Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Dave
8
27%
Crowbar
22
73%
 
Ääniä yhteensä: 30

Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:Tuskin tästä nyt tulee tukahdutettu yhteisö jos laittomuuksia karsitaan pois.
Niinkuin mitä ihmeen laittomuuksia? Täydellisen anonyymiteetin omaavaa nimimerkkä on juridisesti aika mahdotonta lähteä uhkailemaan. Jos Dave olisi joskus näyttänyt naamansa jossain, jos joku tietäisi sen osoitteen, tai jos se muuten vain olisi jollain tavalla olemassaoleva henkilö, voisin edes jotenkin hatarasti ymmärtää tän itkun aihetta. Nyt en oikein voi, ja oikeuslaitos on käsittääkseni tässä asiassa aika pitkälti samoilla linjoilla.

Lisäksi toi jokotai-kiristäminen nyt vaan on aika helvetin akkamaista. Jos alkaa ahdistaa, niin virtanappulaa kannattaa ensimmäiseksi lähteä hakemaan siitä omasta tietokoneesta.
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

So Hard kirjoitti:Linjan vetää hovit ja KKO kun aikanaan kerkeävät.
... sikäli kun vapauttavien päätösten kyhäilyiltään ehtivät. Etenkin itä-Suomen hovioikeus ;)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti: jos se muuten vain olisi jollain tavalla olemassaoleva henkilö,
Dave on itselleen oikea olemassa oleva henkilö vaikka ei meille muille olisikaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Crowbar kirjoitti: Eikö ensin pitäisi kyetä osoittamaan miten surmataan HappyGirl76? Ei ole tietoa henkilöllisyydestä, sukupuolesta, asuinpaikasta, kansalaisuudesta ts. mistään.
Laiton uhkaus: "Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
So Hard

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

küllküll kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Linjan vetää hovit ja KKO kun aikanaan kerkeävät.
... sikäli kun vapauttavien päätösten kyhäilyiltään ehtivät. Etenkin itä-Suomen hovioikeus ;)
Jos ei ole raiskausuhkauksesta kyse, niin eiköhän ne vedä Suomen kovinta linjaa.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

küllküll kirjoitti:Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa osallistua tämän palstan moderointiin.
Joo, näköjään. Miksi sitä omia käsiä likaamaan, kun voi painostaa muita tekemään likaisen työn.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Laiton uhkaus: "Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
NuoriD kirjoitti:En pidä uhkausta todellisena
Dig deeper Watson.
Dumis

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Tuskin tästä nyt tulee tukahdutettu yhteisö jos laittomuuksia karsitaan pois.
Niinkuin mitä ihmeen laittomuuksia? Täydellisen anonyymiteetin omaavaa nimimerkkä on juridisesti aika mahdotonta lähteä uhkailemaan. Jos Dave olisi joskus näyttänyt naamansa jossain, jos joku tietäisi sen osoitteen, tai jos se muuten vain olisi jollain tavalla olemassaoleva henkilö, voisin edes jotenkin hatarasti ymmärtää tän itkun aihetta. Nyt en oikein voi, ja oikeuslaitos on käsittääkseni tässä asiassa aika pitkälti samoilla linjoilla.

Lisäksi toi jokotai-kiristäminen nyt vaan on aika helvetin akkamaista. Jos alkaa ahdistaa, niin virtanappulaa kannattaa ensimmäiseksi lähteä hakemaan siitä omasta tietokoneesta.
Arvasin että nappaat tästä laittomuudesta, ei olis pitänyt käyttää sitä sanaa. Toisen hengellä uhkailemisella, siihen vedän rajan. Täällä jengi tuntee toisistaan kuitenkin jonkin verran, enkä pidä lainkaan mahdottomana etteikö Davenkin yhteystiedot voisi jotain kautta saada selville, ellei ole tarkoituksella sumuttanut jengiä nämä kaikki vuodet jota tänne on kirjoitellut... enpä oikein usko.

Tuon kiristysjutun ymmärrän silleen ettei kaikilla ole se raja samassa kohtaa mitä kestää ja nyt Daven raja ylittyi, mielestäni Dave ei ole liian herkkänahkainen tässä asiassa. Todettakoon ettei mua paljoa hetkauttaisi noi Crowbarin uhkailut, mutta toisaalta en ole se uhkailtava eikä muutenkaan ole sama tilanne.
So Hard

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave avaa 95% tän palstan kommentoinnin arvoisista ketjuista. Loput 5% on mielikuvituksen tuotetta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Nääh, kunhan sorkkis soittaa suutaan. En jaksais huolestua vaikka eihän asia minua koskekaan. Toisaalta, kys. herra on käynyt kylässä luonani, ja mä sen tykönä, joten..

MÄ TIEDÄN MISSÄ SÄ JÄTKÄ ASU(i)T!!

Mut niin, en soisi kummankaan ottavan hatkoja palstalta. Jos nyt noreatte toisenne niinkuin talossa on tapana :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

:lol: "Painostaa" :lol:

Kylläpä tässä ehdinkin jo organisoimaan huomaamattani aevan mahtavan painostusaseen kun teikäläinenkin asiasta huomauttaa.

Kirjoitin mielipiteeni, joka kai toistaiseksi on sallittua? Jos vaatimaton kontribuutioni ahdistaa... keittiön ovea ei ole käsittääkseni naulattu kiinni.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Manaaja kirjoitti:Dig deeper Watson.
Niin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:Toisen hengellä uhkailemisella, siihen vedän rajan.
Tapahtuiko tää ylipäätänsä jossain, vai menikö vain omien tulkintojen piikkiin jonkin vertauskuvan vuoksi?
Täällä jengi tuntee toisistaan kuitenkin jonkin verran, enkä pidä lainkaan mahdottomana etteikö Davenkin yhteystiedot voisi jotain kautta saada selville, ellei ole tarkoituksella sumuttanut jengiä nämä kaikki vuodet jota tänne on kirjoitellut... enpä oikein usko.

Tuon kiristysjutun ymmärrän silleen ettei kaikilla ole se raja samassa kohtaa mitä kestää ja nyt Daven raja ylittyi, mielestäni Dave ei ole liian herkkänahkainen tässä asiassa. Todettakoon ettei mua paljoa hetkauttaisi noi Crowbarin uhkailut, mutta toisaalta en ole se uhkailtava eikä muutenkaan ole sama tilanne.
Davehan itsekin sanoi, ettei pidä uhkaa mitenkään todellisena. Eikö sillä ole mielestäsi mitään merkitystä asian, ja varsinkin sen suhteen, että kiristetään jokotai-mentaliteetilla? Minun mielestäni on. Vähän sama kuin sanoisin että vaikkei lainaamassani viestissäsi ollut mitään laitonta tai uhkaavaa mielestäni, se vitutti minua sen verran että nyt jompi kumpi saa joka tapauksessa lähteä, ja vain te, arvon kitinäyleisö, saatte päättää kumpi. Minun mielestäni vähän halpaa ja mielivaltaista "mulla on enemmän kavereita ku sulla" -korttiin nojautumista.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Dig deeper Watson.
Niin?
Niin että taisi se perusteltu syy nyt vähän jäädä.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

küllküll kirjoitti:Jos vaatimaton kontribuutioni ahdistaa... keittiön ovea ei ole käsittääkseni naulattu kiinni.
Toimiiko tää molempiin suuntiin, ja saako Crowbar ja Dave leikkiä tätä samaa leikkiä?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eikös kyse ole kuitenkin teoreettisesta keskustelusta, eikä varsinkaan minkään sortin kiristyksestä. En koe itseäni kiristetyksi, Daven poistuminen on vain äärettömän paljon surullisempaa kuin Sorkkaraudan.

Toki asiassa on KSE:n piirteitä, sitä ei käy kieltäminen. Mutta draama on aina seksikästä.

EDIT. Tämä siis mahtisonnin aikaisempaan viestiin kiristyksestä.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

KSE tämä toki saattaa olla, kiristyksestä en tiedä.

Totean vain, että tämä on fakta. Joko Crowbar bannataan tai minä lähden.

Kolmantena vaihtoehtona se, että Crowbar sanoutuu irti uhkauksistaan ja pyytää niitä anteeksi.
Zeb

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:Niinkuin mitä ihmeen laittomuuksia? Täydellisen anonyymiteetin omaavaa nimimerkkä on juridisesti aika mahdotonta lähteä uhkailemaan. Jos Dave olisi joskus näyttänyt naamansa jossain, jos joku tietäisi sen osoitteen, tai jos se muuten vain olisi jollain tavalla olemassaoleva henkilö, voisin edes jotenkin hatarasti ymmärtää tän itkun aihetta. Nyt en oikein voi, ja oikeuslaitos on käsittääkseni tässä asiassa aika pitkälti samoilla linjoilla.
Täydellinen anonymiteetti on aika suhteellinen käsite. Ei ole uskoakseni mahdotonta selvittää noilla ajan mittaan annetuilla spekseillä ketä ND oikeastaan on jos halua riittää. Ja voihan olla että joku täälläkin tietää ketä ND on. Siitä olen henk.koht. varma että ND perheineen on olemassa vaikka faktatietoa asiasta ei itsellä olekaan.

En hyväksy henkilöön enkä varsinkaan perheeseen kohdistettuja uhkailuja. Toivoisin että kumpikin jäisi sillä lailla että Crowbar voisi tässä kohtaa tehdä "linjaansa" poikkeuksen ja pyytää anteeksi. ND:llä on korkea toleranssi verrattuna moneen muuhun mutta näköjään hänen rajansa ovat löytyneet. Omat rajani olisivat olleet lähempänä.

Jos on pakko näistä kahdesta valita niin sitten ND vaikka sydämeen koskookin.
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Manaaja kirjoitti:Toimiiko tää molempiin suuntiin, ja saako Crowbar ja Dave leikkiä tätä samaa leikkiä?
Perheen uhkailussa ei ole mitään mitä voisi pitää leikkinä. Sitten jos/kun sinulla on omia lapsia, ymmärrät Daven näkökantaa paremmin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Zeb kirjoitti:ketä ND oikeastaan on jos halua riittää. Ja voihan olla että joku täälläkin tietää ketä ND on..
Onko tämä taas jotain watun manse- tai Turun murretta? Se on kuka, eikä mikään ketä, tana!
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pyydä nyt Crowbar anteeksi polvillasi ja ime vähän Daven munaa, ettei sille tule enää isompi paha mieli. Ei kerta homoa tee, paitsi ehkä Daven kanssa. Ja palauta vaimolle se sikiö.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

küllküll kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Toimiiko tää molempiin suuntiin, ja saako Crowbar ja Dave leikkiä tätä samaa leikkiä?
Perheen uhkailussa ei ole mitään mitä voisi pitää leikkinä. Sitten jos/kun sinulla on omia lapsia, ymmärrät Daven näkökantaa paremmin.
Lupaan olla ymmärtämättä, sillä Davella ei ole mun silmiini ole ollut perhettä, kuten esim. Vaolalla on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Manaaja kirjoitti:Niin että taisi se perusteltu syy nyt vähän jäädä.
Tais jäädä nyt rosvosektorille.

Olen tässä ketjussa toivonut C:lle bannia ja sitten postasin ikään kuin laillisuuskeskustelun pohjaksi sen pykälän. Kaksi eri tasoa siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olen tässä ketjussa toivonut C:lle bannia ja sitten postasin ikään kuin laillisuuskeskustelun pohjaksi sen pykälän. Kaksi eri tasoa siis.
Ja tuon nimenomaisen toiveen vuoksi se nyt näytti enemmän tai vähemmän siltä että pidit pykälää bannaamista tukevana asiana, varsinkin boldatuilta kohdiltaan.
Gaia

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Riemumieli kirjoitti:
Zeb kirjoitti:ketä ND oikeastaan on jos halua riittää. Ja voihan olla että joku täälläkin tietää ketä ND on..
Onko tämä taas jotain watun manse- tai Turun murretta? Se on kuka, eikä mikään ketä, tana!
:h: