Mikä on perusolotilasi?

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kun on mahdotonta tietää, miltä toisista ihmisistä tarkalleen tuntuu, niin tällainen kiinnosta. Mikä on perusfiiliksesi, jos mitään erityistä ei ole?

Mun perusfiiliis on hiukan ahdistunut, ei paljon, mutta hiukan.

Perusfiilis ei ole masentunut, mutta siis vähän ahdistunut. Toisaalta viime kuukausina perusfiilis on liukunut vähän kohti neutraalia.
pikkuprinssi

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Perusolotila on kohtalaisen hyvä. Ei suurempia ahdistuksen aiheita.
So Hard

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa. Useimmiten olenkin hyväntuulinen ja huoleton. Tämän kesän jälkeen ei vain ole ollut perusfiilis läheskään aina. Läheisten ihmisten kuolema aina ravistelee, mutta nyt tavallista enemmän, ja nyt meni useampi parin kuukauden sisään.
NuoriD

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

So Hard kirjoitti:Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa. Useimmiten olenkin hyväntuulinen ja huoleton..
Kadehdittavaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Peruspössis on hyvä. Tulevaisuuteen suhtaudun positiivisesti. Normaalisti olen hyväntuulinen tai iloinen.

Vaikka tosin, tietyt asiat on sillä mallilla että voisi ahdistaa isosti (raha-asiat ja nainen asuu 1000km päässä), niin silti meisinki on kyllä hyvä. Kun nuo edellämainitut saa vielä oiottua, niin pössis voi muuttua suorastaan loistavaksi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa. Useimmiten olenkin hyväntuulinen ja huoleton..
Kadehdittavaa.
Älä huoli, mä kadehdin sun isoa uudehkoa omakotitaloa Espoossa. Tasoissa ollaan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:P Läheisten ihmisten kuolema aina ravistelee, mutta nyt tavallista enemmän, ja nyt meni useampi parin kuukauden sisään.
Viikatemiehen liika aktiviisuus lähipiirissä kyllä nostattaa sadepilviä jokaisen taivaalle. Varsinkin jos niitä tulee peräjälkeen, toistuvasti ja liippaa läheltä.

I feel you bro. Mutta silleen heterosti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa. Useimmiten olenkin hyväntuulinen ja huoleton.
Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa. Silti en useimmiten ole hyväntuulinen ja huoleton vaan ööö tuota... No en oo hyväntuulinen. Olen... vakava? Vakaa? Tasanen? En oo siis pahantuulinenkaan. Mut kun perusfiilis on... vakaa? niin siitä on helppo pomppia hyvän- tai pahantuulisuuteen tai vittuuntuneisuuteen, remuta vähän aikaa ja palata taas siihen vakauteen. Suhteellisen huoleton olen kyllä. Itseni suhteen. Tähän ei vissin liity toisista huolehtiminen.

Mua ei nykyään hirveesti heilauta epätasapanoon mikään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
So Hard kirjoitti:P Läheisten ihmisten kuolema aina ravistelee, mutta nyt tavallista enemmän, ja nyt meni useampi parin kuukauden sisään.
Viikatemiehen liika aktiviisuus lähipiirissä kyllä nostattaa sadepilviä jokaisen taivaalle. Varsinkin jos niitä tulee peräjälkeen, toistuvasti ja liippaa läheltä.

I feel you bro. Mutta silleen heterosti.
Mutta vaikuttaako se siihen normaaliin perusoloon? Hetkellisesti kyllä tietysti surettaa ja ahistaa mut mennäänkö nyt EW-linjalle ja MÄÄRITELLÄÄN se perusolo ensin :P
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perusvitutus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Gaia

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

So Hard kirjoitti:Perusfiilis on se, että kaikki on hyvin, ei voi valittaa.
Tää.

Omassa elämässä kaikki ne asiat, jotka "eivät ole hyvin", ovat sellaisia joihin voi itse vaikuttaa - eli ei valittamista. Omasta laiskuudesta ei pidä valittaman! :)
So Hard

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Viikatemiehen liika aktiviisuus lähipiirissä kyllä nostattaa sadepilviä jokaisen taivaalle. Varsinkin jos niitä tulee peräjälkeen, toistuvasti ja liippaa läheltä.

I feel you bro. Mutta silleen heterosti.
Pitäisin itseäni aika kummallisena jos niitä sadepilviä ei olisi tullut.

Suhtaudun tulevaisuuteen silti peruspositiivisesti. Mikään ei ole menossa huonompaan suuntaan jatkossakaan. Why worry?
So Hard

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Suhteellisen huoleton olen kyllä. Itseni suhteen. Tähän ei vissin liity toisista huolehtiminen.
Totta kai liittyy. Varsinkin yliempaattinen ihminen voi jatkuvasti olla huolissaan muiden puolesta ja sitä kautta oma perusfiiliskin on huolestunut.
elco

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Neutraali plus. Vapaa-aikaan liittyen ei ahdista oikein mikään ikinä. Duunikuviot välillä jotenkin selittämättömästi puristavat.

Kateus on muuten tunne, jota en oikein edes tunnista.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Perusfiilis on hyvä. Muutama juttu kaipaa säätämistä, ne projektit on meneillään ja toivottavasti menevät hyvin.
Duunijuttuja ei oikein voi säätää työpaikkaa vaihtamatta, siksipä täytyykin katsoa josko jotain parempaa olisi tarjolla. Tämä työ hmm harmittaa usein ihan liikaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tässä on tietysti se ongelma, että kun ei voi mennä toisen pään sisään, niin ei voi tietää, mitä toinen tarkoittaa.

Kun minä esim. sanon, että perusolotila on hiukan ahdistunut, henkilö B sanoo, että perusolotila on neutraali ja C sanoo, että sen on neutraali+, niin ei voi mielestäni varmasti tietää, onko esim. kaikkien em. henkilöiden olotila itseasiassa sama.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Perusfiilis on erittäin positiivinen, vaikka kaikenlaista paskaa kohtalo onkin pudotellut matkan varrelle. Miehen kanssa juuri joulun aikaan puhuttiin, että meillä on kaikkea, mitä tarvitsemme. Meillä on toisemme ja paljon rakkautta, ihana oma koti, kissat, molemmilla mieluisat työpaikat sekä ystäviä ja harrastuksia. Olemme todella onnellisia.

Sairastan keskivaikeaa masennusta ja olen taipuvainen stressiin ja akuutteihin raivonpurkauksiin, joten fiilikset saattavat välillä heitellä paljonkin, mutta perusfiilis on hyvä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Suhteellisen huoleton olen kyllä. Itseni suhteen. Tähän ei vissin liity toisista huolehtiminen.
Totta kai liittyy. Varsinkin yliempaattinen ihminen voi jatkuvasti olla huolissaan muiden puolesta ja sitä kautta oma perusfiiliskin on huolestunut.
Joo totta, mulla on vissin jotain ongelmia ton empaattisuuden kans. Mut siis esim nyt olen tosi huolissani ystävästä jolla menee aika kehnosti mut mun perusfiilis on silti "tasanen". Samoin oon edelleen huolissani ja suruissani siskostani mut perusfiilis on silti "tasanen". Tähän liittyy jotenkin se että oon tajunnu että ei toisia ihmisiä voi muuttaa, pitää muuttua ite, eli jos oonki surullinen siskoni takia niin ei se perusfiilistä sinällään muuta koska hän tekee omat ratkasunsa ja minä en voi sille mitään vaikka päälläni seisoisin.

Aikaisemmin olin hirveän mustasukkainen, mutta kun sisäistin ton päälläseisomisasian myös parisuhteessa niin olo... no, tasoittui :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Tässä on tietysti se ongelma, että kun ei voi mennä toisen pään sisään, niin ei voi tietää, mitä toinen tarkoittaa.

Kun minä esim. sanon, että perusolotila on hiukan ahdistunut, henkilö B sanoo, että perusolotila on neutraali ja C sanoo, että sen on neutraali+, niin ei voi mielestäni varmasti tietää, onko esim. kaikkien em. henkilöiden olotila itseasiassa sama.
Totta. Lisäksi ongelmia tulee siitä, minkä lukuisista vaihtoehdoista kukin tulee valinneeksi "perusolotilakseen". Onko perusolotila se, joka on päällä useimmiten, vai se jonka päällä ollessa olo tuntuu eniten normaalilta? Joka tapauksessa voitaneen olettaa etteivät useimmat pysty objektiivisesti määrittelemään omaansa - oma suhtautuminenhan vaikuttaa siihen, kuinka usein tietyn tapahtuman tai olosuhteen koetaan toistuvan ja miten normaalina sitä pitää. Jos oma minäkuva on myönteinen, pidempään jatkunutta ahdistusta ei tule yhtä helposti pitäneeksi perusolotilanaan kuin jos on taipuvainen kielteisiin tulkintoihin.

Itselläni ei ole perusolotilaa. Elämäni ei ole niin asettunutta, että tiettyä olotilaa voisi pitää tyypillisenä. Eikä minäkuvani ole yksinomaan myönteinen tai kielteinen; molemmat osastot ovat kohtuullisesti edustettuina.
NuoriD

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

swirl kirjoitti:Perusfiilis on erittäin positiivinen, vaikka kaikenlaista paskaa kohtalo onkin pudotellut matkan varrelle. Miehen kanssa juuri joulun aikaan puhuttiin, että meillä on kaikkea, mitä tarvitsemme. Meillä on toisemme ja paljon rakkautta, ihana oma koti, kissat, molemmilla mieluisat työpaikat sekä ystäviä ja harrastuksia. Olemme todella onnellisia.

Sairastan keskivaikeaa masennusta ja olen taipuvainen stressiin ja akuutteihin raivonpurkauksiin, joten fiilikset saattavat välillä heitellä paljonkin, mutta perusfiilis on hyvä.
Tämä mun mielestäni tuo erittäin vahvasti esiin sen, mitä edellä kirjoitin.

Sinä ilmaiset, että perusolotilasi on erittäin positiivinen, vaikka sairastat keskivaikeaa masennusta.
NuoriD

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kyllä mäkin voisin sanoa, että mun perustila on optimistinen. Olen näet optimisti. Uskon, että asiat menevät koko ajan keskimäärin parempaan suuntaan ja näen tulevaisuuteni valoisana.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Peruspössis on positiivinen, ihan ihmettelen tätä rauhallisen seesteistä olotilaa, ihan kuin olisin jossain kuplassa :) On vaan kivempi olla kun hymyilee.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
swirl kirjoitti: Sairastan keskivaikeaa masennusta ja olen taipuvainen stressiin ja akuutteihin raivonpurkauksiin, joten fiilikset saattavat välillä heitellä paljonkin, mutta perusfiilis on hyvä.
Tämä mun mielestäni tuo erittäin vahvasti esiin sen, mitä edellä kirjoitin.

Sinä ilmaiset, että perusolotilasi on erittäin positiivinen, vaikka sairastat keskivaikeaa masennusta.
Minun käsityskyky ei riitä tähän. Tämä on vähän niinkuin nelikulmainen pallo joita kuulema joissain ulottuvuuksissa on.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
swirl kirjoitti: Sairastan keskivaikeaa masennusta ja olen taipuvainen stressiin ja akuutteihin raivonpurkauksiin, joten fiilikset saattavat välillä heitellä paljonkin, mutta perusfiilis on hyvä.
Tämä mun mielestäni tuo erittäin vahvasti esiin sen, mitä edellä kirjoitin.

Sinä ilmaiset, että perusolotilasi on erittäin positiivinen, vaikka sairastat keskivaikeaa masennusta.
Minun käsityskyky ei riitä tähän. Tämä on vähän niinkuin nelikulmainen pallo joita kuulema joissain ulottuvuuksissa on.
No joo. Kyllä mustakin swöölin viesti kuulosti ympyrän neliöimiseltä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on perusolotilasi?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Coolisti vaan ja silleen. Ei vituta, mutta ei nauratakaan. Muutamia kestotympimisen aiheita on ja ne laskevat muuten positiivisen minäni neutraalille tai vähän sen alle.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin