Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

KKK kirjoitti:^ Beibi - voin sanoa että ei ole meidän pentujen kohdalla. Tietävät että jos noista saadaan kiinni, viikko on lyhin aika joksi se laite lähtee.
No voi poika. Ei kai tässä sitten ole ongelmaa; omalla pojalla ei ole sellaista älylaitetta käytössä jolla voisi PoGota. Kaiffari mielummin SäBää.

Enkä mä ole ole täällä pääkaupunkiseudulla kohdannut ongelmatilanteita. Päinvastoin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Setä KKK on kyllä ottamassa virallista Vihaisen Vanhan Miehen manttelia itselleen jykevällä otteella. Vihaiset Nuoret Miehet ovatkin pitkälti kitinästä kadonneet.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Tähän on pyritty:

Amazing shit happens!
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

KKK kirjoitti:Ennen: pelattiin pihalla kavereiden kanssa jalkapalloa
Nyt: kuskataan pentu kolme kertaa viikossa jalkapalloharkkoihin ja maksetaan kaudesta 300e, varusteet ym. Ei puhettakaan pihapeleistä.

Ennen: kiipeiltiin puissa
Nyt: kuskataan pentu Parkour-treeneihin, maksetaan X euroa kerta. Puissakiipeily on ilmeisesti muuttunut hengenvaaralliseksi.

Ennen: rakennettiin takapihalle korkeushyppyteline
Nyt: kuskataan pentu autolla yleisurheilutreeneihin, maksetaan siitä X euroa kerta

Ennen: kun satoi, luettiin, rakennettiin leegoilla, piirrettiin jne
Nyt: kun sataa, itketään "ei o tekemistä" niin kauan että virtuaalitutti (kännykkä, tabletti tai peliohjain) pannaan käteen.

Onko tämän kehityksen tavoitteena luoda pullamössösukupolvellinen Kuluttajia(tm) joiden oma-aloitteisuus ja ideointikyky on nolla mutta luottolimiitti rajaton ja tärkeintä on syytää mahdollisimman paljon fyrkkaa ympärilleen palveluntarjoajille sen sijaan että jotain - edes joskus - voisi tehdä Ihan Omin Pikku Kätösin?

Kaikki on paremmin kuin ennen? Joopa-vitun-joo. Ottakaa kännykät veks, kalja pois kioskeista ja tuokaa 1970-luvun Kekkoslovakia takaisin.

1. Aina voi muuttaa 70- luvun kaltaiseen lähiöön jossa edelleen pelataan jalkapalloa tai pesäpalloa. Tai sitten pyytää oma-aloitteisesti muita mukaan pihapeleihin.
2. Ei ne puut ole minnekään kadonneet; nyt joku jossain on päättänyt, että sieltä voi pudota (xPertti factor)
3. Voithan sä Gorilla rakentaa telineet siihen omalle takapihalle? Jos ei oma piha riitä, niin juttele naapurin kanssa. Niidenkin muksut varmaan haluais pomppia välillä.

Ja niin ees päin...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Diddley Bow kirjoitti:Enkä mä ole ole täällä pääkaupunkiseudulla kohdannut ongelmatilanteita. Päinvastoin.
On mulle auton eteen kääntynyt jalkatieltä noin kerran viikkoon yksi pokea tuijottava lapsi. Enkä tässä tarkoita suojatietä.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Dynamo kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Enkä mä ole ole täällä pääkaupunkiseudulla kohdannut ongelmatilanteita. Päinvastoin.
On mulle auton eteen kääntynyt jalkatieltä noin kerran viikkoon yksi pokea tuijottava lapsi. Enkä tässä tarkoita suojatietä.
Selkee homma. Mä liikun pääkaupunkiseudulla pääsääntöisesti julkisilla ja jalan, joten en osaa havannoida ongelmaa autoilijan kannalta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dynamo kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Enkä mä ole ole täällä pääkaupunkiseudulla kohdannut ongelmatilanteita. Päinvastoin.
On mulle auton eteen kääntynyt jalkatieltä noin kerran viikkoon yksi pokea tuijottava lapsi. Enkä tässä tarkoita suojatietä.
Ajan aika helvetisti, tapauksia nolla. Missä te oikein ajelette?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vesper kirjoitti:
Dynamo kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Enkä mä ole ole täällä pääkaupunkiseudulla kohdannut ongelmatilanteita. Päinvastoin.
On mulle auton eteen kääntynyt jalkatieltä noin kerran viikkoon yksi pokea tuijottava lapsi. Enkä tässä tarkoita suojatietä.
Ajan aika helvetisti, tapauksia nolla. Missä te oikein ajelette?

PS. siitä PoGo:sta voi tehdä myös koko perheen harrastuksen. Sen sijaan että isä odottaa lapsen kiinnostuvan harrastuksistaan, voi isä kiinnostua lapsen harrastuksista.
PPS. Mulle pamahti tänään ruudulle PoGo:n mitali sadasta kävellystä kilometrista. Aika moni niistä kummitytön kanssa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Tapaukset kodin lähellä 40 ja 30km/h alueilla, noin 2km kotoa lähdettyä (siis okt-aluetta), mutta ei sen jälkeen. Paitsi pari kertaa eräässä lähiössä.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Mulle pamahti tänään ruudulle PoGo:n mitali sadasta kävellystä kilometrista.
Tykkään.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:siitä PoGo:sta voi tehdä myös koko perheen harrastuksen. Sen sijaan että isä odottaa lapsen kiinnostuvan harrastuksistaan, voi isä kiinnostua lapsen harrastuksista.
Been there, done that. Kotialueen kaikki pokestopit on kävelty läpi ja samaten mummolan lähialueet toisessa kaupungissa. Tosin lähinnä se on semmoista "saman valtameren parisukeltamista", pentu juoksee nenä ruudussa ja minä yritän katsella neljään suuntaan yhtä aikaa ettei se juokse kenenkään päälle tai minkään alle.
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

KKK kirjoitti:Been there, done that. Kotialueen kaikki pokestopit on kävelty läpi ja samaten mummolan lähialueet toisessa kaupungissa. Tosin lähinnä se on semmoista "saman valtameren parisukeltamista", pentu juoksee nenä ruudussa ja minä yritän katsella neljään suuntaan yhtä aikaa ettei se juokse kenenkään päälle tai minkään alle.
Hienoa! Sitten vaan autoon ja paremmille apajille talsimaan, pysyy mielenkiinto yllä ja oppii samalla ehkä jopa historiaakin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mua vituttaa joka kerta, kun näen liikenteessä kännykkää räpeltävän ja vain siihen keskittyvän ihmisen. Ei kuulu nämä pyöräteille tai muuallekkaan. Hankkisivat vaikka ensiksi elämän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vagabondo kirjoitti:Pokemon GO on kyllä vuoden liikuntatuote.
Millennium-palkinnon arvoinen keksintö.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:Hienoa! Sitten vaan autoon ja paremmille apajille talsimaan, pysyy mielenkiinto yllä ja oppii samalla ehkä jopa historiaakin.
Mieluummin ostan sille maantiepyörän ja pyöräillään ympäri Pirkanmaata, minä voin selostaa nähtävyydet.
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

KKK kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Hienoa! Sitten vaan autoon ja paremmille apajille talsimaan, pysyy mielenkiinto yllä ja oppii samalla ehkä jopa historiaakin.
Mieluummin ostan sille maantiepyörän ja pyöräillään ympäri Pirkanmaata, minä voin selostaa nähtävyydet.
No peukku tällekin!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Harkitsen vakavasti laukkujen pakkaamista jq kakk0sasuntoon muuttamista. Sama paska toistuu vuodesta toiseen. Ei vaan jaksa tätä yksipuolisuutta. Ei yks voi tykätä kauden edestä.

Lapsia sääli jos jäin käy mut ei tästäkään mitään tule.
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

KKK kirjoitti: Sama paska toistuu vuodesta toiseen.
Hengitä syvään ja heivaa se alkoholi kokonaan. Teillä on vielä uusi vauva-aika taas pykälässä ja on hyvin todennäköistä, että seuraa useita kuukausia jolloin et ole vaimon prioriteettilistalla ykkösenä. Se on elämänvaihe, ei koko elämä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:
KKK kirjoitti: Sama paska toistuu vuodesta toiseen.
Hengitä syvään ja heivaa se alkoholi kokonaan. Teillä on vielä uusi vauva-aika taas pykälässä ja on hyvin todennäköistä, että seuraa useita kuukausia jolloin et ole vaimon prioriteettilistalla ykkösenä. Se on elämänvaihe, ei koko elämä.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Alkoholi ei liity mitenkään olin vesiselvä kirjoittaessani. Typot tuli siitä kun kirjoitin puhelimella.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Noin pienten lasten isäksi harrastat ja reissaat aika paljon, oletko ihan varma ettei kyse ole osin kyvyttömyydestä sietää arkea? En nyt oikein näe miten kukaan voi tosissansa miettiä jättävänsä muksunsa kolmestaan raskaana olevan naisen kanssa ja pystyä vielä katsomaan peiliin. Joku roti olla pitää kun siitoshommiin lähtee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ikävä lyödä lyötyä, mutta kyllä mä vähän ihmettelin uutta raskautta, kun tämä historia on ollut palstalla luettavissa jo vuosia. Eihän uusi lapsi kenenkään liittoa pelasta. Mutta Tiksin kommenttiin sanoisin kuitenkin sen verran, että eiköhän kaikille osapuolille ole kuitenkin parasta se, että yksilöt voi hyvin. Ja jos hyvinvointi tulee lähtemisestä, sitten pitää lähteä. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ketään tarvitsee jättää yksin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tämä ei ollut täysin suunniteltu raskaus, mutta molemmat odottavat tulokasta ihan yhtä paljon. Molempien osapuolten pinnaa ovat kiristäneet tietyt ulkoiset tekijät - ei kuitenkaan kolmannet tai neljännet osapuolet sekä kommunikoinnin haasteet. Kuulemma eivät pitkissä parisuhteissa ihan tavattoman harvinaisia ilmiöitä.

Purkaukseni lähtemisestä oli ns. primitiivireaktio, asioista päästiin puhumaan jo seuraavana päivänä riitelemättä ja nyt näyttää jo paremmalta.

"En halua lyödä lyötyä" on tarpeeton kommentti mun kanssa kirjoiteltaessa. Sinä päivänä kun tuntuu että tulee paha mieli nettikeskustelujen lukemisesta, lopetan niiden lukemisen :)
Amazing shit happens!
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kustannuseriä ja kustannuseriä. Muistan elävästi, kun tyttö päätti, että kaunoluistelu ei ollutkaan hänen juttu, vaan ratsastus. Äitinsä puolsi. Riemusta kiljaisin, että harrastus on sitten sieltä halvimmasta päästä. Parin vuoden jälkeen jäi hevosen tallomaksi ja sairaalan kautta käytynä se harrastus ymmärrettävistä syistä jäi. Voitti myöhemmin showtanssissa mitalin suomenmestaruustasolla. Se hänen urheilustaan. Ajan kustannusperspektiiviä. Silloin vielä uskalsi koittaa kalliita lajeja.

Nyt poika on yli-innokas vaihtamaan säbässä kenttäpelaajasta veskariksi. Ja omia kamoja ei ole. Jos ei seuran maksuja lasketa mukaan, niin säbässä harrastaminen on käsittääkseni kohtuullista. Niin luulis. Pääkaupunkiseudulla seurakustannukset ovat vähintäänkin haasteelliset.

Siihen kun lyödään päälle veskankamojen hintalappu, niin alkaa huumori loppua. Nuoreen lajiin ei ole vielä muodostunut jääkiekon kaltaista harrastusvälineiden vaihtopörssiä.

Mun pää on täynnä kysymyslappuja. Miksi lasten harrastukset on niin järkyttävän kalliita? Ketkä on ne apinat, jotka hyötyvät siitä, että repivät lasten vanhempien selkänahasta rahansa omiin mielihaluihinsa?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

McJanne kirjoitti:Harrastukset ovat kiireisten uraohjusten lapsidumppaamoja, millä ostetaan sitä aikaa, mikä on uhrattu työurille.
Tuo on totta. Lisäisin tuohon vanhempien harrastukset. Muut eivät istuneet pääkaupunkikeskeiseen lasten liikuutaan.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin