Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Otettiin sunnuntaina apupyörät munamankelista pois ja hyvin sujui heti alusta alkaen. Täytyy vielä siitäkin retostella, että kun vastaan tuli yksi päiväkodin lapsista + äiti, niin äiti kysyi ensin, milloin meidän veijarillamme on synttärit (toukokuussa) ja kertoi sitten, että heidän lapsellaan on vielä apupyörät ja lapsi täyttää ensi kuussa viisi vuotta. En kertonut kuitenkaan, että perillinen täytti vasta neljä vuotta eli on ylivertainen toiseen lapseen verrattuna. Jiihaa!!11!!1111!
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Flikan kuume huitelee jo toisen kerran pari viikon sisään neljässä kympissä eikä tropit laske kuin 39.2 asteeseen. Komeet oksennukset veti äsken mun selkään kun koetin saada vähän rauhottumaan..Näköjään oksentaminen autto kun nyt jo jaksaa leikkiäkin hieman.. Kyllä käy säälikis pientä :cry:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä kahden korvatulehduksen jatkoksi silmätulehdus. 6-8 kertaa päivässä pitäis saada tipat silmiin. Kehitin sitten heti alun kiukkurimpuilun johdosta tekniikan antaa tipat, jossa sidon jaloillani tytön jalat, kädet niputan ylös taivaalle toisella kädelläni ja vapaalla kädelläni samalla painan päätä tyynyyn ja yritän tähdätä liikkuvaan kohteeseen tippoja.

Eilen aamulla kerroin tekniikkani päiväkodin tädeille tytön heille jätettyäni. Tädit jäivät haavi auki tuijottamaan minua kertoen, ettei heillä ihan noin kovia otteita käytetä. Tokaisin vain, että älkää nyt vielä lastensuojeluilmoitusta kuitenkaan tehkö 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Eilen aamulla kerroin tekniikkani päiväkodin tädeille tytön heille jätettyäni. Tädit jäivät haavi auki tuijottamaan minua kertoen, ettei heillä ihan noin kovia otteita käytetä. Tokaisin vain, että älkää nyt vielä lastensuojeluilmoitusta kuitenkaan tehkö 8)
Kyllähän tuo kuvauksena kuulostaa paljon karummalta, mitä todellisuus varmaankaan on. Varsinkin jos heillä on sun ammatti tiedossa, niin mielikuvat voi olla aika jänniä. Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että lasten ja koirien kohdalla lääkitseminen tuottaa huomattavasti pienemmät traumat, jos sen saa hoidettua nopeasti ja tehokkaasti, kuin turhan pitkitetty toimenpide. Tietysti ilman tarpeetonta kivun tuottamista jne.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Tietysti ilman tarpeetonta kivun tuottamista jne.
Lihavoitu on oleellinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Silloin joskus kun jouduin esim. työharjoittelussa antamaan korva-tai silmätippoja niin tukeva ote tosiaan oli kaiken a ja o. Ihan opetettuna. Tytsää ei tarvitse (vielä) sitoa kokonaan jos esim. korvia katsotaan lääkärissä tai tippoja annetaan nenään. Tukeva ote päästä esim. itseä vasten, jotta ei pysty sitä liikuttamaan on ollut toimivin tapa, ja erityisesti se nopein tapa. Yleensä sen jälkeen hiukan hauskuuttelua ja asiasta keskustelua, samalla kun tekee voi myös tosiaan kertoa mitä on puuhaamassa ja miksi joutuu liikkumisen estämään. Iloiselta vaikuttaa jälkikäteen.

Ja tosiaan, kun aletaan törttäilemään hevimpiä aineita, saati törttäilemään objekteja naaman alueelle, syystä tai toisesta, on parempi saada lapsi paikoilleen kun antaa heilua ja puhkoa silmiä päästä.

Tsempit ylermille, toimit miten parhaiten tiedät, ja mulla on hieman semmonen olo että sä tunnet tytsäs paremmin kuin me muut ;)
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Meillä oli hampaiden pesu aikaisemmin ylermin kuvaileman väännön kaltaista säätämistä. Sittemmin se on alkanut sujumaan ongelmitta, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana on lapsi usein halunnut normaalin hampaidenpesun sijaan leikkiä, että ne pestään väkisin. Ilmeisesti kokee tukevan otteen turvallisena tai jotain. Hämmentävää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:lapsi usein halunnut normaalin hampaidenpesun sijaan leikkiä, että ne pestään väkisin. Ilmeisesti kokee tukevan otteen turvallisena tai jotain. Hämmentävää.
Jopa raivostuttavaa, ainakin jos otan vertailuesimerkin omasta huushollistani. Nimittäin välillä tyttö haluaa jäähylle ilman mitään syytä. Voi vittu, kun on tullut neuvoton olo siitä, miten toimia. Lähinnä tarkoitan sitä turhaantunutta tunnetta, että aivan kuin oma huolella vaalittu rangaistuskäytäntö olisi toteutettu huonosti tai ainakaan se ei ole saanut toivottua vaikutusta aikaiseksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Tuo on ihan normi, aikansa kutakin ja sitten pitää taas keksiä uusia kikkoja.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Sain äsken "hillityn" soiton vaimolta. Oli käynyt TK:ssa pojan kanssa. Eka siis käytiin sunnuntaina, jolloin piti ottaman streptokkitestit ja tänään piti soittaa tulokset. Soitin, ei ollut otettu sunnuntaina testejä, joten ei ollutkaan tuloksia. Mutta nyt saisi mennä uudestaan lekurille ja oikein aikakin oli antaa.

No vaimo meni sovittuun aikaan. Kyseinen henkilö ei ollut lääkäri vaan hoitsu, eikä se edes ollut siellä missä neuvottiin, vaan toisessa rakennuksessa. No perille päästiin hieman myöhässä, mutta hoitaja otti kuitenkin vastaan. CRP:tä varten alettiin otamaan verikoetta ja eka otto meni vituiksi. Piti ottaa toinen ja siinä kohdassa kolmevuotias alkoi jo hieman panikoimaan. Seuraavaksi piti katsoa korvat, ja kuinka ollakaan hoitsu oli tuikannut korvamasiinansa niin syvälle, että poika pärähti heti itkemään. Ei saanut katsottua enää korvia ja arpoi että pitäisiköhän laittaa lääkärille jos se vaikka saisi.

Sitten lääkärille, joka oli eri rakennuksessa. Vaimo sinne paikalle kahden lapsen kanssa ja kuinka ollakaan tuossa tilassa oli influenssarokotuksia odottavia eläkeläisiä kämppä täynnä. Ei mitään ilmoittautumistiskiä, ei lasten leikkipaikkoja, ei istumapaikkoja, ilmassa pistävä kusen haju ja hirveä rykiminen, köhiminen ja niistäminen ympärillä. Lattiat kuraisen paskaiset ja koko paikka kuin keskiverto nyrkkipajan sosiaalitilat. Kuulemma "kuvottavan paskainen".

Poika reippaassa kuumeessa ja päiväunien puutteessa piehtaroi paskaisella lattialla valittaen ja itkien. 10 kuukautinen tyttö yhtyy itkuun ja katastrofi on valmis. Missään ei henkilökuntaa jonne ilmoittautua että me tulimme ja lähdemme nyt, joten vaimo keräsi kamat kasaan ja häipyi kotiin.

Lääkäri soitti minulle äsken ja kyseli että missähän poikamme on, kun ei löydy vastaanotolle. Kerroin että olemme jatkossa yksityisen puolen asiakkaita.



Joka ikinen yksityiselle puolelle laitettu euro on kyllä arvoisensa. Kunnallinen touhu kun on silkkaa siperiaa.

Ottakaa lapsillenne vakuutus.
Viimeksi muokannut masa, 15.11.2011 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Joka ikinen yksityiselle puolelle laitettu euro on kyllä arvoisensa. Kunnallinen touhu kun on silkkaa siperiaa.

Ottakaa lapsillenne vakuutus.
Todellakin. Alusta asti ollu lapselle vakuutus, ettei tarvi julkiselle mennä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

Me asutaan kunnassa, jossa niin hyvä kunnallinen ettei vakuutusta tarvita. Nyt pienellä pelolla katsotaan liitetäänkö tää väkisin Treeseen. Suurin osa kuntalaisista ei halua, koska pelkäävät nimenomaan kunnallisten palveluiden puolesta. Jos liitytään, otan samantien vakuutuksen, Tampereen kunnalliseen en enää muksun kanssa mene.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: Todellakin. Alusta asti ollu lapselle vakuutus, ettei tarvi julkiselle mennä.
Niin meilläkin, mutta viime sunnuntaina paikallinen TK oli ainut paikka jonne pääsi kahdeksalta aamulla. Oli eka ja vika kerta niinku.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Riippuu asuinpaikasta. Lappeenrannassa ei ollut mitään syytä käyttää yksityisiä vaikka tytsä kävi yksityisellä ne muutamat silmätulehduksensa hoidattamassa. Täällä taas mieluusti käytän, jos ja kun tarvetta tulee. Jos ei-kiireellinen asia niin sitten ei ole julkisessakaan valittamista.

Kiireellisissä asioissa päivystys täällä on niin vitusta (paitsi hammashuollossa), tosin täällä ei mammoja ja pappoja vaan hui kahistus mamuja joka ikinen kolo täynnä hammaslääkäreitä myöden.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Ottakaa lapsillenne vakuutus.
Itse olisin hyvällä omatunnolla voinut päättää tarinasi: "Käyttäkää kortsua!" 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: "Käyttäkää kortsua!" 8)
..ja pysykää sinkkuna!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ilmeisesti mekin asumme kunnassa, jossa kaikki on aina hoitunut julkisella varsin reippaasti, meidän kohdalla. No, pari kertaa ollaan jouduttu max tunti venaileen tk:ssa. Aina kun on ollut tarvis, on aika järkkäytynyt samalle päivälle, joskus aluksi th ja sieltä yleensä sitten lekurille tai resepti ainakin hoitunut samoin tein. Ehkä meillä on vaan onnea? Toki ymmärrän esim. korvakierteisen lapsen kanssa tilanteen olevan toinen...

Ja aina kannattaa hieman liioitella niitä oireita mieluummin kuin vähätellä, jos ei meinaa aikaa muuten järkkäytyä. Toisaalta meillä on usein jo diagnoosikin vähintään puolivalmiina tarjolla ;)
Prepare for the worstest.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

..ja vaimo kävi eilen Pikkujätissä molempien muksujen kanssa. Siistit odotustilat leluja väärällään, pari vastaanottovirkailijaa, lähes minuutilleen pitävä aikataulu, ammattitaitoiset ja lapsia osaavasti käsittelevät lääkärit, pari tarraa kiltille potilaalle ja koko poppoo tuli kotiin naama aurinkoisena.


Lasku 80 euroa ja hyvä mieli. Helppoa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mulla kanssa ollut Pojalle vakuutus jo ennen syntymäänsä. Maksanut itsensä takaisin, kun ottaa huomioon, että 1½ vuotiaana sai putket korviinsa ja ne laitettiin yksityisellä. Palvelu hyvää, eikä juuri tartte jonottaa.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Mulla kans vakuutus otettuna jo ennen jälkikasvun syntymää. Ei maksanut kuin aika monen kortonkipaketin verran eikä ole yleensä tarvinnut edes jonottaa hoidon luo.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Meinasi eilen olla todella huonoa säkää kun lähdin duunista. Odottelin risteyksessä liikennevalojen vaihtumista vasemman puoleisella kaistalla tarkoituksena singahtaa siitä vauhdilla liikkeelle ja kiilata kääntymisen jälkeen oikeanpuoleiselle kaistalle päästäksen kääntymään itä-väylän rampille.

Valot vaihtui ja minä liikkeelle. Jotenkin näin hämärästi oikean puoleisen etupilarin takaa liikettä ja hyppäsin vaistomaisesti jarrulle. Jarrut rutkutti ja nastat raapivat asfalttia voimansa takaa, kunnes tajusin että perkele sieltä tuli joku 5-9 vuotias skloddi potkulaudalla niin lujaa kuin ikinä pääsi risteyksen yli. Sen skloddin ja mun etupuskurin väliin ei jäänyt kuin parin puhelinluettelon mentävä tila. En tiedä tajusko se skloddi edes miten lähellä se oli jäädä alle ja päätyä teholle, sillä se häipyi samaa vauhtia horisonttiin, kun itse olin keskellä risteysaluetta ihmetellen että olihan mulle vihreät valot ja sille punaiset.

Oli ne. Perkele.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikettiin jäsen M:n kanssa eilen Hoplopissa. Leikkialueella ei ole kunnolla merkitty yhden kiipeilyrakennelman ylhäältä asti jyrkästi tulevan kierreputkiliukumäen alastuloaluetta. Liekittiin siinä lähellä ja M oli juuri tuon putken edessä. No, yhden pojan äiti tuli kovaa vauhtia putkea alas törmäten suoraan tyttäreeni. Ehdin vierestä kiljua vain varoitushuudon kahdesti. Onneksi ei tullut kuin pieni mustelma henkisten vammojen lisäksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Jannu kävi ekaa kertaa hammastarkastuksessa pari päivää sitten. Hoitsu hokasi heti, että yksi etuhammas on kuollut. Ihmettelinkin jo sen tummumista.. Vielä kun muistaisin missä tilanteessa hammas on iskun saanut, kun jannu ei pahemmin valittele pipejään.. :roll:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Maitohampaan vaurioitumisella ei taida onneksi olla vaikutusta rautahampaisiin, vai onko? Tietysti purenta voi kärsiä, jos se joudutaan poistamaan.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

^ ei kai. Pahimmassa tapauksessa on ilman etuhammasta rautahampaiden saapumiseeen asti.
Vastaa Viestiin