Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Istun taksissa matkalla poliisiasemalle hakemaan tyttöä. Ilmeisesti rattijuopumus. 3 päällä skootterilla. Nice..
Mie luultavasti ottaisin skootterin 3 kk:ksi pois. Alkajaisiksi. Sitten kun penikan pää on selvinnyt ja sopivasti huonovointinen ja krapuloissaan, niin istuttaisiin alas ja puhuttaisiin. Ehkä isoillakin kirjaimilla. Ja pitkään. Ei tuommoisesta pidä päästä olankohautuksella, vaikka pentumaista ajattelemattomuutta mukana olikin.

Koeta silti pitää pää kylmänä. Hyvähän täällä on viisastella, kun ei ole oma pentu kyseessä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Pää kylmänä miksi? Kyllä tuollaisessa tapauksessa saa ja tulee olla muuta kuin pää kylmänä. Pää kylmänä -ihmisiä on jo liikaa ja kaupunkikuva sen mukainen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:Pää kylmänä miksi? Kyllä tuollaisessa tapauksessa saa ja tulee olla muuta kuin pää kylmänä. Pää kylmänä -ihmisiä on jo liikaa ja kaupunkikuva sen mukainen.
Rauhallisen vihainen on paljon pelottavampi kuin pää punaisena huutava, jos fyysisen koskemattomuuden puolesta ei tarvi pelätä. Itse asiassa se rauhallisen vihainen voi olla siinäkin pelottavampi.

Olen pahoillani Dave.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Rauhallisen vihainen on paljon pelottavampi kuin pää punaisena huutava, jos fyysisen koskemattomuuden puolesta ei tarvi pelätä. Itse asiassa se rauhallisen vihainen voi olla siinäkin pelottavampi.
Jos ei ota mistään pulttia, on jotain muuta kuin ihminen. Ennen kaikkea opettaa, että aina pitäisi pidättää tunteensa, vitutti kuinka paljon tahansa. Ei hyvä, pää siinä menee.
Paras päivä ikinä.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Riemumieli kirjoitti:Pää kylmänä miksi?
Pää kylmänä siksi, että jos tilanteeseen menee "ilmestyskirjan petona raivoten", toinen pistää myös raivovaihteen päälle. Kapinallisesta murrosikäisestä kuitenkin todennäköisesti kyse.

Kyllähän Aaveajajaa avattarenaan käyttävän pitäisi tietää jotain "katumuskatseesta" ;)
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Varis »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Istun taksissa matkalla poliisiasemalle hakemaan tyttöä. Ilmeisesti rattijuopumus. 3 päällä skootterilla. Nice..
Mie luultavasti ottaisin skootterin 3 kk:ksi pois. Alkajaisiksi.
Niin meinaatko että poliisi ei tuosta ei tule ajokieltoa merkittävästi pidempi aika ihan viranomaispuoleltakin?
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Varis kirjoitti:Niin meinaatko että poliisi ei tuosta ei tule ajokieltoa merkittävästi pidempi aika ihan viranomaispuoleltakin?
"Ajokielto" ja "ajetaanko sillä skootterilla" on kaksi täysin eri asiaa.

Jos skootteria ei ole, sillä ajaminen on oleellisesti vaikeampaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eilen oltiin kuulustelussa. Poliisipoika oli oikein ystävällinen ja rento, shortsit jalassa siivileissä. Vaimo olisi toivonut yrmeää ja virkapukuista.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Oliko jälkikasvu kovin uhmakasta vai katuvaista?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Oliko jälkikasvu kovin uhmakasta vai katuvaista?
No erittäin katuvaa. Mutta saa nähdä miten kauan se kestää.

Itse olen esittänyt sekä hillittyä paheksuntaa että huutamista kurkku suorana, niin pakostakin jompi kumpi meni oikein.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:.

Tuntuu aika hankalalta teiniltä tämä Daven tyttö. Toivottavasti selviätte ehjänä pahimman teini-iän yli, koko perhe.
Vaimolla on kertomansa mukaan ollut teinixinä samantyyppistä menoa. Enkä minäkään pyhäkoululainen ollut. Pussikaljaa vedin ja putkassa olen alaikäisenä yhden yön ollut.

Täysi-ikäisenä sitten sekä minä että vaimo ollaan kännissä ajettu autoa. Minä montakin kertaa. Ei olla jääty kiinni. Ei kyllä ole ko. hommaa harrastettu n 20:een vuoteen. Ichme kyllä mopoa en muistaakseni ole kännissä koskaan ajanut ja vaimolla ei ollut mopoa. Siihen aikaanhan tytöt eivät mopoilleet.

Mutta omena ei siis ole kaus päärynäpuusta pudonnut.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta omena ei siis ole kaus päärynäpuusta pudonnut.
No eipä näköjään. Tuolla pohjalla onkin hyvä ruveta esitelmöimään rattijuopumuksen vaaroista.

EDIT: jätetäänpä kirjoittamatta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta omena ei siis ole kaus päärynäpuusta pudonnut.
No eipä näköjään. Tuolla pohjalla onkin hyvä ruveta esitelmöimään rattijuopumuksen vaaroista.
No. IMHO se, että itse on ajanut kännissä autoa ei mitenkään estä sitä, etteikö voisi toivoa ja vaatia, että lapsi ei tee samaa.

Emme tietenkään ole lapsillemme kertoneet omista toilailuistamme.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Ei estäkään. Penseä reply johtuu siitä, että maailmassa on muutama asia joka nostaa minulla raivoagren välittömästi päälle. Kännissä ajaminen on yksi niistä asioista.

Siitä pitäisi rankoa aivan helevetin paljon kovemmin - esimerkiksi toisesta kiinnijäännistä auto valtiolle. Jos ajat kännissä toisen hengiltä, pitäisi tuomita murhasta eikä kuolemantuottamuksesta.

Otetaan nyt esimerkiksi tämä keissi:
kaahailua motskarilla kännissä, pyörä lähti käsistä. Kuskilta meni toinen jalka ja kyyditettävältä henki.

1v 9kk. Ehdollista. Eli ei yhtään mitään.

Toinen esimerkki: yksi kuoli, toinen loukkaantui vakavasti. 3 vuotta - josta istuu puolet ensikertalaisena. Jos joskus päättäisin surmata jonkun, se nähtävästi kannattaisi tehdä ajamalla kännissä päälle :evil:
Re: Yliajo Pieksämäellä - 17v ajoi kännissä ylinopeutta

ViestiKirjoittaja enpakerro päivämäärä Ma Touko 30, 2011 7:53 pm
Pieksämäen yliajajalle yli 3 vuotta vankeutta
Julkaistu: 30.05.2011 15:48

Etelä-Savon käräjäoikeus on tuominnut yli kolmeksi vuodeksi vankeuteen 17-vuotiaan jyväskyläläismiehen, joka ajoi jalankulkijan kuoliaaksi Pieksämäellä viime syyskuussa.
Yliajo tapahtui kaupungin pääkadulla viikonloppuna aamuyöllä, jolloin liikkeellä oli runsaasti ravintoloista poistuneita ihmisiä.

Mies kiihdytti autonsa 85–100 kilometrin tuntinopeuteen ja törmäsi sitten jarrutuksesta huolimatta suojatiellä 21- ja 19-vuotiaisiin miehiin.

Vanhempi heistä kuoli ja nuorempi loukkaantui. Kuski oli lähes 1,5 promillen humalassa.

Syyttäjä vaati miehelle vähintään seitsemän vuoden vankeusrangaistusta muun muassa taposta. Oikeus tuomitsi miehen muun muassa nuorena henkilönä tehdyistä törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä vammantuottamuksesta ja törkeästä rattijuopumuksesta. Tuomion pituus on kolme vuotta kolme kuukautta.

Miehelle määrättiin kymmenien tuhansien eurojen vahingonkorvaukset.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/pieks ... 10384.html
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
annepa kirjoitti:Rauhallisen vihainen on paljon pelottavampi kuin pää punaisena huutava, jos fyysisen koskemattomuuden puolesta ei tarvi pelätä. Itse asiassa se rauhallisen vihainen voi olla siinäkin pelottavampi.
Jos ei ota mistään pulttia, on jotain muuta kuin ihminen. Ennen kaikkea opettaa, että aina pitäisi pidättää tunteensa, vitutti kuinka paljon tahansa. Ei hyvä, pää siinä menee.
Mä säästäisin ne Todelliset Raivokohtaukset juurikin niihin vakaviin tapauksiin - kuten tämä. Että penska tietää, missä se raja kulkee. Ja myös, että vanhempi on yleensä malttinsa menettäessään oikeasti niin suunniltaan huolesta, että kontrolli pettää. Kyllä se muksu sen vaistoaa ja saattaa jopa säikähtää. Tietysti jos aina raivoaa, se menettää tehonsa.
Totta turisette. Paitsi että pultin ottaminen ei tarkoita huutamista. Pultin voi kato purkaa monella eri tavalla, ei aina tarvi huutaa pää punasena.

Jos tarkoituksena on säikäyttää teini, niin luulen että se että vanhempi alkaa verbaalisen satikutin jälkeen itkeen on kaikista pelottavinta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mä olen setä kk:n kanssa kyllä hyvin samoilla linjoilla.

Kännissä ajamisesta suosittaisin lisärangaistukseksi helvetin montaa tuntia videoita rattijuoppojen uhreista. Ehkä joku pieni ääni saattaa herätä sisällä joka sanoo että helvetin tyhmää moinen.

Skootteri pois niin pitkäksi aikaa että pystyy osoittamaan olevansa vastuuntuntoinen kuski. Jos on niin pissis ettei osaa ottaa muita huomioon tai toimimaan vastuullisesti niin ei sen tarvitse ajaakaan. Parempi niin itselleen kuin viattomille kanssa ihmisille.

Tossa kun ei ollu ees mikään "luulin jo olevani selvä" tai jos oli, niin suosittelen tytölle katkasua. Se nimittäin vaatii jo aika paljon tinaamista jatkuvalla syötöllä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaikka heräsin ennen kuutta näin lomalla, oli aamu harvinaisen seesteinen. Nimittäin tyttö väijyi heti aamusta pari tuntia putkeen Kaapoa, ensin boxilta ja sitten netistä. Itse luin korostetun rauhallisesti ja perin pohjin Aamulehden, keittelin neljä kuppia kahvia ja sivusilmällä katsellaherkistelin ylpeänä harvinaisen keskittynyttä tytärtäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Esikoisen kanssa oltiin leikkikentällä eilen kaksin. Sinne tuli kolmanneksi joku selkeästi vanhempi poika - olisiko ollut about kuusivuotias. Oli mielenkiintoista seurata näiden kahden interaktiota. Johtuen erilaisista henkisistä ja motorisista valmiuksista yhteisiä leikkejä ei ensin meinannut löytyä. Jalkapalloa yrittivät pelata, mutta eihän meidän poika isomman peippailuissa meinannut pysyä perässä - itselläkin oli täysi työ.

Meidän juniori sitten jossain välissä meni pallo sylissä mököttämään, että "tuhma poika ei anna minun palloa". Koetin vaan kauniisti selittää, että "Ei se poika tuhma ole. Tämän pelin nimi on jalkapallo. Pallo pitää saada toiselta pelaajalta pois vain jalkoja käyttämällä." En tiedä, meniko perille :)

Yritän yleensäkin sekaantua muksun leikkeihin toisten kanssa mahdollisimman vähän, jotta poika oppisi pärjäämään omilla resursseillaan, eikä aina odottamassa isiä/äitiä apuun. Veljesten keskinäiset kahinat ovat eri juttu, toistaiseksi 1.5 vee vs 3 vee on niin epätasainen taistelupari, että isompi saattaa koheltaa pikkuveikan pahastikin, ellei itse ole vähän voimasuhteita tasapainottamassa.

Taannoin tuli telkkarista mielenkiintoinen doku lasten kehittymisestä. Siinä joku viisaan oloinen ukko esitti, että lasten pitää "saada vapaasti ottaa kontaktia" - siis painia ja nujuta - ilman että aikuinen touhuaa välissä dumarina. Kehittää kuulemma ongelmanratkaisukykyä ihan eri tavalla kuin kontrolloitu fyysinen konflikti - esim fudiksessa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

küllküll kirjoitti:Jalkapalloa yrittivät pelata, mutta eihän meidän poika isomman peippailuissa meinannut pysyä perässä - itselläkin oli täysi työ.
Tipahdin kun ajattelin 6-vuotiaan kynäämässä KK-setämiestä :D :D
Meidän juniori sitten jossain välissä meni pallo sylissä mököttämään, että "tuhma poika ei anna minun palloa".
Kyllä mäkin joskus siinä 6-veenä treeneissä menin kentän laidalle mököttää ja tietty mutsi tuli sitten siihen jotain sanomaan... En edes muista mistä suutuin, varmaan jostain jutusta ettei mua kohtaan oltu reiluja.
Oli ohimenevää ja sitten pelasinkin 20 vuotta palloa.
Ruokalan kalapuikko Pena
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Niin totta.

Itse olin penskana niin paska joukkuepeleissä, ettei minusta aikuisenakaan tullut ns. team playeria, vaan individille sooloilija. Soisin kyllä, että pojista tulisi vähän vähemmän sosiopaatteja kuin isästään.

Parastahan joukkuepeleissä on pukuhuonejutustelu ja yhteenkuuluvuuden tunne.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kasvatuksessa kannattaa IMHO käyttää normaalia maalais- tai kaupunkilaisjärkeä. Oppaat kirjoitetaan kuitenkin uusiksi kymmenen vuoden välein.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pistetääs vielä tännekin, et toista pukkaa joulun alla. Vaimo on toivottavasti oksennullut jo riittävästi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
onnea odotukseen !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä olen siinä kierteessä, että kaikki ovat kierroksella x. Toivoin, että edes joku ystävistä jättäisi kaikki kierrokset väliin, mutta nyt mulla ei juurikaan enää ole ystäviä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti:Minä olen siinä kierteessä, että kaikki ovat kierroksella x. Toivoin, että edes joku ystävistä jättäisi kaikki kierrokset väliin, mutta nyt mulla ei juurikaan enää ole ystäviä.
Etkö viihdy lapsellisten kanssa vai eikö lapsellisilla ole enää aikaa hengailla.