Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Siinä on valkovuokot sun muut tiellä, kun sinivuokon hede ja emi kohtaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Katselin tuossa myytäviä autoja ja tajusin samalla, että joutuukohan sitä miettimään isompaa autoa, kun kolmatta kerran pukkaa. En yhtään haluais laittaa pääomaa kiinni heikkoon sijoitukseen, mutta tavaratilat voivat olla ongelma keväällä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on kevyt autokuume tämän poksahtamisen lähestymisen tiimoilta, mutta olen yrittänyt olla ihan hys hys ettei tartu puolisoon. Nykyiseen mahtuu joko koirat tai harrastusvälineet, mutta ei molemmat yhtä aikaa, jos lastenistuin on paikoillaan. Toisaalta hyvin harvoin tarvitseekaan kaikkien yhtä aikaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on mielessä himppasen uudempi auto, kun mihin E- mersun kanssa joutuisi tyytymään tällä budjetilla.

On mulla ketjun aiheeseenkin! Tänään olis laskettu aika. Juniori ei vaikuta mitenkään kiireiseltä. Vanhempiensa kalenterimieltymyksellä olisin kyllä odottanut tiettyä täsmällisyyttä, mutta onhan tässä vielä päivää jäljellä.

Oon ollut jo pidempään sitä mieltä, että nämä synnytyskäynnistelyn kotikonsteiksi mainitut sauna, seksi ja siivous ovat miesten salaliitto, jonka tarkoituksena on tehdä loppuraskaudesta heille miellyttävämpi. Nyt kun miehen työkaveri oli vielä ohjeistanut, että seksi pitää ajoittaa nimen omaan supistusten kanssa yhtä aikaa, alan olla varma tästä.
Viimeksi muokannut exsu, 05.11.2015 9:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mulla on mielessä himppasen uudempi auto, kun mihin E- mersun kanssa joutuisi tyytymään tällä budjetilla.
Hai sie, osta autoo!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täsmentyi, että poika tulossa. Eli pelimies parin lipunmyyjän kylkeen. Kyllähän sitä ajatulset väkisinkin hakeutuvat yhteisiin pelireissuihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täsmentyi, että poika tulossa. Eli pelimies parin lipunmyyjän kylkeen. Kyllähän sitä ajatulset väkisinkin hakeutuvat yhteisiin pelireissuihin.
Entäs jos tuleekin muista jutuista kiinnostunut homopoika, joka haluaa vain leipoa ringetteä pelaavien tyttärien joukkueen myyjäisiin?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Sillehän ei sitten voi mitään. Ei se kuitenkaan estä tai hidasta haaveiluani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Sillehän ei sitten voi mitään. Ei se kuitenkaan estä tai hidasta haaveiluani.
En ihan pääse kärryille, miksi sukupuoli rajoittaisi yhteisiä tekemisiä? Lapset yleensä tykkäävät tehdä juttuja vanhempien kanssa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Sillehän ei sitten voi mitään. Ei se kuitenkaan estä tai hidasta haaveiluani.
En ihan pääse kärryille, miksi sukupuoli rajoittaisi yhteisiä tekemisiä? Lapset yleensä tykkäävät tehdä juttuja vanhempien kanssa.
Et taida ihan kamalasti lukea juttujani. Nimittäin täälläkin olen useasti jutellut, kuinka käyn tyttöjeni kanssa säbässä, kiekossa, futiksessa, futsalissa jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en nyt missään nimessä halua edes vihjata, että Ylermistä voisi mitenkään saada sukupuolisyrjivää kuvaa, tai että minulla olisi pienintäkään syytä ajatella mitään muuta kuin että Ylermi on loistava ja rakastava isä lapsilleen. Lisäksi on vain ja yksinomaan myönteistä ja sympaattista, että kun vauva konkretisoituu, Yllen innostuneet unelmat vain voimistuvat.

Mutta kun tämä nyt on keskustelupalsta, haluan tästä Yllen avauksesta assosioida yleisempään pointtiin, joka minua vähän mietityttää. Omaa lähipiiriäni tarkkailemalla en oikein näe moderneissa vanhemmissa juurikaan merkkejä siitä, että arvottaisivat lapsensa sukupuolen mukaan. Mahdollisen poikkeuksen muodostavat ehkä ne isät (tai jotkut niistä), joilla on vahva kilpaurheilutausta itsellään. Jotenkin monet heistä kyllä katsovat herkästi poikiensa urheilun olevan jotenkin vakavampaa kuin tyttäriensä. Ymmärrettävää ehkä, kun kokemusperäistä samaistumista on tavallaan enemmän tarjolla, mutta silti jotenkin vähän ihmeellistä. Minä esimerkiksi olen niin tavattoman poliittisesti korrekti, etten oikein voi kuvitella edes läpällä heittäväni tuollaista pelimies v. lipunmyyjä -juttua. Sen verran paljon karmeita sukupuolirooleja ja olemsien tapoja siihen kiteytyy. Mutta urheilijat tuntuvat jotenkin tuntevan vetoa siihen. Kummallista. Onkohan esim. tämä jotenkin yleinen kokemus Suomessa, urheilupiireissä tai yleisemminkin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Mä en nyt missään nimessä halua edes vihjata, että Ylermistä voisi mitenkään saada sukupuolisyrjivää kuvaa, tai että minulla olisi pienintäkään syytä ajatella mitään muuta kuin että Ylermi on loistava ja rakastava isä lapsilleen. Lisäksi on vain ja yksinomaan myönteistä ja sympaattista, että kun vauva konkretisoituu, Yllen innostuneet unelmat vain voimistuvat.

Mutta kun tämä nyt on keskustelupalsta, haluan tästä Yllen avauksesta assosioida yleisempään pointtiin, joka minua vähän mietityttää. Omaa lähipiiriäni tarkkailemalla en oikein näe moderneissa vanhemmissa juurikaan merkkejä siitä, että arvottaisivat lapsensa sukupuolen mukaan. Mahdollisen poikkeuksen muodostavat ehkä ne isät (tai jotkut niistä), joilla on vahva kilpaurheilutausta itsellään. Jotenkin monet heistä kyllä katsovat herkästi poikiensa urheilun olevan jotenkin vakavampaa kuin tyttäriensä. Ymmärrettävää ehkä, kun kokemusperäistä samaistumista on tavallaan enemmän tarjolla, mutta silti jotenkin vähän ihmeellistä. Minä esimerkiksi olen niin tavattoman poliittisesti korrekti, etten oikein voi kuvitella edes läpällä heittäväni tuollaista pelimies v. lipunmyyjä -juttua. Sen verran paljon karmeita sukupuolirooleja ja olemsien tapoja siihen kiteytyy. Mutta urheilijat tuntuvat jotenkin tuntevan vetoa siihen. Kummallista. Onkohan esim. tämä jotenkin yleinen kokemus Suomessa, urheilupiireissä tai yleisemminkin?

Mä en nyt kyllä kerta kaikkiaan ymmärrä, miten linkkaamasi uutinen liittyy Ylermiin. Linkkaamasi uutinen tuntuu kyllä uskomattomalta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 18.11.2015 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:?: :?:

Tarkoitat, että nimenomaan korostit, että se ei liity. No joo. Silti jonkinlaiselta assosiaation tavoittelulta ei voi välttyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti::?: :?:
Ai, mä luulin, että sä jotenkin itseironisesti pamautit palstatavaramerkkisi kehiin. Just selitin, että Ylleen tämä ei liity mitenkään, ja jopa palstalla moraalisesti kyseenalaistetun unelmoinnin koin vain myönteisenä, mutta haluan Yllen avauksesta assosioida yleiseen teemaan koskien vanhempien suhtautumista jälkikasvunsa sukupuoleen tavalla, joka ei koske mitenkään Ylleä. Ja josta voidaan näköjään Suomestakin, eikä vain jostain Intiasta, löytää aika rajujakin kokemuksia. Ja tähän sä kommentoit, että et oikein näe linkkaamani jutun yhteyttä Ylleen. Ilman muuta ajattelin, että tämän täytyy olla vitsi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti::?: :?:
Ai, mä luulin, että sä jotenkin itseironisesti pamautit palstatavaramerkkisi kehiin. Just selitin, että Ylleen tämä ei liity mitenkään, ja jopa palstalla moraalisesti kyseenalaistetun unelmoinnin koin vain myönteisenä, mutta haluan Yllen avauksesta assosioida yleiseen teemaan koskien vanhempien suhtautumista jälkikasvunsa sukupuoleen tavalla, joka ei koske mitenkään Ylleä. Ja josta voidaan näköjään Suomestakin, eikä vain jostain Intiasta, löytää aika rajujakin kokemuksia. Ja tähän sä kommentoit, että et oikein näe linkkaamani jutun yhteyttä Ylleen. Ilman muuta ajattelin, että tämän täytyy olla vitsi.
:sir:

Yliarvioit mut

Mulle tuli epämukava fiilis, koska kaikesta alun disclaimerista huolimatta mulle tuli fiilis, että kuitenkin vihjailit Ylermistä jotain. Mutta uskon vilpittömyyteesi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Jotenkin monet heistä kyllä katsovat herkästi poikiensa urheilun olevan jotenkin vakavampaa kuin tyttäriensä. Ymmärrettävää ehkä, kun kokemusperäistä samaistumista on tavallaan enemmän tarjolla, mutta silti jotenkin vähän ihmeellistä. Minä esimerkiksi olen niin tavattoman poliittisesti korrekti, etten oikein voi kuvitella edes läpällä heittäväni tuollaista pelimies v. lipunmyyjä -juttua.
Kyllähän nuo ilmaisut munkin silmään särähti aika pahasti. Olisi tyttärillä varmaan hieno fiilis lukea itsestään moinen määritelmä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: :sir:

Yliarvioit mut

Mulle taas tuli epämukava fiilis, koska kaikesta alun disclaimerista huolimatta mulle tuli fiilis, että kuitenkin vihjailit Ylermistä jotain. Mutta uskon vilpittömyyteesi.
Vaikea sitä on aina omiakaan motiiveja kunnolla hahmottaa. Voi toki olla, että olisin postannut tämän uutisketjuun enkä Ylle-keskusteluun, jos Ylle ei olisi käyttänyt tuota pelimies/lipunmyyjä-fraasia, jonka koen hyvinkin epämiellyttävänä.

Ehkä mun ajatusketjuni oli jotenkin sen suuntainen, että tunnistan ehkä itsestänikin sen, että tilanteen osuessa kohdalle saattaisin hyvinkin ajatella, että poikavauva olisi jotenkin ensisilmäyksellä vähemmän pelottava kuin tyttövauva, koska yhteiskuntamme on kuitenkin niin sukupuolittunut, että pienenä poikana oleminen tuntuu jotenkin vähemmän vieraalta kuin tyttöjen todellisuus. Voi olla, että tämä tunne jotenkin korostuu henkilöillä, joiden identiteetille esim. jyrkästi sukupuolittunut urheilumaailma on ollut jotenkin keskeistä. Ajattelisin kuitenkin, että nykypäivän Suomessa hyvin harvalle tämä nousee kuitenkaan mitenkään sellaiseksi oikeaksi sukupuolten erilaiseksi arvostamiseksi - ja sitten törmäsin tuohon Ylen juttuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Olisi tyttärillä varmaan hieno fiilis lukea itsestään moinen määritelmä.
Annan teille anteeksi, elättehän maakunnassa täältä katsottuna. Ko. määritelmä on wanha tamperelainen läppä, jolla ei sinänsä ole muuta kaikupohjaa kuin se, että Tamperehan on Suomen perinteikkäin kiekko(pää)kaupunki.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ja vielä kaikille ihan varmistuksena, mulle olisi kelvannut tyttö vallan mainiosti. Odotin tyttöä, koska ajattelin, että vanhoilla mennään. Kummassakin sukupuolessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Niistä hyvistä kannattaa olla iloinen, vaikka kaikkihan on yksilöitä jne. Mutta näitä on kiva tässä lässyttää, uskokaa pois!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Olisi tyttärillä varmaan hieno fiilis lukea itsestään moinen määritelmä.
Annan teille anteeksi, elättehän maakunnassa täältä katsottuna. Ko. määritelmä on wanha tamperelainen läppä, jolla ei sinänsä ole muuta kaikupohjaa kuin se, että Tamperehan on Suomen perinteikkäin kiekko(pää)kaupunki.
Se että joku läppä on vanha, ei tarkoita sitä etteikö se olisi hölmö.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Se että joku läppä on vanha, ei tarkoita sitä etteikö se olisi hölmö.
Hyvä kun kerroit, täytyykin aina miettiä etenkin sinun kannalta miten asian ilmaisee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:määritelmä on wanha tamperelainen läppä
Kun samasta läpästä Sami Hyypiän julkisesti lausumana kehiteltiin muutama vuosi sitten kohua, Hyypiä muistaakseni puolusti sovinismiaan sillä, että kyseessä on vanha kymenlaaksolainen läppä, joka ei missään nimessä heijastele mitään syvempiä asenteita. Kuulostaa ihan yhtä hölmöltä kuin vastenmielistä neekeri-sanan käyttöään puolustelevat luupäät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Se että joku läppä on vanha, ei tarkoita sitä etteikö se olisi hölmö.
Hyvä kun kerroit, täytyykin aina miettiä etenkin sinun kannalta miten asian ilmaisee.
Josko kuitenkin miettisit ihan vaan tyttäriesi ja ylipäänsä naisurheilun kannalta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kummallista. Onkohan esim. tämä jotenkin yleinen kokemus Suomessa, urheilupiireissä tai yleisemminkin?
Artikkeli tuntui täysin käsittämättömältä, enkä osaa samaistua siihen yhtään oman tai vaimoni suvun puolelta. Vaimon perhe on tukenut tasapuolisesti kaikkia lapsiaan. Itselläni ei ole sisaruksia, niin ei pysty varmuudella sanomaan, mutta vanhempani olivat aktiivisesti mukana tukemassa vaimoni kilpauraa.

Oman perheen osalta vaimon ja mun harrastusvalikoima on merkittäviltä osin sama ja kyllähän tuota jälkikasvua olisi niiden suuntaan ohjattu sukupuolesta riippumatta. Lapsesta ei taustastamme huolimatta olla koulimassa ammattiurheilijaa ellei lapsi sitä itse halua, eikä hän ainakaan tällä hetkellä vielä osoita sen suuntaisia taipumuksia. Olisin tyytyväinen jos saisin opetettua urheilullisen ja terveet elämäntavat ja pari hyvää harrastusta pitämään kehon ja mielen virkeänä.

Yllen käyttämä fraasi särähti myös minun korvaani aika pahasti. Itse en käyttäisi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.