Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Yleinen lätinä jä kitinä

Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

En äänestänyt
3
11%
Äänestämäni pääsi eduskuntaan
12
44%
Äänestämäni ei päässyt eduskuntaan
9
33%
Äänestin, mutta en vielä tiedä pääsikö äänestämäni
2
7%
Jotain muuta
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Eli tässä olisi kysely, että äänestitkö ja pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan.

TOTTAKAI bonuksena voisi olla se, että kertoisit mitä puoluetta äänestit ja ketä, tai muutakin mielipidettä, mutta se on toki ihmisen omasta avoimuudesta kiinni!

Minä aloitan pallottamalla, että äänestin ja ehdokkaani pääsi läpi.

Mielipiteeni on, että olin puulla päähän lyöty tuloksesta.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hyvä tavaton. YLEN nettisivuilla on tosi kattavasti kaikkien äänet.

Tai ei kaikkia ääniä. Esim. auton ääniä ei ole, mutta esim. torvien ääniä on...

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Son moro taas.

Pallottakaapa. Mietin juuri, että onhan näissäkin äänissä jonkinlaista suuntaa antavaa, mutta jos äänestysprosessi oli 70,4, silloin pitäisi äänestämättömillä olla 12:sta äänestä n. 4 ihmistä.

Eli pallottakaapa vielä te muutkin toivoopi päänkipuinen

Arska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ahaa, nyt onkin jo jonkinlainen aika hyväkin otos, kiitos!

5 sanoo että äänestämänsä pääsi läpi ja 5 sanoo että äänestämänsä ei päässyt. 2 ei ole äänestänyt ja 2 ei tiennyt pääsikö läpi, äänestänyt ja yksi on pallottanut jotain muuta! Mitähän se on?

Tietääkö kukaan mikä on oikea suhde? Ei kai se sentään ole 50/50. Kait tuo Ylen vaalisivuilla tuo ainakin on. Onhan se aika kiinnostava.
Kuinkahan moni ymmärtää että joku pääsee pienemmällä äänimäärällä eduskuntaa kun joku toinen ei. Väitän ettei moni.

Kitisijöissä on valveutuneita ja oppineitakin, jotta tämä yhteisö on hieman erilainen kuin keskivertokansan otos. Olen sen nyt viimeistään tajunnut.

Ja aika härkäpäisiä myös, heh.

Tämähän on aika hyvin tämä otos vai onko?. Eikö meitä silti meitä aktiivisia ole enemmän vai onko? Joskus tuntuu ettei ole.

Pallotekaa jos jaksatte.

Minä en nyt oikein jaksa, menen lepäämään. Vapaapäivä.

Kaikille terveisiä toivoo Arska jonka kotikaupunki on varsin yllättävästi:

Stadi
= tällä viikolla yhtä kuin HIFK
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Äänestäminen vähän unohtui... :oops:

Mutta Osmo "Ode" Soininvaara valittiin siitä huolimatta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Äänestäminen vähän unohtui... :oops:

Mutta Osmo "Ode" Soininvaara valittiin siitä huolimatta.
Eipä se mitään! Ode on viisas mies. Tuosta tulikin mieleeni, että kyselyyn olisi tietenkin pitänyt panna tai siis asettaa tai siis kirjoittaa se, onko äänestänyt puoluetta vai henkilöä. On ihan selvää, että monet äänestää henkilöä.

Kiitos Kuva


Nyt voisi jo aivan hyvin analyysia tehdä kun otos on jo 18 henkeä, mutta pallotelkaapa vielä!

Muuten HYLÄTTYJÄ ÄÄNIÄ HÄRMÄNMAASSA 16000. Luitte oikein!! Uutisissa tuli JUSTIINA
Siis Aku Ankkaa ja Stadinarskaa, Elukkaa, Manattua ja muuta sellaista hassua.

Toivoo

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

3,8,5,2,1 on äänestyksen tulos tässä vaiheessa. Pitäisi jaksaa katsoa Tilastokeskuksen sivulta tai joiltain, että korreloiko tähän meidän pikku galluppimme. :)

Eipä muuta kuin hyvää päästäisen jahtia ja juokaatte sahtia!
Ihan oli omakeksimä!. Minusta hyvä!!???

© KEVÄISEN VÄRINEN STADINARSKA

Eikös ole upea väri! Se ei löydykään aivan tavis-perusväreistä!! Värimestarinne ja -terapeuttinne oikeutuksella!!!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Äänestin tietty, ei päässyt, likellä tosin oli :)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äänestin. Ensimmäinen koskaan äänestämäni, joka pääsi läpi.
Mutta herrajumala, mitä tuli tehtyä.
Persu. Mies. Kalapuikkoviikset. Kyttä. Syinä vain että ilmeisesti ei pidä uuden aselain rajoituksista ja on maahanmuuttokriittinen. Eriarvoistumisestakin horisee. EU:n liittovaltiokehitystä vastustaa.

http://www.ismosoukola.fi/
http://www.perussuomalaiset.fi/eduskunt ... oukolaismo
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:herrajumala, mitä tuli tehtyä.
Joo. Nuijaltahan tuo vaikuttaa. No, ei ole yllätys, että olen näistä vaaliteemojen sisällöistä sinun ja persujen kanssa eri mieltä.

Mutta periaatteellisemmalla tasolla kysyisin, että etkö pidä ollenkaan ongelmallisena noin niin kuin vallan perinteisen kolmijaon kannalta sitä, että kansa haluaa poliiseja lainsäätäjiksi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Gat kirjoitti:herrajumala, mitä tuli tehtyä.
Joo. Nuijaltahan tuo vaikuttaa. No, ei ole yllätys, että olen näistä vaaliteemojen sisällöistä sinun ja persujen kanssa eri mieltä.

Mutta periaatteellisemmalla tasolla kysyisin, että etkö pidä ollenkaan ongelmallisena noin niin kuin vallan perinteisen kolmijaon kannalta sitä, että kansa haluaa poliiseja lainsäätäjiksi?
Haluaahan kansa kunnan viranhaltijoita kunnallisiksi päätöksentekijöiksikin. :roll:

Eiväthän nuo virassaan ole silloin kun eduskunnassa istuvat. Mä olen lähtökohtaisesti niinkuin poliittisen vapauden kannattaja, eli poliisit ja sotilaatkin saavat istua eduskunnassa. Ja jopa kepulaiset.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Mä olen lähtökohtaisesti niinkuin poliittisen vapauden kannattaja, eli poliisit ja sotilaatkin saavat istua eduskunnassa. Ja jopa kepulaiset.
No en mäkään olisi tuota kieltämässä (edes kepulaisilta), mutta silti ihmettelen, mikä saa ihmiset niitä äänestämään (ml. kepulaiset).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mä olen lähtökohtaisesti niinkuin poliittisen vapauden kannattaja, eli poliisit ja sotilaatkin saavat istua eduskunnassa. Ja jopa kepulaiset.
No en mäkään olisi tuota kieltämässä (edes kepulaisilta), mutta silti ihmettelen, mikä saa ihmiset niitä äänestämään (ml. kepulaiset).
Kaipa poliiseja usein pidetään rikoslainsäädännön ja oikeudenkäytön arjen ongelmien asiantuntijoina. Ovat kyllä ihan hyvää vastapainoa oikeustieteellisiin pesiytyneille vasemmistolaisille partaradikaaleille rauhanpuolustajaprofessoreille, joiden mielestä mistään ei koskaan pitäisi rangaista juuri ketään, koska se ei kuitenkaan vaikuta mihinkään mitään. Minua huolettaa paljon enemmän näiden "asiantuntijoiden" käyttämä valta valiokunnissa ja valmistelutyössä. Niitä vallankäyttäjiä valitsee hyvin pieni klikki.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Minua huolettaa paljon enemmän
Niin minuakin. Mutta siitä asiasta en oikein näe syytä kysyä Gatilta. Vaikka oikeastaan en oikein usko, että nämä poliisien ja sotilaiden äänestäjät osaavat itse eritellä käyttäytymistään kovin kiinnostavalla tasolla, niin ehkä Gat voisi olla tästä poikkeus. Joka tapauksessa, Gathan purskahtelee täällä vähän väliä siitä, miten kammoaa ison veljen vallan lissäntymistä. Olisi kiinnostava kuulla, miten hänen omasta näkökulmastaan tähän asenteeseen istuu luontevasti tämä poliisin äänestäminen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mainitsin aiemmin työkaverini ehdokkuudesta Vihreiden listalta, jäi varasijalle. Ihan siksi toin esiin, ettei paskalakit suinkaan ole mikään homogeeninen massa, ei edes ne meistä, jotka paikan saivat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Ihan täyttä skeidaa koko ohjelma (peesaillaan persuja)
Demareista ja niiden johtohahmoista saa toki olla mitä mieltä hyvänsä, mutta joku järki kritiikissäkin voisi olla. No, perinteisestihän tämä menee niin, että Pertsa kirjoitta jotain aivan uskomatonta jööttiä, Urpiainen huomauttaa tästä, johon Pertsa vastaa pertsahymiöllä ryyditetyllä rivillä siitä, miten Urpiaista on palstahistorian tuntevan niin helppo provosoida. Tää on niin nähty, mutta silti mä lähden aina mukaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti: Veikkaan, että keskivertoäänestäjä ei koko ohjelmaa ole lukenut.
No shit?

Kun 1/3 äänestäjistä tietää, mitkä puolueet ovat hallituksessa, niin voisiko tosiaan olla niin, että keskivertoäänestäjä ei ole lukenut äänestämänsä puolueen ohjelmaa?

Minä luin kokoomuksen ohjelmasta verotusta koskevat osat.

Veikkaan, että kuulun hyvin pieneen vähemmistöön, koska olen lukenut osan äänestämäni puolueen vaaliohjelmasta.
So Hard

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Veikkaan, että keskivertoäänestäjä ei koko ohjelmaa ole lukenut. Hyvä jos otsikot lehdistä.
Kuinka monen kepuäänestäjän kuvittelet lukeneen Kepun ohjelman? Saati edes otsikot lehdestä, jos moisen sikailun jälkeen vielä kehtaavat äänestää.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Varis »

Ei päässyt ei. Varasijakin on toki ensikertalaiselta hyvä saavutus.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Minua huolettaa paljon enemmän
Niin minuakin. Mutta siitä asiasta en oikein näe syytä kysyä Gatilta. Vaikka oikeastaan en oikein usko, että nämä poliisien ja sotilaiden äänestäjät osaavat itse eritellä käyttäytymistään kovin kiinnostavalla tasolla, niin ehkä Gat voisi olla tästä poikkeus. Joka tapauksessa, Gathan purskahtelee täällä vähän väliä siitä, miten kammoaa ison veljen vallan lissäntymistä. Olisi kiinnostava kuulla, miten hänen omasta näkökulmastaan tähän asenteeseen istuu luontevasti tämä poliisin äänestäminen.
Tänään vähän kiirettä että ehtisi kitinöidä.
Mutta hyviä kysymyksiä.
USA:n systeemin parhaita puolia on mielestäni huolella ylläpidetty vallan kolmijako. Mutta ei tuollainen 50-vuotias vanhemmaksi konstaapeliksi jämähtänyt varmaan poliisiylijohtoa edusta. Vähän silti särähti, että blogissaan on lähinnä poliisiasiaa.

Lisäksi on kytäksi poikkeuksellinen siinä, että vastustaa uuden aselain rajoituksia. Ainakin niin oli sivunsa aiemmassa versiossa. Uutta aselakia kun teidän kunnon ihmisten mielestä "asehullujen" lehdissä pidetään nimenomaan poliisivaltiokehityksenä. Tuo on siinä toista maata kuin varkautelainen komisario Haapala, surullisenkuuluisa aseasioissa.

Toisena huomioni herätti maahanmuuttokriittisyys. Siis teille edistyksellisille "rasismi". Hyvää myös jorinat yhteiskunnan eriarvoistumisesta. Yleensähän vain Vasemmistoliitto kiinnittää siihen huomiota. (No, kokkaritkin mutta vain vaalipuheissa.) Ja EU:n liittovaltiokehityksen vastustus vielä bonuksena.

Noiden takia äänestin, ja arvailin että kyttänä olo lisää läpimenon mahdollisuutta.

Luultavasti on kaikessa muussa eri mieltä kanssani. Kuten persut yleensäkin. Mutta kaikkea ei voi saada. En tiedä, onko tuolla asioihin keskittyvänä mitään kykyä eduskuntatyöhön. Mutta ei yksittäisellä uudella kansanedustajalla tarvitsekaan olla.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Eli persuissa on ainakin kaksi poliiisia, tuon lisäksi Reijo Hongisto.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti:Eli persuissa on ainakin kaksi poliiisia, tuon lisäksi Reijo Hongisto.
Eiks Helsingistä päässyt kanssa läpi joku TV:stä tuttu poliisitv-julkkis tjsp?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti:
aasi kirjoitti:Eli persuissa on ainakin kaksi poliiisia, tuon lisäksi Reijo Hongisto.
Eiks Helsingistä päässyt kanssa läpi joku TV:stä tuttu poliisitv-julkkis tjsp?
No on näköjään. Tom Packalén. Pitääköhän nuo kaikki käydä läpi...
So Hard

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
aasi kirjoitti:Eli persuissa on ainakin kaksi poliiisia, tuon lisäksi Reijo Hongisto.
Eiks Helsingistä päässyt kanssa läpi joku TV:stä tuttu poliisitv-julkkis tjsp?
No on näköjään. Tom Packalén. Pitääköhän nuo kaikki käydä läpi...
Kokkareissa on ainakin Juha Hakola ja olisko vielä joku toinenkin. Persuilla oli Helsingissä ehdolla toinenkin komisario.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysely: Äänestitkö? Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin