi muovipussia. Mutta toinen lipsui pois, ja sisemmässä K-kaupan pussissa olikin reikä. Yäks. Yritin pestä käteni hangessa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jaha. Päivitystä tuossa yllä olevaan koskettavuuteen.
Putkimies tai siis ei pomo vaan apurinsa kävi.
Kokeiltiin jutskia kaivolla ja talon sisälläkin, pumppu toiminnassa. Ilmeni, että vesi kyllä kulkee taloon asti ja taloon sisäänkin, ei vaan anna painetta. Hypoteesinsa on, josko painesäiliö (se uusi siis) olisi hajonnut. Ei haljennut vaan kalvo mennyt jäätyessä. Todennäköisesti talon puolella ei ole halkeamaa tai tukosta. Ei varmuutta. Lupasi puhua pomonsa kanssa ja tulla uudestaan tänään tai edes soitella. Eppäilen. Vannottelin että älkää turhaan ostattako minulla osia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jos painevaraajan kalvo on paskana, niin luulisin virtaana/paineen sykkivän kun pumppu tuottaa enemmän kuin mitä yhdestä lävestä ehtii poistumaan.
Tuollaisesta on ainakin omat kokemukset eli kolme.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:^
Jos painevaraajan kalvo on paskana, niin luulisin virtaana/paineen sykkivän kun pumppu tuottaa enemmän kuin mitä yhdestä lävestä ehtii poistumaan.
Tuollaisesta on ainakin omat kokemukset eli kolme.
??? Ei se kraanojen paine mitään "sykkinyt", vaan aleni tasaisesti olemattomiin. Alkuun jotain, sitten kohta ei. Säiliössä paine samat vajaa kaksi oli pumppu päällä tai ei.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tuo tarkoittaa siis painesäiliöltä/kaivolta taloon päin.
" For Dummies "
Tai sitten vastaavasti melkein umpeen jäässä.. jonka olisi kyllä pitänyt tässä ajassa sulaa kokonaan tai vastaavasti pamahtaa umpijäähän.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

En tymä vieläkään tajunnut, mitä Pulkannaru tarkoittaa "sykkimisellä".
Viimeisin puhelintieto putkipojalta on, että olivat konsultoineet ihan oikeita putkimiehiä. Nuohan on vain kiinteistöfirma, mutta ainoat jotka sai paikalle.

Arvio on, että painesäiliössä ei ole vikaa. (Kalvoa itse vielä epäilen. Sähköketku sanoi vaihtanneensa painekytkimeen osan, mutta se äijähän on nuljake.) Vettäkin valui irrotetusta putkesta alamäkeen talosta päin vaikka kuinka. Niin siis arvio on, että putki on haljennut jossain talon ja kaivon välillä. Satoja metrejä peltoa tonkia auki. Jos olisi joku erikoiskamera, voisi kuulemma selvittää mistä, mutta ei heillä ole. Kaivinkone on, mutta kas on vielä talvikelit.

Näyttää, etten saa vettä ennen kuin kunnallinen vesi ehtii tänne, joskus loppukesästä muistelen. Täytyy hylätä talo.

Huomenna tulee jäbä kumminkin vielä testaamaan painesäiliötä.

Eka kaivokatastrofi menee sähkövian piikkiin.
Toka, koska en laittanut kaivolle riiittävää eristettä. Tai jos sillä välillä kaivon ulkopuolella on haljennut, moka koska pahimmmaksi pakkasyöksi en laittanut vettä lorisemaan. Vittu.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
sykkiminen johtuu siitä, kun vesipumppu kytkeytyy päälle ja pois hyvin lyhyin väliajoin. Eli kun paine on alle tietyn painekatkaisijaan asetetun rajan, niin pumppu käynnistyy. Pumppu sammuu kun painekatkaisijaan asetettu yläpaine on saavutettu. Kun painesäiliön kalvo on kaput, niin paine nousee sekunneissa (tai alle 1 sek) maksimiin, jos paineen alaisella vedellä ole poispääsyn mahdollisuutta, eli tässä tapauksessa riittävästi hanoja auki. Saataa riittä. että on yksi aivan auki, tämä riippuu pumpun tuotosta.
Jos taloon tuleva putki on muovia, ei se yleensä jäätyessään halkea. Paitsi jos on jo entuudestaan kärsinyt esim päältä ajaneista raskaista kuorma-autosta.
Tuollaisiin juttuihin olen itse törmännyt aivan muun kuin LVIS-alojen miehenä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:^
sykkiminen johtuu siitä, kun vesipumppu kytkeytyy päälle ja pois hyvin lyhyin väliajoin. Eli kun paine on alle tietyn painekatkaisijaan asetetun rajan, niin pumppu käynnistyy. Pumppu sammuu kun painekatkaisijaan asetettu yläpaine on saavutettu. Kun painesäiliön kalvo on kaput, niin paine nousee sekunneissa (tai alle 1 sek) maksimiin, jos paineen alaisella vedellä ole poispääsyn mahdollisuutta, eli tässä tapauksessa riittävästi hanoja auki. Saataa riittä. että on yksi aivan auki, tämä riippuu pumpun tuotosta.
Jos taloon tuleva putki on muovia, ei se yleensä jäätyessään halkea. Paitsi jos on jo entuudestaan kärsinyt esim päältä ajaneista raskaista kuorma-autosta.
Tuollaisiin juttuihin olen itse törmännyt aivan muun kuin LVIS-alojen miehenä.
Ei "sykkinyt" vaan päinvastoin pyöri koko ajan kuin hullun mulkku mielettömän peräreiässä. "Korjauksen" jälkeen ensim tuli vettä lähes normisti, sitten hiipui. Ja Pumppu pyöri silti koko ajan vaikkei pitäisi. Putki kaivolta taloon on muovia, vanhaa sellaista. Toki ajettu pellolla.

Nyt moottori ja puNppu on vaihdettu, mutta vian alunperin ilmetessä suojakytkin ei laukeillut, vain sulakkeet, moottorin vaan ei lämmityksen sulakkeet paloi. Sekä moottori että pumppu hajosivat. Pitkä piuha kaivolta sulakkeisiin ja suojakytkimeen. Signaali ei ehdi laukaisemaan suojakytkintä?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:^
sykkiminen johtuu siitä, kun vesipumppu kytkeytyy päälle ja pois hyvin lyhyin väliajoin. Eli kun paine on alle tietyn painekatkaisijaan asetetun rajan, niin pumppu käynnistyy. Pumppu sammuu kun painekatkaisijaan asetettu yläpaine on saavutettu. Kun painesäiliön kalvo on kaput, niin paine nousee sekunneissa (tai alle 1 sek) maksimiin, jos paineen alaisella vedellä ole poispääsyn mahdollisuutta, eli tässä tapauksessa riittävästi hanoja auki. Saataa riittä. että on yksi aivan auki, tämä riippuu pumpun tuotosta.
Jos taloon tuleva putki on muovia, ei se yleensä jäätyessään halkea. Paitsi jos on jo entuudestaan kärsinyt esim päältä ajaneista raskaista kuorma-autosta.
Tuollaisiin juttuihin olen itse törmännyt aivan muun kuin LVIS-alojen miehenä.
Ei "sykkinyt" vaan päinvastoin pyöri koko ajan kuin hullun mulkku mielettömän peräreiässä. "Korjauksen" jälkeen ensim tuli vettä lähes normisti, sitten hiipui. Ja Pumppu pyöri silti koko ajan vaikkei pitäisi. Putki kaivolta taloon on muovia, vanhaa sellaista. Toki ajettu pellolla.

Nyt moottori ja puNppu on vaihdettu, mutta vian alunperin ilmetessä suojakytkin ei laukeillut, vain sulakkeet, moottorin vaan ei lämmityksen sulakkeet paloi. Sekä moottori että pumppu hajosivat. Pitkä piuha kaivolta sulakkeisiin ja suojakytkimeen. Signaali ei ehdi laukaisemaan suojakytkintä?
Terve vanha kunnon Poikuus!

Kiitos mielenkiintoisista kirjoituksista tälle omalle hirveän suositulle päivittäiselle palstalleni! :)

Mutta en ole varma onko sinulla palstan nimen mukaisesti "Hyvin käynyt" vai ei?

Olenko harhateillä, jos sinulla ei pitkään aikaan ole "Hyvin käynyt"?

Kerro jokin päivä, jolloin kokonaisuutena menisi (siis hypoteesi) hyvin!
MUTTA realismia: älä sano että saisit naiselta, siis ei mitään utopiaa vaan realismia!

Kuinka paljon kärsit putkimies-ongelmistasi?

Siitä en ole varma.

Sitten vielä yksi asia: Tuolla puhuit ettet mukamas tiedä olenko jotain tai jotain. Älähän leiki hassua. Kyllä minä olen ihan
sellainen tavallinen mies vailla suurempia oikeita pöllöyksiä tai paheitakaan.

Mitä pidät Manalan tekemästä uudesta avattarestani? Toivottavasti olet puolellani tuossa kun hän puhui mulle törkeyksiä eilen, rikollismielistä



Stadinarskainen kaveeeri
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Stadinarska kirjoitti:Mitä pidät Manalan tekemästä uudesta avattarestani?
KUOLE!
Loppuiko data & argumentit?
Manaaja

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Sleazoid kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Mitä pidät Manalan tekemästä uudesta avattarestani?
KUOLE!
Ryhdyn oitis tukijaksesi Slea-veliseni! Kaikki perustamani palstat täällä olkoon myös sinun perustamisoikeudellisiasi. Kun saan tarpeeksi tukijoita, kiellän SA:n ja SA:n liittolaisten kirjoittamisen niihin bannin uhalla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään ei ole vielä kuulunut mitään. On tää nyt verraten perseestä, jos joudun poistumaan talostani kunnes kunnallinen vesi joskus rakentuu. Vähän epäilen tuota putken halkeamisteoriaakin.
McJanne kirjoitti:^^
Q: kun Helsingissä painetaan kytkintä, milloin Rovaniemellä oleva lamppu syttyy?

A: samalla hetkellä

(ts. elektrooni tuuppaa elektroooonijonon toisessa päässä olevan elektroooonin etiäpäi)
Noin minäkin sen koen, ja inssi-isäni puhelimessa ihmetteli sen sähköketkun selitystä, että piuha on niin pitkä, satoja metrejä, että signaali ei kerkiä laukaisemaan suojakytkintä ennen sulakkeiden kärähtämistä. Eihän se väliaineessa tietenkään valon´nopeudella toimi, mutta silti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kuten arvata saattaa, putkimiestä ei kuulunut viimeistä tuomiota antamaan, vaikka lupasi. On tää nyt...

Tuli myös tehtyä päivän hyvä tai paha teko.
Ovikello soi juuri iltarunkkini jälkeen.

Siellä oli tuntematon nainen, naapurin pöljäsiirtolan hoidokkeja. Ei pantava, joten siitä älkää alkako.

Kysyi vain saisiko tulla kylään. Ei sanonut asiaa vielä- No, päästin sisään ja hän selitti ettei jaksa enää asúa siellä. Ahdistavaa ja rajoittavaa, komentelua. Mutta vanhempansa olivat kuolleet talvella eikä ole muuta mihin mennä kuin se paikka, jossa ei halua olla. Ei saa untakaan.

Minulla oli luonnollisesti kaljapullo, joten tein arveluttavan teon, että tarjosin hänellekin oluen. Ajattelin että nukkuisi. Hän että häntä varmaan etsitään jo. Ja eikö saisi jäädä. Minä kohteliaasti häätämään ulos. Näki tupakkani ja pyysi vielä tupakankin. Sanoi että nyt haisee kaljalta ja tupakalta. Minä että älä kerro mistä sait.

Lähti. Sympatiasta annoin kuitenkin vielä viisi röökiä ja sytkärin mukaan.

Varmaan normien ja sääntöjensä vastaista, mutta laki ei kiellä tarjoamasta vieraalle kaljaa ja tupakkia. Sitäpaitsi en pidä naapurin steinerhihhuleista ja niiden muustakaan tyylistä. Ja rauhoittuihan tuo.
Viimeksi muokannut Gat, 08.03.2011 22:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dave

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:..
Mikä pöpilä siellä suun naapurissa on?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave kirjoitti:
Gat kirjoitti:..
Mikä pöpilä siellä suun naapurissa on?
En sano, koska silloin tiedät tarkalleen, missä minä olen. Tontit on naapurit, mutta onneksi kulmittain ettei pihoille näy. Liian lähellä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: En sano, koska silloin tiedät tarkalleen, missä minä olen.
Että jos kerrot niin Dave saattaa jonain päivänä pelmahtaa kylään?
Vastaa Viestiin