PetriFB: Maailmanmeno

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

PetriFB kirjoitti: Raamattu puhuu että lopun aikana tulee tapahtumaan maanjäristyksiä, joita tapahtuu koko ajan enemmän ja niistä tulee koko ajan tuhoisampia, Japanin maanjäristys on yksi järistyksistä, joka liittyy lopun ajan tapahtumaketjuun.

Onneksi Petriin ja jumalaan voi luottaa. Kerrotko vielä minne jumala seuraavaksi järistyksen ohjaa, niin voin vinkata SPR-kaveriani oikeasta matkavarustuksesta. Kiitti!
RP

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja RP »

Niinno, luonnonkatastrofeja, pandemia, taivaalta tippuvia lintuparvia siellä sun täällä, meressä kuolleina kelluvia kalaparvia siellä sun täällä, soti ja väkivaltaa siellä sun täällä. Kyllä ne tukee Petrin uskomusta, mutta eri asia tukeeko omaa ;)

Mitä kaikkea pitikään tapahtua ennen maailmanloppua? Kuinka monta ollaan käyty/käydään jo läpi? Tietäisin sitten kannattaako investoida kovinkaan moneksi vuodeksi :D Vai eikös se jo ensi vuonna tule jos heimoennustuksiin uskoo?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Boner kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Raamattu puhuu että lopun aikana tulee tapahtumaan maanjäristyksiä, joita tapahtuu koko ajan enemmän ja niistä tulee koko ajan tuhoisampia, Japanin maanjäristys on yksi järistyksistä, joka liittyy lopun ajan tapahtumaketjuun.

Onneksi Petriin ja jumalaan voi luottaa. Kerrotko vielä minne jumala seuraavaksi järistyksen ohjaa, niin voin vinkata SPR-kaveriani oikeasta matkavarustuksesta. Kiitti!
En tiedä, mutta Pyhä Henki voi puhua uskoville ja kertoa senkin jos Hän sen hyväksi näkee.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mitäs toi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shaanxin_maanj%C3%A4ristys
830 000 kuollutta.

Se tapahtui jo 1556?

Tai Musta surma?

Tai Espanjantauti?

Miten Petri kalibroit nämä satoja miljoonia ihmishenkiä vaatineet tapahtumat maailmanlopun ennusmerkkikelloosi?
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Varis »

PetriFB kirjoitti:
Boner kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Raamattu puhuu että lopun aikana tulee tapahtumaan maanjäristyksiä, joita tapahtuu koko ajan enemmän ja niistä tulee koko ajan tuhoisampia, Japanin maanjäristys on yksi järistyksistä, joka liittyy lopun ajan tapahtumaketjuun.

Onneksi Petriin ja jumalaan voi luottaa. Kerrotko vielä minne jumala seuraavaksi järistyksen ohjaa, niin voin vinkata SPR-kaveriani oikeasta matkavarustuksesta. Kiitti!
En tiedä, mutta Pyhä Henki voi puhua uskoville ja kertoa senkin jos Hän sen hyväksi näkee.
Onko Pyhä Henki puhunut sinulle? Jos on, miltä se tuntuu ja kuulostaa?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Dave kirjoitti:Mitäs toi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shaanxin_maanj%C3%A4ristys
830 000 kuollutta.

Se tapahtui jo 1556?

Tai Musta surma?

Tai Espanjantauti?

Miten Petri kalibroit nämä satoja miljoonia ihmishenkiä vaatineet tapahtumat maailmanlopun ennusmerkkikelloosi?
Raamattu antaa vinkin ja vihjeen lopun aikana tapahtuvista maanjäristyksistä. Ne ovat kuin synnytystuskat, jotka koko ajan lisääntyvät ja käyvät tuhoisimmiksi.

Googleta maanjäristyksistä jollekin sivustolle, jossa ammatti-ihmiset kertovat, että tällä viime vuosisadalla ja sen loppupuolella on koko ajan enemmän tapahtunut maanjäristyksiä kuin milloinkaan aikaisemmin. Samoin tämä suuntaus jatkuu koko ajan, eli maanjäristykset lisääntyvät koko ajan.

Maanjäristyksiä on aina ollut, jotka koko ajan lisääntyvät mitä pitemmälle historiassa eletään.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

PetriFB kirjoitti: Raamattu antaa vinkin ja vihjeen lopun aikana tapahtuvista maanjäristyksistä. Ne ovat kuin synnytystuskat, jotka koko ajan lisääntyvät ja käyvät tuhoisimmiksi.
Koska veikkaat että lopun aika on täällä?

Tuumailen vaan että kannattaako taloakaan rakentaa, jos maailma loppuu pian.

Entä mitä teen perheeni kanssa. Odotanko maailmanloppua ja takaako se että perheeni kuolee kärsimättä, vai pitäiskö minun perheen päänä ennakoida asia vaikka hankkimalla syanidia koko perheelle?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Varis kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Boner kirjoitti:

Onneksi Petriin ja jumalaan voi luottaa. Kerrotko vielä minne jumala seuraavaksi järistyksen ohjaa, niin voin vinkata SPR-kaveriani oikeasta matkavarustuksesta. Kiitti!
En tiedä, mutta Pyhä Henki voi puhua uskoville ja kertoa senkin jos Hän sen hyväksi näkee.
Onko Pyhä Henki puhunut sinulle? Jos on, miltä se tuntuu ja kuulostaa?
Jumala puhuu ihmiselle monella tavalla suoraan Pyhässä Hengessä ihmisen mieleen, Raamatun sanan kautta ihmisen mieleen, toisten uskovien kautta, unien kautta, profetian kautta.

Jumala puhe on ja kuulostaa moninaiselta, usein se on lohduttavaa ja rauhoittavaa, mutta aina Raamatun sanan totuuden mukaista.

Tietenkin Pyhä Henki on puhunut minulle, koska Hän puhuu jokaiselle uskovalle, joka on uudestisyntynyt ylhäältä Jumalan armosta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Dave »

PetriFB kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mitäs toi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shaanxin_maanj%C3%A4ristys
830 000 kuollutta.

Se tapahtui jo 1556?

Tai Musta surma?

Tai Espanjantauti?

Miten Petri kalibroit nämä satoja miljoonia ihmishenkiä vaatineet tapahtumat maailmanlopun ennusmerkkikelloosi?
Raamattu antaa vinkin ja vihjeen lopun aikana tapahtuvista maanjäristyksistä. Ne ovat kuin synnytystuskat, jotka koko ajan lisääntyvät ja käyvät tuhoisimmiksi.

Googleta maanjäristyksistä jollekin sivustolle, jossa ammatti-ihmiset kertovat, että tällä viime vuosisadalla ja sen loppupuolella on koko ajan enemmän tapahtunut maanjäristyksiä kuin milloinkaan aikaisemmin. Samoin tämä suuntaus jatkuu koko ajan, eli maanjäristykset lisääntyvät koko ajan.

Maanjäristyksiä on aina ollut, jotka koko ajan lisääntyvät mitä pitemmälle historiassa eletään.
Lisääntynyt havainnointitarkkuus ei tietenkään vaikuta tähän mitenkään?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Boner kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Raamattu antaa vinkin ja vihjeen lopun aikana tapahtuvista maanjäristyksistä. Ne ovat kuin synnytystuskat, jotka koko ajan lisääntyvät ja käyvät tuhoisimmiksi.
Koska veikkaat että lopun aika on täällä?

Tuumailen vaan että kannattaako taloakaan rakentaa, jos maailma loppuu pian.

Entä mitä teen perheeni kanssa. Odotanko maailmanloppua ja takaako se että perheeni kuolee kärsimättä, vai pitäiskö minun perheen päänä ennakoida asia vaikka hankkimalla syanidia koko perheelle?
Elämme nyt parhaillaan lopun ajassa lähellä Jeesuksen tulemusta. Maailman loppu tulee vasta sen jälkeen kun Herra Jeesus on hallinnut maan päällä tuhat vuotta Rauhanruhtinaana. Eli maailmanloppuun on vielä aikaa.

Kyllä voit varmaan ihan rauhassa rakentaa talon, jos niin koet tai haluat. Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Dave kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mitäs toi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shaanxin_maanj%C3%A4ristys
830 000 kuollutta.

Se tapahtui jo 1556?

Tai Musta surma?

Tai Espanjantauti?

Miten Petri kalibroit nämä satoja miljoonia ihmishenkiä vaatineet tapahtumat maailmanlopun ennusmerkkikelloosi?
Raamattu antaa vinkin ja vihjeen lopun aikana tapahtuvista maanjäristyksistä. Ne ovat kuin synnytystuskat, jotka koko ajan lisääntyvät ja käyvät tuhoisimmiksi.

Googleta maanjäristyksistä jollekin sivustolle, jossa ammatti-ihmiset kertovat, että tällä viime vuosisadalla ja sen loppupuolella on koko ajan enemmän tapahtunut maanjäristyksiä kuin milloinkaan aikaisemmin. Samoin tämä suuntaus jatkuu koko ajan, eli maanjäristykset lisääntyvät koko ajan.

Maanjäristyksiä on aina ollut, jotka koko ajan lisääntyvät mitä pitemmälle historiassa eletään.
Lisääntynyt havainnointitarkkuus ei tietenkään vaikuta tähän mitenkään?
Asiantuntijoiden mukaan sen jälkeen kun asioita ollaan alettu tieteellisesti tutkia ja havannoida, niin maanjäristykset lisääntyvät koko ajan.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

PetriFB kirjoitti:Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Miksi mä mitään parannusta tekisni jos maailmanloppu on +1000 vuoden päässä?

Jatkan mielummin nykymenolla vielä seuraavat 999 vuotta.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Boner kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Miksi mä mitään parannusta tekisni jos maailmanloppu on +1000 vuoden päässä?

Jatkan mielummin nykymenolla vielä seuraavat 999 vuotta.
Itse kukin valitsee tiensä ja vastaa sen seurauksista.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

PetriFB kirjoitti:Itse kukin valitsee tiensä ja vastaa sen seurauksista.

Tää ei ole nyt kyllä kovin myyvä juttu jumalaltas. Mitä mä hyödyn jos muutan nyt tapani ja turvaan jumalaan jatkossa? Saanko mä taivaspaikan ja 1000 neitsyttä vai jonotusnumeron ikuisuuden pitkään jonoon jumalan luo?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

PetriFB kirjoitti:Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Mikäs tässä muuten on päivän kanta: yleensähän kai ajatellaan, että uskominen/ei-uskominen (mihinkään) ei ole tahdonalainen asia. Vaikka luvattaisiin miljoona euroa, en voi alkaa uskoa, että minulla ei ole nenää. En voi valita, mitä ja mihin uskon. (Osin kai tähänkin liittyy tämä perusluterilaisuuden "yksin armosta" -ajatus.) Yleensä kai ajatellaan, että jos uskomus ei ota muodostuakseen, niin vika on evidenssissä ei siinä, joka ei usko. Tällä puolella jumalalla olisikin vähän skarpattavaa. Riittämättömin perustein muodostettu uskomus on peräti moraaliton. Ja kun näin on, on vähän kohtuutonta, että usko on pelastuksen edellytys.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Boner kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Itse kukin valitsee tiensä ja vastaa sen seurauksista.

Tää ei ole nyt kyllä kovin myyvä juttu jumalaltas. Mitä mä hyödyn jos muutan nyt tapani ja turvaan jumalaan jatkossa? Saanko mä taivaspaikan ja 1000 neitsyttä vai jonotusnumeron ikuisuuden pitkään jonoon jumalan luo?
Hyödyt iankaikkisen elämän Jumalan luona täydellisen rakkauden ja rauha maailmaan.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti:: yleensähän kai ajatellaan, että uskominen/ei-uskominen (mihinkään) ei ole tahdonalainen asia.

Mun ex-duunikaveri tuli 20-30 vuotta sitten uskoon kävellessään ulos seurakuntakeskuksen elokuvanäytöksestä. Oli perjantai, jannu kaljapäissään ja elokuva oli ollut Risti ja Linkkuveitsi.

Oli kuulemma kuullut ulosastuessaan päänsä sisältä äänen, joka oli sanonut "et voi kulkea kahta tietä".

Jannu pamahti uskoon tuosta hetkestä lähtien, nappasi samoista porukoista uskovaisen vaimon ja tunkkasi sen kanssa 4 lasta pienen ajan sisään. Muutama vuosi lasten tulon jälkeen eukko lemppas jannun pellolle ja otti itselleen uuden ukon.

Jannu on vetänyt viinaa ja rellestänyt lemppauksen jälkeen kuin ennenkin. Hylkäsiköhän jumala jannun vai miksi kävi noin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:Entäs sitten, jos Hoosea ennustelikin maailmanloppua? Niinhän te hihhulit kautta vuosisatojen kaikkiin aikoihin. Sinäkin 1948 syntyneen sukupolven aikana perseestä revityn yleisen hihhulitulkinnan mukaan. Vaikka Jeesus mokasi kun sanoi, että pitäisi olla jo silloin eläneen sulupolven aikana. Riittäiskö, jos lähetän sinulle postikortin 2048, jos elossa olaan? Vaan silloin teillä huuhaahihhuleilla on jo uudet selitykset.
Mun herätysliiketietoisuudessa on aukko siinä, etten tiedä, mihin tämä nykyisen Israelin valtion erityisasema opeissa perustuu.

Käsittääkseni katolinen kirkko päätti jo keskiajalla, että ilmeiseltä tuntuva tulkinta on oikea: Valittu kansa on se, josta Raamattu puhuu oikeina uskovaisina. Siis ensin muinainen juutalainen Israel, ja sitten Jeesuksen ensimmäisen tulemisen kautta kristikunta (hengellinen Israel tai jotain).

Tämän tulkinnan mukaan siis 1948 perustetulla maallisella Israelilla ei ole sen enempää tekemistä Raamatun ennustusten ja valitun kansan roolin kanssa kuin sillä, jos Masa antaa talolleen ja alati aksvavalle heimolleen nimeksi Israel ja kuvittelee kyseessä olevan sen heimon, josta Raamattu lopun ajan ennustuksissa puhuu.

Ilmeisesti nämä amerikkalaislähtöiset herätysliikkeet hylkäävät tämän ilmeisen ja satoja vuosia virallisesti hyväksytyn luennan ja antavat Israelin avltiolle erityisaseman. Mihin tämä perustuu?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Mikäs tässä muuten on päivän kanta: yleensähän kai ajatellaan, että uskominen/ei-uskominen (mihinkään) ei ole tahdonalainen asia. Vaikka luvattaisiin miljoona euroa, en voi alkaa uskoa, että minulla ei ole nenää. En voi valita, mitä ja mihin uskon. (Osin kai tähänkin liittyy tämä perusluterilaisuuden "yksin armosta" -ajatus.) Yleensä kai ajatellaan, että jos uskomus ei ota muodostuakseen, niin vika on evidenssissä ei siinä, joka ei usko. Tällä puolella jumalalla olisikin vähän skarpattavaa. Riittämättömin perustein muodostettu uskomus on peräti moraaliton. Ja kun näin on, on vähän kohtuutonta, että usko on pelastuksen edellytys.
Tietysti siinä on sekin pointti, että jos todisteet olisivat kovin vahvat, niin sittenhän jokainen uskoisi. Tästätähän on ollut puhetta:

http://kitina.net/viewtopic.php?t=5195

Mutta odottelen rauhassa, että usko iskee kuten tässä:


Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

urpiainen kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Paras turva lopun aikoina on tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen.
Mikäs tässä muuten on päivän kanta: yleensähän kai ajatellaan, että uskominen/ei-uskominen (mihinkään) ei ole tahdonalainen asia. Vaikka luvattaisiin miljoona euroa, en voi alkaa uskoa, että minulla ei ole nenää. En voi valita, mitä ja mihin uskon. (Osin kai tähänkin liittyy tämä perusluterilaisuuden "yksin armosta" -ajatus.) Yleensä kai ajatellaan, että jos uskomus ei ota muodostuakseen, niin vika on evidenssissä ei siinä, joka ei usko. Tällä puolella jumalalla olisikin vähän skarpattavaa. Riittämättömin perustein muodostettu uskomus on peräti moraaliton. Ja kun näin on, on vähän kohtuutonta, että usko on pelastuksen edellytys.

Raamattu opettaa, että Jumala antaa ihmisille etsikkoajan, jolloin Jumala kutsuu hyvyydellänsä ihmistä parannukseen. Ihminen ei voi tulla uskoon, ellei Jumala avaa Hänelle pelastustietä Herrassa Jeesuksessa. Etsikonajassa Jumalaa antaa ihmiselle mahdollisuuden uskoa Häneen.

Minulle Jumala antoi etsikonajan 14-vuotiaana jonka hylkäsin. Koin eräänlaista etsikon aikaa myös parikymppisenä, mutta senkin hylkäsin. Jumala antoi minulle vielä etsikonajan kun olin 25-26 vuotias ja 26-vuotiaana tein uskonratkaisun ja vastaanotin Jeesuksen Herraksi ja Pelastajaksi elämääni.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
RP

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja RP »

Ihan turhaa jauhamista, koska Sam vei Lucin jo takasin helvattoon ja Jumala on lomailemassa. Käsittääkseni maailmanloppu on siis peruttu, kiitosseksi veljesten.

En kyllä tiedä josko jotain muuta ilmenee, en ole vielä katsonut kuutos kautta, mutta olen luottavainen että ollaan täällä vielä huomennakin.
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

PetriFB kirjoitti: Hyödyt iankaikkisen elämän Jumalan luona täydellisen rakkauden ja rauha maailmaan.
Mun käsitys täydellisestä rakkaudesta on Sheryl Cole, Sara la Fountain, minä, pilveä, potenssilääkkeitä ja hyvää singlemalt viskiä samassa tilassa ikuisuuden.

Onko jumala samaa mieltä? Jos ei ole, niin sorry, not interested.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Boner kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:: yleensähän kai ajatellaan, että uskominen/ei-uskominen (mihinkään) ei ole tahdonalainen asia.

Mun ex-duunikaveri tuli 20-30 vuotta sitten uskoon kävellessään ulos seurakuntakeskuksen elokuvanäytöksestä. Oli perjantai, jannu kaljapäissään ja elokuva oli ollut Risti ja Linkkuveitsi.

Oli kuulemma kuullut ulosastuessaan päänsä sisältä äänen, joka oli sanonut "et voi kulkea kahta tietä".

Jannu pamahti uskoon tuosta hetkestä lähtien, nappasi samoista porukoista uskovaisen vaimon ja tunkkasi sen kanssa 4 lasta pienen ajan sisään. Muutama vuosi lasten tulon jälkeen eukko lemppas jannun pellolle ja otti itselleen uuden ukon.

Jannu on vetänyt viinaa ja rellestänyt lemppauksen jälkeen kuin ennenkin. Hylkäsiköhän jumala jannun vai miksi kävi noin?
Tässä kävi ehkä siten, että miehen vastoinkäymiset saivat Hänet jättämään uskon.

Tällaiset tapaukset ovat ikäviä ja valitettavia. Hänellä on kuitenkin varmaan vielä jatkossa mahdollisuus uudistua uskossa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Boner

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti: jos Masa antaa talolleen ja alati aksvavalle heimolleen nimeksi Israel
Sorry, se on jo nimetty Käpälämäeksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

PetriFB kirjoitti:tein uskonratkaisun
Mjoo. Mä en vain vieläkään oikein ymmärrä: nähdäkseni kertomuksesi omasta historiastasi ei vastaa siihen, onko uskominen tahdonalaista ja jos ei, niin miten se voi olla pelastuksen ehto?

Tai toisin päin, minä en usko, eikä minulla käsittääkseni ole ollut mitään etsikkoaikoja. Onko se nyt sitten minun vikani, etten usko, vai kenties kaikkiavaltiaan jumalan vika? Mä olisin tässä nyt kyllä sysäämässä taakkaa jumalan harteille; vähän päräyttävämpiä etsikkoaikoja ja parempaa evidenssiä, niin uskomus saattaisi syntyä. Tällä tilanteella on kerta kaikkisen kohtuutonta ja moraalitonta rangaista minua siitä, etten usko.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."