Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
masa

Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Edellinen nussittiin pilalle, joten siirto uuteen. Ehkä sitä vielä viitsii jotain tuntojaan tänne kirjoitella..
küllküll kirjoitti:Juniori huutaa^3. Päivät kitisee, illat kiukuttelee. Ja yöt huutaa.
Ulkoile se horrokseen. Tepsii meillä uhmaikään ja siskovihaan.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ei auta. Eilenkin oltiin varmaan 4h ulkona ja ihan samanlainen sirkus yöllä. Hampaita se kai tekee, emminä tiedä. Määräänsä enempää voi lääkettäkään tuohon pieneen pumpata.

Ajaa mut kyllä pikkuhiljaa raivohulluuden partaalle. Ei hetken rauhaa. Jos 5 min leikkii kiltisti niin sitten alkaa taas semmonen ärsyttävä "ä-ä-ä-ä-ääää" ja roikkuu lahkeessa kiinni ja kanniskelu alkaa. Jos et EAReja ehdi yhdellä kädellä survoa korvaa niin se huutaa sulle tinnityksen. On sen verran tavallista kovaäänisempi. Neuvolassakin tädit ihmetteli, että onpas pojalla palkeet.

Yritä siinä nyt isompaa potattaa ja itse paskoa samalla kun kolmas on sylissä. Äiti nukkuu pahinta väsymystään pois makuuhuoneessa. Loppuu kädet kesken ja hermot kans.

En vissiin ole maailman ainoa isä, jolle välille tulee fiilis että "joko minä hyppään tuosta ikkunasta tai sitten tämä pentu". Kovin endlösnungiksi tuosta ei ole, kun asutaan maan tasalla :P

Onneks tänään pääsee pitkästä aikaa veteen. Se ihana hiljaisuus!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Pistin oman miehen lukemaan sun tekstin, kun tätä toista ootellaan. Tuumas vaan että sen siitä saa kun pieni ikäero. Katotaan vaan kesällä, kun on 3 vuoden ikäero :roll:
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

küllküll kirjoitti:
Onneks tänään pääsee pitkästä aikaa veteen. Se ihana hiljaisuus!
:sir: Feel Yo.

Itse lähden ensiviikonloppuna mummolaan rusakko/kettujahtiin. Poika mummalle hoitoon ja itse metsään haistelemaan ruudin käryä.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Koko illan kitisi ja kiukutteli. Saatiin nukahtamaan ja nukkui oikein tunnin. Wuhuu! Sitten taas urku auki.

Minun sylissä heittelee tutteja ja huutaa niin että naapurissakin kristallikruunu helisee. Äitinsä sitä yrittää rauhoittaa... mutta missä välissä äiti nukkuu?

Tuo jätkä lähtee kohta muutamaks yöks johonkin muualle opettelemaan nukkumista. Tästä tule vittuakaan.
Zeb

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

küllküll kirjoitti:Koko illan kitisi ja kiukutteli. Saatiin nukahtamaan ja nukkui oikein tunnin. Wuhuu! Sitten taas urku auki.

Minun sylissä heittelee tutteja ja huutaa niin että naapurissakin kristallikruunu helisee. Äitinsä sitä yrittää rauhoittaa... mutta missä välissä äiti nukkuu?

Tuo jätkä lähtee kohta muutamaks yöks johonkin muualle opettelemaan nukkumista. Tästä tule vittuakaan.
Huhhuh, kuulostaa aika samalta kuin meillä on ollut pahimpina vatsakipuaikoina. Tautisen raskasta.

Onko teillä miten pitkään ollut tuota itkuisuutta? Onko lisätty itkuisuuden alkaessa jotain uusia ruoka-aineita tai onko ollut flunssaa josta olisi voinut tulla jälkitauteja?

Kysykää vaikka neuvolasta apua tai yksityislääkäriltä, minusta kannattaisi tarkistaa ettei ole fyysistä vikaa, kuten korvatulehdusta tai allergiaa. Nuo vaivat ovat pienillä salakavalia kun eivät osaa niistä kertoa. Jotkut vievät tuossa tilanteessa sairaalaan saakka unikouluun, itse en oikein tiedä mitä ajatella tuosta, mutta on kai se ainakin parempi kuin kaksi pimahtanutta vanhempaa.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

küllküll kirjoitti:Koko illan kitisi ja kiukutteli. Saatiin nukahtamaan ja nukkui oikein tunnin. Wuhuu! Sitten taas urku auki.

Minun sylissä heittelee tutteja ja huutaa niin että naapurissakin kristallikruunu helisee. Äitinsä sitä yrittää rauhoittaa... mutta missä välissä äiti nukkuu?

Tuo jätkä lähtee kohta muutamaks yöks johonkin muualle opettelemaan nukkumista. Tästä tule vittuakaan.
Tulipa tässä mieleeni, kun oma lähes samanikäiseni juuri triplasi ravinnontarpeensa parin päivän varoitusajalla, että voisiko kyseessä olla niinkin simppeli asia kuin nälkä. Tuo yhdeksänkuiseni on nyt runsaan viikon ajan syönyt kevyesti yli puoli kiloa erilaisia ruokia päivässä, vähän ennen joulua ryhtyi hieman itkuiseksi ja sylikaipuiseksi, kunnes tajusin aloittaa koko hereilläoloaikansa ympäriinsä juoksevan urheilijanuorukaisen kunnollisen ruokkimisen.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Kyl oireet minusta sopii enempi hammaskeijuun. (Kuolaa, rikulia, kieltäytyy iltaisin syömästä). Aamusella vetää ihan hyvällä ruokahalulla.

Ravinnontarve toki varmaan on noususuunnassa, kun yrittää pysyä isoveikkansa perässä.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Millähän saisi 2 vuotiaan suolen toimimaan edes joka toinen päivä. Nyt mennään tyyli kakka kerran 4:ssä päivässä ja kun noin harvoin kakkaa, on suoritus melkoisen dramaattinen kokemus. Jannu itkee suoraa huuotoa ja on todella peloissaan. Kakkeli pääsee tossa ajassa kasvamaan niin isoksi, että tänään tuli jo verta pepusta. En tiedä onko tulossa jo peräpukama, vai repesikö jo joku paikka. Ekan kivitapin jälkeen onneksi lopputavara tulee laulaen.

Duphalac ei auta ja muut vastaavat ovat niin kamalan makusia myrkkyjä, että niitä jannu ei suostu nauttimaan.

Nyt ainakin ruokavalio muuttuu sen verran, että kaikki vaalea höttö jää pois ja tilelle tulee täysjyvätuotteet. Myös vellit lopetetaan kertaheitolla ja maito vaihtuu kokonaan veteen.

Muita vinkkejä? :cry:
Gaia

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Täällä oli pojalla samaa vikaa ja on oikeastaan edelleen välillä.
Mä olen tarjonnut syötäväksi omenaa, päärynää, rusinoita, marjoja... Jättänyt pois kaikki makeutetut jugurtit, lisätyn sokerin ja mehut.
On onneks auttanut tähän asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luumunektarilla järjestelen asiat pahimpien mässäilykausien jälkeen. Sen tarpeellisuutta voi kyllä olla vaikea perustalla pikkuiselle kun kerran näkee ja maistaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti: Mä olen tarjonnut syötäväksi omenaa, päärynää, rusinoita, marjoja... Jättänyt pois kaikki makeutetut jugurtit, lisätyn sokerin ja mehut.
Meillä ei edes syödä jogurtteja ja juoda mehuja. Kaikki marjat on käytössä jne. Ei vaan auta..

Täytyy varmaan kokeilla pellavan siemeniä..

Bluntly. Noiden pahanmakuisten juttujen syöttäminen lapselle on yhtä helppoa kuin sulan rasvan työntäminen villikissan perseeseen sukkapuikolla :P
Gaia

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Mehut meillä olleet enempi noita itse tehtyjä mutta pois jäi nekin.
Viime kesän sairaalajaksolla oli asiasta puhetta ja silloin sain ohjeeksi tosiaan vaan lisätä luonnollisten kuitujen määrää ja ottaa tavaksi tarjota aina ja joka känteessä vettä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:Millähän saisi 2 vuotiaan suolen toimimaan edes joka toinen päivä. Nyt mennään tyyli kakka kerran 4:ssä päivässä ja kun noin harvoin kakkaa, on suoritus melkoisen dramaattinen kokemus. Jannu itkee suoraa huuotoa ja on todella peloissaan. Kakkeli pääsee tossa ajassa kasvamaan niin isoksi, että tänään tuli jo verta pepusta. En tiedä onko tulossa jo peräpukama, vai repesikö jo joku paikka. Ekan kivitapin jälkeen onneksi lopputavara tulee laulaen.

Duphalac ei auta ja muut vastaavat ovat niin kamalan makusia myrkkyjä, että niitä jannu ei suostu nauttimaan.

Nyt ainakin ruokavalio muuttuu sen verran, että kaikki vaalea höttö jää pois ja tilelle tulee täysjyvätuotteet. Myös vellit lopetetaan kertaheitolla ja maito vaihtuu kokonaan veteen.

Muita vinkkejä? :cry:
Olisko "kovalla"? Meinaan onko kuinka kiinteä möykky? Varmasti itkee kun käsittääkseni tuollaisen tuottaminen sattuu oikeasti. Ja peräpukamat taitaa olla jo sellainen, et varmasti on pidettävä syöminen siinä kunnossa, et lentää kuin varpusparvi. Muutoin taitaa sattua aika käsittämättömän paljon veren kera. Noista muutoksista on hyvä lähtee.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi kirjoitti: Meinaan onko kuinka kiinteä möykky?
Menisi varmaan pytystä läpi, jos ei vesi vaimentaisi pudotusta.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin, meillä ollut tuo ummetus syntymästä asti, ja tätä on jos millä koitettu hoitaa. Ja välillä kiljutaan tuskasta mun sylissä kun tekee kipeää kakata. Luumusose on meillä toiminut hyvin, purkki päivässä ja maha yleensä alkaa toimimaan normaalisti. Levolac yms. vain kun on akuuttihätä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa, laitan sulle saman quoten mikä saatiin päivystyksestä 1,5 vuotta sitten:

Kuitu nopeuttaa ulostemassan kulkua suolessa. Kuitua saat leseistä, runsaskuituisista leivistä (kuitua yli 6 %), muroista ja mysleistä, puuroista, täysjyväriisistä ja -pastasta, kasviksista, hedelmistä ja marjoista, pavuista, herneistä, pähkinöistä ja siemenistä. Kun haluat lisätä kuitua ruokavalioosi, tee se vähitellen. Muutoin vatsa voi vihoitella.

Kauravelli, varsinkin itsetehty (laktoosi- ja kaurapitoinen) toimii sairaan hyvin, luumu-/rusinakiisseliä pahimpaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti: Kauravelli, varsinkin itsetehty (laktoosi- ja kaurapitoinen) toimii sairaan hyvin, luumu-/rusinakiisseliä pahimpaan.
Laktoosi? Mites kun maidon sanotaan kovettavan vatsaa?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:
Elppis kirjoitti: Kauravelli, varsinkin itsetehty (laktoosi- ja kaurapitoinen) toimii sairaan hyvin, luumu-/rusinakiisseliä pahimpaan.
Laktoosi? Mites kun maidon sanotaan kovettavan vatsaa?
Maito tasapainottaa vatsan toimintaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Kiinanpoika toi markkinoille muksuystävällisen gps-paikannin/kännykän

Onko tämä ylisuojelua? Minusta ei. Voisin kuvitella pistäväni tuollaisen skidin ranteeseen. Jos putoaa vaikka metsässä kuoppaan tai eksyy, helpompi suorittaa nouto kun tietää missä tenava on.
NuoriD

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

küllküll kirjoitti:Kiinanpoika toi markkinoille muksuystävällisen gps-paikannin/kännykän

Onko tämä ylisuojelua? Minusta ei. Voisin kuvitella pistäväni tuollaisen skidin ranteeseen. Jos putoaa vaikka metsässä kuoppaan tai eksyy, helpompi suorittaa nouto kun tietää missä tenava on.
En mä oikein näe tuon käyttöideaa. Jos lapsi on niin pieni, että eksyy/putoaa kuoppaan jne, niin eihän sitä kuitenkaan voi päästää mihinkään ilman valvontaa, eikö niin?

Kun ei tuo kuitenkaan suojaa esim. ojaan hukkumiselta tai auton alle jäämiseltä.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Mielessä oli lähinnä AWOL-tilanne, eli skidi sniikkaa snadisti skutsiin ilman lupaa tms.
NuoriD

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

küllküll kirjoitti:^ Mielessä oli lähinnä AWOL-tilanne, eli skidi sniikkaa snadisti skutsiin ilman lupaa tms.
No joo. Mutta IMHO tuo lähentelee jo sitä, että pidetään lapsella kypärää päässä koko ajan.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Ai eikö teillä pidetä? :O
Dumis

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

küllküll kirjoitti:^ Ai eikö teillä pidetä? :O
Sekoitat nyt Pertsan ja ND:n :twisted:
Vastaa Viestiin