Ja lisäksi lajin sisällä arvostus osoitetaan ihan kouriin tuntuvalla, tai ainakin pankkitilillä näkyvällä, tavalla.sivustahuutaja kirjoitti: ↑08.01.2024 10:04Ei näitä pankkien ja konsulttifirmojen raatajia kyllä arvosteta yhteiskunnassa yhtään. Sinäkään et arvosta. Arvostusta saa lähinnä itseltä ja lajin sisältä.
Pappailu 2.0
-
- Kitisijä
Re: Pappailu 2.0
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mun oma veli teki itsemurhan ja samoin hyvän ystäväni 18v tytär. Em. asioista johtuen olen jutellut jokaisen lapseni kanssa teemasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitinä VIP-jäsen
^ Rankkaa
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Päästään huomenna pojan kanssa reenaamaan ekaa kertaa uudelle hulppealle Tammelan futsistadionille. Iltavaloissa. Vielä ei ole katsomossa kaikki valmiina, mut muuten priima+ Tuuraan vielä päävalkkua, joten käsky oli mars, mars!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Hieno ja kompakti reenipaikka, vaikka vielä hieman keskeneräinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitisijä
Tuossa iässä poikia kiinnostaa urheilu ja pillu. Jotain näihin liittyvää?Diddley Bow kirjoitti: ↑12.01.2024 7:31 Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
-
- Kitisijä
Pahus kun kundi on jo kolannut oman ikäluokan säbän ja koriksen pääsarjat, tuli sitten siihen tulokseen, että opiskelu ja oikea työ on tärkeempää. Pilluksi en voi muuttua, eiköhän hän hoida ton ihan ite.Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑12.01.2024 10:00Tuossa iässä poikia kiinnostaa urheilu ja pillu. Jotain näihin liittyvää?Diddley Bow kirjoitti: ↑12.01.2024 7:31 Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tavallaan sääli kuinka monen lahjakkaan urheilu-ura loppuu tuohon. Opiskella ja oikeita töitä ehtii tehdä ihan tarpeeksi vaikka niitä muutaman vuoden lykkääkin. No, melkein kaikissa lajeissa toi aikuisten sarjaan ja täysipäiväiseen urheiluun siirtyminen on taloudellisesti niin hankalaa, että vain intohimoisimmat jaksaa puskea läpi.Diddley Bow kirjoitti: ↑12.01.2024 11:31 Pahus kun kundi on jo kolannut oman ikäluokan säbän ja koriksen pääsarjat, tuli sitten siihen tulokseen, että opiskelu ja oikea työ on tärkeempää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑12.01.2024 11:57 ^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
Alemmat asteet oli jo silloin ongelmallisia läsnäolopakkoineen ja rajoitettuinen opiskeluvuosineen.
-
- Kitisijä
Keskinkertaisille työntekijöille on paljon enemmän käyttöä kuin keskinkertaisille urheilijoille.
-
- Kitisijä
^ Keskinkertaiselle työntekijälle on enemmän käyttöä kuin maailman 20. parhaalle pituushyppääjälle. Kuitenkin tuo pituushyppääjä on kiistatta maailman huippua.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Mun käsittääkseni ainakin pääkaupunkiseudulla Urhean toiminta alkaa olla jo jotain: https://urhea.fi/urheilu-ja-opiskelu/Vagabondo kirjoitti: ↑12.01.2024 12:08Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑12.01.2024 11:57 ^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
Alemmat asteet oli jo silloin ongelmallisia läsnäolopakkoineen ja rajoitettuinen opiskeluvuosineen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Nykyään joutuu joo opiskelemaan tietyn määrän tukia saadakseen ja opintolainan nostaminenkin on kai jotenkin sidottu opiskeluun. Silti luulisin urheilijan hankkivan tiliä helpommin solussa opiskelemalla kuin siivoamalla vapaarahoitteisessa vuokrakämpässä. Kuvittelisin omatahtisen opiskelun varsinkin nykyisenä etäopiskeluaikana olevan sovitettavissa paremmin urheiluun kun tyypillisten läsnäoloa vaativien hanttihommien.Vagabondo kirjoitti: ↑12.01.2024 12:08 Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Joo, noitten etäopiskelujuttujen parantuminen varmasti helpottaa. 20 vuotta sitten läsnäolovelvoitteiden täyttäminen oli kovin hankalaa kun oli suurimman osan lukukaudesta reissussa. Mä ratkaisin tekemällä ensin kaiken mikä ei vaatinut läsnäoloa ja suorittamalla läsnäoloa vaativat sitten uran jälkeen. 1,5v tiukalla puristuksella sain homman kasaan ja siirryin työelämään.sivustahuutaja kirjoitti: ↑12.01.2024 12:37 Kuvittelisin omatahtisen opiskelun varsinkin nykyisenä etäopiskeluaikana olevan sovitettavissa paremmin urheiluun kun tyypillisten läsnäoloa vaativien hanttihommien.
-
- Kitisijä
Ryhdistäytkää nyt hyvät herrat! Tuo pohdinta ei juurikaan johda mihinkään siihen siihen nähden mitä mä kysyin teiltä!
-
- Kitinä VIP-jäsen
^^ Auto
-
- Kitisijä
Onneksi hain lykkäystä armeijasta puoleksi vuodeksi, ettei ekan opiskeluvuoden kesken tarvitsisi lähteä. Ekana vuonna suoritin n. kolmasosan opinnoista. Kuten opiskelukaveri sanoi: armeija pilasi minut. Kuudessa vuodessa kuitenkin kasaan opinnot.Vagabondo kirjoitti: ↑12.01.2024 12:08 Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.
Ja ainakin yksi kesä piti periaatteessa laskea suorituksia kesätenteistä. Hain töihin mm. Nokialle, Ericssonille, Telestelle etc. mutta en päässyt mihinkään. Vähän vanhempana on vaikea tajuta etten korostanut ohjelmointiosaamista (tokin heikompi kuin nykyään, mutta olisi ollut silloin valuuttaa, ja olisi edelleen.)
Itsehän en toki urheillut, mutta yo:lla töissä olessa työkaveri käytti jatko-opintoja lentopalloharrastuksen rahoittamiseen. 2000-luvun alussa Noksulta tuli kaikenlaista rahaa jota kaupungit, yo:t tm. koplasivat keskenään. Varmasti saatiin ainakin vähimmillä vaatimuksilla tutkinnon saaneet DI:t.
-
- Kitisijä
^^ ja ^^^Molemmat aika kalliita lahjoja. Ajokortti opetusluvalla?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hintaryhmää ei oltu määritelty
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä