Vaalitulosveikkaus 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Sitä yritin sanoa, että Dave on erilainen - mutta hangaround osaksi ajatusten tasolla.
Tämä mielestäni dissaa Davea. Davellahan on oma linjansa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Dave
Manala
Elco
Tix
sivustahuutaja
sikamika
Urpiainen
Mä olen nyt huolissani tämän köörin sukupuolijakaumasta. Mistä kertoo, että tässä yhteydessä Huimalle ei tullut mieleen listata yhtään naispuolista kirjoittajaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No mähän annoin oman panokseni. Tosin näkökulma ja tietotausta ei riitä poikakerhoon pääsemiseen, saati kiinnostus seurata asioita sen vaatimalla intensiteetillä, mutta anyhow. Lyhyt mekko auttaa kun tiedot loppuu, sano.

Vaimo vois vähän tulla komppaan tietojensa kanssa, mut mä luulen ettei se nyt ehdi noilta raksahommiltaan ;)

Talous, my friends, sisältää yllättävän vähän absoluuttisia totuuksia, joten asiantuntijuuskin on suhteellinen käsite ;) Menneisyyden ennustaminen on paljon tulevaisuuden ennustamista helpompaa ;) Minua hieman huvittaakin nämä laukomanne "Olet väärässä./Ei se noin mene." Comme ci, comme ça...
Toki faktat on faktoja, mutta loppu onkin sitten niitten tulkintaa. Joku taisi ??samansuuntaista heittää jo aiemmin, mutta kertaus on opintojen äiti.
Prepare for the worstest.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ei naiset ymmärrä rahasta sen enempää, kuin mitä joku kolttu maksaa ja onko joku äijä rikas.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Elco, Tix, sivustahuutaja ja sikamika edustavat välillä erinomaisen suoraa ja tiukasti asian ytimeen sukeltavaa kapitalistifasistisiipeä.
Meikäläinen on kyllä humaanin päin kallistunut klassinen liberaali, joka kuitenkin uskoo tietyn markkinoiden ohjaamisen olevan välttämätöntä.

Eli allekirjoitan kyllä kapitalismin, koska uskon markkinoihin. Fasisti-leimaa en ymmärrä, koska olen palstan liberaaleinta osastoa tarkasteltiin asiaa miten päin tahansa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jep, taloudelliset naiset ovat kylmäkiskoisia ja epäsopivia vaimoiksi ja äideiksi. Urpsu tais hippihuumassaan unohtaa ton hetkeksi, nyt vahinko lienee korjattu.
Prepare for the worstest.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mä olen nyt huolissani tämän köörin sukupuolijakaumasta. Mistä kertoo, että tässä yhteydessä Huimalle ei tullut mieleen listata yhtään naispuolista kirjoittajaa?
Täällä on ollut aikojen saatossa vaihteleva määrä fiksuhkoja naiskirjoittajia, jotka ovat pääsääntöisesti kyllästyneet palstan torailevaan ja vittuilun sävyttämään keskustelutyyliin. Kyllähän näistä aiheista keskustellessa jäljelle jääneiden tyylisietoisten naisten kommentointifrekvenssi on merkittävästi alhaisempi kuin kasan päälle pyrkivien alfaäänestäjien.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

sivustahuutaja kirjoitti: uskoo tietyn markkinoiden ohjaamisen olevan välttämätöntä.
Miksi sitten itket sen Lepomäen perään edelleen? :twisted:
Prepare for the worstest.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

huima kirjoitti: Sitä yritin sanoa, että Dave on erilainen - mutta hangaround osaksi ajatusten tasolla.
Mun itsetuntoni on niin mimosan herkkä, että tää oli tärkeintä. Että et siis pidä mua hang aroundina tietojen tai älyn takia, vaan mielipiteiden.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:Jep, taloudelliset naiset ovat kylmäkiskoisia ja epäsopivia vaimoiksi ja äideiksi.
Näin.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:taloudelliset naiset ovat
... pieniruokaisia thaimaalaisia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nowaysis kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: uskoo tietyn markkinoiden ohjaamisen olevan välttämätöntä.
Miksi sitten itket sen Lepomäen perään edelleen?
En tiedä kuka on Lepomäki? Sekoittanet minut Tixiin tai johonkin.

En tunne Lepomäen ajattelua, mutta havaintojeni mukaan useimmat kokoomuksen oikeistohaukat ajavat lähinnä etupolitiikkaa, eikä heidän ajatustensa taustalla ole mitään syvällisempää taloustieteellistä ajattelua. Halveksun sitä, että nuo samat ihmiset usein piiloutuvat heidän tarkoitusperiin sopivien taloustieteen näkemysten taakse. Jos ainoa kiinnostava asia on oma napa, niin kyllä sen saa sanoa suoraan.

Oikeistohihhuli on ihan yhtä säälittävä kuin viherpiipertäjä. Liberaali taidetta arvostava insinööri-ekonomisti on ainoa vakavasti otettava ihmistyyppi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja huima »

sivustahuutaja kirjoitti:Fasisti-leimaa en ymmärrä, koska olen palstan liberaaleinta osastoa tarkasteltiin asiaa miten päin tahansa.
Me kaikki kapitalistit ollaan vähän fasisteja.

Kysy vaikka nowalta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olen nyt huolissani tämän köörin sukupuolijakaumasta. Mistä kertoo, että tässä yhteydessä Huimalle ei tullut mieleen listata yhtään naispuolista kirjoittajaa?
Täällä on ollut aikojen saatossa vaihteleva määrä fiksuhkoja naiskirjoittajia, jotka ovat pääsääntöisesti kyllästyneet palstan torailevaan ja vittuilun sävyttämään keskustelutyyliin. Kyllähän näistä aiheista keskustellessa jäljelle jääneiden tyylisietoisten naisten kommentointifrekvenssi on merkittävästi alhaisempi kuin kasan päälle pyrkivien alfaäänestäjien.
Epäilemättä näin. Oli se sitten sisäsyntyistä, kulttuurista tai molempia, niin jotain tavattoman miehistä on siinä, että mikään hiekkalaatikko ei ole niin pieni, että ei kannattaisi panostaa merkittäviä määriä aikaa ja vaivaa peitsen taittamiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olen nyt huolissani tämän köörin sukupuolijakaumasta. Mistä kertoo, että tässä yhteydessä Huimalle ei tullut mieleen listata yhtään naispuolista kirjoittajaa?
Täällä on ollut aikojen saatossa vaihteleva määrä fiksuhkoja naiskirjoittajia, jotka ovat pääsääntöisesti kyllästyneet palstan torailevaan ja vittuilun sävyttämään keskustelutyyliin. Kyllähän näistä aiheista keskustellessa jäljelle jääneiden tyylisietoisten naisten kommentointifrekvenssi on merkittävästi alhaisempi kuin kasan päälle pyrkivien alfaäänestäjien.
Epäilemättä näin. Oli se sitten sisäsyntyistä, kulttuurista tai molempia, niin jotain tavattoman miehistä on siinä, että mikään hiekkalaatikko ei ole niin pieni, että ei kannattaisi panostaa merkittäviä määriä aikaa ja vaivaa peitsen taittamiseen.
Nyt on kauden tärkein koitos. Toivottavasti kuntohuipun ajoitus on osunut kohdalleen, kun Nowakin palaa pian lomaltaan:

http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 33964.html
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Fasisti-leimaa en ymmärrä, koska olen palstan liberaaleinta osastoa tarkasteltiin asiaa miten päin tahansa.
Me kaikki kapitalistit ollaan vähän fasisteja.
Mutta kun fasistit ovat sosialisteja eivätkä kapitalisteja? Kommarit vain leimasivat fasistit kapitalisteiksi, koska propagandaan ei sopinut puhua heistä sosialisteina.

Suomessa vihreät ovat kai lähinnä fasismia, koska heidän ajatuksissaan valtiolla on vahva kontrolloiva rooli, joka muista puolueista poiketen ei keskity tulonjakoon, vaan oikeiden 'aatteiden' ajamiseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: uskoo tietyn markkinoiden ohjaamisen olevan välttämätöntä.
Miksi sitten itket sen Lepomäen perään edelleen?
En tiedä kuka on Lepomäki? Sekoittanet minut Tixiin tai johonkin.

En tunne Lepomäen ajattelua,
Varmaankin minuun. Mä häntä täällä vissiin eniten olen hehkuttanut, vaikka pari muutakin häntä vaaleissa äänesti. Lepomäki taisi olla kokoomuksen ehdokkaista puhtaimmin liberalistisia ihanteita noudattanut ehdokas koko Suomessa ja kirjoitustensa perusteella on pääasiassa samaa mieltä asioista kanssani.
Koska liberaalinen puolue oli joitakin puolueen jäseniä ehdokkaana piraattien ja muutos2011:n listoilla, jotka jakoivat saman aatemaailman. Joskin jäivät ilman suurempaa menestystä, kuten mikropuolueissa on tapana.

EDIT: Piti oikein lukea mitä wikistä tuli linkattua. Noista tarkemmista määritelmistä markkina- ja arvoliberalismi lienee lähimpänä, vaikka ei mulla ole tarvittaavaa sivistystä noiden sanojen sisällöstä, jotta voisin varmuudella sanoa. Niiden selitykset vaan kuulostaa istuvan siihen miten ajattelen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bruce Willisika

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

So Hard kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:taloudelliset naiset ovat
... pieniruokaisia thaimaalaisia.
Jep, ne on monesti liikkeellä melko markkina(talous)henkisellä agendalla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Suomessa vihreät ovat kai lähinnä fasismia, koska heidän ajatuksissaan valtiolla on vahva kontrolloiva rooli, joka muista puolueista poiketen ei keskity tulonjakoon, vaan oikeiden 'aatteiden' ajamiseen.
Mitäs horiset? Mämmit menneet väärään kurkkuun?

Kun nyt lukee vaikkapa tuota johdantokappaletta, niin on kuin persujen vaaliohjelmaa tankkaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mutta persuthan ON sosialisteja, joten eikö se täsmää tohon sivustahuutajan väitteeseen?
sivustahuutaja kirjoitti: Mutta kun fasistit ovat sosialisteja eivätkä kapitalisteja? Kommarit vain leimasivat fasistit kapitalisteiksi, koska propagandaan ei sopinut puhua heistä sosialisteina.
En nyt ota kantaa kumpi puolueista on fasistisempi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Sori! Unohdin persut kun ne olivat tähän asti pelkkä pellepuolue.

Vihreät ja persut siis ovat lähinnä fasismia suomessa. Molemmat vastustavat melkein kaikkea ja haluavat valtion toimivan jonkinlaisena kansaa ohjaavana 'henkenä'.

Esim. Demareillehan riittää, että SAK-laisilla menee hyvin ja että rikkaat maksavat vaikka itkien. Vihreät haluavat valtion pakottavan rikkaat maksamaan ja vielä hymyilemaan samalla.

En lähtisi halkomaan hiuksia etsimällä tarkempia yhtymäkohtia historiasta, koska tämän tyyppiset aatteet ovat usein aikamoisia rautalankavirityksiä, joista puuttuu sisäinen logiikka.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Suomessa vihreät ovat kai lähinnä fasismia, koska heidän ajatuksissaan valtiolla on vahva kontrolloiva rooli, joka muista puolueista poiketen ei keskity tulonjakoon, vaan oikeiden 'aatteiden' ajamiseen.
Mitäs horiset? Mämmit menneet väärään kurkkuun?
Ca-chingggg! Olin noin 100% varma, että urpiainen alkaa urputtamaan tästä.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Tarina jatkuu:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/S ... 5265578582

Mikähän tässä on SDP:n idea?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kaikkihan me tässä näköjään ollaan (kaappi)demareita: Sinäkin tuossa ajat Euroopan talousveturien pankkisektorin sosialisoimista.
Täh? Enhän minä sitä aja, vaan ennustan että niin käy. Minä ajan vain sitä, että me emme maksa laskua.
Edelleen, vaikka tällä saksalaisten ja ranskalaisten pankkien sosialisoinnilla pankit eivät kaatuisikaan (ja sitä kautta suomalaiset pankit, jotka ovat näistä pankeista riippuvaisia, pysyisivät myös pystyssä), Saksan ja Ranskan lama kyllä rokottaisi Suomeakin.
Totta kai. Mutta se tulee joka tapauksessa. Rahaa ja vakuuksia voidaan pumpatata ja tekohengittää, mutta kuten Elco tuossa aiemmin totesi, jossain vaiheessa padan pohja tulee vastaan ja maksajaksi jää joku. Vaihtoehtoja on kolme:

a) PIIGS:eihin pumpataan rahaa ja vakuuksia ja jotenkin ihmeen kaupalla selviävät velvoitteistaan huolimatta tajuttomista koroista ja taloutensa kurjistumisesta, jolloin rahoittajapankit nauravat koko matkan pankkiin
b) PIIGS:eihin pumpataan rahaa ja vakuuksia ja siitä huolimatta jossain vaiheesa rahoittajpankit menevät nurin tai kansallistetaan, jolloin Suomi maksaa rahaa, vakuuksia ja saa laskun lamasta
c) PIIGS:eihin ei pumpata rahaa ja vakuuksia, jolloin Suomi maksaa laskun lamasta mutta ei menetä PIIGS:eihin pumpattua pääomaa.

Koska en usko vaihtoehtoon a) eikä kenenkään taloudesta mitään ymmärtävän pitäisi myöskään uskoa, pitää valita vaihtoehdoista b) ja c). Vaihtoehtoa c) puoltaa se aatos, että jos sijoittajat oppivat että banaanivaltion rahoituksessa voi polttaa näppinsä, banaanivaltiot eivät voi elää enää velaksi vaan joutuvat rakentamaan taloudenpitonsa kestävälle pohjalle.
Ei vähiten siinä, että eiköhän moinen sijoittajan vastuun yhtäkkinen korostaminen nostaisi valtioiden saamien lainojen korkoja muuallakin kuin possulassa, joten Suomen valtion menot kasvaisivat aika reippaasti (satoja miljoonia vuodessa?), eikä rahaa moneen muuhun asiaan juuri riittäisi. No, ehkä tämä julkisen sektorin painoarvon lasku lepomäille sopii, mutta silti kuulostaa kurjalta kohteelta veroäyreille.
Jos pääoma pakenee valtaisin ryntäyksiin PIIGS:eistä, niin silloin se lähtee etsimään turvallisempia paikkoja. Niin kauan kun Suomen luottoluokitus on AAA, korot voivat päinvastoin laskea kun kilpailevia turvallisia sijoituskohteita on pirun vähän.
Jos vähän yksinkertaistaa, niin Kataisen linja on siis se, että syydetään lisää rahaa possulaan ja toivotaan, että sillä ne nousevat. SH:n ja Elcon linja on ymmärtääkseni täsamälleen sama kuin Tuomiojan: Rahaa ei pidä heittää sinne, missä se on menestynyt huonosti, eli annetaan Kreikan ja kumppanien mennä velkajärjestelyyn: possulan sijaan pääomitetaan (sosialisoidaan) tarpeen mukaan possulaan sijoittaneita pankkeja, jotka jäävät ilman saataviaan. Potentiaalisestihan (ja tätä Arhinmäki hoki joka tentissä) tämä on paljon solidaarisempaa possuja kohtaan kuin Kataisen linja, kun niitä ei kuristeta velanmaksutalkoisiin vaan annetaan rakentaa yhteskuntaansa ilman, että valuuttarahasto ja muut pakottavat ne uusliberaaliin politiikkaan. Kyllä te tosiaan olette paljon vasemmistolaisempia kuin minä. :shock:
Edelleen, minä en kannata pankkien kansallistamista, mutta uskon että niin tapahtuu jos ja kun rahan syytäminen possuille vihdoin loppuu. En myöskään ole solidaarinen possuja kohtaan, vaan ainoastaan toivon että lainahanat menevät kiinni ja porsastelijoiden julkiset sektorit kurjistuvat sille banaanivaltiotasolle millä ne kestävät. Vaikea sitä on sanoa mitenkään vasemmistolaiseksi ajatteluksi :D
Näin. Onko Elco ja SoHard lisäkseni ainoat, jotka ymmärtää, että se on vain ajan kysymys kun possut menee nurin? No tietty talouden asiantuntijat tuosta puhuvat, poliitikot taas ei (paskat housussa vaan valehtelevat). Kyse ei ole enää siitä, että tuleeko ne paskat housuun kun ne on jo. Kyse on siitä miten parhaiten pyyhitään.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:ja Toivola on profiloitunut aika aktiivina keskustelijana.
Tämä on mennyt minulta täysin ohi! On jännä sinänsä, että urpiainen jaksaa kammoksua ketjusta toiseen persujen epäpätevyyttä, ja sitten tämä sankari sivuutetaan "aktiivina keskustelijana".

Minä olen kyllä sitä mieltä, että tästä Toivolasta pitää eittämättä tehdä vihreiden seuraava puheenjohtaja: tuolla toiseusuhripotentiaalilla on kyvykäs tulemaan valituksi mihin tahansa virkaan. Ei ehkä hoitamaan sitä virkaa, mutta tulemaan valituksi kyllä.

Ja jollei valita niin virheät ovat homo- ja ulkomaalaisvastainen kerho!