Kotiväkivalta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

...
Viimeksi muokannut Leevi, 02.02.2011 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Suvinen kirjoitti: Musta on aika hoopoa kysellä mikä niissä hakkaavissa miehissä viehättää. Ihan kuin nyt joku ehdoin tahdoin semmoista miestä etsisi.
Joo, muotoilin ehkä vähän väärin. Eihän sitä aluksi oikein mistään varmaan tiedä että toinen sellaiseksi kääntyy.
Ja sen miten sanoit, että siitä on vaikea päästä irti, niin varmaan pitää paikkansa joo. Vaikka se sivustakatsojasta ihmeelliseltä näyttääkin ettei lähde.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Leevi »

...
Viimeksi muokannut Leevi, 02.02.2011 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

huima kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:...
Tai sitten voit ajatella, että jopa se väkivaltainen hyväksikäyttäjä ja alistaja on parempi kuin Rollo - mikä saattaa näköjään pitää paikkansa.


Sellaiselle naiselle, joka haluaa antaa pillua väkivaltaiselle miehelle, Rollo nimenomaan on huonompi vaihtoehto.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rollo hei. Sä vaikutat ihan kamalan ällistyttävän hirveän äärettömän katkeralta, kostonhimoiselta ja vahingoniloiselta ihmiseltä koko naissukukuntaa kohtaan. Meinaatko oikeasti että olisit noilla feateilla ihan hirveän hyvää ja korvaamatonta seuraa?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Manaaja kirjoitti:Rollo hei. Sä vaikutat ihan kamalan ällistyttävän hirveän äärettömän katkeralta, kostonhimoiselta ja vahingoniloiselta ihmiseltä koko naissukukuntaa kohtaan. Meinaatko oikeasti että olisit noilla feateilla ihan hirveän hyvää ja korvaamatonta seuraa?


Ei nykyinen minäni, joka on hyvin pitkälti lipunut pihalle ihmisyydestä, vaan se edellinen tyyppi, jonka korvasin. Se olisi ollut. (Pitäisikö vaihtaa nikkikin?)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti: Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!
Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?
Boner

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti: Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!
Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?


Koska se mies ei oikeasti ole niin väkivaltainen. Uskon itseeni ja tiedän että voin muuttaa sitä. Sitäpaitsi syytä oli mussakin varmasti, joten ansaitsin sen. Se on hyvä mies ja se rakastaa mua, sillä on vaan nyt vähän vaikeaa. Kyllä tämä tästä taas.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti: Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!
Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?


Koska se mies ei oikeasti ole niin väkivaltainen. Uskon itseeni ja tiedän että voin muuttaa sitä. Sitäpaitsi syytä oli mussakin varmasti, joten ansaitsin sen. Se on hyvä mies ja se rakastaa mua, sillä on vaan nyt vähän vaikeaa. Kyllä tämä tästä taas.
Niin. Ja koska se tulee perässä. Se vahtaa edelleen siellä työ/opiskelupaikalla, varsinkin työajan päättymisen jälkeen. Se tekee kaikkensa, jotta lähtijällä ei ole elämää - joskus jopa kirjaimellisesti.

Mä mm. jouduin vaihtamaan puhelinnumeroa (salaistakin) neljään tai viiteen kertaan, muuttamaan kerran ja salaamaan osoitetietoni.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

No joo. Kyllä mä ymmärrän, että jos mies on aivan sairas, kuten AB:n tapauksessa, niin se ei ole helppoa.

Mutta jos se on vaan "tavallisen" väkivaltainen?
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Luultavasti silloin pätee enimmäkseen toi Bonerin kirjoittama.
Tietysti oikeita syitä on yhtä monta kuin niistä suhteista irti yrittäviä.

Mä en tiedä enkä tule hankkimaan kokemuksen kautta tietoa.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Jaa?
Mun mielestä ennemmin silloin olisin alistettuna jos todella yrittäisin kostaa. Mitä hittoa se hyödyttäisi? Ajanhukkaa. Sitäpaitsi viha ja kauna on tavattoman kuluttavia tunteita.

Ihan riittävä kosto on mun mielestä jo se, että mulla menee ihan mukavasti kaikin puolin ja tietojeni mukaan sillä ei nyt niinkään.
Sen verran sen tekemisistä kuitenkin tykätään, että sillä ei ole mitään asia näyttää naamaansa kotipaikkakunnallaan oikein ikinä. Kuulemma.

edit. Sä et Dave voinut olla edes tosissasi tossa jutussa.
Viimeksi muokannut AngryBird, 31.01.2011 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.
Aika reilua.
Meinaatko, että se olisi epäreilua ko. miestä kohtaan? Tappaminen toki olisi epäreilua, mutta jos nyt jotain 40 km tunnissa pamauttaisi päin.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:Jaa?
.

edit. Sä et Dave voinut olla edes tosissasi tossa jutussa.
:?

Vaikea sanoa. Lakimieheni neuvosta en toki kehota ketään väkivaltaan.

On muakin jonkin verran aikoinaan kiusattu koulussa (ei paljoa eikä pitkään), mutta ehkä se vaikuttaa, että kostonhimoa on.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Noraus on paljon tehokkaampaa kuin kostonhimo. Mua rääkättiin koulussa enkä tajunnutkaan miten pahasti se rikkoi ennen kuin pääsin sieltä pois. En silti halua kostaa, paistattelen sillä että mulla menee ihan vitun hyvin eikä mua edes kiinnosta miten niillä mulkuilla menee.

Täällä on jo hyvin kiteytetty se miksi rääkkäyssuhteesta on hankala lähteä. Olen antanut itseni ymmärtää, että kun tarpeeksi rääkätään niin ihmisen todellisuudentaju katoaa ja hän ei koe olevansa minkään arvoinen. Hän ei ansaitse - omasta mielestään - muuta kuin sen mitä on, vaikka se mitä on on pahaa. Hän ei edes pärjäisi yksin. Näin se rääkkäjä usein uskottelee ja se uhri uskoo. Lähde siinä sitten kun et edes pärjäisi muualla. Ymmärrän tätä vasten hyvin sen että on vaikea lähteä.

Väkivaltahan ei usein ala sillä että piestään muusiksi. Ensin vittuillaan, sitten vittuillaan vähän enemmän, alistetaan henkisesti ja kun se eka lyönti viimein tulee niin uhri on jo siinä tilassa että ei ansaitse muuta kuin mitä on eikä lähde. Kun toinen vielä pyytää anteeksi ja lupaa ettei koskaan enää lyö niin siinäpä se sitten onkin soppa valmis.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti: :?

Vaikea sanoa. Lakimieheni neuvosta en toki kehota ketään väkivaltaan.

On muakin jonkin verran aikoinaan kiusattu koulussa (ei paljoa eikä pitkään), mutta ehkä se vaikuttaa, että kostonhimoa on.
Kelläpä ei, mutta tyyliin "kakka postilaatikkoon". Ei kait kukaan murhia suunnittele, eihän?
Siis minä en missään tapauksessa. Kuten sanoin, kiusaaminen oli suht pientä ja kesti suht vähän aikaa.

Mutta AB:n tapauksessa kuvittelen, että omasta mielestäni esim yliajo 40km/h olisi aivan ok ratkaisu. Ei siihen kuole.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dave kirjoitti: Mutta AB:n tapauksessa kuvittelen, että omasta mielestäni esim yliajo 40km/h olisi aivan ok ratkaisu. Ei siihen kuole.
Ei siihen kuole. Ehkä.
Mutta... Mun pitäisi siis kuluttaa rahaa ja aikaa sekä nähdä hitosti vaivaa löytääkseni ko. tyypin ja vielä lisää aikaa ja vaivaa kytätäkseni sopivaa tilaisuutta? Ja tämä kaikki tehdäkseni kyseenalaisen rikoksen?
Nyt taisi karata Muumipappa laaksosta?

Eikö nimenomaan kyseisenlainen toiminta alentaisi mut tasan samalle tasolle tuon paskaläjän kanssa?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

AngryBird kirjoitti: Eikö nimenomaan kyseisenlainen toiminta alentaisi mut tasan samalle tasolle tuon paskaläjän kanssa?
Kyllä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mutta AB:n tapauksessa kuvittelen, että omasta mielestäni esim yliajo 40km/h olisi aivan ok ratkaisu. Ei siihen kuole.
Ei siihen kuole. Ehkä.
Mutta... Mun pitäisi siis kuluttaa rahaa ja aikaa sekä nähdä hitosti vaivaa löytääkseni ko. tyypin ja vielä lisää aikaa ja vaivaa kytätäkseni sopivaa tilaisuutta? Ja tämä kaikki tehdäkseni kyseenalaisen rikoksen?
Nyt taisi karata Muumipappa laaksosta?

Eikö nimenomaan kyseisenlainen toiminta alentaisi mut tasan samalle tasolle tuon paskaläjän kanssa?
Pyydän anteeksi, jos sanoin, mitä sinun pitäisi tehdä. Anteeksi.

Sanoin vain, mitä luulen/kuvittelen itse tekeväni vastaavassa tilanteessa. Mutta eihän sitä voi tietää, kun ei ole ollut vastaavassa tilanteessa.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.
Mun mielestä aika huono neuvo ja ylimielinen asenne kiinnijäämisriskiin. Ensinnäkin autonrämästä yleensä tehdään kauppakirjat molemmille osapuolille. Lisäksi pk-seutu on nykyään niin täynnä liikenne- ja turvakameroita, ettei tunnistamattomuus ja kiinnijäämättömyys ole mikään ihan yksinkertainen temppu.

Lisäksi jos olet katsellut CSI:tä, niin olet varmaan huomannut että tukkaa tippuu aina päästä sinne autoon. Pitäisi pukeutua töissäolevaksi kirurgiksi, ja sekös vasta hauskalta turvakameroiden linssillä näyttäisikin kun hiihtaisit kenkäpussit jalassa hylätyltä autolta pois.


Mut siis, jos nyt ihan aiheeseen mennään, niin oletko sä tosissaan sitä mieltä että kosto on ihmiselle ainoa ratkaisu olla alistumatta häntä kohtaan tehtyyn vääryyteen? Itse sanoisin että niin kauan kun on kostonhimoa, se kyseinen ihminen on alistanut sut, eikä toisinpäin.
Dave

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti: Mut siis, jos nyt ihan aiheeseen mennään, niin oletko sä tosissaan sitä mieltä että kosto on ihmiselle ainoa ratkaisu olla alistumatta häntä kohtaan tehtyyn vääryyteen?
No mä en edelleenkään sano, mitä AB:n pitäisi tehdä, mutta luullakseni mä en voisi hyväksyä sitä, että se toinen ei saa mitään rangaistusta. Mutta voihan sitä tietty tehdä monta muutakin asiaa kuin ajaa yli.
Manaaja

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mut siis, jos nyt ihan aiheeseen mennään, niin oletko sä tosissaan sitä mieltä että kosto on ihmiselle ainoa ratkaisu olla alistumatta häntä kohtaan tehtyyn vääryyteen?
No mä en edelleenkään sano, mitä AB:n pitäisi tehdä, mutta luullakseni mä en voisi hyväksyä sitä, että se toinen ei saa mitään rangaistusta. Mutta voihan sitä tietty tehdä monta muutakin asiaa kuin ajaa yli.
Ja niin kauan kun sä päivittäin suunnittelet niitä muita asioita ja pyörität päässäsi sitä suurta oikeudenkaipuuta, se väärintekijä on saanut alistettua sut tahtoonsa, ja repii sulta päivä toisensa perään sun omaa ihmisarvoa alas.
AngryBird

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Menneisyyteen kiinni jääminen ei ole hyvä asia. Pitää osata jatkaa eteenpäin.
Ihmisen mieli on siitä jännä, että se parhaimmillaan häivyttää pahat asiat.
En mä ole näistä nähnyt painajaisia enkä kostonhimoisena mietiskele nyt enkä silloinkaan kun suhteesta lähdin. Halusin vain unohtaa ja onnistuin.
Nyt kun olen oikein muistellut ja miettinyt, nämä jutut palautuvat mieleen.

Nuo vuodet ovat luultavasti muuttaneet mua jollain tavalla, ts. en tiedä olisinko samanlainen jos en olisi joutunut kokemaan kaikkea sitä paskaa.
Ainakin paskansietokykyni on melko nollassa
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotiväkivalta

Viesti Kirjoittaja annepa »

AngryBird kirjoitti: Ainakin paskansietokykyni on melko nollassa
Minusta tämä ei ole yhtään huono asia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin