TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuinka vanhaksi aiot/haluat elää (sis "normaalit" sairaudet)

55-58 vuotta
0
Ei ääniä
59-62 vuotta
1
9%
63-66 vuotta
0
Ei ääniä
67-70 vuotta
0
Ei ääniä
71-74 vuotta
0
Ei ääniä
75-78 vuotta
0
Ei ääniä
79-82 vuotta
1
9%
83-86 vuotta
0
Ei ääniä
87-90 vuotta
1
9%
91-94 vuotta
3
27%
95-98 vuotta
0
Ei ääniä
99-102 vuotta
0
Ei ääniä
103-106 vuotta
0
Ei ääniä
107-111 vuotta
1
9%
112-116 vuotta
0
Ei ääniä
117-120 vuotta
1
9%
121-124 vuotta
0
Ei ääniä
125-128 vuotta
0
Ei ääniä
129-132 vuotta
3
27%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Sis kyselyn neljän vuoden välein alkaen 55 vuodesta-

Jos siis ajatellaan, että saat ikäänkuin keskimääräiset vanhuuden vaivat, sairauksia ja kipuja ja muistiongelmia.

Silloin nainen kuolee keskimäärin 79 vuotiaana ja mies 75 vuotiaana.

Jos siis sanot 100 vuotta, olet todennäköisesti melkoisen muistamaton ja sokeakin osittain ja kuulo huono ja liikkuminen lähes olematonta.

Stadinarska
Manaaja

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

35v max.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mikäs kotimaisten äijien elinikä nykyisin on, joku 75v? Moodi lienee lähellä 80v. Tällä perusteella elän ysikymppiseksi, joka tuntuukin sopivan kalmaiselta iältä kuolla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Alkaa olla kohta mittari täynnä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei niillä vuosilla väliä, mutta toivon, että ei tarvitsisi kokea samanlaista hiipumista mitä tätini tällä hetkellä joutuu käymään läpi. Pää toimii täysillä, kroppa ei juuri lainkaan. Pelkästään hengittäminen on kovan työn takana, ja vähintään pari kertaa päivässä on tukehtuminen lähellä.

Oon niin maalainen, että tulin vartin myöhemmin toimistolle kun olin suunnitellut, koska varasin vain 40 min Koskela-Punavuori -työmatkaan. Bussi liikkui illasta paljon jouhevammin tuohon toiseen suuntaan.

Paniikkiheräilin taas pitkin yötä. Pitänee vähän höllätä loppuviikkoa, jos saisi vähän lepoa päälle.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon suunnitellu eläväni suht terveenä ja järjissään ysikymppiseksi ja sitten kuolevani nopeasti pois, vaikka sydänkohtaukseen yöllä nukkuessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Boner

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Niin vanhaksi kuin jalat kantaa, pää toimii ja ulosteet pysyy kropan sisäpuolella. Sitten voikin kuolla kun em. jutut feilaa.. ja mielellään ennen omia lapsia kiitos.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä olen tässä asiassa Ray Kurzweilin linjoilla, ei kai tässä mitään pakkoa ole kuolla?
Dumis

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

6-kymppiä riittää mulle, loppuja kitumisia tartte välttämättä.

Mutta ihkumpiin aiheisiin, mulla oli kiva aamu. Päätin jo sunnuntaina että tästä tulee ihku-viikko, aion ihkuttaa koko viikon.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja annepa »

75 v ja sit lähtö saappaat jalassa. Mulla on tätä varten taloudellinen suunnitelma, ja jos elänkin vanhemmaksi niin käy huonosti! Joudun kerjuulle!!111
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Lainatakseni Hyvää Tohtoria, ei siis Davea, vaan Hunter S Thompsonia:

No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. 67. That is 17 years past 50. 17 more than I needed or wanted. Boring. I am always bitchy. No Fun for anybody. 67. You are getting Greedy. Act your old age. Relax This won't hurt.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dumis

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:75 v ja sit lähtö saappaat jalassa. Mulla on tätä varten taloudellinen suunnitelma, ja jos elänkin vanhemmaksi niin käy huonosti! Joudun kerjuulle!!111
Ai niinku eläkkeelle?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja elco »

Aivan sama. Kun lähtö tulee niin mitäs vittua sille sitten mahtaa.

Pääasia on, että elää onnellisena eikä kummittele kuoltuaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:
annepa kirjoitti:75 v ja sit lähtö saappaat jalassa. Mulla on tätä varten taloudellinen suunnitelma, ja jos elänkin vanhemmaksi niin käy huonosti! Joudun kerjuulle!!111
Ai niinku eläkkeelle?
Ei kun eläkkeelle jään 55-vuotiaana. Tai eihän silloin eläkettä vielä saa, mut pois työelämästä. Siinä on 20 vuotta aikaa rellestää sit.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
annepa kirjoitti:75 v ja sit lähtö saappaat jalassa. Mulla on tätä varten taloudellinen suunnitelma, ja jos elänkin vanhemmaksi niin käy huonosti! Joudun kerjuulle!!111
Ai niinku eläkkeelle?
Ei kun eläkkeelle jään 55-vuotiaana. Tai eihän silloin eläkettä vielä saa, mut pois työelämästä. Siinä on 20 vuotta aikaa rellestää sit.
No hyvä että sulla on sitten 20 vuoden säästöt kasassa "omille eläkepäiville" :)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti: No hyvä että sulla on sitten 20 vuoden säästöt kasassa "omille eläkepäiville" :)
No eihän sitä tarvi kaikkea säästää, yli kuuskymmpisenä alkaa saamaan eläkettä ja tarkotus on hankkia vielä pari asuntoa vuokralle, niistä tulee jatkuvasti tuloja. Osa rahoista on tietysti säästöissä mut rahan laittaminen pankkitilille on ehkä huonoin tapa säästää. No sukanvarsi voi olla vielä huonompi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

90+ vois olla hyvä tavoite, kunhan saa pysyä jokseenkin/riittävän terveenä. Vanhempieni sukujen elinaikojen mukaan tuo olisi jokseenkin mahdollista.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
AngryBird

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kun vilkaisee sukumme naisten historiaa muutamia sukupolvia taaksepäin, luultavasti elän noin 105-vuotiaaksi. Ja tämä ominaisuus periytyy tuplana. Saatan hiippailla täällä edelleen 120-vuotiaanakin :P
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Niin kauan kuin aikaa annetaan. Ikuisesti jos se olisi mahdollista tai sitten ei.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Nykyinen vanhustenhuoltojärjestelmä taitaa romahtaa ja tilalle tulee yksityisiä palvelukoteja. Samoin käy sairaanhoitojärjestelmän.
Mikäli haluaa tulevaisuudessa siinä keinutuolissa hetken kiikkua, pitää nyt aloittaa säästäminen ja maksimoida tulot painamalla perkeleesti töitä.

Toivottavasti tulevaisuudessa eutanasia on helppo ja halpa, jos vaikka sattuisi rahat loppumaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Argh, tätä menoa lähden huomenna :evil:

Ei.. sellanen 80v rajapyykki olis jo aika kunnioitettava meidän suvussa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Ei se ikä vaan se kunto ja elämänlaatu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos kuusikymppisenä alkaisi vetämään horrea ja kokkelia. Katsotaan sitten mihin päästään.

Jos nyt ylipäätään pääsee edes tuonne.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja huima »

Niin pitkään kuin jaksan nauttia nuoremmista naisista ja shampanjasta, sekä tietynlaisista älyllisistä ja fyysisistä haasteista.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olen iloinen! Aivan upeita vastauksia. Ja eilen olin hieman väsynyt kun TIISTAIpäivän ja kuolematoivoikäpikakyselyn (kyllä on yhdyssana) tein ja te olette tuoneet nimnomaa uusia aspekteja tähän ajatukseen.

Erityisesti pitää ottaa perimä myös huomioon ja elintavat ja olette nimenomaa tuoneet esille sen, haluatteko väistämätöntä tulevan vanhuudenkin vaivoja vai ette.

Ja kyllä, Pertti, nykyvauvan oletetaan tai lasketaan tosiaan jopa elävän 100-vuotiaaksi aivan piakkoin. Käyrä on tällainen. Tyttövauvan. Poikia kuolee tapaturmiin yms. niin paljon etteivät he ikinä saavuta naisten elinikää tokikaan (kai).

En vastannut itse! Minä jotenkin haluan elää enkä osaa vielä ajatella sitä, että haluaisin kuolla ennen vaivoja. En jaksa ajatella tarpeeksi. Mutta silloin kun järjellä ajattelen niin en haluaisi vaivoja. Ehkä äkkikuolema siinä 90 v. iän paikkeilla koska silloin vaivoja tulee joka tapauksessa.

Kysymykseni oli sikäli tietenkin aina ajankohtainen koska ihmisillä on itsetuhoajatuksiakin ja käyttäytymistä pilvin pimein niiden oikeiden itsemurhien ohella.

ONKO SITTEN tulevaisuudessa vanhuuden aika TERVEEMPÄÄ vaikka elinikä pidentyy??? Se on iso kysymys. Joka tapauksessa hoitoon menee yhteiskunnan rahaa viljalti.
OLETTAISIN tulevien vanhemoien ihmisten olevan valveutuneempia ja tottuneen terveellisiin elintapoihin ja siten elävät terveempinä!!

MUTTA VOI OLLA HYVINKIN, että kun yli 100-vuotiaat kuitenkin lisääntyvät paljon tulevaisuudessa niin he ovat hyvin sairaita ja kivuliastakin elämää onnistutaan vain pidentämään. ..

---------------------------------------

Tiistaista muuten siis: Elämä jatkuu hyvin. Olen vain hieman väsynyt kun en mennyt nukkumaan ajoissa!


S t a d i n a r s k a
Vastaa Viestiin