Onko väärin?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko väärin, jos tunnen oloni epämukavaksi Saharan eteläpuolisesta Afrikasta peräisin olevan ihmisen seurassa?

On
4
21%
Ei
10
53%
EOS
5
26%
 
Ääniä yhteensä: 19

Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Neljä vuotta Sambiassa asuneena vastasin EOS. Ei se väärin ole, ehkä ennakkoluuloista, mutta ei väärin missään nimessä. Hassua että rajasit sen Saharaan; Somalit jätit kuitenkin fiksusti mainitsematta :P
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

Itse asiaan; IRL pyrin kohtaamaan jokaisen ihmisen yksilönä. Joskus tuntuu että se on lähinnä pään hakkaamista tiiliseinään, mutta masokistina ei niin väliksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Jos urpsua yhtään helpottaa niin eräs hoitoni on saanut mamujengiltä turpaansa vain siksi että oli kaljupää, että osataan sitä monissa piireissä nämä hiustyylistä rankaisut. Se oli sitä aikaa kun Turussa useampi klanipää sai päihinsä samalta jengiltä.
Tuliks tää vahingossa väärälle palstalle? Näitä "kuulin kaverilta, miten sen kaiman serkunkin auton varasti just maahanmuuttaja" -tarinoita varmasti osataan arvostaa jollain halla-aholaisten hengenlietsomissivustolla, joille sulla on vartmasti myös tunnukset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Jos urpsua yhtään helpottaa niin eräs hoitoni on saanut mamujengiltä turpaansa vain siksi että oli kaljupää, että osataan sitä monissa piireissä nämä hiustyylistä rankaisut. Se oli sitä aikaa kun Turussa useampi klanipää sai päihinsä samalta jengiltä.
Tuliks tää vahingossa väärälle palstalle? Näitä "kuulin kaverilta, miten sen kaiman serkunkin auton varasti just maahanmuuttaja" -tarinoita varmasti osataan arvostaa jollain halla-aholaisten hengenlietsomissivustolla, joille sulla on vartmasti myös tunnukset.
No ei ole. Itsehän taas olen ollut mamusuvun tappo/raiskauslistalla jo 12-vuotiaasta asti jos ihan itse koetuista pitää aloittaa. Ja se lista ei ole lyhyt, eikä varsinkaan kaunis. Niistä selviämiseen vaadittaisiin jo useampi terapiaistunto.

Mutta ne nyt ei ole kovinkaan tärkeitä juttuja, mutta kun tässä kokemuksista alettiin kirjoittaa niin en tietenkään ajatellut että ei voi toistakaan hiuskatastrofia kertoa. Sorke.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No kokeilehan vetää pää kaljuksi ja kävellä jossain mamupitoisessa ympäristössä. Vaikket välittäisi ympäristöstä tuontaivaallista niin suhtautuminen on vähintäänkin vihamielistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:No kokeilehan vetää pää kaljuksi ja kävellä jossain mamupitoisessa ympäristössä. Vaikket välittäisi ympäristöstä tuontaivaallista niin suhtautuminen on vähintäänkin vihamielistä.
Samaa sain kokea kesällä kun tasoitin latvat ja menin valkoinen t-paita sekä maastoshortsit jalassa Itiksen Lidl:iin ostaa vissyä, ne rassistit!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liitty väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mä en keskimäärin pidä mustan ihmisrodun edustajista. Pidän harvemmin kuin dissaan. Onko se väärin?
Ei se väärin ole kun olet rehellinen asiasta. Mutta se miten ilmaiset asiat voi tehdä sinusta typerän, mutta ei se väärin ole. Tyhmään mielipiteeseen on oikeus.

Se miksi grillaan davea on tuo epärehellisyys, koittaa naamioida sen jotenkin maantieteelliseksi jutuksi. Sanois suoraan ettei tykkää tummista ihmisistä, niin ei sitten mitään.
Mä unohdin sanoa että mä en keskimäärin pidä valkoisenkaan ihmisrodun edustajista, ja että pidän niistä harvemmin kuin dissaan. Onks tääkin väärin, ja jos on, niin enemmän vai vähemmän? Ja tekeekö se musta enemmän vai vähemmän typerän?
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liitty väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
Se toimii myös toistekipäin. Jos ilmoitat että mamu tekee jotain niin eikö joku juokse kertomaan että kyllä ne suomalaisetkin. Tai jos joku kritisoi mamujen tekemiä juttuja niin saattaa tulla vielä lisäyksenä "vaikka kyllä ne suomalaisetkin".

Oikeastihan tuon pitäisi olla ihan itsestäänselvää. Esim. uutisketjussa oli juuri vastikään vastaava esimerkki kun puhuttiin työlusmuista.
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liitty väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
Kyllä mun mielestä sun kertomasi jutun pointti oli juuri se, etä huolimatta siitä, että olet joutunut syyttäsi mustan miehen kanssa kahakkaan ja kaukoitäläiset ovat sinut ryöstäneet, olet minua avoimempi, vaikka minä puolestani olen kokenut huono kohtelua ainoastaan perussuomalaisilta (pun intended). Sterotyyppisen ennakkoluulisesti olen ehdottomasti sitä mieltä, että sekä katuryöstäjäni että turpaan vetäjäni ovat persujen kannattajia. Jos siis ovat enää hengissä. Toivottavasti eivät.
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liitty väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
Se toimii myös toistekipäin. Jos ilmoitat että mamu tekee jotain niin eikö joku juokse kertomaan että kyllä ne suomalaisetkin. Tai jos joku kritisoi mamujen tekemiä juttuja niin saattaa tulla vielä lisäyksenä "vaikka kyllä ne suomalaisetkin".

Oikeastihan tuon pitäisi olla ihan itsestäänselvää. Esim. uutisketjussa oli juuri vastikään vastaava esimerkki kun puhuttiin työlusmuista.
Tämä argumenttihan tunnetaan nimellä "-han suomalaisetkin". Alkuun ei tajunnut ensi kertoja hommaa lueskellessa. Että mitä ovat "-han suomalaisetkin". :)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^ Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:^^ Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Paitsi jos kyseessä on rantalomakohde ja RP on paikalla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^^ Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Paitsi jos kyseessä on rantalomakohde ja RP on paikalla.
Mut eihän se enää edes käytä Pamela Anderson -bikineitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^^ Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Paitsi jos kyseessä on rantalomakohde ja RP on paikalla.
Mä luulen ettei urpsuun vetoa mun kaltaiset naiset; ei ulkomuodollisesti eikä varsinkaan henkisellä tasolla.

Ehkä pystyn elämään tämän tiedon kanssa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Täytyy kuitenkin nostaa hattua, että kykenet asumaan täällä. Voihan melkein joka viides vastaantulija olla tuota paskasakkia. Ja kun vielä mukaan lasketaan kokkareet niin hui kauhistus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Voihan melkein joka viides vastaantulija olla tuota paskasakkia.
Nääh. Mä en käy kauppakeskuksissa enkä ostarien baareissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Mut hei. Ketä sinä sitten stereotypioisit ja paheksuisit jos ei soinilaisia olisi olemassakaan?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Toisaalta, kai minunkin täytyy tunnustaa, että lomailen mieluummin paikassa, jossa ei ole perussuomalaisia.
Mut hei. Ketä sinä sitten stereotypioisit ja paheksuisit jos ei soinilaisia olisi olemassakaan?
Hyvä pointti. Mut en mä silti halua niitä kohdata oikeasti. Nehän voisi vaikka osoittautua ihan kunnon väeksi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti: Nehän voisi vaikka osoittautua ihan kunnon väeksi!

No älä nyt sentään ihan hulluja kuvittele.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Nehän voisi vaikka osoittautua ihan kunnon väeksi!
No älä nyt sentään ihan hulluja kuvittele.
No en, toi oli tarkoitettu ikäänkuin vitsikkääksi kevennykseksi. Vai pitäisikö mun sittenkin pelata vitsikortti vasta tämän viestin suhteen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Dave kirjoitti:^Joo-o. Mutta jos MINÄ sanon "neekeri" niin se on subtiilia ironiaa, ei rasismia.

:leuhka:
Neekeri-sanalla on ainakin 3 konnotaatiota (= sivumerkitystä):

1) neutraali (varsinkin ennen ja vanhemman väen kielenkäytössä)
2) halventava, rasistinen
3) leikkimielinen

Kontekstin perustella voi sitten yrittää päätellä mikä sivumerkitys on kyseessä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liittyy väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
Se toimii myös toistekipäin. Jos ilmoitat että mamu tekee jotain niin eikö joku juokse kertomaan että kyllä ne suomalaisetkin. Tai jos joku kritisoi mamujen tekemiä juttuja niin saattaa tulla vielä lisäyksenä "vaikka kyllä ne suomalaisetkin".
Teitkö sä nyt tässä oikeastaan saman uudestaan? Ja eiks se mun eka viestikin ollut oikeastaan aika mamuvastainen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joo, lepo vaan. Kuten sanoin, mulla ei ole erityistä tarvetta olla vastustamatta monienkin maahanmuuttajien tapakulttuuria - erityisesti, kun siihen liittyy väkivalta tai edes sen uhka. Reagoin vain siihen miten oli arvattavaa, että jos kirjoitan viestin, jossa todetaan esim. minun kohdanneen rikollisuutta suhteettoman paljon juuri etniseltä taustaltaan minusta poikkeavien taholta, mutta päätän viestin suomalaisten tekemään tapaukseen, niin joku palstan päivystävistä persuista rientää varmasti kohdistamaan minulle viestin, jossa esimerkein todistellaan sitä, että maahanmuuttajatkin sitä ja tätä.
Se toimii myös toistekipäin. Jos ilmoitat että mamu tekee jotain niin eikö joku juokse kertomaan että kyllä ne suomalaisetkin. Tai jos joku kritisoi mamujen tekemiä juttuja niin saattaa tulla vielä lisäyksenä "vaikka kyllä ne suomalaisetkin".
Teitkö sä nyt tässä oikeastaan saman uudestaan? Ja eiks se mun eka viestikin ollut oikeastaan aika mamuvastainen?
Niin, mä heitin sulle "mamutkin"-kortin. Se on "suomalaisetkin"-kortin vastine. Itse toteutit viestissä mainitsemaani toista vaihtoehtoa eli kritisointia suomalaislisäyksellä.

Tuosta mainitsemastani kaljupääjutusta on myös lehtijuttuja olemassa jos jaksaa kaivella esim. Turun sanomissa. Vuosijana 2004-2006, en muista tarkalleen. Mutta kirjoituksia siis löytyy siitä miten alueella on joutunut kaljupäiset väkivallan kohteeksi mamujengin toimesta. Tämä ihan vaan siksi että karsastin hieman heittoasi asian suhteen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lasketaanko latinot valkoisiin vai onko nekin jotain väärää sakkia?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin