Huuda mun sotilasarvoa

Yleinen lätinä jä kitinä

Sotilasarvosi?

Yliluutnantti tai enemmän
3
7%
Luutnantti
0
Ei ääniä
Aliluutnantti/vänrikki
4
10%
Ylikersantti-Sotilasmestari
1
2%
Kersantti
2
5%
Alikersantti
2
5%
Korpraali
0
Ei ääniä
Sotamies
10
24%
Sivari
5
12%
Mies, ei armeijaa eikä sivaria
0
Ei ääniä
Nainen, ei armeijaa
15
36%
 
Ääniä yhteensä: 42

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja elco »

Mikä on sotilasarvosi?
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Sola »

Nainen, ei armeijaa. Vaikka äiti oiskin halunnut mut aikoinaan inttiin oppimaan kuria ja järjestystä.. Onneks naiset ei sillon sinne vielä päässyt eikä äiti siis voinut pakottaa *virn*.
Dumis

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jääger.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ty-ki-mi-es.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja elco »

Lupaavasti alkanut upseerinurani päätyi kotiutukseen aliluutnanttina noin 18 vuotta sitten. Kertauspäiviä nolla, joten välitöntä pelkoa ylennyksestä ei taida olla.
AngryBird

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Sola kirjoitti:Nainen, ei armeijaa.
Tämä täälläkin.
Sola kirjoitti:Vaikka äiti oiskin halunnut mut aikoinaan inttiin oppimaan kuria ja järjestystä..
Meillä oli juuri päinvastoin. Olin jo menossa, heti ensimmäisten joukossa, mutta jouduin aiheesta sellaiseen sotaan äitini kanssa, että annoin sitten periksi. Nyt harmittaa :?
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Mä luulen et mun äitikin ois nykyään eri mieltä. Olenhan siis nykyään hyväkäytöksinen leidi :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lentosotamies.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nainen, ei armejaa. Tällä luonteella ei tullut mieleenkään, koska ei ole pakko. Olisin todennäköisesti sopeutunut erittäin huonosti. Lisäksi olen paukkuarka, on varmaan hieno piirre asepalveluksessa.

Olen saanut kerran mahdollisuuden ampua Hennalan radalla jollain sellaisella isolla aseella. Yritin kovasti, mutta jännitti niin paljon, että jäi väliin. Makasin sen aseen kanssa jollain helvetin makuualustalla kuulosuojaimet päässä ja tärisin. Panssarivaunun kyydissä sain matkapahoinvointia. Lisäksi peruskoulu koko ikäluokan kokoavana laitoksena oli ihan tarpeeksi sitä lajia.
Bruce Willisika

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Kivääri-jäger/8kk/0 kertauspäivää. Opin kaiken kerralla.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exsu kirjoitti:Lisäksi olen paukkuarka, on varmaan hieno piirre asepalveluksessa.
Hernekeittopäivän jälkeisestä yöstä puhumattakaan, kun tuvassa on kymmenkunta kovapanosammuntoihin osallistuvaa.

Superhessu ja santsari.
*inttitarina*
Pojat yrittivät juottaa mua omissa puolikussijuhlissaan humalaan, mutta lopulta sain ylimmän, juuri ja juuri pystyssä pysyvän, paikalla olleen kapiaisen käskystä paimentaa pojat ja osan kapiaisista busseihin ja transitteihin kun eivät oikein itse kyenneet tai kävivät muuten vaan hitaalla tai ainakin maailma taisi pyöriä pahemman kerran :D No okei, en mäkään ihan hyvässä hapessa ollut, koskapa oksensin loppumatkasta dösän roskiksen piripintaan - mutta yhtään ei läikkynyt yli!! :D Mutta olin kuitenkin toimintakykyisin ja selvimmillä pojilla pesetytin kasteluletkulla inttindösän lattian muiden laatoista ja tästä hyvästä ei tarvinnut pitkään aikaan maksaa sodessa mistään ostoksista jos vain tuo kuski oli sodessa samaan aikaan :D
*/inttitarina*
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sotilaskotisisar.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:Lupaavasti alkanut upseerinurani päätyi kotiutukseen aliluutnanttina noin 18 vuotta sitten. Kertauspäiviä nolla, joten välitöntä pelkoa ylennyksestä ei taida olla.
Lisää unimateriaalia, kiitos.

Olin kovasti menossa armeijaan, mutta äidin kanssa tapeltuani a lot, otin opsikelupaikan tämän vaihtoehdon sijasta. Joskus kieltämättä harmittaa. En kyllä keksi mitään syytä miksi en olisi sinne sopinut vaikka olenkin suhteellisen "lady like" muilta osin.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tykkimies. Armeijan käyminen oli yksi elämäni tyhmimmistä virheistä.

Nykyminäni polttelisi pilveä San Franciscossa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Tulee varmaan kaikille ihan puun takaa: Sivari.

Miten se menikään,sivari on sankari mutta totaali on tosimies..

Oishan sinne voinut mennä leikkimään, mutta ei niin pyssyt kiiinnosta ja metsähommat imeny jo äiteen maidosta toisin kuin kaupunkilaiset tissiposket, niin mitäpä minä siellä?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Alikersantti. Pioneeripataljoonan parasta antia oli ehdottomasti räjähteillä leikkiminen. Mitä enemmän ylipanostusta sitä hauskempaa.
Pari kertaa olen päässyt kertaamaan ja mielelläni menisin uudestaan. Vallankin kun siviilipuolen räjäyttäjän lupakirja on jo vanhentunut.

Parhaita inttimuistoja oli kun pääsin parinkymmenen metrin päästä seuraamaan täyden putkiraivaajan (20 kg TNT vastaa 2 telamiinaa) räjäyttämistä. Hieno posaus syksyisessä metsässä ja ilmanpaine tuntui hyvin kasvoilla :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Alikersantti. Pioneeripataljoonan parasta antia oli ehdottomasti räjähteillä leikkiminen. Mitä enemmän ylipanostusta sitä hauskempaa.
Jos jatkat, mun pitää ihan viran puolesta tehdä susta uhka-arvio.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
CeDell Davis

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Vänrikki. Kerran pääsin viikoksi kertaamaan, mutta ei sillä lisää natsoja saanut. Helvetin hauskaa oli ja miltei koko kosteeta. Lisää niitä reissuja, kiitos. Enhän mä muista sotimisesta enää mitään, joten kyllä mulle kuuluis kertaukset pitää!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Alikersantti. Pioneeripataljoonan parasta antia oli ehdottomasti räjähteillä leikkiminen. Mitä enemmän ylipanostusta sitä hauskempaa.
Jos jatkat, mun pitää ihan viran puolesta tehdä susta uhka-arvio.
Kui? Perusmentaliteetti pioneereissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Kui? Perusmentaliteetti pioneereissä.
Läppäläppä....
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Cannon fodder GSM.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Pioneeripataljoonan parasta antia oli ehdottomasti räjähteillä leikkiminen. Mitä enemmän ylipanostusta sitä hauskempaa.
Komppaillaan näitä kahta täpöllä. Millään raivaimilla ei päässyt leikkimään, mutta opetettiin ainakin kuinka asunnon ovi aukeaa tosimiestyyliin, tai kauinka se kadotetaan ylipanostuksella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tykkimies álunperin ilmatorjunnassa. Lääkintämies. 8 kk :roll:
Tämä nolottaa minua kovin.

Kävi nimittäin näin:
Hain ilmatorjuntaan koska paitsi kuulin, että siellä olisi helpompaa, myös olen innostunut sotilaslentokoneista. Ja kun en kelpaa niitä lentämään, jos ainakin voisin ampua niitä alas.

No, sitten Kouvolan Salpistossa alokasaika oli minulle kädettömälle peräkammaripoijalle aika helvettiä. Vaikeaa epäsosiaaliselle kaikki ne ihmiset. Ja yhtäaikaa totella konemaisesti ja samalla tehdä parhaansa ei sovi mun hermojärjestelmään. Panikoin. Olin hyvässä kunnossa ja ammuin hyvin rynkyllä. Mutta se selvisi, että psykomotoriikkani ei riitä siihen perusasiaan eli kaapin nopeaan tekoon. Ja siellähän oli alvariinsa rättisulkeisia. Näytä kamat, sitä ja sitä päälle ja taas kaappi kokoon viidessä minuutissa prikulleen järjestykseen ja viikattuna. En pystynyt. Aina liian hidas ja viimeinen.

Sitten sairastuin. Kun juoksutettiin hikeen ja seisotettiin loputtomiin kylmänä loka-marraskuuna. Intissä aina sairastuessa sairaalaan, mitä pidin silloin onnena ja lepona. Poskionteloni huuhdeltiin peräti yhdeksän kertaa ja tärykalvoni puhkaistiin kahdesti. Siis vain makasin raskaimman peruskoulutuskauden ajan.

Sairaalassa oli reloja lääkintämiehiä, jotka kehuivat että täällä on hyvä, pyri tänne vaan. Joten sairaalasta päästyäni patterin päälliköltä hain lääkintämiehen pestiä. Perusteena, että olin päässyt opiskelemaan biologiaa. Valehtelin vielä ensiapukursseja päälle.

Yliluutnantti kysyi: "kun teillä on tuota koulutustakin, ettekö lähtisi Aukkiin?" Johon minä sopersin jotain, etten uskoisi sopivani. Minulle siis tarjottiin aukkia, mutta minä kieltäydyin! Tämä on kaduttanut.

Toisaalta sitten pian tuon jälkeen jouduin 20-25 km täyspakkausmarssille. Jalkaisin. Kunto oli niin mennyt sairastellessa, että vittu meinasin kuolla. Kavereiden piti kantaa sekä reppuani että asettani, ja silti olin pyörtyä. Aukissa olisi ollut vielä pahempaa, joten..

Lääkintämieskurssi oli Vekaralla. Aika relaa, paitsi että korpit ja alikessut kurssin ulkopuolelta käytti meitä sulkeisharjoitusleluina. Minun motoriikalla toisaalta sulkeiset oli helppoja, mutta toisaalta kesti ennen kuin tajusin haavojen sitomisen logiikan, edes suomutuksen.

Sitten palvelus Kouvolan Sotilassairaala Kolmosessa oli aika luksusta. Sairaala oli kasarmin ulkopuolella. Oma ruokala. Oma kanttiini. Meillä oli aina sundikset milloin ei valkotakkia ja VK-kortti taskussa, joten puntikselle pääsi koska vaan. Meillä oli oma telkkari ja lepohuone, jossa kahvinkeitin ja punkka. Homma oli potilaiden kirjaamista. Yöpäivystäjänä enemmänkin, mutta tykkäsin niistä viikon hukeista. Koska sain olla yksinäni ja asuakin omassa huoneessa sairaalan vintillä. Potilaita kyllä lappoi pitkin öitä sisään. Muuten välttelin kasarmilla käymistäkään, paitsi normaalihukien aikaan nukkumassa.

Vastapainona toki metsäkeikat, aina kun ammuttiin. No silloin vain norkoili, teki korkeintaan väijyn ja kipinän ja jakoi asperiinia ja ihmelääke-pectoralista. Joskus harvoin joku vuoli puukolla käteensä. Mutta aina piti raahata niitä vitun paareja mukanaan. Olin lopuksi Lohtajan ampumaleirillä, silloinkin kenttäsairaalaan majoittuen. Keväällä oli nättiä ja ekaa ja ainoaa kertaa näin Sergein in action. Onnistuin tosin kolhimaan polveni omaan rynkkyyn Proton lavalta hypätessäni.

Sain hyvät arvosanat sotilaspassiin, mutten korpinnatsoja.

Kutsuivat kahdesti kertaukseen. Eka oli aika perseestä. Kymmenen päivää, josta seitsemän teltassa jossian Pielisen takana. Lunta niin vitusti. Teltanpaikkaa vaihdeltiin keskellä yötäkin. En saanut unta koko aikana, joten lopuksi olin ihan pihalla. Aloin mokailemaan. Se oli lisäksi raskassinkokomppania. Joku kapiukko yritti laittaa mut ammusmieheksi ja mokailin senkin. Kuulin kerran "Mustin" äänen ilman korvatulppia. Se ääni täyttää koko maailman. Tinnitus korviin. Onneksi on laimentunut. Varastin sieltä neljä singon harjoituspanosta. Kivoja juhannuskokossa.

Toka kerta oli parempi. Kesällä teltassa seitsemän päivää ja lääkintämiehenä omassa porukassamme JSP:llä. Olikein hauskaa. Muistin salakuljettaa itselleni alkohoolia. Ainoita miinuksia, että antoivat minulle numeroa liian pienet kumisaappaat, ja arvata saattaa, että lopuksi jalkani olivat ihan rakoilla ja minä lähes kävelykyvytön. Niin, kerran ripuloin housuunkin. Muuten hyvä keikka.
Viimeksi muokannut Gat, 04.05.2011 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kessun jämät sain ja stipendin hyvästä palvelusta (oli muistaakseni jotain 300 markkaa). Lisämeriittinä patterin kyrpä -patsas miehistön luovuttamana. Palveluspaikka KarPr/KarTR/2. ptri.
Paras päivä ikinä.
CeDell Davis

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Kuka toi yksinäinen ykkönen on? Huijari vai Dave?
Vastaa Viestiin