Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja huima »

Olen tunnetusti hieman punaviherkapitalistipehmoilija, mutta Vihreiden Vihreä Suomi 2011 vaalilehdykkä sai hirnumaan kontrolloimattomasti.

En ole lainkaan yksityisautoilija, mutta satunnaisesti nautiskelen yksityisautoilla tuotetuista liikkumispalveluista ja niiden tuomasta vapaudesta. Sen takia esimerkiksi kirjoitus "Ruuhkamaksuilla parempi joukkoliikenne" sai aikaan naurunpyrskähdyksiä ja pelonväreitä, kun lueskeli ehdokkaiden ajatuksia, ehdotuksia ja suosituksia.

Tiivistettyjä pointteja:

- auto valitaan liian helposti, kun matka olisi mahdollista tehdä bussilla, metrolla tai ratikalla

- puolet työmatkoista pyöräilee 20 minuutissa, ts. ihmiset voisivat fillaroida työmatkat auton sijaan

- ruuhkamaksut perittäisiin vain ruuhka-aikoina, "toisin sanoen autoilu olisi edelleen maksutonta ilta- ja yöaikaan sekä viikonloppuisin".. Lainauksissa oleva on suora lainaus.

- voitaisiin vaatia autoilijoita ostamaan joukkoliikenteen seutulippu vuodeksi, "silloin autoilija miettisi, onko auton omistaminen järkevää, koska hänellä on myös lippu"

- Halutaan vaikuttaa asuinaslueiden rakentamiseen. Ihmisten olisi kannattavaa muuttaa lähemmäs työpaikkojaan ja palveluita.


Valitettavasti kirjoituksesta tuli fiilis, että nämä kaverit katsovat maailmaa niin - että he tietävät absoluuttisesti mikä on oikein ja väärin - ja muut on voimalla taivutettava näkemään maailma samalla tavalla.

Olen pyöräillyt ja lenkkeillyt kymmenen kilometrin työmatkaa joskus edestakaisin, sekä käyttänyt työmatkoihin pääasiallisesti vain julkista liikennettä. Työni vaatii onneksi itseni lisäksi vain läppärin, joten pyöräily, juoksu tai julkinen liikenne toimii minulle hyvin.

Heti jos tarvitsisin tai tarvitsen töihin mukaan hiemankin enemmän tavaroita, tai yrittäisin samoilla reissuilla mennä vaikkapa harrastamaan liikuntaa tai jotain muuta -- on elämä julkisella liikenteellä tai kevyellä liikenteellä mahdotonta tai vähintään hankalaa. Oma auto ja mahdollisuus heittää treenikassi, illan rientoja varten parempi vaatekerta ja muuta tavaraa takakonttiin - olisi tervetullut lisä.

Tässä ei ole ollut millään tavalla mukana vielä edes kotieläimet, lapset tai mikään muu, mitä nämä viherfasistit eivät osaa empatiakyvyttömyydessään nähdä. Koska minä pyöräilen ja elämäni sujuu ihan kepoisesti, niin mikseivät muut voisi toimia ihan samalla tavalla?
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

Öö? Mikäs tässä nyt oli pointtina? Se, että yllätyit, että viherfasistit ovat viherfasisteja, vai joku muu?

Edelleen, ehkä kuitenkin mielummin viherfasismi kuin musta fasismi

http://kitina.net/viewtopic.php?t=9796

Mutta onhan tämä vähän tällaista valintaa hirttämisen ja sähkötuolin välillä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja huima »

Dave kirjoitti:Öö? Mikäs tässä nyt oli pointtina? Se, että yllätyit, että viherfasistit ovat viherfasisteja, vai joku muu?
No niin.

Kun mä olen luullut, että ne olisi silleen mukavia ja leppoisia tyyppejä, jotka ymmärtävät kohtuuden ja järjen. Sitten kun ihan tosissaan vaalilehdykässä painetaan juttuja degrowthista, jonka sentään sanotaan suoraan olevan kapitalismin vastainen liike - niin ollaan linjalla, joka ei ole enää mulle johdonmukainen ja tuettavissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja huima »

Missä on urpiainen?

Miksei kukaan kerro syitä, miksi vihreiden politiikalla syntyy jotain hyvää ja tasapainoista?

Älkää nyt jättäkö mua tähän itkemään yksin toivoni menettäneenä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sori kamu..
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kapitalismi ei ole markkinatalous, eikä punavihreä ole sinivihreä, maa ei ole kuu eikä myöskään aurinko, vaan ainoastaan maa, jonka resurssit riittävät 9 miljardille ihmiselle,m uttei 12 miljardille..
Pyyhin Netikettiin..
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

huima kirjoitti:Missä on urpiainen?

Miksei kukaan kerro syitä, miksi vihreiden politiikalla syntyy jotain hyvää ja tasapainoista?

Älkää nyt jättäkö mua tähän itkemään yksin toivoni menettäneenä.
Tule pimeälle puolelle, meillä on keksejä!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Älkää nyt jättäkö mua tähän itkemään yksin toivoni menettäneenä.
Tavallaan ok, että näitä havahtumisia tapahtuu ennen kun keskitysleirin ovi heilahtaa, mutta silti jotenkin traagista, että ihan fiksut ihmiset eivät ymmärrä, mitä vihreät ovat.

Vinkkinä typerämmille vaikkapa nyt tämä Sinnemäen italialainen mies, joka on kommunistiterroristi.
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

^toisaalta rakas elcosmico vähän ristiriitaista, että sä olet kuitenkin äänestämässä niitä perinteisiä faschisteja!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ihan parasta olisi itse itseään ajavat googletaksit, joita voisi käyttää nykyisen kuukausilipun hinnalla. Siinä katoaisivat pysäköintiongelmat. Pidemmille matkoille sitten jonkinlainen kilometrikorvaus. Järjestelmä voisi olla valtakunnallinen.

Ruuhkiin paras lääke olisi keskustatunnelin lisäksi sarja muitakin tunneleita poikittaisliikenteelle. Autojen paikka on maan alla. Mitään oikeaa ruuhkaahan täällä ei varsinaisesti ole, mutta liikenteen sujuvoittamiseksi tunneleihin voitaisiin investoida. Se parantaisi myös erittäin paljon jalankulkijoiden turvallisuutta.

Pyörä on ihan kiva, mutta tavara kulkee huonosti, tulee hiki ja sateella kastuu. Sähköpyörä auttaisi hikoiluun jonnin verran.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kaupunkisuunnittelullisten keskustelualoitteiden nimeäminen fasismiksi ja muu hölmö touhottaminen ei oikein kutsu keskustelemaan, mutta kun niin kovasti pyydät, voin mä nyt katsoa näitä pointtejasi, joita ilmeisesti pidät erityisen räikeinä esimerkkeinä "fasismista", "empatiakyvyttömyydestä" ja mistälie:
huima kirjoitti:auto valitaan liian helposti, kun matka olisi mahdollista tehdä bussilla, metrolla tai ratikalla
Vaikea sanoa, miten mitataan "liian". Sinänsä tämä on minusta itsessään aika neutraalia - kiinnostavampaa olisi, mistä tämän katsotaan johtuvan ja ennen kaikkea mitä, jos mitään, asialle halutaan tehdä.
puolet työmatkoista pyöräilee 20 minuutissa, ts. ihmiset voisivat fillaroida työmatkat auton sijaan
No esim. tänä talvena tämä on aika paljon vaadittu. Tosin muitaisin Hollannissa vaikuttaessani ihan perusduunarien ja virkamiesten pyöräilleen aika tottuneesti, mikä kai olisi monessakin mielessä hyvä asia. Ilmasto tosiaan asettaa rajoituksia, mutta esim. Oulu on kai onnistunut tässä asiassa aika paljon pääkaupunkiseutua paremmin. Olen sitä mieltä, että pyöräilyinfrassa olisi kyllä kehitettävää täälläpäin
ruuhkamaksut perittäisiin vain ruuhka-aikoina, "toisin sanoen autoilu olisi edelleen maksutonta ilta- ja yöaikaan sekä viikonloppuisin"..
Aika hyviä kai kokemukset Tukholmasta ja Lontoosta ovat. Onko tämä meillä jo ajankohtaista, on tietysti eri asia. Jos tarkoituksesi on iloitella autoilun kutsumisella maksuttomaksi, syyllistyt samanlaiseen kontekstisokeaan kirjaimellisuus-autismiin kuin vaikkapa SE:llä oli tapana. Ymmärrät varmasti, mitä tarkoitetaan.
voitaisiin vaatia autoilijoita ostamaan joukkoliikenteen seutulippu vuodeksi, "silloin autoilija miettisi, onko auton omistaminen järkevää, koska hänellä on myös lippu"
Tämä on varmaan monestakin syystä epärealistista, mutta kyllä mä olen joskus itsekin leikkinyt ajatuksella, että julkinen liikenne olisi Helsingissä samanlainen käyttömaksuton julkisrahoitteinen infrapalvelu kuin vaikkapa tieverkon kunnossapito. Tällöin verorahoituksen paketoiminen tv-lupamaiseksi pakkolipuksi voisi tosiaan olla, vaikkakin tasaveromainen, psykologiselta käyttäytymisohjaavuudeltaan "näkymätöntä" veroa parempi.
Halutaan vaikuttaa asuinaslueiden rakentamiseen. Ihmisten olisi kannattavaa muuttaa lähemmäs työpaikkojaan ja palveluita.
Joo. Jos tämä tosiaan on fasismia, niin kai mä sitten olen fasisti.

Valitettavasti kirjoituksesta tuli fiilis
Minustakin se on valitettavaa. Rationaalisuus perusteettomien fiilisten sijaan olisi kivempi lähtökohta politiikassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti:^toisaalta rakas elcosmico vähän ristiriitaista, että sä olet kuitenkin äänestämässä niitä perinteisiä faschisteja!
Niin. Ymmärtääkseni perussuomalaiset eivät ole rajoittamassa yksilönvapauksia eivätkä pistämässä somaleita uuniin. Kansallismielisyys on eri asia kuin kansallissosialismi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:^toisaalta rakas elcosmico vähän ristiriitaista, että sä olet kuitenkin äänestämässä niitä perinteisiä faschisteja!
Niin. Ymmärtääkseni perussuomalaiset eivät ole rajoittamassa yksilönvapauksia eivätkä pistämässä somaleita uuniin. Kansallismielisyys on eri asia kuin kansallissosialismi.
Oletko sä lukenut niiden vaaliohjelman? Jos sä näet tosiaan vihreiden ohjelman johtavan keskitysleireihin ja Sinnemäen miesystävän kommunistiterroristina, niin kyllä sun aika vakavia asioita pitäisi nähdä myös persujen nationalismissa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 04.04.2011 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti:Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Soini nyt sattuu uskomaan niinkin pähkähulluun tahoon kuin roomalaiskatoliseen Jumalaan. Ymmärtääkseni yksi uskonkappale tässä on abortin vastustaminen.

Vihreät uskovat Allahiin. Tai paremminkin haluavat Allahiin uskovien oikeuksien kävelevän perustuslain yli (positiivinen syrjintä, sananvapauden rajoittaminen yms).
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

Vihreät ja Persut ovat hulluja molemmat, mutta persut ovat tyhmempiä (siis puolueena, toki persuilla on älykkäitä kannattajia, kuten kitinästäkin käy ilmi).

Kuten jo monta kertaa kirjoitin, valinta on kuin sähkötuolin ja hirttämisen valilta valitsisi.

Mutta hei valitkaa Sekoomus! Meillä on fantastista JA porvariston hillittyä charmia!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Kuka semmoista on tekemässä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti:Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Kuka semmoista on tekemässä?
Puolueen puheenjohtajan kannalla nyt yleensä katsotaan olevan merkitystä, kun päätellään, mitä mieltä puolue on jostain asiasta.

Voisiko Vihreiden puheenjohtaja kannattaa ydinvoimaa, Vasemmistoliiton puheenjohtaja tuloerojen kasvua tai Kokoomuksen puheenjohtaja sosialismia?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti: Kuten jo monta kertaa kirjoitin, valinta on kuin sähkötuolin ja hirttämisen valilta valitsisi.
Kuten olen jo aiemminkin sanonut niin valinta kommarin ja natsin välillä on helppo: natsi tietenkin. Natsi siksi, että ne ovat avoimesti pahoja, kun taas kommarit ovat salakavalia. Edelleenkin löytyy hyödyllisiä idiootteja, jotka ajavat kommareiden asiaa kirkkain silmin.

Vihreät ovat kommareiden ideologinen jatkumo: proletaariaatin sijaan puolustetaan maahanmuuttajia, homoja, hörhöjä ja anarkisteja. Kun valta saavutetaan niin nämä tietenkin pannaan ensimmäisenä suohautaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti:Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Kuka semmoista on tekemässä?
Puolueen puheenjohtajan kannalla nyt yleensä katsotaan olevan merkitystä, kun päätellään, mitä mieltä puolue on jostain asiasta.
Puolueen puheenjohtaja ei yleensä päätä yksin mistään puolueen linjoista, oli kanta mikä hyvänsä. Suuntaa antava se kanta kyllä voi olla. En silti ole koskaan missään kuullut että Soini olisi kieltämässä aborttia keneltäkään. Hän on kertonut mitä mieltä itse on abortista. Ne on vähän kaks eri asiaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

annepa kirjoitti:Puolueen puheenjohtaja ei yleensä päätä yksin mistään puolueen linjoista, oli kanta mikä hyvänsä.
Poikkeuksena voidaan mainita kokoomuksen puoluekokouksen viime kesäinen pakkoruotsiäänestys, joka oli vain valitettava työtapaturma.
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti: En silti ole koskaan missään kuullut että Soini olisi kieltämässä aborttia keneltäkään. Hän on kertonut mitä mieltä itse on abortista. Ne on vähän kaks eri asiaa.
Onhan ne eri asioita jåå. Silti saattaisi ehkä kenties mahdollisesti vaikuttaa Soinin tekemiin poliittisiin päätöksiin se, mitä mieltä hän on jostain asiasta? Vai onko tämä aivan absurdi ajatus?
CeDell Davis

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti: En silti ole koskaan missään kuullut että Soini olisi kieltämässä aborttia keneltäkään. Hän on kertonut mitä mieltä itse on abortista. Ne on vähän kaks eri asiaa.
Onhan ne eri asioita jåå. Silti saattaisi ehkä kenties mahdollisesti vaikuttaa Soinin tekemiin poliittisiin päätöksiin se, mitä mieltä hän on jostain asiasta? Vai onko tämä aivan absurdi ajatus?
Ainakin tänään aamulla haastattelussa painotti, että tämä on hänen henkilökohtainen kanta ja puolueen kanta on, että nykyinen lainsäädäntö on se millä mennään.
Dave

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mutta onhan ne persut nyt järkyttävä urpolauma. Kuinka kukaan tajuissaan oleva voi niitä äänestää.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Vihreä Suomi 2011 - Viherfasismi näyttää luontonsa

Viesti Kirjoittaja Varis »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti:Niin, eihän se ole mitään yksilönvapauksien rajoittamista, että raiskatulta kiellettäisiin mahdollisuus aborttiin.
Kuka semmoista on tekemässä?
Puolueen puheenjohtajan kannalla nyt yleensä katsotaan olevan merkitystä, kun päätellään, mitä mieltä puolue on jostain asiasta.

Voisiko Vihreiden puheenjohtaja kannattaa ydinvoimaa, Vasemmistoliiton puheenjohtaja tuloerojen kasvua tai Kokoomuksen puheenjohtaja sosialismia?
Kuinka monen perussuomalaisen kansanedustajan ajattelet äänestävän moisen lakiehdotuksen puolesta, vaikka Soini sellaista jostain syystä poliittisena itsemurhana esittäisi? Nähdäkseni hän yrittää olla samaan aikaan yksityishenkilönä kunnon katolinen ja julkisena henkilönä populistinen poliitikko, minkään niin epäsuositun esittäminen perussuomalaisena aloitteena tuskin koskaan tapahtuu. En ole nähnyt Soinilta kyllä vaaliohjelmaa jossa aborttiin puututtaisiin. Sen sijaan Mika Ebelingillä oli tänään pelkästään abortinvastaisuuteen keskittynyt vaalimainos.

Jos yksilön oikeuksia rajoittavaa puoluetta halutaan oikein hakemalla hakea, niin eiköhän SKP kiilaisi vääjäämättä kärkeen ja KD sitten heti perässä. Jos KD olisi enemmistöasemassa oleva valtapuolue, niin eiköhän kristillinen kuri ja moraali ulottuisi kaikessa abortista alkoholin kautta öylättien jokasunnuntaiseen nauttimispakkoon. Viherfasistit ja kansallismieliset eivät edes osaa kuvitella sitä rajoitusten ja pakon määrää mitä stalinistit tai hihhulit saisivat aikaan. Nähdäkseni kaikkein kurjimpia paikkoja ihmiselle elää ovat viime aikoina olleet kommunistiset ja islamistiset diktatuurit.
Vastaa Viestiin