Joulunvietto

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Miten vietätte joulun ja kenen kanssa? Miksi tällä kokoonpanolla?

(Perheelliset, kuinka sovitatte yhteen oman perheenne + mahdollisen omien vanhempienne yhteisen joulunvieton?!)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Heh, asiasta juuri puhe ;)

Äiti haluaa viettää joulun uuden miehensä kanssa uudessa asunnossaa, seuraksi menee veljeni. Siskoni asuu kauempana, ja lähtee miehensä perheen luokse perheineen. Meillä taas on sekalainen seurakunta: anoppi, miehen veli + tyttöystävä ja pojan sylikummi/miehen bestis + avovaimo. Kiva kiva :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja annepa »

Olemme kolmistaan kotona. Joulupäivänä kuulema mennään kavereille juomaan punkkua ja haukkumaan pukkia. Tapanina tulee appiukoke ja sen vaimoke käymään. Siinähän sitä jo oliki :? Ja mulla siis alunperin oli tarkoitus olla kotona pyjamassa 3 päivää, kattoa leffoja, lukea, syödä ja juoda. Ja naida. Ja koiraa pitää lenkittää tietysti niin kuin joka päivä.

Viime joulun olin vanhempieni luona, nyt on siskon vuoro. Yhtäaikaa ei voida olla koska sillä siskolla on yhä ne 4 koiraa ja jos minä olen niiden kanssa samassa kämpässä niin koirapartikkeleita vaan on liikaa ja menen tukkoon.

Voi sitten olla että ensi vuonna menen taas vanhempieni luokse, hellu mennee sitten kans omien vanhempiensa luokse.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Joulun vietto alkaa jo aatonaattona, jolloin syödään joulupuurot vanhempieni luona, jonne avopuolison vanhemmat on kutsuttu. Aattona menemme aamusta avopuolison vanhempien luokse jouluaamiaiselle, iltapäivällä siirrymme vanhempieni luokse, saunomaan, syömään ja jakamaan lahjat. Vanhempieni luokse tulee myös pikkusiskon perheineen sekä pikkuveljeni. Aattoiltamyöhäisen vietämme omassa kodissa, jossa lahjominen jatkuu :)
Joulupäivä vietetään kahdestaan kotonamme ja Tapaniksi olemme kutsuneet meidän molempien perheet syömään :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä haluttiin kutsua meille kotiin aatoksi sellainen porukka, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea vaivautuneisuutta tai ulkopuolisuudentunnetta. Myös sillä oli merkitystä, että meille kutsutut ihmiset ovat tärkeässä roolissa myös omassa arjessamme. Näin ollen sellaisten kanssa tuntuu luonnolliselta myös juhlia.

Meidän kokoonpano: minä, mieheni, kaksi biologista lastamme + yksi sijoitettu nuori + tyttäremme kummitäti ja hänen tuleva aviomiehensä sekä yksi muu hyvä ystävämme, joka olisi muuten viettänyt joulunsa yksin (lähiomaisensä asuvat Savossa). Tyttäremme kummitäti, miehensä sekä tämä ystävämme ovat meillä tuttuja vieraita lähes joka viikko ja ovat konkreettisesti olleet meille suureksi avuksi tänä vuonna niin lastenhoidossa, muutoissamme sekä arjen ilojen ja surujen jakamisessa.

Oma äitini kyseli muutama viikko sitten joulusuunnitelmistaan ja kuultuaan tämän kysyi, voisimmeko tulla sitten vaikka Tapanina luokseen kahville.

Mieheni äidille viikko sitten annoin hänelle, hänen tyttärelleen sekä tyttären tyttärelleen osoitetut joululahjat samalla kun he olivat poistumassa meiltä tyttäremme synttäreiden vietosta. Anoppi totesi, että : "ei kai näitä nyt vielä tarvitse antaa?!!" Johon totesin, että jouluun ei ole enää kuin kaksi viikkoa, emmekä muutenkaan liian usein ole kuluneena vuotena tavanneet, joten en ota sitä riskiä, että tavattaisiin vielä ennen joulua, kun ainakin meidän perheellä aika paljon kaikkea ohjelmaa vielä ennen joulua.
Tähän anoppi: "Mutta emmekö me vietäkään yhdessä joulua?!!" Minä: "Sellaisesta ei käsittääkseni ole ollut mitään puhetta, kenenkään suunnalta ja me olemme juuri ennen joulua lähdössä ruotsinristeilyllekin, palaamme aattona ja aiomme sen aaton ottaa mahdollisimman rauhallisesti, niin rauhallisesti kuin se tässä pikkulöapsiperheessä on mahdollista".

Eilen, mieheni syntymäpäivänä äitinsä soitti onnitellakseen merkkipäivästään. Onnittelusoitto kääntyi siihen, että äitinsä alkoi syyttelemään poikaansa siitä, että tämä voisi soitella äidilleen useammin ja ottaa äitinsä huomioon ainakin edes joulua suunniteltaessa - sillä onhan hän kuitenkin tämän ÄITI! Hänet olisi kertomansa mukaan pitänyt kutsua mukaamme risteilemään sekä joulupöytäämme.

Syy miksi minä ja tyttäremme kummitäti ehdottomasti vastustimme anoppini, tämä tyttärensä ja tämän tyttären kutsumista: Anoppini eriarvoistaa kaikki lapsenlapsensa. Tyttärensä tytär syntymänsä jälkeen on päässyt ehdottomasti sijalle yksi (koska on yh-äidin äpärä ja koska tämä anoppini tytär on kuulemma aivan yksin lapsensa kanssa, on hänen äitinsä luonnollisesti annettava kaikki mahdollinen tukensa hänelle - ja näin ollen tämän tytön syntymän jälkeen loppuivat mummin puolelta puhelinsoitot omille lapsillemme, eikä hän ole kertaakaan kysellyt, milloin voisi saada meidän lapset edes kylään luokseen - yhdessä vanhempiensa kanssa tai erikseen. Viimeiset neljä kertaa, jos tältä mummilta olen kysynyt lastenhoitoapua, on hänellä joka kerta ollut joko pikkujoulut tai tämä tyttären tytär hoidossa, jonka vuoksi ei onnistu. Emme ole edes nähneet tätä mummia juurikaan sen useammin nyt tänä vuonna, kuin mitä Savossa asuessamme. Eli, jos emme ole tänäkään vuonna juurikaan jakaneet hänen ja hänen tyttärensä ja tyttären tyttärensä kanssa arkea - miksi hitossa se yhdessäolo pitäisi jakaa juhlana?
Ja toiseksi: meillä käydessään ihan käytöksensä puolesta tuon mummin eriarvoistaminen lapsenlapsiaan kohtaan on todella läpinäkyvää, vaikka kykeneekin edes jotenkin huomioimaan myös nuo biologiset lapsemme, mutta veikkaan, ettei noilla sijoitetuilla lapsillamme/nuorillamme varmastikaan ole juuri minkäänlaista yhteenkuuluvaisuudentunnetta tuon mummin seurassa, jota he eivät täällä kotonamme ole muutenkaan koskaan ennen nähneet.

Niin, ja mielestäni on henkilökohtaisesti loukkaavaa, että anoppini pitää meitä itsestäänselvyytenä joulussaan. Että ei voi edes kysyä meiltä meidän omista joulusuunnitelmistaan, mutta ottaa oikeudekseen vetää herneen nenäänsä, kun kuulee suunnitelmistamme kaksi viikkoa ennen joulua. Me emme viettäneet yhdessä viimejouluakaan.
Viimeksi muokannut mustaenkeli, 20.12.2010 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
So Hard

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vietän joulun kinkun seurassa. Kai siinä jotain ihmisiäkin pyörii ympärillä, mutta ei niitä juuri huomaa ennen kolmatta santsikierrosta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vietämme joulua ensimmäistä kertaa koko perhe, tai perheet yhdessä. Paikalla on siis mun äiti, miehen vanhemmat, miehen sisko perheineen ja koirineen ja meidän poppoo. Aattona vierailemme päiväsaikaan myös lähistöllä asuvan tätini luona. Äiti on kutsuttu joka vuosi tuonne mukaan, mutta aiemmin hän ei ole innostunut lähtemään ja ollaan vietetty sitten ns. ennakkojoulu yleensä edellisellä viikolla ja varsinainen joulu sitten miehen perheen kesken.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Maalla. Paikalla vanhempani ja sisko perheineen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja annepa »

mustaenkeli kirjoitti: Niin, ja mielestäni on henkilökohtaisesti loukkaavaa, että anoppini pitää meitä itsestäänselvyytenä joulussaan.
Minusta sun anoppi kuulostaa kaikenkaikkiaan henkilökohtaisesti loukkaavalta ihmiseltä :(
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Jätän väliin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Siskon luona perheen voimin, eli sisko perheineen, broidi lapsineen ja vanhemmat. Joulupäivänä/Tapanina sitten samalla porukalla vanhempien luokse syömään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pyörin vanhempien nurkissa syöden ja leffoja katsellen. Porukoiden koneella ei taida enään wowi pyöriä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

annepa kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti: Niin, ja mielestäni on henkilökohtaisesti loukkaavaa, että anoppini pitää meitä itsestäänselvyytenä joulussaan.
Minusta sun anoppi kuulostaa kaikenkaikkiaan henkilökohtaisesti loukkaavalta ihmiseltä :(
Jep. Hän on, vaikkei omassa erinomaisuudessaan tätä itse näekään.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Dumis

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jonkun päivän oon duunis, aattona mutsilla syömässä, joku päivä tädillä syömässä ja loppuajan luultavasti ryyppään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Jonkun päivän oon duunis, aattona mutsilla syömässä, joku päivä tädillä syömässä ja loppuajan luultavasti ryyppään.
Ja tietty tuut meillä käymään jos ei oo ihmeitä :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Jonkun päivän oon duunis, aattona mutsilla syömässä, joku päivä tädillä syömässä ja loppuajan luultavasti ryyppään.
Ja tietty tuut meillä käymään jos ei oo ihmeitä :P
No tottakai :)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mustis: Mä niin tiiän ton.

Mä ootan mielenkiinnolla tajuaako appivanhemmat muistaa tota nölliäistä mitenkään. Hieman epäilyttää ettei.

Eihän toi pikku-pötkö siitä mitään tajua, eikä se mitään erityisesti tarvitse. Mutta mies kyllä pettyy jos ne ei muista tyttöä mitenkään, vaikka ovat muuten ajelleet ympäriinsä viemässä lahjoja muille lapsenlapsille. Edes joulukortilla.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Miehen famu lähetti pojalle 20€ joulukortissa; leskeksi jäänyt 5km päässä asuva superenerginen mummeli hankki taas miehen serkun koko perheelle lapsineen kylpyläloman jouluksi. :D Ei mee tasan. Eikä tartte.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kotosalla miehen kainalossa ryypäten ja syöden.

En juhli joulua, en edes kuulu kirkkoon.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^^Ei tarvikaan mennä tasan. Tasajako ei ole taktiikkaa.

Kun nyt oikeesti sais ees sen joulukortin. Ei tarvi sisältää rahaa, ei tarvi olla kaunis kortti.
Viimeksi muokannut par-sky, 20.12.2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:^Miehen famu lähetti pojalle 20€ joulukortissa; leskeksi jäänyt 5km päässä asuva superenerginen mummeli hankki taas miehen serkun koko perheelle lapsineen kylpyläloman jouluksi. :D Ei mee tasan. Eikä tartte.
Minä niin tiiän tuon ihan henkilökohtaisesti. Minun mummilla oli 3 lastenlasta ja minä olin se pahis. Inhottava kakara. Ja niin edelleen. Saatana. Kaiken lisäksi se oli niin pössi että arvotti myös lapsensa, ja minun äiti oli se huonompi tyyppi. Kehtas tienata ite ja lähtiä omille teilleen (=muutti omaan asuntoon läksiäissanoina mummilta että "katotaan niin tulet maha pystysä takasin") ja mennä juopon (=tyyppi joka ei koskaan ole ollu pois töistä viinan takia ja rakensi perheelleen talon ja lisäksi veljelleen ja siskolleen myös) kans naimisiin. Ei saatana mikä hirviö kakarana!

:shock:

Paha sanoa mutta onneksi se on kuollu eikä enää aiheuta pahaa mieltä mun äitille.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kreitsu kirjoitti: En juhli joulua, en edes kuulu kirkkoon.
En minäkään kuulu kirkkoon mutta juhlin silti joulua niinkuin suomalaiset jotka eli ennen kuin kristinusko saavutti Suomen. Päivät alkaa piteneen, kohta on jo kevät :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja RP »

Mun joulunvietolla ei ole kristillistä merkitystä.

Kotona miehen ja tytsän kanssa. Oma äitini ja isäni tulevat joulupyhiksi tänne. Juuri niin kuin halutaan. Ei satojen kilometrien ajelua vaan kotoisasti kotona syöden ja maaten.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Äitimuorin kanssa systerin perheen luo. Seurustelua, syömistä & juomista, lahjojen jako. Sieltä kotiin, katson Samu Sirkan joulutervehdyksen TV:stä, kuuntelen levyjä ja juon viskiä.
Soitan faijalle ja kiittelyä lahjoista puolin ja toisin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunvietto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

par-sky kirjoitti:^^Ei tarvikaan mennä tasan. Tasajako ei ole taktiikkaa.
Mun kommentissa oli hieman sarkasmia... ajatellen että onneksi poika on vasta 2,5v. eikä tiedä mistään mitään.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin